4.7/5 - (8 امتیاز)

تاثیر سرعت لود سایت بر سئو سایت

سرعت لود سایت مدت زمانی است که طول می‌کشد تا یک صفحه وب بارگذاری شود. سرعت بارگذاری یک صفحه یا وبسایت توسط عوامل مختلفی تعیین می‌شود و روی تجربه‌ی کاربران نیز تاثیر زیادی دارد. اما آیا این پارامتر در سئو سایت نیز نقشی دارد؟ سرعت لود چقدر در بهینه سازی سایت مهم است و چه عواملی به افزایش سرعت لود سایت کمک می‌کنند؟ در این مقاله سعی می‌کنیم به این سوالات پاسخ دهیم.

 

چرا سرعت لود سایت مهم است؟

سرعت بارگذاری سایت یکی از پارامترهای رتبه بندی گوگل و یک عامل کلیدی برای عملکرد کسب و کار شماست. اگر وب سایت شما خیلی کند بارگذاری شود، بازدیدکنندگان بالقوه ممکن است در چند ثانیه اول از آن ناامید شوند و به سراغ سایت دیگری بروند. بنابراین مسئله فقط رتبه بندی گوگل نیست، سرعت لود سایت به صورت غیر مستقیم هم روی سئوی سایت شما تاثیر می‌گذارد و بازدیدهای آن را کاهش می‌دهد. صفحات مختلف بسته به عناصر صفحه مانند تصاویر، نوع کد نویسی و نوع طراحی سایت می‌توانند سرعت بارگذاری متفاوتی داشته باشند.

 

نحوه اندازه گیری سرعت وبسایت

سرعت وب سایت خود را می‌توانید با استفاده از تست سرعت رایگان در Google’s PageSpeed ​​Insights بررسی کنید.کافیست وارد سایت شوید و لینک هر صفحه‌ای از سایت مد نظر خود را در آن وارد کنید. سپس اطلاعات مربوط به سرعت لود در هر دو نسخه دسکتاپ و موبایل را مشاهده خواهید کرد. این منبع علاوه بر اندازه‌گیری سرعت به شما می‌گوید چه عواملی سبب پایین آمدن سرعت می‌شوند و با اصلاح کردن آن‌ها می‌توانید سرعت لود صفحه را افزایش دهید.

 

گوگل برای لود صفحه نمره‌ای بین ۰ تا ۱۰۰ به پیج شما اختصاص می‌دهد. نکته مهم این جاست که بدانید گرفتن نمره کامل در این مورد خیلی سخت است پس اعتماد به نفس خود را از دست ندهید. در واقع گوگل تنها به سرعت لود یک ثانیه و کمتر نمره کامل می‌دهد، که این هم تنها در صورتی قابل انجام است که از خیر پلاگین‌های مختلف یا حتی تبلیغات روی صفحه چشم پوشی کنید که چندان امکان پذیر نیست. در واقع سرعت‌های حدود ۳ ثانیه، به اندازه کافی خوب محسوب می‌شوند.

 

 

 

 

ارتباط بین سرعت صفحه و نرخ تبدیل (Conversion rate)

یک سایت با بارگذاری سریع نه تنها به کاربران اجازه می‌دهد مدت بیشتری بمانند، بلکه نرخ تبدیل را نیز افزایش می‌دهد، که همین نشان دهنده‌ی اهمیت افزایش سرعت لود سایت در موفقیت سایت است. نرخ تبدیل درصدی از کاربران است که هدف مورد نظر شما را در سایت انجام می‌دهند. زمان بارگذاری سریع‌تر صفحه حتی در حد چند میلی‌ثانیه، نرخ تبدیل را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد، بنابراین بهینه سازی سایت از نظر سرعت لود اهمیت بسیار زیادی در عملکرد کلی سایت شما خواهد داشت.

 

روش‌های افزایش سرعت لود سایت

تا این جا متوجه شدیم که سرعت سایت روی سئو سایت تاثیر مهمی دارد و در بهینه سازی سایت باید حتما به آن توجه کرد. اما چگونه می‌توان سرعت وبسایت را افزایش داد؟

 

بهبود سرعت هاست و سرور

خب، سرور سایت چیزی است که خودتان نقشی در بهبود دادن آن ندارید. در وقع سرور و هاستی که استفاده می‌کنید یا از اول سرعت مناسبی دارد یا خیر، پس در وهله‌ی اول یک سرور خوب اهمیت بسیار زیادی دارد. برای این کار هم به یک شرکت طراحی سایت یا تامین کننده هاست و سرور خوب نیازمندید تا همه چیز را به آن‌ها بسپارید و خیال‌تان راحت باشد. در این جا تنها یک توصیه می‌توان کرد و آن هم این که اگر جامعه هدف تماما ایرانی دارید سرور ایرانی تهیه کنید تا سرعت‌های بیشتری را تجربه کنید.

