لطفا امتیاز دهید

کسب و کارها امروزه تحت تأثیر پیشرفت تکنولوژی قرار گرفته اند و اپلیکیشن ها در عرصه های مختلف وارد شده اند. شرکت ها و کسب و کارها به دنبال جذب مخاطب بیشتر و ایجاد یک برند معتبر هستند که اپلیکیشن ها کمک زیادی به آن ها می کند. مدیران هتل های زیادی هستند که به دنبال طراحی اپلیکیشن برای هتل ها ی خود هستند؛ ما در این مقاله اطلاعاتی را درباره ی ویژگی ها، نکات و امکاناتی را که باید اپلیکیشن هتل داشته باشد، بیان می کنیم.

طراحی اپلیکیشن برای هتل ها چه ویژگی هایی دارد؟

در ابتدا چند نکته ی کلی را درباره ی اپلیکیشن هتل می گوییم:

طراحی اپلیکیشن، ساده نیست و نکات زیادی باید در آن رعایت شود؛ اپلیکیشنی که برای هتل طراحی می شود باید تجربه ی کاربری خوبی را داشته باشد تا مشتریان و مخاطبان به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

اکثر مسافرین برای سفر به شهری به دنبال هتل و محل اقامت در آن جا هستند و ابتدا اطلاعاتی در مورد هتل ها به دست می آورند؛ اپلیکیشن هتل باید حاوی اطلاعات کامل برای معرفی هتل باشد.

امروزه همه ی مدیران کسب و کارها، از جمله مدیران هتل ها، اپلیکیشنی برای خود راه اندازی کرده اند تا کسب و کارهای خود را توسعه دهند؛ در واقع رقابت در دنیای امروز دشوارتر از گذشته شده است و به همین دلیل، اپلیکیشنی را باید برای هتل طراحی کرد که باعث پیشی گرفتن از رقبا شود.

ضرورت ساخت اپلیکیشن موبایل برای هتل

آینده بازاریابی در اختیار موبایل است:

امروزه بیش از نیمی از مردم جهان و ایران، دارای گوشی های هوشمند هستند و افعال اینترنتی خود را با استفاده از این ابزار انجام می دهند؛ استفاده از گوشی های هوشمند، امروزه بیشتر از استفاده از کامپیوتر است. بر اساس آماری که در سال ۱۳۹۶ گرفته شده است، تعداد گوشی های هوشمند از تعداد کامپیوترها بیشتر شده است؛

فراگیر شدن گوشی های هوشمند، باعث تبدیل شدن اپلیکیشن های موبایل به کاربردی ترین ابزار بازاریابی و جذب مشتری در اینترنت شده است. اپلیکیشن ها در هر عرصه ای که وارد می شوند، مخاطب و مشتری بیشتری را برای آن ها جذب می کنند. مدیران هتل ها می توانند از این فرصت استفاده کرده و اقدام به طراحی و توسعه ی اپلیکیشن هتل کنند و مخاطب و مشتری زیادی را برای خود جذب کنند.

پاسخ به تغییر ذائقه مشتریان:

امروزه رزرو هتل ها کمی متفاوت شده است و مسافرین اکثرا به جای تماس با آژانس و یا مراجعه به هتل، با استفاده از اپلیکیشن ها عمل رزرواسیون را انجام می دهند.

رزرو هتل ها با استفاده از اپلیکیشن ها به صورت مستقیم است و نیازی به شخص ثالث دیگر برای خرید و یا رزرو هتل نیست. این می تواند هزینه را برای مشتری کاهش دهد.

به یاد داشته باشید که اکثر مسافران با استفاده از اپلیکیشن شما، اطلاعات مربوط به هتل شما (از جمله دسترسی به سایر نقاط، تصاویر اتاق، لابی، رستوران ها و سایر امکانات رفاهی و تخفیف ها) را بررسی می کنند و اتاق ها را رزرو می کنند.

طراحی اپلیکیشن برای هتل ها

طراحی اپلیکیشن برای هتل ها

ارتباطات چندکاناله با مشتریان:

اپلیکیشن هتل حاوی اطلاعات کاملی از جمله تمامی برنامه های تبلیغاتی، برنامه های وفاداری مشتریان، آفرها، روابط عمومی، شیوه های تماس با هتل، پنل خریدهای پیشین، ارسال نوتیفیکشن و بسیاری از ایده های دیگر برای مشتریان است و این برای بازاریابی بسیار مناسب است؛ به بیان دیگر، اپلیکیشن هتل، تمامی روش های ارتباطات بازاریابی را یکپارچه می کند.

