لطفا امتیاز دهید

در حال حاضر بسیاری از کارها در بستر اینترنت قابل انجام است به همین دلیل وب سایت های بسیاری در زمینه های کاری مختلف راه اندازی شده اند. وردپرس به عنوان یکی از قدیمی ترین سیستم های مدیریت محتوا برای طراحی سایت شناخته می شود و تعداد بسیار زیادی از سایت هایی که در حال حاضر در بستر اینترنت وجود دارند از این سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت خود استفاده نمودند.

طریقه رفع خطای ۵۰۰ در وردپرس | آموزش رفع خطای ۵۰۰ در وردپرس

در صورتی که شما نیز یکی از افرادی هستید که وب سایت خود را به کمک وردپرس راه اندازی کرده اید مطمئناً در حین کار کردن با سایت با مشکلات متفاوتی روبرو شده اید که هر یک از آنها به روش خاصی قابل رفع می باشند. یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که مدیران وب سایت های وردپرسی با آن روبرو هستند خطای ۵۰۰ وردپرس می باشد.

طریقه رفع خطای ۵۰۰ در وردپرس

طریقه رفع خطای ۵۰۰ در وردپرس

با توجه به اینکه تعداد بسیار زیادی از مدیران سایت های وردپرسی با طریقه رفع خطای ۵۰۰ وردپرس آشنایی ندارند از این رو قصد داریم تا در این مقاله از  آموزش وردپرس راه هایی را برای رفع خطای http500 وردپرس ارائه خواهیم داد به همین دلیل توصیه می‌کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

خطای ۵۰۰ وردپرس چیست؟

مطمئناً یکی از اصلی ترین سوالاتی که در ذهن شما ایجاد شده است این است که خطای ۵۰۰ وردپرس چیست و در چه مواقعی رخ میدهد. در پاسخ به این سوال شما باید گفت که خطای ۵۰۰ وردپرس هنگامی رخ می دهد که پروتکل http  یافت نشود. اگر بخواهیم این مشکل را به زبان ساده تری توضیح دهیم خطای ۵۰۰ در وردپرس به معنای آن است که سرور به درخواست http پاسخ داده است اما نمی تواند آن را بازیابی کند به همین دلیل ما در وردپرس با خطای ۵۰۰ مواجه می شویم.

خطای ۵۰۰ وردپرس به چه علت رخ می دهد؟

با توجه به اینکه خطای ۵۰۰ وردپرس ارتباط مستقیمی با مشکل سرور سایت شما دارد ممکن است که مشکل مربوط مربوط به بخش خاصی از سرور باشد در ادامه به توضیح آن که مشکل پیش رو مربوط به کدام بخش سرور می باشد خواهیم پرداخت.

وجود خطا در فایل htaccess

گاهی اوقات لازم است تا برای انجام تغییرات فایل htaccess ویرایش شود ممکن است در حین ویرایش این فایل کاراکتر اضافی در آن قرار داده شود که این کاراکتر می تواند موجبات بروز خطای ۵۰۰ در وردپرس را فراهم آورد. یکی از ساده ترین راهکار ها برای از بین بردن خطای ۵۰۰ وردپرس در چنین مواقعی ساخت مجدد فایل htaccess می باشد برای این کار کافی است تا از طریق هاست سایت خود فایل htaccess را حذف نموده  و از مسیر پیوندهای یکتا بر روی ذخیره تغییرات کلیک کنید تا این فایل مجدداً در هاست ساخته شود.

