لطفا امتیاز دهید

همانطور که می دانید مدت زیادی است که انتخاب کلمه کلیدی استاندارد با توجه به موضوع مقاله و استفاده اصولی از آن در تمام طول متن، برای بهینه سازی کردن مطلب بسیار ضروری است. اما گاهی اوقات درک معنی کلمات بدون وجود مترادف های آن در متن، کاری سخت و دشوار است، به همین دلیل امروزه استفاده از مترادف کلمه کلیدی، برای بهینه سازی مقاله نیز مورد توجه متخصصان سئو قرار گرفته است.

استفاده از هم خانواده های کلمات کلیدی برای بهینه سازی در افزونه Yoast SEO وردپرس

از طرفی موتورهای جست و جو روز به روز دقیق تر می شوند، به همین دلیل افزونه یوست سئو (Yoast SEO) در راستای بهینه سازی کردن بهتر و بیشتر مطالب در وردپرس قابلیت کلمات مترادف و هم معنی را در نسخه جدید آن ایجاد کرده است. اگر به بهینه سازی مقالات خود اهمیت می دهید و می خواهید بیشتر درباره بهینه سازی با مترادف کلمه کلیدی در وردپرس  بدانید، این مقاله را به دقت تا انتهای آن بخوانید.

اهمیت مترادف کلمات کلیدی

اهمیت مترادف کلمات کلیدی

وردپرس و مترادف کلمه کلیدی

کاربران در هنگام جست و جو در اینترنت برای رسیدن به خواسته و مفهومی که در ذهن خود دارند، از مترادف های کلمه کلیدی استفاده می کنند. موتورهای جست و جو همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، برای رضایت بیشتر کاربران روز به روز دقیق تر می شوند، در این راستا به مترادف کلمه کلیدی برای رسیدن به خواسته سریع کاربران توجه می کنند. از طرف دیگر نرم افزار وردپرس هم برای رضایت بیشتر کاربران همیشه در حال تغییرات و به روز رسانی می باشد، به همین دلیل قابلیت مترادف کلمه کلیدی (Synonyms) در نسخه پرمیوم این افزونه اضافه شده است.

سئو کردن مطالب وب سایت، برای کسب رتبه بالا در نتایج موتورهای جست و جو بسیار اهمیت دارد. اما توجه داشته باشید که سئو کردن مطالب فقط به استفاده از کلمه کلیدی اصلی و توزیع متعادل آن در طول محتوا محدود نمی شود، بلکه برای سئو کردن بهتر لازم است از کلمات مترادف و هم معنی کلمه کلیدی اصلی در طول متن برای درک و فهم بیشتر کاربران استفاده کنید. با استفاده از قابلیت مترادف کلمه کلیدی در نسخه جدید وردپرس می توانید به پیروزی مقاله خود کمک کنید.

اهمیت استفاده از کلمات مترادف کلمه کلیدی

کلمات مترادف یا هم معنی یعنی کلماتی که در ارتباط با کلید واژه کانونی هستند و می توان آنها را به جای کلمه کلیدی اصلی در متن به کار برد. اهمیت استفاده از مترادف های کلمه کلیدی در متن تنها به درک و فهم بهتر کاربران محدود نمی شود. کاربرد مترادف های مختلف باعث غنی شدن و جذابیت متن برای کاربران می شود، چرا که تکرار زیاد کلمه کلیدی در متن به تنهایی متن را کسل و خسته کننده می کند. اهمیت دیگر استفاده از هم خانواده کلمه کلیدی در متن این است که باعث بهینه سازی بهتر مقاله از نظر کلمه کلیدی اصلی و در نتیجه کسب رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جست و جو مانند گوگل می شود.

نحوه کار افزونه Yoast SEO در رابطه با مترادف کلمه کلیدی

افزونه قدرتمند Yoast SEO به منظور بررسی کردن سئوی مقالات در وردپرس کاربرد زیادی دارد. این افزونه در ابتدا به منظور آنالیز بهینه سازی مقالات از کلید واژه کانونی و یا کلید واژه های کانونی استفاده می کرد. روز به روز با دقیق تر شدن موتورهای جست و جو افزونه یوست سئو هم نیز قابلیت های جدیدتری برای آنالیز سئوی مقالات در نظر گرفته است. از نسخه ۸/۷ به بعد افزونه Yoast SEO می توانید از قابلیت مترادف کلمه کلیدی برای بهینه سازی مطالب خود استفاده کنید.

