لطفا امتیاز دهید

چرا شما نمیتوانید فایل htaccess. را پیدا کنید؟

در برخی از خطا های وردپرسی مجبور به حذف فایل htaccess. از سایت می شوییم. در این زمان کاربران مبتدی که قادر به این نیستند که فایل htaccess. خود را پیدا کند فکر می کنند که در وب سایت خود چیزی اشتباه است. برای مبتدیان، چیزهایی مانند این می تواند بسیار گیج کننده باشد. در این مقاله، ما نشان خواهیم داد که چرا شما نمیتوانید فایل htaccess. را پیدا کنید؟ و چگونه آن را در صورت نیاز ایجاد کنید.

فایل htaccess. چیست؟

htaccess. یک فایل پیکربندی سرور است که به سرور شما می گوید چگونه می تواند موارد خاصی را در وب سایت وردپرسی اداره کند. مانند نحوه هدایت کاربران، رمز محافظت از ناحیه مدیریت ، محافظت از برخی از دایرکتوری ها و غیره

نقطه قبل از نام فایل نشان می دهد که یک فایل پنهان است. هنگامی که شما از طریق FTP  به سرور وب خود دسترسی پیدا می کنید نمی توانید فایل htaccess. را مشاهده کنید مگر اینکه سرویس گیرنده FTP شما مجبور باشد فایل های پنهان را نمایش دهد.

 

showhiddenfiles-ftp

showhiddenfiles-ftp

گاهی اوقات حتی زمانی که شما سرویس گیرنده FTP خود را برای نمایش فایل های مخفی مجبور کرده اید، هنوز فایل htaccess. را نشان نمی دهد.

چرا شما نمیتوانید فایل htaccess. را در سایت وردپرس خود پیدا کنید؟

دلیل رایج این است که سایت WordPress شما هنوز یک فایل htaccess. ایجاد نکرده است . وردپرس فایل htaccess. را برای اولین بار ایجاد می کند زمانی که در قسمت Settings » Permalinks یکی از نحوه نمایش لینک ها انتخاب شده باشد در این هنگام وردپرس یک فایل htaccess. را در دایرکتوری اصلی سایت شما ایجاد می کند.  اگر گزینه ای انتخاب نشده خود شما یکی از گزینه ها را انتخاب و بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

permalinksettings1

permalinksettings1

در بعضی موارد نادر وردپرس ممکن است قادر به ایجاد یک فایل htaccess. برای وب سایت شما به علت مسئله مجوز فایل نباشد. در این مورد، وردپرس به شما یک اطلاعیه را در پایین صفحه Settings » Permalinks نشان می دهد، به شما اطلاع می دهد که فایل htaccess. قابل نوشتن نیست. اگر شما تنظیمات permalinks برای استفاده از هر تنظیمات غیرد از پیش فرض استفاده کنید کدهای زیر را برای کپی کردن در فایل htaccess. به شما نشان می دهد.

htaccessfile-writable

htaccessfile-writable

شما باید این کد را در یک ویرایشگر متن مثل Notepad کپی کنید و بگذارید. بعد از آن شما باید آن را به عنوان فایل htaccess. بر روی دسکتاپ خود ذخیره کنید. در حال حاضر با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP به وب سایت خود متصل شده و فایل htaccess. را از دسکتاپ خود آپلود کنید.

اگر هنگام آپلود فایل خطایی دریافت کردید، باید مجوز فایل را برای دایرکتوری ریشه خود تغییر دهید. فرض کنید همه فایل های وردپرس شما زیر /home/webafra/public_html/   دایرکتوری قرار دارند.

این باعث می شود پوشه public_html پوشه ریشه شما باشد. شما باید به پوشه ریشه سایت خود بروید و روی پوشه public_html  راست کلیک کنید.  تغییر مجوز فایل ، که کادر محاوره ای پرونده را باز می کند. شما باید ۷۵۵ را به کادر پرونده وارد کنید و سپس سعی کنید فایل htaccess. را به پوشه public_html آپلود کنید.

filepermissions

filepermissions

امیدواریم این مقاله به شما در پیدا کردن یا ایجاد فایل htaccess. در سایت وردپرسی کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فایل از مقاله کاربردهای مفید فایل htaccess. برای سایت وردپرسی دیدن کنید.

مطالب مرتبط

می توان امنیت را در سایت های وردپرسی  و رفع مشکلات امنیتی وب سایتهای وردپرسی با انجام دادن چند نکات بالا برد. رفع مشکلات امنیتی وب سایتهای وردپرسی داشتن میزبانی قوی برای سایت های وردپرسی : […]

امروزه بسیاری از سایت ها از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده میکنند. یکی از آن دسته از سایت هایی که به کمک این سیستم مدیریت محتوا طراحی می شوند سایت های آموزش آنلاین هستند، سایت […]

۳ راه آسان برای بروز رسانی قالب های وردپرسی بدون از دست دادن هر سفارشی سازی: کارشناسان وردپرس همیشه به  صاحبان وب سایت های مبتنی بر وردپرس پیشنهاد می کنند که قالب های وردپرس خود […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036