لطفا امتیاز دهید

کاربران در هنگام استفاده از هر نرم افزاری و از جمله وردپرس به مسائلی مهمی برخورد می کنند، به همین دلیل پرسش های مهمی را در این زمینه مطرح می کنند. البته این پرسش و پاسخ ها با توجه به سطح مهارت کاربران ممکن است در سطح مبتدی و یا حرفه ای باشند. حتی کسانی که در زمینه طراحی سایت با وردپرس نیز فعالیت دارند ، میتوانند پاسخ های مورد نیاز خود را دریافت کنند . اکثر پرسش و پاسخ های مهم درباره وردپرس در بین کابران مشترک می باشند، به همین دلیل ما در این مطلب سعی کرده ایم پرسش و پاسخ های مهم و البته رایج را که ممکن است ذهن شما را نیز درگیر کرده باشند، مطرح کنیم، پس در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز درباره وردپرس را توضیح بدهیم.

پرسش و پاسخ های مهم درباره وردپرس/ همه چیز درباره وردپرس

وردپرس نرم افزاری اپن سورس است، که از طریق نصب آن بر روی وب سرور می توانید وب سایت، وبلاگ، شبکه، انجمن و … را ایجاد کنید. وردپرس در ابتدا ابزاری برای ایجاد وبلاگ نویسی بود، که در گذر زمان به یک سیستم مدیریت محتوای جامع (CMS) برای ایجاد وب سایت ها، شبکه ها، جوامع و … تبدیل گردید.

همه چیز درباره وردپرس

همه چیز درباره وردپرس

وردپرس چه ویژگی هایی دارد؟

وردپرس دارای لیست گسترده ای از ویژگی های مختلف و متنوع است، این ویژگی ها به طور مداوم در حال تکامل و افزایش هستند، از طریق این ویژگی ها و نصب آنها می توان یک وب سایت منحصر به فرد ایجاد کرد. از طریق خواندن مقاله های مرتبط می توانید با ویژگی های وردپرس بیشتر آشنا شوید.

آیا وردپرس رایگان است؟

وردپرس یک نرم افزار رایگان و منبع باز است، اما برای استفاده از آن باید در یک فضای میزبانی وب (Web Hosting Plans

) سرمایه گذاری کنید.

نصب وردپرس چگونه است؟

یکی از مزیت های مهم وردپرس نصب آسان و راحت آن است. وردپرس را می توان به صورت دستی و در ۵ دقیقه نصب کرد، که به ۵ دقیقه نصب معروف است.. فقط لازم است قبل از نصب آن یک سری از پیش نیازها مانند فضای میزبانی به همراه دامنه را تهیه کنید.

قبل از نصب وردپرس دانستن چه چیزهایی لازم است؟

برای نصب وردپرس لازم است به وب سرور خود، یک سرویس گیرنده FTP، یک ویرایشگر متن و یک مروگر اینترنتی دسترسی داشته باشید.

آیا می توان وردپرس را بر روی کامپیوتر شخص نصب کرد؟

خیلی از افراد درباره این که آیا امکان نصب وردپرس بر روی کامپیوترهای شخصی امکان پذیر است سوال می پرسند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله شما می توانید وردپرس را تقریباً بر روی هر سیستم عاملی نصب کنید.

چگونه می توان وردپرس را به روز رسانی کرد؟

یکی از سوالات مهم و رایج وردپرس، درباره به روز رسانی این نرم افزار می باشد. در پاسخ به این پرسش مهم باید بگوییم به روز رسانی وردپرس مانند نصب آن بسیار آسان است. در داشبورد وردپرس گزینه به روز رسانی وردپرس قرار دارد. برای به روز رسانی می توان بر روی گزینه refresh/update  کلیک کرد و یا از قسمت Dashboard > Updates و کلیک بر روی دکمه Install Now اقدام به نصب نسخه جدید وردپرس کرد.

همه چیز درباره وردپرس

همه چیز درباره وردپرس

چگونه می توان تشخیص داد از کدام نسخه وردپرس استفاده می شود؟

در زمانی که مطمئن نیستید کدام نسخه ورد پرس در حال اجرا است، برای تشخیص آن تنها کافی است با ورود به سایت وردپرس و نگاه کردن به گوشه پایین سمت راست داشبورد وردپرس شماره نسخه فعلی آن را مشاهده کنید.

چگونه می توان ویژگی های جدید را به وردپرس اضافه کرد؟

 از طریق افزونه های وردپرس یا همان پلاگین ها می توان انواع ویژگی ها و قابلیت ها را به وردپرس اضافه کرد. وردپرس دارای افزونه های زیادی است؛ که روز به روز در حال افزایش هستند، هر کدام از این افزونه ها دارای ویژگی های خاصی هستند که می توانید با نصب و پیکربندی و افزودن آنها به وردپرس از ویژگی های آنها استفاده کنید.

چگونه می توان افزونه وردپرس را نصب کرد؟

نصب افزونه در وردپرس بسیار آسان است. برای نصف افزونه کافی است که از صفحه داشبورد وردپرس خود به Plugins > Add New بروید. سپس از قسمت جست و جو برای قرار دادن یک افزونه رایگان از WordPress.org برای نصب استفاده کنید و یا بر روی دکمه Upload Plugin کلیک کنید تا فایل زیپ افزونه را که خریداری یا دانلود کرده اید، برای نصب آپلود کنید.

چگونه می توان یک افزونه را در وردپرس حذف کرد؟

گاهی اوقات ممکن است افراد به اشتباه یک افزونه را نصب کنند، که به آن هیچ احتیاجی ندارند، خوشبختانه در وردپرس امکان حذف کردن افزونه وجود دارد. برای حذف افزونه مورد نظر تنها کافی است که پوشه مربوط به افزونه را حذف کنید.