 

فشرده سازی تصاویر

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید تصاویر حدود ۵۰ تا ۹۰ درصد از حجم یک صفحه را اشغال می‌کنند، بنابراین هرچه بتوانید از تصاویر کم حجم‌تری استفاده کنید، سفحه شما سریع‌تر بارگذاری می‌شود و افزایش سرعت لود سایت را خواهید داشت. نگران بی‌کیفیت شدن تصاویر با کاهش حجم هم نباشید، نرم‌افزارهای مختلف و افزونه‌های وردپرس به شما کمک می‌کنید تصاویر مد نظر خود را بدون کاهش کیفیت فشرده کنید.

 

کدهای مرتب و کوتاه

این جا هم شرکت طراحی سایت نقش مهمی را در بهینه سازی سایت شما ایفا می‌کند. هر چه کدها کوتاه‌تر و خلاصه‌تر و به اصطلاح تر و تمیزتر باشند، صفحه سایت نیز سریع‌تر لود می‌شود. این کدهای اضافه می‌توانند HTML، CSS، جاوا اسکریپت یا هر کد دیگری باشد که بیش از حد نیاز طولانی است یا مربوط به ویژگی‌هایی است که برای شما کاربردی ندارد. فشرده سازی کدهای هر صفحه نیز اهمیت زیادی دارد.

 

استفاده از سیستم کش وبسایت (Cash)

این ویژگی به مرورگر کاربران اجازه می‌دهد تا بخش‌هایی از صفحه را در حافظه گش خود ذخیره کند، بنابراین دفعه‌ی بعدی که اربر به سراغ سایت شما بیاید، سایت خیلی سریع‌تر بارگذاری می‌شود. این کار البته برای بازدیدکنندگانی که برای دفعه اول وارد سایت می‌شوند تاثیری ندارد. ویژگی کش را می‌توانید از طریق مرورگر یا افزونه‌ی وردپرس فعال کنید.

 

فعال کردن CDN

استفاده از شبکه توزیع محتوا یا CDN از راه‌های راحت برای افزایش سرعت لود سایت است. کار این ویژگی در واقع این است که مکان جغرافیایی کاربر سایت را تعیین می‌کند و سپس داده‌ها را از نزدیک‌ترین سرور به او می‌رساند، همین هم سبب افزایش سرعت لود سایت خواهد شد.

 

جمع بندی

سرعت بارگذاری صفحه برای سئو مهم است زیرا یکی از عوامل کلیدی تعیین کننده برای الگوریتم گوگل محسوب می‌شود. سایت‌های کند سبب دفع بازدیدکنندگان می‌شوند، در حالی که سایت‌های سریع، تجربه کاربری خیلی بهتری را برای بازدیدکنندگان خود فراهم می‌کنند. به همین دلیل هم گوگل این سایت‌ها را بالاتر از سایت‌های کند رتبه‌ بندی می‌کند و سبب افزایش رتبه سئو سایت می‌شود. همه این‌ها نشان دهنده اهمیت یافتن یک شرکت طراحی سایت خوب است که با در نظر گرفتن این نکات،‌ به بهینه سازی سایت شما کمک کند.

پنج‌شنبه 9 ژوئن 2022  

مطالب مرتبط

امروزه  نرم افزار ها و پلتفرم های زیادی در زمینه طراحی اپلیکیشن وجود دارد که می توان با آن ها اپلیکیشن های متفاوتی را ساخت. اما در این مطلب قصد داریم بهترین پلتفرم های موجود در بازار برای طراحی اپلیکیشن

در این مقاله درباره اعتماد به یک شرکت طراحی سایت توضیح خواهیم داد. انتخاب یک شرکت طراحی سایت مناسب کار آسانی نیست اما اگر به یک سری نکات توجه داشته باشید قطعا می تواند از […]

تا همین اواخر، ایده طراحی وب سایت شخصی، تنها منحصر به چندی از حرفه ای های خاص بود. مانند حرفه ای های حوزه فناوری اطلاعات، هنرمندان، استادان و محققان و غیره. برای هر کدام از […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036