لطفا امتیاز دهید

 امروزه لازمه شروع یک کسب و کار استفاده از سایت ها و شبکه های مجازی می باشد.در این بین کسب و کار هایی که فروشنده محصولات متنوع هستند نیاز بیشتری به داشتن یک سایت فروشگاهی دارند.افزونه ووکامرس که یکی از کاربردی ترین افزونه های وردپرس است، این امر را بسیار آسان کرده است.اولین قدم برای استفاده از ووکامرس نصب آن بروی سایت وردپرس و تنظیمات آن است.اما این مقاله در ارتباط با گام بعدی یعنی آموزش ایجاد محصول در ووکامرس می باشد. در ارتباط با طراحی سایت وردپرس با ما در ارتباط باشید.

 

آموزش ایجاد محصول در ووکامرس و نحوه مدیریت محصولات

قدم اول برای ایجاد محصول در ووکامرس این است که وارد پیشخوان وردپرس می شوید سپس بروی ووکامرس کلیک کنید از فهرست نمایش داده شده بروی افزودن محصول کلیک کنید.در ادامه صفحه ایجاد محصول نمایش داده می شود.

 

افزودن محصول جدید در ووکامرس

 

مرحله بعدی انتخاب عنوان مناسب برای محصول موردنظر می باشد. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید باید در بخش ۱ عنوان محصول خود راوارد کنید . در انتخاب عنوان باید به چند نکته دقت کنید،عنوان محصول نباید طولانی باشد همچنین نباید خیلی کوتاه هم باشد. عنوان باید شامل کلمات کلیدی باشد و همچنین مرتبط با محصول ایجاد شده باشد.رعایت این موارد باعث می شود نتیجه بهتری از محصول ایجاد شده در موتورهای جست و جو مشاهده کنید.در بخش ۲، لینک صفحه شما قرار می گیرد که می توانید با کلیک بروی دکمه ویرایش آن را تغییر دهید.

 

اما در بخش ۳ باید توضیحات مربوط به محصول خود را وارد کنید ؛ این مرحله به دو بخش تقسیم می شود بخش اول : جعبه ابزار ویرایشگر و بخش دوم باکس اصلی برای نوشتن متن.در جعبه ابزار دکمه های مختلفی وجود دارد که هر کدام برای کارهایی مورد استفاده قرار می گیرد برای مثال یکی از آنها افزودن پرونده چند رسانه ای (فیلم و عکس) می باشد که بسیار مورد استفاده برای توضیحات محصولات شماست.از دیگر ابزار های مهم این قسمت می توان به درج یا ویرایش پیوند ، نقل قول ، چپ چین یا راست چین بودن مطالب ، جدول و رنگ بندی مطالب اشاره کرد.در باکس اصلی شما می توانید مطالب اصلی و توضیحات محصول خود را وارد کنید.

 

در این بخش نیز باید مواردی را رعایت کنید تا مطالب شما به بهترین نحو در موتور های جست و جو نمایش داده شوند.این موارد شامل به کار بردن کلمات کلیدی در متن ، لینک سازی و … . این موارد مربوط به سئوی محتوا می باشد و شما عزیزان برای اطلاعات بیشتر در مورد این مبحث می توانید مطلب  :: را مطالعه کنید.

 

مرحله اول برای ایجاد محصول در ووکامرس
افزودن جزئیات محصولات در ووکامرس

قبل از شروع این مرحله از آموزش ایجاد محصول در ووکامرس به شما پیشنهاد می کنیم مقاله مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی را مطالعه کنید. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید در بخش ۱ شما می توانید نوع محصول خود را مشخص کنید . محصولات شما می توانند به صورت ساده ، محصول خارجی ، محصول متغیر یا محصولات گروهی باشند.در این مطلب با محصول ساده سروکار داریم به در مباحث دیگر به انواع دیگر محصولات خواهیم پرداخت. شما می توانید محصولات خود را به صورت مجازی و دانلودی نیز به فروش برسانید این ابزار بیشتر برای محصولات آموزشی یا محصولاتی که فیزیکی نیستند بکار می رود.در قسمت جزئیات و در بخش ۲ می توانید قیمت محصولات خود و قیمت با تخفیف محصولات خود را وارد کنید.همچنین می توانید برای فروش های با تخفیف خود یک زمان مشخص تایین کنید.

