لطفا امتیاز دهید

یکی از مواردی که در وب سایت اهمیت زیادی دارد بخش سئوی وردپرس است. البته سئوی وردپرس دارای بخش های بسیاری است که برای همه ی افراد روشن نیست ولی در هر صورت باید تلاش لازم جهت سئوی سایت و بهبود جایگاه سایت در موتورهای جستجو را به عمل آوریم. افزونه Yoast SEO از روش های مناسب برای بهینه سازی محتوای سایت و سئوی وردپرس می باشد که جایگاه خاصی را در این زمینه کسب کرده است و تقریبا اکثر وب مستران از آن استفاده می کنند. با ما در این مقاله همراه باشید تا اهمیت افزونه Yoast SEO و آموزش هایی جهت نصب و راه اندازی این افزونه را بیان کنیم.

اهمیت افزونه Yoast SEO در ورپرس برای سئو و بهینه سازی سایت

افزونه Yoast SEO از سال ۲۰۰۸ میلادی کار خود را شروع کرد و به دلیل آپدیت های همیشگی جایگاه ویژه ای بدست آورد. این افزونه از اصلی ترین افزونه ها در زمینه سئوی وردپرس می باشد و بیش از ۵ میلیون نصب فعال با امتیاز ۴٫۹ از ۵ را دارد. این افزونه طوری طراحی شده است که نتیجه ی نهایی آن با الگوریتم های گوگل مطابقت داشته باشد.

اهمیت افزونه Yoast SEO

اهمیت افزونه Yoast SEO

این پلاگین بهترین روش برای ارزیابی سئوی سایت است البته این طور نیست که فقط با نصب آن سئوی سایت انجام شود! در این افزونه راهکارها و پیشنهادهایی برای بهبود سئوی محتوا براساس مواردی که در موتورهای جستجو مهم است ، داده می شود. از ویژگی های مهم این افزونه پویا بودن آن است؛ افزونه Yoast SEO در زمان نوشتن مطلب آن را کاوش می کند و در انتها راهکارهایی را برای بهبود آن ارائه می کند که نسبت به تغییرات محتوا فعال هستند.

 

افزونه Yoast SEO دارای چه امکاناتی است؟

  • اپدیت های همیشگی
  • داشتن پشتیبانی قدرتمند
  • بخش مدیریت سایت مپ
  • توابع قوی
  • پیروی از موارد مهم برای موتورهای جستجو در سئوی محتوا
  • آدرس ها را جهت جلوگیری از ساخت محتوای تکراری بررسی می کند.
  • زمینه ی کنترل متاتگ ها در این افزونه وجود دارد.
  • و …

چگونه افزونه Yoast SEO را نصب و راه اندازی کنیم؟

ابتدا افزونه Yoast SEO را دانلود کنید و برای نصب و فعال سازی آن در قسمت مدیریت وردپرس به منوی افزونه ها و زیر منوی افزودن مراجعه نمایید. بعد از فعال کردن افزونه، منوی جدیدی به پنل مدیریتی شما افزوده خواهد شد که سئو نام دارد.

اهمیت افزونه Yoast SEO

نکته: یکی از نکات مهم و جالب این افزونه این است که پس از فعال سازی آن، گزینه دسترسی سریع به ادمین بار افزوده خواهد شد. از قسمت پیکر بندی گام به گام می توانید افزونه را تنظیم کنید و به پیکربندی آن سهولت ببخشید. جدیدترین نسخه ی افزونه Yoast SEO به جدا کردن بخش ها اقدام کرده و پیکربندی را بسیار آسان کرده است.

در منوی سئوی وردپرس شاهد شش زیر منو هستیم که شامل:

۱٫       بخش عمومی: تنظیمات عمومی و دیدن اطلاعیه ها در این زیر منو قرار دارند.

۲٫       ظاهر جستجو: تنظیمات جهت چگونگی نمایش محتواها در این بخش قرار دارد.

۳٫       میز فرمان جستجو: جهت وارد نمودن کد تاییدیه گوگل است البته اگر فعال نشد هم اهیمت ندهید مشکلی پیش نمی آید.