طریقه رفع خطای ۵۰۰ در وردپرس

طریقه رفع خطای ۵۰۰ در وردپرس

وجود خطا در فایل wp-config.php

پوشه wp-config.php  از اصلی‌ترین پوشه‌های وردپرس می باشد در صورتیکه فایل ناشناخته ای در آن ایجاد شود ممکن است وب سایت وردپرسی شما را با خطای ۵۰۰ مواجه کند برای رفع این کار کافی است error logs های سایت خود را بررسی کنید. در صورتی که از بخش error logs اطلاعات کافی کسب نکرده اید می توانید با مراجعه به فایل wp-config.php نسبت به بررسی کد ها اقدام کنیم و کدهای ناشناخته را حذف نمایید برای این منظور لازم است تا شما به کدنویسی آشنایی کافی و لازم را داشته باشید و در غیر این صورت می بایست از فردی متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

مجوز های ناقص پرونده

به صورتی که یک فایل php در فولدر قرار داشته باشد اما امکان اجرای php را نداشته باشد این امکان وجود دارد که بر روی سایت شما خطای ۵۰۰ دیده شود شما می‌توانید به راحتی با تغییر سطح دسترسی و مجوزهای پوشه مربوطه از طریق هاست این مشکل را برطرف نمایید.

از کار افتادن سرور

یکی از اصلی ترین دلایل به وجود آمدن ارور ۵۰۰ در وردپرس وقفه در کار یا از دسترس خارج شدن سرور ای است که سایت شما بر روی آن قرار گرفته است. به طور معمول این اتفاق زمانی رخ می دهد که شما مشغول انجام فعالیتی باشید. در صورتی که در چنین مواقعی با این مشکل روبرو شدید میتوانید با افزایش ظرفیت حافظهphp  سایت خود این مشکل را برطرف نمایید. در صورتی که برای این کار آشنایی و یا تخصص لازم را ندارید می توانید از طریق هاست خود تیکت پشتیبانی مربوطه را ارسال نمایید تا پشتیبان هاست سایت شما این کار را انجام دهد.

استفاده از افزونه ها

گاهی ممکن است نصب یک افزونه بر روی سایت وردپرسی شما خطای ۵۰۰ را بر روی وب سایت تان ایجاد کند برای رفع این مشکل کافیست تا افزونه مربوطه را حذف و یا با افزونه مناسبی جایگزین نمایید.

رفع دائمی خطای ۵۰۰ در وردپرس

هر یک از مشکلاتی که در بالا به آنها اشاره شد و روش حل آنها به صورت موقتی بوده و در آینده ممکن است باز هم با چنین مشکلاتی روبرو شوید برای آن که نسبت به رفع دائمی خطای ۵۰۰ در وردپرس قدام نمائید بهتر است تا error logs های مربوط به وب سایت خود را بررسی نمایید برای این منظور کافیست تا فایل های مربوط به سایت خود را در یک ویرایشگر متنی باز نمایید و با کمی بررسی آدرس خطاهای موجود در سایت خود را دنبال کنید. مطمئناً با یافتن و حل ارور های همیشگی سایت خود خواهید توانست تا خطای ۵۰۰ در وردپرس را برای همیشه از بین ببرید. همچنین می توانید با دنبال کردن خطا های اخیر در فایل املاک به بررسی بهتر و بیشتر در رابطه با خطاهایی که به تازگی بر روی سایت شما اتفاق افتادند بپردازید و آنها را رفع نمایید.

طریقه رفع خطای ۵۰۰ در وردپرس

مطالب مرتبط

اگر شما هم از جمله افرادی هستید، که در زمینه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت می کنید، به احتمال زیاد با شنیدن کلمه سئو به دو فاکتور مهم یعنی سئوی داخلی سایت (On-Site SEO) […]

در حال حاضر وب سایت های بسیاری در اینترنت وجود دارند که در زمینه های مختلف به فعالیت مشغول هستند. تمامی این وب سایت ها تلاش میکنند تا با بهره گیری از تکنیک های مختلف […]

در دنیای اینترنتی امروزی هر سازمان و نهاد برای شناخته تر شدن و بهره وری بالا اقدام به طراحی وب سایت می کند.در صنعت گردشگری هم سازمان های خصوصی و دولتی از سایت های اینترنتی […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036