 

افزودن جزئیات در ووکامرس

 

مدیریت موجودی انبار در ووکامرس

 برای مدیریت انبار و محصولات خود باید وارد تب فهرست موحودی شوید. در بخش ۱ شما می توانید شناسه محصول خود را وارد کنید باید این نکته را در نظر بگیرید که شناسه محصول باید منحصر به فرد باشد. در بخش ۲ می توانید موجود بودن یا نبودن یک کالا را مشخص کنید همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید.البته اگر می خواهید بخش مدیریت موحودی انبار برای شما به نمایش در آید باید تیک آن را فعال کنید.همچنین در این بخش می‌توانید تعیین کنید که آیا بعد از اتمام موجودی کاربران می‌توانند محصول شما را پیش‌خرید کنند یا خیر. در بخش سوم هم می توانید فروش خود را به یک عدد محدود کنید.

 

فهرست موجودی در ووکامرس

 

اما در بخش دیگر این قسمت یعنی حمل و نقل که برای ارسال محصولات می باشد می توانید وزن و طول و عرض و ارتفاع محصول را مشخص کنید.

 

بخش حمل و نقل در ووکامرس

 

افزودن ویژگی ها برای محصول در ووکامرس

در بخش بعدی امکان اضافه کردن ویژگی های محصول را دارید که یکی از بخش های حائز اهمیت برای جزئیات محصول است. برای افزودن مشخصات محصول در ووکامرس درست مشابه فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی که به صورت یک جدول جزییات محصول را وارد می‌کنند شما هم می توانید برای محصولات ویژگی تعیین کرده و در صفحه محصول قرار بدهید.برای این کار کافیست همانند تصویر زیر بروی افزودن کلیک کنید تا فیلد های نام و مقدار برای شما به نمایش در بیاید . با پر کردن این فیلد ها و کلیک بروی ذخیره ویژگی ها

ویژگی شما ثبت می شود.

 

افزودن ویژگی در ووکامرس

 

برای مثال در تصویر زیر می توانید ویژگی های یک محصول را مشاهده کنید.

 

ویژگی های محصول در ووکامرس

 

اضافه کردن تصاویر محصولات در ووکامرس

در قدم بعدی میتوانید تصویر محصول و گالری محصول را انتخاب کنید. تصویر محصول در واقع همان تصویر شاخص است که برای عکس محصول در صفحات فروشگاه، آرشیو، صفحه محصول و… استفاده میشه و گالری محصول هم شامل تصاویری برای نمایش محصول هست که میتوانید به تعداد دلخواه تصویر برای محصول وارد کنید.

 

افزودن تصویر برای محصول در ووکامرس

 

توضیخات کوتاه محصول

در این بخش می توانید در حد چندجمله محصول خود را به کاربر معرفی کنید. بهتر است به صورت کوتاه و مختصر باشد به نحوی که کاربر با خواندن آن متوجه کلیات محصول شما شود.

 

توضیحات کوتاه محصول در ووکامرس

 

مشخص کردن دسته و برچسب محصولات

در آخر کافیست دسته بندی محصولات را از سمت چپ صفحه مشخص کنید و محصول را منتشر کنید. اگر دسته خاصی مورد نظرتان بود و آن دسته وجود نداشت می توانید در قسمت افزودن دسته بندی ، آن دسته را اضافه کنید. در قسمت برچسب محصولات می توانید یک یا چند برچسب را برای محصولات خود در نظر بگیرید این برچسب ها باید به تعداد مناسب و مرتبط با موضوع باشند.

 

افزودن دسته بندی و برچسب برای محصولات در ووکامرس

 

جمع بندی آموزش ایجاد محصول در ووکامرس

این مراحل ایجاد محصولات در ووکامرس بود که باید به صورت دقیق و کامل انجام شود تا شما بتوانید یک فروشگاه اینترنتی قدرتمند و کارآمد داشته باشید. همچنین شما می توانید برای شروع کسب و کار خودتان ، با کارشناسان ما جهت مشاوره طراحی سایت خودتان در ارتباط باشید .

 

مطالب مرتبط

یکی از مواردی که در وب سایت اهمیت زیادی دارد بخش سئوی وردپرس است. البته سئوی وردپرس دارای بخش های بسیاری است که برای همه ی افراد روشن نیست ولی در هر صورت باید تلاش […]

نحوه تغییر پسورد admin وردپرس از phpMyAdmin آیا می خواهید رمز عبور وردپرس خود را با استفاده از phpMyAdmin بازنشانی کنید؟ اگر شما نتوانستید رمز عبور وردپرس خود را reset کنید آیا راه دیگری برای […]

چرا شما نمیتوانید فایل htaccess. را پیدا کنید؟ در برخی از خطا های وردپرسی مجبور به حذف فایل htaccess. از سایت می شوییم. در این زمان کاربران مبتدی که قادر به این نیستند که فایل […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036