۴٫       اجتماعی: جهت مدیریت و کنترل شبکه های اجتماعی قرار داده شده است.

۵٫       ابزارها: ابزارهایی جهت درون ریزی و برون ریزی اطلاعات سئوی وردپرس و تنظیمات فایل اصلی در این بخش قرار دارند.

۶٫       فعال سازی نسخه پرمیوم: برای ارتقا و مشاهده ویژگی های نسخه پرمیوم می توان از این بخش استفاده کرد.

زیر منوی اول: عمومی

از این بخش تنظیمات و اطلاعات را توضیح می دهیم که خود شامل سه زیر منوی دیگر است:

  • پیشخوان
  • امکانات
  • ابزارهای وبمستر

پیشخوان

از این بخش می توانید همه ی اطلاعات و اعلان هایی که در افزونه وجود دارد را ببینید.

اهمیت افزونه Yoast SEO

اهمیت افزونه Yoast SEO

امکانات

با استفاده از این بخش می توانید همه ی قسمت ها را در حالت فعال یا غیر فعال قرار دهید. می توانید خوانایی مطالب، نوار منوی مدیریت و … را از طریق این بخش فعال کنید و همه ی موارد دلخواه خود را در حالت فعال قرار دهید. البته به صورت پیشفرض همه ی موارد در حالت فعال هستند.

اهمیت افزونه Yoast SEO

ابزارهای وبمستر

در این بخش سه فیلد برای وارد کردن تاییدیه های مربوط به بینگ، گوگل و یاندکس وجود دارند. روی لینک مقابل فیلد برای دریافت کد می توانید کلیک نمایید. از این بخش می توانید جهت اتصالات و استفاده کردن از انواع ابزارهای وبمسترها استفاده کنید. در انتها روی گزینه دخیره کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

اهمیت افزونه Yoast SEO

اهمیت افزونه Yoast SEO

زیر منوی دوم: ظاهر جستجو

اگر روی این زیر منو کلیک کنید به صفحه ای مانند تصویر زیر خواهید رفت. تنظیمات این بخش تقریبا مهم هستند و باید پیکربندی گردند. ابتدا به بررسی سربرگ عمومی می پردازیم.

عمومی

تظیمات عمومی بسیار مهم هستند و جهت پیکربندی تنظیمات کلی افزونه به کار می روند که زمان جستجو به کاربر نشان داده می شود.

اهمیت افزونه Yoast SEO

اهمیت افزونه Yoast SEO

  • جداکننده‌ عنوان: کاراکتری که به طور پیش فرض جهت جدا کردن عنوان و نام وب سایت انتخاب شده است خط تیره است که شما در این بخش می توانید آن را تغییر دهید.
  • صفحه خانه: عنوان و توضیح دلخواه خود را از این بخش برای صفحه ی اصلی خود وارد نمایید.
  • گراف دانش: از قسمت روبه روی این بخش می توانید انتخاب کنید که وب سایت متعلق به یک شخص است یا شرکت. اگر متعلق به شخص می باشد بعد از انتخاب گزینه شخص، نام خود را در فیلد وارد نمایید. اگر متعلق به سازمان یا شرکت می باشد بعد از انتخاب گزینه شرکت، در فیلد بعدی نام شرکت را وارد نمایید و یک عکس از نماد شرکت را هم آپلود کنید.

انواع محتوا

در این سربرگ تنظیمات مرتبط با فعال‌سازی درج تاریخ نوشته‌ها و برگه‌ها در وردپرس، فعال‌سازی نمایش فیلد توضیحات متا برای برگه‌ها و نوشته‌ها، فعال‌سازی امکان نمایش برگه‌ها و نوشته‌ها در موتورهای جستجو گنجانده شده است.

اهمیت افزونه Yoast SEO

اهمیت افزونه Yoast SEO

سربرگ‌های طبقه‌بندی‌ها و بایگانی‌ها نیز به همین روال و به همین صورت پیکربندی می‌شوند.

