ایجاد امنیت سایت اولین نیاز ضروری برای سایت‌ها است. هر مدیر و طراح هوشمندی از ابتدای ساخت وب سایت خود به دنبال افزایش امنیت آن است زیرا می‌داند مخاطبانی که وارد آن سایت خواهند شد بر پایه اعتمادی است که به آن دارند. اعتماد با ارزش‌ترین سرمایه‌ای است که هر کسب و کاری دارد. بنابراین وب سایت ها باید با همکاری شرکت های ارائه دهنده خدمات بهینه سازی سایتامنیت سایت خود را افزایش دهند.

 

امنیت سایت اینترنتی چیست؟

اقداماتی که برای سایت اینترنتی صورت می‌گیرد تا از حملات سایبری و نفوذ هکرها جلوگیری شود، در زمره ایجاد امنیت سایت اینترنتی قرار دارد. این اقدامات می‌تواند شامل نصب پلاگین های امنیتی بر روی سایت ، ایجاد پسوردهای قوی و حفظ امنیت درگاه پرداخت اینترنتی باشد. نیروهای متخصص شرکت وب افرا تمامی این خدمات را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهند و به بهینه سازی سایت و افزایش امنیت آن می سپارند.

البته نکته ای که باید به آن اشاره شود این است که همیشه اقدامات خطرناک از طریق افراد غیر و هکرها صورت نخواهد گرفت بلکه گاهی ممکن است یک فایل مهم از روی سایت حذف شود و این گونه امنیت آن به خطر افتد.

 

اهمیت تامین امنیت سایت

با توجه به مطالب ارائه شده متوجه شدیم که امنیت سایت بسیار مهم است و نباید نقش آن را در به دست آوردن کسب و کاری مطمئن انکار کرد. اما اگر بخواهیم از اهمیت آن سخن بگوئیم باید بیان کنیم که اهمیت تامین امنیت سایت زمانی مشخص می‌شود که هکرها یا عوامل خارجی قصد نفوذ به سایت را داشته باشند.

زمانی که نفوذ هکرها به وب سایت صورت بگیرد و سایت از امنیت بالائی برخوردار باشد هیچ هکر و نفوذگر دیگری نمی‌تواند به سایت آسیب بزند یا اطلاعات آن را به دست آورد. این در حالی است که اگر سایت از امنیت بالائی بهره نبرده باشد می‌تواند بدترین آسیب‌ها به آن وارد شود.

با در نظر داشتن این که هر روز نوع جدیدی هکر و برنامه نفوذ به سایت به وجود می‌آید، باید امنیت سایت به صورت مرتب انجام شود و از بروزترین مقابله‌ها برای مبارزه با حملات سایبری استفاده کرد. شرکت وب افرا با استفاده از جدیدترین فناوری های روز دنیا و تکنیک ها خدمات بی نظیری را برای جلوگیری از هک سایت ها و ارتقا امنیت آن ها ارائه می دهند.

 

اهمیت امنیت سایت برای سئو

یکی از عواملی که موجب بهینه سازی سئو سایت خواهد شد اقدام به ایجاد امنیت سایت است. اما اگر بخواهیم بهینه سازی سئو را تعریف کنیم باید این گونه بگوئیم که یعنی سایت را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کرد. اما هدف از سئو افزایش رتبه سایت در گوگل است تا هم فروش سایت بیشتر شود و هم بازدید آن بالا رود.

اما این که اشاره کردیم به اهمیت امنیت سایت برای سئو بی دلیل نیست. برای سئو تنها نباید به کیفیت مطالب تکیه کرد بلکه باید عوامل دیگری همچون امنیت سایت را وارد کار کرد تا مخاطب بتواند به سایت اعتماد کند.

از آن جا که گوگل همیشه بهترین سایت‌ها را به کاربر معرفی می‌کند پس حتما به دنبال سایت‌هایی می‌گردد که المان‌های اصلی را برای بالا بردن ضریب امنیتی و کیفیتی خود به کار گرفته باشند. در صورتی که گوگل متوجه شود سایتی امنیت ندارد و کاربر نمی‌تواند به آن اعتماد کند هیچ وقت آن را در رتبه بندی‌های مد نظر خود قرار نمی‌دهد.

