لطفا امتیاز دهید

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک یک قطعه فیلم یا انیمیشن دیجیتالی است که باعث ایجاد توهم حرکت و چرخش در دید می شوند و معمولا برای استفاده در پروژه های چند رسانه ای با صدا متصل می شوند.

Motion Graphics یک اصطلاح است که اغلب در مقالات ما و پروژه های وب افرا استفاده می شود. برای کسانی که داخل صنعت هستند، درک آنچه که موشن گرافیک نامیده می شود، آسان است. اما اگر شما برای فهمیدن معنی موشن گرافیک وارد این صفحه شده اید ، احتمالا این سوال در ذهن شما ایجاد شده است که  Motion Graphics واقعا چه معنی می دهد؟ به ویژه هنگامی که شما آن ها را به روش های مختلف، مانند انیمیشن مشاهده می کنید .

موشن گرافیک به چه معنی است ؟

موشن گرافیک ، به عنوان یک کلمه متشکل، به معنی گرافیک در حرکت است. این ساده ترین تعریفی است که می توانید دریافت کنید. هنگامی که دانش طراحی را دریافت می کنیم و آن را به رسانه های جدید اضافه می کنیم و فاکتور زمان و فضا را با آن ادغام می کنیم ،Motion Graphics را اجرا کرده ایم . در یک تعریف ساده تر، تقریبا هر چیز که حرکت می کند و شامل یک عنصر گرافیکی می شود Motion Graphics است.

اولین حضور موشن گرافیک در سینما

Motion Graphics به دنبال تکامل علم و تکنولوژی است. همانند طراحی وب، که تنها با توسعه اینترنت امکان پذیر بود، Motion Graphics تنها به دلیل توسعه تصاویر متحرک، به ویژه در سینما امکان پذیر بود. موشن گرافیک ها به روش های مختلفی مورد استفاده قرار گرفتند و به حداکثر پیشرفت خود رسیدند.

موشن گرافیک چیست

موشن گرافیک چیست

در حدود دهه  ۱۹۴۰، Motion Graphics در واقع از طریق کارهای تجربی از اسکار فیشینگن و نورمن مک لارن آغاز شد. در دهه ۱۹۵۰، طراحان شگفت انگیزی مانند Saul Bass، Maurice Binder و Pablo Ferro به طراحی Motion Graphics پرداختند .

فیلم هایی که این هنرمندان در آن کار می کردند – هنوز هم امروز – یک مرجع بزرگ و الهام بخش برای طراحان موشن گرافیک است. این یک راه خلاقانه برای بازی با کلمات و عناصر گرافیکی بود که مردم هرگز قبل از آن ندیده بودند و این نقطه ورودی برای محبوبیت Motion Graphics بود.

کاربرد موشن گرافیک در دنیای امروز

همانطور که موشن گرافیک در سینما استفاده می شد ، از زمان پیشرفت تکنولوژی، Motion Graphics تا الان مهم ترین دوره ی  تکامل و پیشرفت را گذرانده است. میزان محتوای ویدئو و صفحه نمایش ها ، امروزه برای رشد این زمینه مناسب تر است.

اینترنت، تلویزیون، سینما، برنامه های موبایل، بازی های ویدئویی … همه آنها از طریق Motion Graphics زنده می شوند. هر متن، هر تصویری که در هر یک از این پلتفرم ها و در هر رسانه ای مشاهده می کنید، توسط Motion Designer طراحی شده است. همانطور که تکنولوژی رشد می کند، فضای بیشتری برای کار طراحان موشن گرافیک وجود دارد. انسانها به حرکات جذب شده اند. و همچنین یاد گرفته اند و تجربه کرده اند که پیام های موثر را ارسال کنند .

تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن

سخت ترین چیزی که باید تعریف کرد ، تفاوت بین موشن گرافیک و انیمیشن است . در واقع تحقیق علمی در مورد اینکه چه تعریفی درست است و موشن گرافیک و انیمیشن را چگونه باید تعریف کنیم ، وجود ندارد . در طی سالها مطالعه طراحان به این امر که خطی بین موشن گرافیک و انیمیشن وجود دارد ؛ و آن خط نامرئی است ، دست یافته اند . اما موشن گرافیک و انمیشن دو مقوله ی جدا هستند و نباید به جای هم به کار برده شوند .

موشن گرافیک چیست

موشن گرافیک چیست

همانطور که در بالا توضیح دادم، Motion Graphics از ایده گرافیک (یا طراحی) به همراه حرکت و جنبش به دست می آید. قطعات متحرک گرافیکی حاوی عناصر طراحی مانند شکل ها، تایپوگرافی، ترکیب و غیره هستند.

اما انیمیشن می تواند وسیع تر باشد. انیمیشن می تواند گرافیک متحرک را در خود جای دهد ، و همچنین سبک های دیگر ، تکنیک ها و اهداف را نیز شامل می شود . از آنجایی که Motion Graphics از میدان طراحی نشات می گیرد ، فعالیت بیشتری بر روی  آن تأثیر می گذارد و چگونگی تاثیر آن در ارسال پیام کارآمد است. از سوی دیگر، انیمیشن همچنین می تواند معنی مانند Motion Graphics داشته باشد، اما می تواند هنری تر باشد و تنها با هدف سرگرمی باشد.

در سایت طراحی وب افرا، ما فقط در داخل گرافیک متحرک خودمان را محدود نمی کنیم. علاوه بر سفارش موشن گرافیک ، دیگر خدمات و طراحی ها ، مانند طراحی وب سایت فروشگاهی ، طراحی اپلیکیشن و .. را نیز انجام می دهیم .

در انتها به اعتقاد من انیمیشن را می توان برای یک مفهوم عمیق تر از فروش یک محصول یا یک سرویس استفاده کرد. انیمیشن قادر به ارسال پیام های عمیق تر است و در ارسال احساسات هیچ رسانه ای مانند آن نیست .

مطالب مرتبط

امروزه کسانی که از تلفن های همراه هوشمند استفاده می کنند، فقط به دنبال لذت بردن از آن ها هستند. با رفتن به ایمیل، گشت و گذار در جوامع مجازی، خواندن کتاب، دیدن فیلم و […]

توسعه دهندگان وب همیشه به دنبال بهترین ابزار و زبان برنامه نویسی برای استفاده هستند. اما در این مقاله ما قصد داریم شما را با یکی از قدرتمند ترین زبان های برنامه نویسی یعنی پایتون و فریم ورک هایی که

امروزه به دلیل فراگیر شدن گوشی های تلفن همراه هوشمند، استفاده از اپلیکیشن های موبایل، افزایش یافته است و حتی شاید هم بیشتر استفاده از سایت ها باشد. لذا ساخت اپلیکیشن های موبایل، همانند طراحی […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های این نوشته

  1. kazemi گفت:

    برای تبلیغ محصولاتمون می تونیم از موشن گرافیک استفاده کنیم ؟ شما موشن گرافیک هم تولید می کنین ؟ هزینه طراحی موشن گرافیک چقدره ؟

  2. پارسا گفت:

    منظورتون از موشین گرافیک همون انیمیشن متحرکه
    میشه هزینه ی طراحی موشین گرافیک بگین

  3. ati گفت:

    سلام
    میشه چند تا از نمونه کارای موشین گرافیک رو نشونمون بدین
    منظورم اینه چند مدل از نمونه کارایی که انجام دادین بمینم

    1. سلام
      به زودی در بخش نمونه کارها این گزینه قرار داده میشه

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036