لطفا امتیاز دهید

قالب های وردپرس یا همان تم های وردپرس، فایل هایی هستند، که در کنار هم، برای طراحی و زیبا سازی یک سایت وردپرس کار می کنند. قالب های زیادی در وردپرس با ویژگی ها و قابلیت های مختلف وجود دارد، با این وجود خیلی از افراد بدون توجه به این ویژگی ها، گاهی اوقات از قالب های غیر استاندارد برای وردپرس استفاده می کنند. بدون شک استفاده از قالب های غیر استاندارد در وردپرس، برای این افراد باعث ایجاد مشکلات زیادی می شود. در این مقاله با معرفی ۷ مشکل اساسی استفاده از قالب های غیر استاندارد برای وردپرس، قصد داریم به شما در انتخاب درست و مناسب قالب ها برای وردپرس  کمکی کرده باشیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

قالبهای رایگان وردپرس و مشکلات مربوط به آن/ ۷ مشکل اساسی به دلیل استفاده از قالب های غیر استاندارد در وردپرس

قالب های زیادی در وردپرس به صورت رایگان و پولی وجود دارد، به منظور بهره مندی از ویژگی ها و امکانات این قالب ها بهتر است قبل از انتخاب یکی از آنها، درباره آنها اطلاعات لازم را کسب کنید، تا بتوانید بهترین استفاده ممکن را داشته باشید. متاسفانه خیلی از افراد به هنگام نصب و راه اندازی وردپرس برای شروع کار خود، بدون هیچ گونه آگاهی با قالب های وردپرس، یکی از آنها را برای کار خود انتخاب می کنند. شاید تصور این افراد این باشد، که قالب های غیر استاندارد وجود ندارند و یا این که در صورت بروز مشکل، قالب نصب شده را تغییر خواهند داد. اما باید بگوییم تصور این افراد اشتباه است، به دلیل این که انتخاب نادرست قالب ها در وردپرس، باعث ایجاد مشکلات اساسی می شود، این مشکلات به شرح زیر می باشند:

  • محدودیت در انتخاب های مختلف

اگر شما یک قالب غیر استاندارد را در وردپرس نصب کرده اید، باید به شما بگوییم که این انتخاب نامناسب باعث ایجاد محدودیت های برای شما می شود. برای مثال شما می خواهید در نوار کناری وب سایت خود برای کاربران امکان عضویت در خبرنامه خود را فراهم کنید، اما متاسفانه به دلیل انتخاب تم های غیر استاندارد در وردپرس، این انتخاب برای شما ممکن پذیر نیست، به دلیل این که قالب انتخابی شما دارای ساید بار نمی باشد و از طرفی امکان اضافه کردن آن نیز برای شما وجود ندارد. در این طور مواقع شما هیچ راه حلی ندارید و تنها کاری که می توانید انجام دهید، این است که طبق قوانینی قالب انتخاب شده خود، عمل کنید.

افرادی که از قالب های استاندارد و مناسب برای وردپرس استفاده می کنند، می توانند در صورت نبود یک امکان، آن را به قالب مورد نظر خود اضافه کنند، بنابراین هیچ گونه محدودیتی برای این افراد وجود ندارد.

  • عدم کنترل سرعت بارگذاری وب سایت

سرعت بارگذاری سایت تاثیر زیادی در جذب کاربران دارد، بدون شک کاربران حوصله کافی برای بالا آمدن سایت شما را ندارد بنابراین لازم است سایت تان دارای بارگذاری سریع باشد. متاسفانه یکی از مشکلات شایع استفاده از قالب های غیر استاندارد و نامناسب، کاهش سرعت بارگذاری وب سایت است. قالب های غیر استاندارد و نامناسب ممکن است در اوایل نصب خود در وردپرس، مشکلی برای سرعت سایت شما ایجاد نکنند، اما مطمئن باشید در دراز مدت سایت شما را با مشکل بارگذاری مواجه خواهند کرد، در این صورت شما هیچ راه حلی برای رفع این مشکل نخواهید داشت، پس سعی کنید از قالب های استاندارد و مناسب برای وردپرس استفاده کنید، تا با این گونه مشکلات جدی مواجه نشوید.