 

اهمیت امنیت سایت برای سئو-وبسایت وب افرا

 

روش‌های افزایش امنیت سایت

برای این که سایت به افزایش امنیت برسد شیوه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد که هر کدام با توجه به نظر و سلیقه کاربر و مدیر سایت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما در میان تمام شیوه‌ها قصد داریم موارد زیر را بررسی کنیم:

به روز بودن نرم افزارها و پلاگین

در نظر داشته باشید که اگر از نرم افزار خاصی برای امنیت سایت استفاده می‌کنید حتما آن را بروز رسانی کنید زیرا اگر منسوخ شوند دیگر امنیتی برای سایت ایجاد نخواهند کرد.

اضافه کردن گواهی SSL و HTTPS

برای این که ضریب امنیتی سایت بالا باشد نیاز به URL است. اگر سایت مد نظر از سایت هایی است که نیاز به ارسال اطلاعات شخصی کاربران را دارد باید از HTTPS استفاده کرد. برای اتصال ایمن آنلاین نیز باید از گواهی SSL برخوردار بود. SSL سبب شده تا اطلاعات شخصی به صورت رمزگذاری شده محفوظ بمانند.

استفاده از پسوردهای قوی

برای این که به سیستم های جدید وارد شد نیاز است تا رمز عبور خاصی را ایجاد کرد. برای این کار بهتر است رمز پیچیده و تصادفی باشد تا کسی نتواند به آن دست یابد. این رمز‌ها را از ترکیب حروف، اعداد و نشانه‌ها به وجود آورده و بعد از ۳ ماه حتما تغییر داده شود.

استفاده از وب هاستینگ ایمن

وب هاستینگ را باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار داد تا بتوان بهترین مورد آن را برای سایت انتخاب کرد. بعضی از میزبان‌هایی که وجود دارند، دارای ویژگی‌های امنیتی هستند که بر روی سرور به خوبی عمل کرده و از داده‌های وب سایت به خوبی محافظت می‌کنند. وب سایت وب افرا در کنار تمامی خدماتی که در حوزه طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن ارائه می دهد دارای هاستینگی قوی و معتبر می باشد که مشتریان و صاحبان وب سایت ها می توانند نگهداری اطلاعات خود را نیز به آن ها بسپارند.

ضبط دسترسی کاربر و امتیازات اداری

باید در نظر داشت که این احتمال وجود دارد که کارمندان اداره و شرکت شاید با موارد امنیتی سایت آشنا نباشند و تنها بخواهند کار خود را در سایت انجام دهند. لازم است نکات لازم را به آن‌ها یاد آورد شد و به هر کاربر CMS در ارتباط با گذرواژه‌ها به روز رسانی‌های نرم افزار آموزش‌های لازم داده شود.

تغییر تنظیمات پیش فرضCMS

بهتر است این نکته را یاد آور شویم که بیشترین حملات سایبری به سایت‌ها زمانی اتفاق خواهد که CMS تنظیمات پیش فرض خود را تغییر نداده باشد. این تنظیمات می‌تواند شامل تنظیمات کنترل نظرات، مجوزها و شیوه مشاهده کاربران باشد.

تهیه نسخه پشتیبان سایت

برای این که امنیت سایت افزایش پیدا کند بکاپ گرفتن امری ضروری به شمار می‌آید. این کار به مدیر سایت کمک می‌کند تا در صورت بروز اتفاقی که باعث پاک شدن داده‌ها شود بتواند آن را بازیابی کند.

شناسائی فایل‌های پیکر‌بندی سایت

حتما باید فایل‌های پیکربندی سرور شناخته شود و مدیر و طراح سایت با آن‌ها آشنا باشد. این پرونده‌های پیکربندی سرور، این امکان را ایجاد کرده تا قوانین سرور مدیریت شود.

درخواست برنامه وب فایروال

زمانی که درخواست برنامه وب فایروال داده می‌شود اتصال میان سرور و پایگاه داده تنظیم شده و با توجه به این که داده‌های سایت کمتر خوانده می‌شوند پس امنیت سایت بالا می‌رود.

تقویت امنیت شبکه

تقویت کردن امنیت شبکه جزو مهم‌ترین کارهای افزایش امنیت سایت است. این احتمال وجود دارد کاربرانی که از رایانه‌های اداری استفاده می‌کنند اتفاقی وارد مسیری شده که به وب سایت شما راه داشته باشد. برای افزایش امنیت شبکه یکی از مواردی که باید انجام داده شود این است که پس از مدت کوتاهی که کارمندان یا کاربران فعالیتی در سایت ندارند ورود به سیستم آن‌ها منقضی شود.