 

زیر منوی سوم: میز فرمان جستجو

بعد از تنظیمات به زیر منوی سوم یعنی میز فرمان جستجو جهت برقراری اتصالات مراجعه نمایید با تصویری مشابه زیر روبه رو خواهید شد. تنظیم کردن این قسمت سبب می شود روی وب سایتتان نظارت بیشتری داشته باشید. در این صفحه روی دریافت کد تصدیق گوگل کلیک نمایید.

در صفحه ای که باز می شود جیمیل خود را برای برقراری اتصال انتخاب نمایید و کد درخواست شده جهت اتصال بین جیمیل و افزونه سئوی وردپرس را در  فیلد درخواست شده وارد کنید و سپس گزینه تصدیق را بزنید.

اهمیت افزونه Yoast SEO

اهمیت افزونه Yoast SEO

زیر منوی چهارم: اجتماعی

در این بخش می توانید ادرس حساب های شبکه های اجتماعی خود را جهت اتصال به وردپرس وارد نمایید و این قسمت تاثیر شایانی در بهبود سئوی وردپرس شما دارد.

اهمیت افزونه Yoast SEO

زیر منوی پنجم: ابزارها

در این بخش، سه قسمت وجود دارد:

  • درون‌ریزی و برون بری اطلاعات:  تنظیمات اعمال شده بر روی سایر افزونه های سئو مثل HeadSpace2، All in One SEO و… را می توانید از این بخش درون ریزی کنید و یا تنظیماتی که وارد کرده اید را روی سایت دیگر برون ریزی کنید.
  • ویرایشگر فایل: محتوای فایل robots.txt در این بخش قابل مشاهده و ویرایش هستند و به علاوه می توانید فایل مخفی htaccess. را هم مشاهده و ویرایش نمایید.
  • ویرایشگر گروهی: برای سهولت و سرعت بخشیدن به تغییر عنوان ها در این بخش می توانید لیستی از همه ی برگه ها و نوشته هایتان را مشاهده کنید و عنوان سئوی آن ها را تغییر دهید.
اهمیت افزونه Yoast SEO

اهمیت افزونه Yoast SEO

تنظیمات سئو در نوشته‌ها و برگه‌ها

تنظیمات مربوط به پیکر بندی که در توضیحات بالا گفته شد فقط یکبار اعمال می شود و بعد از آن بعد از ساخت هر محتوا می توانید به اخر مقاله و قسمت سدو برای بهینه سازی مقاله مراجعه نمایید.

ویرایش اسنیپت 

اهمیت افزونه Yoast SEO

  • عنوان سئو:  در موتورهای جستجو این عنوان به بازدیدکنندگان نمایش داده خواهد شد.
  • نامک: در انتهای ادرس محتوای شما در مرورگر این عنوان نمایش داده خواهد شد.
  • توضیحات متا:  در زیر عنوان سئو در موتورهای جستجو، توضیحات متا نمایش داده می شود.
  • کلیدواژه کانونی: کلمه ی کلیدی است که محتوا را براساس آن ساخته اید و در متن چند بار تکرار کرده اید.
    اهمیت افزونه Yoast SEO

    اهمیت افزونه Yoast SEO

    Keyword synonyms:  این قسمت که جدیدا افزوده شده برای وارد کردن مترادف کلمه کلیدی است و با کاما باید آنها را از هم جدا کنید.

تحلیل و بررسی عملکردتان را با کمی اسکرول کردن در بخش پایین خواهید دید.

اهمیت افزونه Yoast SEO

این بخش به شما نشان می دهد که محتوای شما چه مشکلاتی دارد و چه بخش هایی به بهبود نیاز دارند و کدام بخش ها قابل قبول هستند.

سوال های رایج در مورد افزونه Yoast SEO

در مورد هر مبحثی معمولا سوالهای متداولی وجود دارند که با پاسخ به آنها می توان به نیاز تعداد زیادی از افراد پاسخ گفت. در این جا ما هم به سوالات متداول در مورد افزونه سئو وردپرس پاسخ داده ایم. امیدواریم که به پاسخ سوال خود برسید و اگر سوال شما در بین این سوالات نیست در همین صفحه سوال خود را مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخ داده شود.