سود بیشتر و حذف واسطه ها:

علاوه بر این که اپلیکیشن هتل باعث ارتباط مستقیم و کاهش هزینه ی رزرو برای مشتری می شود، سود بیشتری را هم برای مدیر هتل به دنبال دارد؛ چرا که مدیران هتل ها، بخشی از سود خود را به آژانس ها پرداخت می کنند تا مسافران را برای آن ها جذب کند.

ایجاد تمایز برای برند هتل:

همانطور که گفتیم، امروزه رقابت در همه ی عرصه ها بسیار تنگاتنگ است و صنعت هتل داری از این قاعده مستثنی نیست؛ اپلیکیشن برای هتل می تواند باعث ارتقای جایگاه هتل در بین مشتریان و پیشی گرفتن از رقبا شود.

معرفی بهتر هتل

اپلیکیشن هتل امکانات و خدمات هتل را به خوبی برای مسافرین تشریح می کند.

قابلیت های اپلیکیشن هتل

در این بخش، قابلیت هایی را که یک اپلیکیشن هتل باید داشته باشد را بیان می کنیم؛

  • معرفی هتل: اپلیکیشن هتل باید هتل را به خوبی معرفی کند.
  • معرفی خدمات و امکانات موجود در هتل.
  • گالری تصاویر و تور مجازی: قسمتی در اپلیکیشن به نام گالری تصاویر باید وجود داشته باشد تا مخاطبان بتوانند تصاویر سه بعدی از فضای هتل را ببینند.
  • امکان رزرو آسان و پرداخت به صورت آنلاین.
  • معرفی گزیده ای از مکان‌های دیدنی شهر و جاذبه های گردشگری.
  • تعریف اتاق ها به همراه نمایش تصاویری برای هر اتاق.
  • تعریف نرخ خدمات هتل.
  • درج نقشه استان و کروکی موقعیت جغرافیایی هتل.

امکانات اپلیکیشن هتل

امکاناتی که اپلیکیشن هتل باید داشته باشد، به شرح زیر است:

  • امکان رزرواسیون اتاق.
  • نشان های وفاداری.
  • امکان خرید غذا و خدمات.
  • به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی.
  • مکان یابی GPS.
  • ارسال اتوماتیک یادآوری به مشتریان قبل از وقت ملاقات یا رزرو
طراحی اپلیکیشن برای هتل ها

طراحی اپلیکیشن برای هتل ها

سایت یا اپلیکیشن برای هتل

هتل شما برای این که مشتری بیشتری داشته باشد، باید هم سایت خوبی را در فضای اینترنت داشته باشد و هم اپلیکیشن خوب؛ هر کدام از این ها دارای مزایایی هستند؛ اما اپلیکیشن ها همراه همیشگی مردم هستند و مشتریان در هر زمان و هر مکان می توانند از اطلاعات آن ها استفاده کنند.

نکات

برای این که بتوانید مخاطب بیشتری را برای هتل خود جذب کنید، بهتر است که اپلیکیشن خود را در نسخه های پرکاربرد طراحی کنید؛ نسخه های پرکاربرد امروزه اندروید و آی او اس هستند. اگر شما در فضای اینترنت، سایتی برای هتل خود راه اندازی کرده اید، بهتر است که فضای سایت با فضای اپلیکیشن، مشابه باشد و هماهنگی داشته باشد. (همگام باشد)

جمع بندی

صنعت هتل داری، یکی از صنایع توسعه یافته در کشور ما است؛ در هر صنعتی تکنولوژی نقش بسزایی دارد؛ استفاده از تکنولوژی باعث پیشرفت چشم گیر صنایع می شود. اپلیکیشن ها تحولات زیادی را در صنایع و کسب و کارها ایجاد کرده اند. اگر به دنبال جذب مخاطب و مشتری بیشتر برای هتل خود می باشید، طراحی اپلیکیشن، در کنار طراحی سایت، از جمله اقدامات ضروری است.

مطالب مرتبط

در مورد تاثیر تبلیغات اینترنتی چه می دانید؟ تبلیغات اینترنتی::حتما می دانید که امروزه یکی از پرطرفدارترین و پربازدیدترین محیط ها فضای مجازی می باشد.در جهان امروز دیگر انسان ها در اینترنت است  که به دنبال […]

همه ی ما میدانیم که در دنیای امروز اگر نتوانیم کاربران هدف خود را پیدا کنیم ، قطعا در فروش و ارائه خدمات به مشکل خواهیم خورد و این موضوع نه تنها کار شما را […]

در جوامع امروزی برای تبلیغات و اطلاع رسانی در هر زمینه کاری احتیاج به طراحی وب سایت متناسب با آن شغل است. طراحی سایت املاک نیز راهی مناسب برای دیده شدن در دنیای مجازی است. مشاوران […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036