با وردپرس چه کارهایی می توان انجام داد؟

وردپرس برای ارسال اطلاعات به صورت متن، فیلم ها، تصاویر و لینک ها بسیار عالی است. دارای تم های بی شماری است که از طریق آنها می توانید تغییرات زیادی در وب سایت خود ایجاد کنید. در وردپرس از طریق افزونه ها امکان اضافه کردن قابلیت ها و ویژگی های زیادی برای وب سایت شما وجود دارد.

آیا استفاده از وردپرس دارای محدودیت می باشد؟

یکی پرسش های مهم کاربران درباره وردپرس این است که آیا استفاده از وردپرس دارای محدودیت است، در پاسخ به این سوال باید بگوییم استفاده از وردپرس هیچ گونه محدودیتی ندارد و تمام افراد می توانند برای راه اندازی هر گونه سایتی با هر گونه امکاناتی از این نرم افزار به راحتی استفاده کنند.

چرا دو وب سایتWordPress.com  و  WordPress.orgوجود دارند؟

از طریق سایت WordPress.org می توانید نرام افزار وردپرس را دانلود کنید و در مورد برنامه اطلاعاتی را به دست بیاورید در حالی که سایت WordPress.com یک شبکه وبلاک است که می توانید وبلاک خود را به آن بپیوندید و میزبانی کنید. البته خدمات هر دو وب سایت به صورت رایگان می باشد، اما برخی از افزودنی ها و ارتقاءها فقط برای نسخه های پریمیوم قابل دسترس می باشند.

چگونه می توان تم وردپرس را تغییر داد؟

تم های پیش فرض وردپرس را می توانید در پنل مدیریت خود از طریق Appearance › Themes پیدا کنید. برای تغییر تم خود می توانید روی تم انتخابی خود کلیک کنید و سپس آن را فعال کنید.

چگونه می توان امنیت وردپرس را بهبود بخشید؟

یکی از مسائل مهم برای صاحبان وب سایت های بزرگ و حتی وب سایت های کوچک امنیت وب سایت است، به دلیل این که آسیب جدی اطلاعات ممکن است باعث ایجاد مشکل برای خوانندگان، مشتری ها و شهرت کسب و کار شما شود. به طور کلی هک وب سایت می تواند نتیجه مدیریت نامناسب، استفاده از نرم افزارهای قدیمی وردپرس و عدم انجام مراحل پایه امنیتی باشد. بنابراین برای یهبود امنیت در وردپرس بهتر است این کارها را انجام دهید: از امن بودن میزبان خود اطمینان حاصل کنید، کلمه عبور خود را حداقل هر سه ماه تغییر دهید و سعی کنید از رمزهای طولانی استفاده کنید و آنها را در مروگر خود ذخیره نکنید، همیشه از یک دروازه پرداخت امن مانند ووکامرس استفاده کنید، پلاگین ها و وردپرس خود را به روز کنید و از یک پلاگین امینتی استفاده کنید.

همه چیز درباره وردپرس

همه چیز درباره وردپرس

چگونه می توان نام پوشه وردپرس را تغییر داد؟

اگر هنوز وردپرس را نصب نکرده اید می توانید مستقیماً نام پوشه آن را تغییر دهید. چنان چه وردپرس را نصب کرده اید و می خواهید بعد از نصب، نام پوشه آن را تغییر دهید در این صورت شما به عنوان مدیر وبلاگ خود می توانید به قسمت تنظیمات عمومی (Settings › General) بروید و از آن قسمت نام پوشه وردپرس را تغییر دهید.

چگونه می توان رمز عبور وردپرس را تغییر داد؟

برای تغییر پسورد وردپرس لازم است؛ که این کارها را انجام دهید. ابتدا به منوی پنل مدیریت وارد شوید و لیست کاربران را پیدا کنید. سپس لیست کاربران را باز کنید و نام خود را پیدا کنید و بعد از آن بر روی ویرایش کاربر کلیک کنید. در قسمت رمز جدید نوع رمز جدید را تایپ کنید، پس از انجام این کار بر روی دکمه Update Profile کلیک کنید.

منظور از حلقه وردپرس چیست؟

حلقه یا Loop کد PHP است، که وردپرس از آن برای نمایش پست ها استفاده می کند و فرمت آنها مطابق با معیارهای تگ های حلقه می باشد. برای مثال اگر بخواهید ۱۰ پست جدید را در صفحه خود از جدیدترین به قدیمی ترین سازماندهی کنید وردپرس دقیقاً آنها را به همان ترتیب برای شما سازماندهی می کند.

مطالب مرتبط

یکی از سخت ترین جنبه های کار طراحی وب سایت، برخورد با مشتریان است. در این مقاله، ما درباره هفت مشکلی که اغلب هنگام کار در مواجه با خواسته های ناعادلانه مشتریان پیش می آید،  بحث می کنیم. […]

در این مقاله قصد داریم به آموزش قسمت دوم از ” آموزش پنل مدیریت وردپرس و تمام نکات مربوط به آن (قسمت اول) ” بپردازیم. در حال حاظر می توان وردپرس را از قوی ترین سیستم های […]

طراحی وب سایت چیست ؟ طراحی فرآیند جمع آوری ایده ها، شناخت و اجرای آنها و رعایت اصول خاص برای رسیدن به یک هدف خاص است. طراحی وب یدر واقع یک روند مشابه ایجاد کردن […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036