لطفا امتیاز دهید

اگر شما هم از جمله افرادی هستید، که در زمینه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت می کنید، به احتمال زیاد با شنیدن کلمه سئو به دو فاکتور مهم یعنی سئوی داخلی سایت (On-Site SEO) و سئوی خارجی سایت (Off-site SEO) فکر می کنید. با مطالعه ی این مقاله با سئو و بهینه سازی سایت بیشتر آشنا شوید.

روش های کاربردی برای دریافت بک لینک با کیفیت در وردپرس

در این مقاله قصد داریم درباره سئوی خارجی سایت با شما صحبت کنیم. همان طور که می دانید لینک سازی و سینگال های اجتماعی بخش اصلی آن هستند. بک لینک (Backlink) بخش اصلی لینک سازی است. بک لینک ها ستون فقرات سئو و یکی از ویژگی های اصلی موثر بر رتبه بندی وب سایت ها می باشند.

بک لینک چیست؟

بک لینک به معنای پیوند وبلاگ یا وب سایت شما به وب سایت دیگری است، که باعث انتقال ترافیک به وب سایت شما می شود. به طور کلی دو نوع بک لینک نوفالو (NoFollow) و دوفالو (DoFollow) وجود دارد.

اگر می خواهید ترافیک ارگانیک سایت خود را افزایش دهید، لازم است در صفحه نتایج موتورهای جست و جو، رتبه بالایی کسب کنید، بنابراین فقط از طریق ایجاد بک لینک های باکیفیت و معتبر می توانید به این هدف مهم برسید.

ایجاد بک لینک های با کیفیت تنها راه بهبود رتبه بندی وب سایت ها و افزایش ترافیک ارگانیک است. در این مقاله بهترین روش های دریافت بک لینک با کیفیت در وردپرس را به شما معرفی خواهیم کرد.

چند نکته ضروری که باید قبل از دریافت بک لینک بدانید

قبل از این که در مورد بهترین روش های دریافت بک لینک در وردپرس صحبت کنیم، بهتر است کمی درباره چیزهایی که نیاز به مراقبت دارند، نیز اطلاعاتی داشته باشید:

  • مطابق با به روزرسانی های اخیر گوگل پنگوئن، وب سایت شما در صورت استفاده از روش های اسپم و خریداری شده به منظور دریافت بک لینک، از ایندکس گوگل خارج می شود (de-indexed). بنابراین از خرید زیاد بک لینک از سایت هایی مانند فایور (fiverr) و همچنین اضافه کردن بک لینک های زیاد در بخش فوتر وب سایت خود اجتناب کنید.
  • در این مقاله با روش های دریافت بک لینک های با کیفیت در وردپرس آشنا خواهید شد، اما توجه داشته باشید که به شیوه ای مثبت و اخلاقی از آنها برای افزایش رتبه و ترافیک وب سایت خود استفاده کنید. چنان چه در استفاده این روش ها زیاده روی کنید، ممکن است به وب سایت خود آسیب برسانید.
  • بک لینک ها را فقط برای صفحه اصلی وب سایت خود ایجاد نکنید. بلکه از آنها برای صفحات و پست های داخلی خود نیز استفاده کنید. علاوه بر این در هنگام ایجاد بک لینک از صفحات دیگر، برای رتبه بندی بر روی کلمه کلیدی مورد نظر؛ مراقب انکر تکست (anchor text) نیز باشید.

در ادامه مطلب به معرفی بهترین روش های دریافت بک لینک با کیفیت در وردپرس می پردازیم، از این روش ها می توانید برای تمام انواع وب سایت ها، چه وب سایت های بزرگ و چه وب سایت های کوچک استفاده کنید.

دریافت بک لینک با کیفیت

دریافت بک لینک با کیفیت

یک/ نشانه گذاری اجتماعی (Social bookmarking)

از نشانه گذاری های اجتماعی می توانید به عنوان دریافت بک لینک استفاده کنید، بنابراین باید شبکه های اجتماعی گوگل پلاس، توییتر، فیس بوک، پینترست (Pinterest) و … را هدف قرار دهید.

گوگل رتبه وب سایت شما را با بررسی سیگنال های اجتماعی بهبود می بخشد. بنابراین با به اشتراک گذاری وب سایت خود و مطالب آن در شبکه های اجتماعی می توانید رتبه بالایی در گوگل به دست آورید.