در واقع شما می توانید با توجه به کلمه کلیدی که برای مطلب خود در نظر گرفته اید، کلمات مترادف و هم معنی آن را بنویسید، تا این افزونه در وردپرس با بررسی این کلمات مقاله شما را از لحاظ سئو مورد بررسی و آنالیز قرار دهد.

فرض کنید کلمه کلیدی اصلی مقاله شما «اهمیت مترادف کلمات کلیدی» است، بنابراین می توانید از کلمات وردپرس و مترادف کلمه کلیدی ، بهینه سازی با مترادف کلمه کلیدی در وردپرس، بهینه سازی به کمک مترادف کلمات کلیدی در وردپرس و … به عنوان مترادف های کلمه کلیدی اصلی در وردپرس به منظور درک بهتر کاربران خود، استفاده کنید. اگر بتوانید از این طریق به درک و فهم بهتر کاربران خود کمک کنید، مطمئن باشید در نتایج موتورهای جست و جو رتبه بالاتری را کسب خواهید کرد.

اهمیت مترادف کلمات کلیدی

اهمیت مترادف کلمات کلیدی

افزونه Yoast SEO و تشخیص توزیع مناسب کلمه کلیدی و مترادف آن در طول محتوا

همانطور که در ابتدای این متن اشاره کردیم و همچنین بارها در مقالات مختلف خوانده اید، برای بهینه سازی مقالات باید کلمه کلیدی در قسمت های مختلف متن استفاده شود و در سراسر متن از توزیع مناسبی برخوردار باشد. افزونه Yoast SEO به دلیل اهمیت این موضوع به بررسی توزیع کلمه کلیدی در طول محتوای متن می پردازد. مترادف کلمه کلیدی نیز مانند کلمه کلیدی اصلی باید از توزیع مناسبی در متن برخوردار باشد، به همین دلیل افزونه جدید، به نحوه توزیع آن در متن می پردازد.

به طور کلی می توان گفت در این افزونه توزیع کلمه کلیدی و مترادف های آن با قابلیت نوشتن آن در وردپرس به خوبی در ارتباط می باشد. مانند مثال قبلی اگر کلمه کلیدی اصلی شما اهمیت مترادف کلمات کلیدی است، باید علاوه بر آن از مترادف های آن در طول محتوای متن خود استفاده کنید. چرا که چگالی مناسب کلمه کلیدی و پخش مناسب مترادف های آن در قسمت های مختلف متن مقاله باعث می شود تا مقاله شما، علاوه بر کسب نتیجه خوب در افزونه Yoast SEO در موتورهای جست و جو جایگاه ویژه ای کسب کند.

سخن آخر

نکته ای که در هنگام استفاده از کلمه کلیدی و مترادف کلمه کلیدی در متن باید به آن توجه داشت این است که از تکرار زیاد آن پرهیز کنید، چرا که تاثیر خوبی بر مقاله نخواهد داشت. در نسخه جدید افزونه یوست سئو به این موضوع توجه می شود و در صورت تکرار زیاد این کلمات در متن، چراغ قرمز روشن می شود.

مطالب مرتبط

امروزه کسانی که از تلفن های همراه هوشمند استفاده می کنند، فقط به دنبال لذت بردن از آن ها هستند. با رفتن به ایمیل، گشت و گذار در جوامع مجازی، خواندن کتاب، دیدن فیلم و […]

وب اپلیکیشن pwa یکی از روش های مهم در طراحی اپلیکیشن است که در سالهای گذشته با رشد بسیار زیادی روبرو بوده و شرکتهای بزرگ طراحی اپلیکیشن در ایران به طراحی وب اپلیکیشن های پیش رونده یا pwa گرایش پیدا

صاحبان کسب و کارهای مختلف برای سبقت گرفتن از رقبای خود و کسب در آمد بیشتر، باید همیشه خود را با دانش روز هماهنگ کنند. امروزه تبلیغات به روش سنتی دیگر تاثیر چندانی بر در […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036