1-   کار افزونه Yoast SEO دقیقا چیست؟

اگر می خواهید سایت یا وبلاگتان توسط افراد بیشتری بازدید شود و سئوی وردپرس سایتتان را بهینه کنید باید از افزونه فوق‌العاده Yoast SEOاستفاده کنید.

۲- چگونه باید افزونه Yoast SEO را نصب کنم؟ 

در این مقاله آموزش گام به گام جهت نصب و راه اندازی این افزونه را بیان کردیم که با کمک آن به راحتی می توانید این افزونه را نصب کنید.

۳- چگونه کلمه کلیدی مورد نظر را به مطلب اضافه کنم؟

از بخش کلید واژه کانونی می توانید کلمه ی کلیدی موردنظرتان را اضافه کنید.

۴- عنوان مطلب با عنوان سئو چه تفاوتی دارد؟

عنوان سئو، عنوانی است که در گوگل ظاهر می شود و باید کلید واژه کانونی در ابتدای آن قرار بگیرد اما عنوان مطلب عنوانی است که فقط در صفحه نمایش داده می شود.

۵- چگونه یک عنوان سئوی خوب و بهینه انتخاب کنیم؟

طول عنوان مناسبی را انتخاب کنید و در آن بیش از حد از کلمه ی کلیدی استفاده ننمایید، عنوان سئو را منحصر به فرد انتخاب کنید و از نام تجاری خود در عنوان سئو استفاده کنید.

۶- از زمان نصب تا چه مدت طول می‌کشد، افزونه Yoast SEO سئوی وبسایت شما را انجام دهد؟

بعد از نصب این افزونه و کار کردن روی آن، بعد از ۴ تا ۶ ماه می توانید نتایج آن را روی وب سایتتان ببینید.

۷- قیمت افزونه Yoast SEO چقدر است؟ 

این افزونه دارای نسخه ی کاملی است که رایگان ارانه شده است اما اگر امکانات بیشتری می خواهید باید نسخه پرمیوم آن به قیمت ۴۵ هزار تومان را نصب کنید.

۸- آیا با مهاجرت از all in one seo pack به yoast seo مشکلی در سئوی وبسایت پیش می‌آید؟ 

اگر روش انجام این کار را بدانید صدمه ی زیادی به سئوی وب سایتتان نخواهید زد! اول افزونه yoast seo را نصب کنید (بدون غیر فعال سازی افزونه all in one seo pack) و از بخش import from other seo pluginاطلاعات سئوی افزونه قبلی را درون ریزی نمایید به این صورت همه ی اطلاعات افزونه ی قبلی به افزونه ی جدید منتقل خواهد شد.

نتیجه گیری

همان طور که اشاره کردیم سئوی وردپرس از مهم ترین بخش هایی است که مدیران سایت باید به آن توجه کنند. افزونه های بیشماری در زمینه سئو و بهینه سازی وردپرس وجود دارند که در بین آنها افزونه Yoast SEO جزء برترین‌ها است.

با نصب و راه اندازی این افزونه می توانید قدمی استوار جهت بهبود وضعیت سئوی سایت خود بردارید. پس حتما آن را نصب کنید و اگر از آن استفاده می کردید حتما بروز رسانی اش کنید.

اهمیت افزونه Yoast SEO

مطالب مرتبط

در این مقاله قصد داریم مشخصات برترین شرکت طراحی سایت را بررسی نماییم. وقتی می خواهید یک وب سایت طراحی شده داشته باشید، باید با بهترین نحو عمل کنید. به همین دلیل ما این لیست از […]

بدون شک هنگامی که بحث مدیریت وب سایت پیش می آید، انتخاب سیستم مدیریت محتوای (CMS) مناسب، برای شما بسیار مهم است. تعداد زیادی سیستم مدیریت محتوا وجود دارد و هر کدام از آنها معایب […]

همه میدانیم که وردپرس این روز ها به نوعی محبوب ترین سیستم مدیریت محتواست اما با انتشار نسخه ی جدیدش، گامی بزرگ تر در راستای محبوبیت و ارائه خدمات برداشته است. وردپرس ۵ در تاریخ […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036