قالبهای رایگان وردپرس و مشکلات مربوط به آن

قالبهای رایگان وردپرس و مشکلات مربوط به آن

  • ایجاد محدودیت و مشکل در انتخاب و نصب برخی از افزونه ها

حتماً با افزونه های وردپرس آشنایی دارید، همان طور که می دانید افزونه های وردپرس قابلیت های زیادی دارند، که شما با استفاده از آنها می توانید فعالیت های زیادی را انجام دهید. نصب افزونه ها در وردپرس کار بسیار ساده و راحتی است، شما می توانید با توجه به نیازهای خود افزونه های مناسب را برای وب سایت خود انتخاب کنید. متاسفانه نصب قالب های غیر استاندارد در وردپرس نصب و راه اندازی برخی از این افزونه های مفید و کاربردی را برای شما غیر ممکن می کند. در این صورت شما مزایای استفاده از این افزونه ها را از دست خواهید داد. پس اگر می خواهید بدون هیچ گونه مشکل و محدودیتی از افزونه های وردپرس استفاده کنید، لازم است از نصب تم های غیر استاندارد در وردپرس اجتناب کنید، ما به شما توصیه می کنیم طراحی قالب وردپرس حرفه ای و متناسب با نیازتان را به تیمی کارآزموده و مجرب در این زمینه بسپارید.

  • فراهم کردن شرایط هک شدن

در قالب های رایگان و غیر استاندارد امکان اشتباه شدن در کد نویسی وجود دارد، این اشتباهات باعث ضعیف شدن و کاهش انعطاف قالب ها می شوند، بنابراین این اشکالات امنیت قالب ها را کاهش می دهد. توجه داشته باشید که امنیت پایین قالب ها، باعث می شود که هکر ها، بتوانند سایت شما را به راحتی هک کنند. پس اگر به امنیت سایت خود اهمیت می دهید، در انتخاب تم های وردپرس به طور هوشمندانه و سنجیده عمل کنید.

  • ایجاد محدودیت در نمایش فهرست ها

نحوه نمایش و ظاهر فهرست های وب سایت شما، در جلب توجه کاربران تاثیر زیادی دارد، زیرا اولین چیزی که یک کاربر بعد از ورود به یک سایت با آن مواجه می شود، فهرست های آن سایت است. بنابراین چنان چه فهرست های شما از رنگ و ظاهر مناسبی برخوردار نباشند، ممکن است کاربران خود را از دست بدهید. متاسفانه نصب قالب های غیر استاندارد در وردپرس، نحوه نمایش و ظاهر فهرست ها را با محدودیت مواجه می کند، برای مثال این قالب ها طرح خاصی را برای فهرست های یک سایت در نظر می گیرند که اعمال هیچ گونه تغییری در آن وجو ندارد.

  • تغییر مداوم قالب های غیر استاندارد در وردپرس

بدون شک بعد از نصب و استفاده از قالب های غیر استاندارد، به مشکلاتی که برای شما ایجاد می کند، پی خواهید برد. در این صورت شما سعی در نصب دیگر قالب ها خواهید داشت، اما باز هم به دلیل نا آشنا بودن با قالب های استاندارد و مناسب برای وردپرس، قالب های غیر استاندارد را نصب می کنید. این کار را بار و بارها تکرار می کنید، چرا که هر بار احساس می کنید، قالب انتخابی شما مناسب است، در نهایت به خاطر مشکلاتی که با آن مواجه می شوید، از نصب قالب های نامناسب ناامید می گردید.

  • برای از بین بردن باگ ها با مشکل مواجه می شوید

همانطور که می دانید در تمام افزونه های قدرتمند وردپرس، سیستم ها و حتی قالب های مناسب و استاندارد، باگ ها و مشکلاتی وجود دارد، اما خوشبختانه با به روز رسانی مداوم، این مشکلات و باگ ها را می توان به راحتی از بین برد، از طرفی از طریق پشتیبانی می توان تا حدودی مشکلات را رفع کرد. قالب های غیر استاندارد از هیچ گونه پشتیبانی قابل اعتمادی برخوردار نیستند و از طرفی در آنها به روز رسانی دارای نظم خاصی نیست، بنابراین باگ ها و مشکلات را نمی توان در آنها از بین برد.