دو/ تولید محتوای آموزشی

اکثر کاربران به محتواهای آموزشی توجه ویژه ای دارند. زیرا هدف آنها صرفاً یادگیری مطالب آموزشی و استفاده از آن است. بنابراین می توانید در زمینه تخصص خود یک محتوای آموزشی که همراه با اینفوگرافیک، ویدئو و متن است، ایجاد کنید. شما می توانید با تقسیم کردن مجموعه آموزشی به چند بخش مناسب، کاربران خود را به بازدید دوباره سایت تان تشویق کنید. البته توصیه می کنیم قیمت مناسبی برای محتوای آموزشی خود در نظر بگیرید تا بتوانید همه کاربران را ترغیب به خرید آن کنید. در این صورت بعد از مدتی کاربران شما، دوستان و آشنایان خود را به خرید مجموعه آموزشی شما نیز تشویق می کنند.

سه/ نوشتن نظرات برای سایت های مشابه

نظرات خود را در مورد وب سایت هایی که مشابه شما هستند ثبت کنید، البته مطمئن شوید که موضوعات این وب سایت ها و وبلاگ ها، به وب سایت شما نیز مربوط می شود. از این روش می توانید به عنوان بک لینک استفاده کنید. گاهی اوقات برخی از افراد بدون هیچ گونه آگاهی و دانش از آن استفاده می کنند، به همین خاطر ممکن است لینک های اسپم دریافت کنند، که برای وبلاگ مضر است.

چهار/ ارسال پست مهمان به سایر وبلاگ ها

یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای دریافت بک لینک با کیفیت، ارسال پست مهمان به سایر وبلاگ ها است. هر وب سایتی بزرگی به محتوای عالی نیاز دارد و از طرفی این امر امکان پذیر نیست. بنابراین افراد با انتشار مقاله های با کیفیت خود در سایر وبلاگ ها می توانند به آنها کمک کنند و در عوض برخی از لینک های باکیفیت را برای وب سایت خود دریافت کنند.

این روش نوعی تبادل لینک محسوب می شود، اما یک روش امن و تاثیر گذار است. زیرا فقط وبلاگ هایی که مرتبط هستند، برای یکدیگر پست ارسال می کنند و از این طریق از ایجاد لینک های اسپم برای وب سایت جلوگیری می شود.

پنج/ ارسال مقالات به StumbleUpon

استفاده از این روش برای کسب ترافیک بیشتر بسیار مفید است. با ارسال پست های خود به شبکه اجتماعی StumbleUpon از بهترین روش برای بازاریابی رسانه های اجتماعی بهره مند خواهید شد. این شبکه خوانندگان با کیفیتی دارد، که کاربرهای مفید و با کیفیت را به وب سایت شما هدایت می کند.

شش/ نوشتن محتوای رقابتی و با کیفیت

این روش یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای دریافت بک لینک با کیفیت در وردپرس شناخته شده است.

مقاله با کیفیت بالا در وب سایت شما بر ذهن خواننده تاثیر بسیار خوبی خواهد گذاشت. به عبارت دیگر محتوای با کیفیت بالا و رقابتی تا زمان زیادی در اختیار وب سایت شما قرار دارد.

فرض کند سایت شما رتبه بندی خوبی دارد، اما از محتوای خوبی برخوردار نیست. در این صورت کاربر مدت زمان کوتاهی را صرف بازدید از وبلاگ شما خواهد کرد و در نتیجه میزان بازدید سایت شما به شدت دچار ریزش می شود. بنابراین ممکن است وب سایت شما اعتبار و رتبه خود ر از دست بدهد.

همانطور که مقاله های با کیفیت باعث می شوند، کاربران عاشق وب سایت شما شوند. ممکن است باعث علاقه صاحبان وب سایت های دیگر به وب سایت شما نیز باشند. در این صورت آنها لینک مقاله های شما را برای درک بهتر موضوع خود، در وب سایت خود درج می کنند و از این طریق شما از آنها بک لینک های قوی را دریافت می کنید.