 

هزینه افزایش امنیت سایت

برآورد هزینه افزایش امنیت سایت، با توجه به موارد مختلفی صورت می‌پذیرد و این هزینه‌ها نسبت به هر بخش متفاوت است. از میان این هزینه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه کانفینگ امنیتی سرور

اگر کاربر قصد داشته باشد برای سرور خود کانفینگ امنیتی انجام دهد باید علاوه بر هزینه کانفینگ، هزینه نرم افزارهای امنیتی غیر رایگان را نیز بپردازند. این نرم افزار ها با توجه به تشخیص کارشناس امنیت باید نصب شود.

امنیت در هاست های اشتراکی

در صورتی که از هاست اشتراکی استفاده شود دسترسی‌ها به صورت محدود به سرور شکل می‌گیرد و نمی‌توان از تنظیمات امنیتی خاصی استفاده کرد. به همین دلیل اگر مدیر سایت بخواهد امنیت هاست را افزایش دهد باید از طریق فایل‌هایی مانند htaccess اقدام کرد و هزینه کمی را نیز در بر دارد.

تامین امنیت سایت از طریق بررسی وب اپلیکیشن

پر اهمیت ترین قسمت برای امنیت و چک کردن نفوذ لایه، وب اپلیکیشن است که احتمال دارد به خاطر اشتباه برنامه نویس دچار اختلالاتی شود. برای تست کردن نفوذ این بخش هزینه‌های در نظر گرفته شده که بستگی به سطح دانش و معلومات متخصص امنیت دارد.

 

اگر می خواهید افزایش امنیت سایت خود را به مجموعه قدرتمند و حرفه ای وب افرا بسپارید برای براورد هزینه نهایی آن کافی است که سایت خود را در اختیار کارشناسان وب افرا قرار دهید تا به بررسی شرایط و وضعیت آن بپردازند.

 

افزایش امنیت سایت را به کجا بسپاریم؟

 مجموعه وب افرا که تاکنون توانسته در فهرست بهترین شرکت‌های طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن قرار بگیرد؛ افتخار دارد که با چندین سال سابقه متمادی در زمینه افزایش امنیت سایت و طراحی‌های تخصصی سایت به کاربران کمک کند. اگر می خواهید افزایش امنیت سایت خود را به شرکت وب افرا بسپارید کافی است به وب سایت این مجموعه و بخش ثبت سفارش مراجعه نمایید و فرم مربوطه را تکمیل کنید. همچنین می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان طراحی سایت و … از طریق شماره تماس های شرکت با کارشناسان وب افرا تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

 

این خدمات به سئو ارتباطی دارد؟

نباید چون این موضوع ارتباط مستقیمی با سئو ندارد از آن غافل شد. بلکه با توجه به مطالبی که ارائه گشت مهم‌ترین موضوع برای هر سایتی قرار گرفتن آن در میان رتبه بندی‌های لازم گوگل است. اگر گوگل امنیت سایت را تایید نکند پس سایت معتبری شناخته نخواهد شد.

 

خدمات امنیتی وردپرس چند روزه انجام می‌شود؟ آیا می‌توانیم بر روی سایت کار کنیم؟

خوشبختانه طراحی سایت اختصاصی با وردپرس تیم وب افرا، با دارا بودن بهترین کارشناسان در این زمینه، سایتی بی‌نقص و ایمن را در کمتر از ۲۴ ساعت به شما تحویل خواهند داد. البته باید در نظر داشت که این زمان بندی با توجه به نوع سایت متغیر است و برای سایت‌های خاص، به سبب ارائه بهترین خدمات چیزی حدود ۴۸ ساعت زمان لازم است. اما در خصوص انجام کارهای شما بر روی سایت، باید بگوئیم هیچ منعی از این لحاظ وجود ندارد شما می‌توانید همزمان با اقدامات ما برای امنیت سایت، به کارهای خود رسیدگی کنید.

 

در ابتدای کار طراحی هستم، بهتر است چه موقعی از این خدمات استفاده کنم؟

به این فکر نکنید که باید حتما از زمان خاصی به ایجاد امنیت سایت اقدام کنید. افزایش امنیت سایت و تامین این موضوع مهم در وب سایت‌ها بهتر است از همان آغاز طراحی سایت صورت بپذیرد. برای سفارش افزایش امنیت سایت می‌توانید با مشاوران گروه وب افرا تماس حاصل کنید.

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036