قالبهای رایگان وردپرس و مشکلات مربوط به آن

قالبهای رایگان وردپرس و مشکلات مربوط به آن

چطور قالب های استاندارد را برای وردپرس انتخاب کنیم

اکنون که با مشکلات و تهدیدهای نصب قالب های غیر استاندارد در وردپرس آشنا شدید، حتما به نصب قالب های استاندارد و مناسب فکر می کنید. در این بین ممکن از خود سوال بپرسید که چطور قالب های استاندارد را برای وردپرس انتخاب کنیم. قطعاً این سوال شما دارای پاسخ مناسبی است. در این قسمت ما به شما تعدادی از منابع معتبر و قابل اطمینان را برای انتخاب قالب مناسب معرفی می کنیم:

قالب های استاندارد باید چه ویژگی هایی داشته باشند

  • قابلیت ارتقاء خودکار مانند وردپرس
  • امکان پردازش خطاها
  • دارای کد گذاری معتبر و قابل اطمینان
  • قابلیت تعامل قالب با شبکه های اجتماعی
  • دارای تعداد زیادی از ابزارک ها
  • امکان طراحی های متنوع در صفحات
  • امکان طبقه بندی چندگانه
  • امکان سرعت گذاری بالا
  • قابلیت نمایش تصاویر با کیفیت بسیار بالا
  • سئوی قالب
  • دارای امنیت بالا
  • قابلیت شخصی سازی قالب
  • دارای پشتیبانی معتبر

ویژگی های خوب در قالب های وردپرس

  • طرح پاسخگو: قالب های ریسپانسیو، عملکرد خوبی دارند، به دلیل این که آنها طرح خود را براساس ویوو پورت تنظیم می کنند.
  • صحفه ساز: صحفه سار به کاربر کمک می کند صفحات را بدون این که به نویسنده وابسته باشد، با توجه به نیازهایی که دارد سفارشی کند.
  • ژنراتور شورت کد (ShortCode):  قالب های پولی اغلب دارای تعداد زیادی شورت کد یا کدهای کوتاه هستند، اگر قالب وردپرس دارای ژنراتور نباشد، در این صورت شما قادر به استفاده تعداد زیادی از شورت کد ها نخواهید بود.
  • ابزارک سفارشی: تقریباً تمام تم ها با ویدجت های سفارشی همراه هستند. این ویدجت ها برای کنترل ساختار قابل وردپرس و برای قرار دادن تم ها در نوار کناری بسیار ضروری می باشند. علاوه بر این با خرید تم WP نیازی به نصب ۱۰۰ پلاگین برای دریافت ویدجت توییتر و فیس بوک نمی باشد.
  • اسلایدر: وجود اسلایدرها به همراه تعداد زیادی از پلاگین ها، برای  ظاهر زیبای تم ها بسیار مهم می باشد. بنابراین قالب های وردپرس باید دارای افزونه های اسلایدر کشویی باشند.

دانلود فایل pdf قالبهای رایگان وردپرس و مشکلات مربوط به آن

مطالب مرتبط

طراحی وب سایت عالی با ایجاد محتوای بهتر مهم نیست اگر شما یک برنامه جدید با نام تجاری جدید را از ابتدا طراحی کنید یا اینکه روی یک ویژگی خاص کار کنید و یا یک […]

ایران به عنوان اولین کشور در زمینه استفاده از جراحی زیبایی شناخته می شود، همین امر سبب شده است تا بسیاری از پزشکان تلاش نمایند با تا دریافت تخصص در زمینه های مختلف جراحی زیبایی

مطمئنا هر فروشگاه کیف و کفش و همچنین لباس با راه اندازی یک سایت در زمینه فروش این اقلام می تواند محصولات خود را به سراسر ایران فروخته و در این مسیر علاوه بر یافتن مشتریان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036