دریافت بک لینک با کیفیت

دریافت بک لینک با کیفیت

هفت/ نوشتن پست های خبری و سعی کنید اولین نفری باشید که آنها را می نویسید

نوشتن پست های خبری به روند گوگل و رسانه های اجتماعی بستگی دارد. اگر شما بر روی یک وب سایت خبری کار می کنید؛ ابتدا باید مقاله هایی با روند خاص بنویسید و اولین نفری باشید که آنها را بر روی گوگل ایندکس می کند. تا از این طریق ترافیک زیادی را به دست آورید. اما به یاد داشته باشید فقط در مورد چیزهایی که واقعیت دارند، مطلب بنویسید. زیرا اطلاعات اشتباه اعتبار و رتبه وب سایت شما را کاهش می دهد.

هشت/ برقراری ارتباط با شرکت های همکار

برای دریافت بک لینک می توانید از شرکت هایی که زمینه کاری آنها با شما مشترک است، یک لیست تهیه کنید. از طریق مذاکره حضوری یا تلفنی با صاحبان این شرکت ها، می توانید از آنها بخواهید که لوگو و لینک شما را در وب سایت خود قرار دهند و بگویید شما نیز متقابلاً این کار را برای آنها انجام خواهید داد. تا از این طریق هر دوی شما نتایج خوبی را برای وب سایت خود کسب کنید.

نه/ نمونه کارهای خود را در سایت های بارگذاری تصاویر ثبت کنید

اگر زمینه کاری شما به گونه ای است، که باید در وب سایت خود نمونه کارها و محصولات شرکت تان را به نمایش بگذارید، بهتر است برای دریافت بک لینک با کیفیت این نمونه کارها را در سایت های مناسب بارگذاری تصاویر مانند سایت Dribbble نیز بارگذاری کنید، تا از این طریق به وب سایت خود لینک دهید.

ده/ پاسخ به سوالات سایت های مرتبط

برخی از وب سایت ها و انجمن های آنلاین سوالاتی را مطرح می کنند، که از طریق پاسخگویی به این سوالات می توانید به ایجاد دریافت بک لینک با کیفیت در وردپرس، به وب سایت خود کمک کنید. برای مثال انجمن هایی مانند Quora و  WordPress forums در این زمینه فعالیت می کنند. توجه داشته باشید سایت های را انتخاب کنید که زمینه فعالیت آنها با شما مشترک است.

۱۱/ پست گذاری در رویدادهای خاص یا کوتاه مدت

برخی از وبلاگ ها برای رویدادهای خاص یا کوتاه مدت ایجاد شده اند. هر ساله در رویدادهای خاصی مثل کریسمس، سال نو و مناسبت های خاص دیگر حجم زیادی از افراد به جست و جوی تصاویر، نقل قول و … می پردازند و این جست و جوها برای زمان کوتاه ۴ الی ۵ روز می باشد. اگر در این وبلاگ ها رتبه بندی کنید، در زمان کوتاهی ترافیک بالا و همچنین در آمد زیادی کسب خواهید کرد. البته این روش ها کوتاه مدت هستند و نباید از آنها برای مدت طولانی استفاده کنید.

سخن آخر

برای داشتن رتبه خوب در گوگل باید بک لینک ها و کاربرد آنها را جدی بگیرید. راههای مختلفی برای ساخت بک لینک وجود دارند که برخی از آنها غیر علمی و نادرست هستند. بنابراین سعی کنید روش های اصولی برای گرفتن بک لینک را امتحان کنید که برخی از آنها در این مقاله توضیح داده شد. امیدوارم اطلاعات این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برگرفته از crunchify

فایل پی دی اف مقاله دریافت بک لینک با کیفیت

مطالب مرتبط

صاحبان کسب و کارهای مختلف برای سبقت گرفتن از رقبای خود و کسب در آمد بیشتر، باید همیشه خود را با دانش روز هماهنگ کنند. امروزه تبلیغات به روش سنتی دیگر تاثیر چندانی بر در […]

در این مقاله قصد داریم چند مورد از وب سایت های معتبر و قابل اعتماد، برای آموزش طراحی وب سایت را نام ببریم و مختصر توضیحی در رابطه با آن ها بیان کنیم. طراحی وب، […]

بهینه سازی سایت تمامی موتورهای جست و جوی بزرگ مانند گوگل ، یاهو و بینگ ، وب سایت ها و مطالب منتشر شده در دنیای مجازی را برحسب محبوبیت آنها در بین کاربران و تعداد کلیک های […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036