لطفا امتیاز دهید

امروزه یکی از جدید ترین راه های افزایش درامد و کسب و کار، طراحی اپلیکیشن است. طراحی اپلیکیشن به یکی از بهترین راه ها برای معرفی هرچه بهتر و بیشتر خدمات و کسب و کار های امروزی تبدیل شده است. در مجموع اپلیکیشن های موبایل، امروزه نقش زیادی در زندگی بشر دارند که موثرترین نقش آن در تجارت الکترونیک است.

در واقع امروزه داشتن یک اپلیکیشن برای هر کسب و کاری ضروری شده است. چرا که استفاده از نرم افزار و اپلیکیشن ها، بسیار ساده تر از استفاده از سایت ها است. به علاوه امکان کار با اپلیکیشن به صورت آفلاین وجود دارد. ضمن این که سرعت اپلیکیشن ها بسیار بالاتر است.

اهمیت طراحی اپلیکیشن رزرو بلیط

یکی از کسب و کارهای مهم که داشتن یک اپلیکیشن موبایل، در روند رشد و توسعه آن کسب و کار، تأثیر زیادی دارد و به راحتی کاربران در استفاده از خدمات آن کسب و کار می افزاید، کسب و کار در زمینه فروش و یا رزرو بلیط است.

اما ویژگی های یک اپلیکیشن رزرو بلیط چیست؟ طراحی اپلیکیشن رزرو بلیط چگونه است؟ این ها سوالاتی هستند که صاحبان این نوع کسب وکار با آن ها روبرو هستند.

در این مقاله در رابطه با اهمیت طراحی اپلیکیشن رزرو بلیط و ویژگی هایی که باید داشته باشد، بحث خواهیم کرد و به سوالات بالا پاسخ خواهیم داد. اگر به دنبال رونق کسب و کار خود هستید، این مطالب را از دست ندهید.

طراحی اپلیکیشن رزرو بلیط

مزایای داشتن اپلیکیشن موبایل برای رزرو بلیط

داشتن یک اپلیکیشن برای رزرو بلیط، به طور کلی مزایای زیر را به دنبال خواهد داشت :

۱ – سبقت از رقبا در جهت فروش بیشتر بلیط. ۲ – ارتباط مداوم با مشتری. ۳ – به روز رسانی و مشاهده آنلاین و لحظه به لحظه ی بلیط های رفت و برگشت شهر های مختلف. ۴ – ارتباط دو طرفه با کاربر. ۵ – رضایت مندی بیشتر کاربران. ۶ – دستیابی به مشتریان بیشتر.

امکانات اپلیکیشن های رزرو بلیط

اپلیکیشن های رزرو بلیط هر کدام دارای امکانات متفاوتی هستند اما در همه ی آن ها امکانات کلی از قبیل خرید و رزرو آنلاین بلیط هواپیما، خرید و رزور آنلاین بلیط قطار، معرفی هتل های خارجی، چند زبانه بودن سایت، امکان درج تخیفات ویژه، امکان عضویت کاربر و نشان دادن تمامی تراکنش های آن، معرفی تمامی هتل های داخلی و رزور آن ها، درج نظرات کاربران و  … وجود دارد.

امکان مرتب سازی لیست بلیط ها بر اساس ساعت، آژانس هواپیمایی، قیمت و نوع هواپیما نیز در اپلیکیشن های رزرو بلیط وجود دارد. به علاوه در اکثر اپلیکیشن های رزرو بلیط، امکان پیگیری وضعیت خرید بلیط نیز وجود دارد. به همه ی کاربرانی که بلیط را رزرو می کنند یک کد پیگیری داده می شود که این مورد به اطمینان اپلیکیشن های رزرو بلیط می افزاید.

بخش های مختلف اپلیکیشن های رزرو بلیط

در این قسمت، بخش های مختلفی که یک اپلیکیشن رزرو بلیط باید داشته باشد را بیان می کنیم و شرح مختصری درباره ی هر یک می دهیم.

۱ – بخش معرفی : در این بخش که یکی از اولین بخش ها در طراحی یک اپلیکیشن رزرو بلیط است، باید به طور کامل به معرفی شرکت فروشنده بلیط پرداخته شود. گواهی نامه های کسب شده و استاندارد های لازم نیز در این بخش قرار داده می شود.

۲ – بخش ثبت نام : این بخش جهت ثبت نام کاربران در سایت ایجاد می شود که کاربران با وارد کردن مشخصات خود در اپلیکیشن، به راحتی یک پروفایل شخصی برای خود ایجاد می کنند و با نام خود وارد اپلیکیشن می شوند. وارد کردن شماره همراه کاربران در این بخش برای اطلاع کاربران از اطلاعات بعدی در هنگام رزرو و یا پیگیری رزرو بلیط و … بسیار اهمیت دارد.

۳ – بخش رزرو بلیط : در این قسمت باید اطلاعات کامل از بلیط های رفت و برگشت به شهر های مختلف داخل و یا خارج، به همراه قیمت و زمان دقیق چه برای بلیط های هوایی و چه برای بلیط های زمینی گذاشته شود که این کار نیاز به بروزرسانی روزانه و در برخی موارد لحظه ای دارد. امکان رزرو بلیط برای هرچند نفر در این قسمت باید وجود داشته باشد که در این صورت مشخصات افراد به طور کامل ثبت می شود. در آخر هم به کاربر یک کد پیگیری داده می شود به همراه تمام مشخصات بلیط های رزرو شده. پیامک رزرو بلیط هم برای کاربر ارسال می شود.

۴ – بخش پیگیری رزرو ها : در این بخش، کاربران باید به راحتی بتوانند رزرو های خود را کنترل کرده و در صورت منصرف شدن، بتوانند بلیط را کنسل کنند. در صورت کنسل، نتیجه برای کاربر ارسال می شود.

۵ – بخش جستجو : بخش بسیار مهمی که در یک اپلیکیشن رزرو بلیط باید وجود داشته باشد، بخش جستجو آن هم از نوع پیشرفته است که کاربران بتوانند به راحتی با فیلتر کردن بلیط ها بر اساس شهرها و حتی قیمت ها و یا بلیط های زمینی و هوایی، بلیط مورد نظر خود را پیدا کنند.

۶ – بخش اطلاعات جاده ها و یا هواشناسی : در این بخش از اپلیکیشن رزرو بلیط، باید اطلاعاتی از وضعیت جاده ها و همچنین آب و هوای شهرهای مختلف در اختیار کاربران قرار گیرد.

طراحی اپلیکیشن رزرو بلیط

بخش های دیگر اپلیکیشن رزرو بلیط

این قسمت هایی که در این جا بیان کردیم بخش های کلی یک اپلیکیشن رزرو بلیط هستند که اکثر این اپلیکیشن ها و در واقع همه ی آن ها این بخش ها را دارند. برخی از اپلیکیشن ها امکانات و بخش های بیشتر و یا کمتری دارند که به آن ها امکانات سفارشی گفته می شود. به عنوان مثال در برخی اپلیکیشن های رزرو بلیط، بخشی به نام معرفی جاذبه ها وجود دارد که در آن اماکن تفریحی و گردشگری سراسر جهان به مشتری معرفی می شود و از طریق نقشه، محل دقیق آن ها نمایش داده می شود. تا مشتریان با مکان هایی که قصد رزرو بلیط آن جا را دارند، بیشتر آشنا شوند.

شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های رزرو بلیط

در اپلیکیشن های رزرو بلیط آدرس سایت شرکت و آدرس کانال شرکت در شبکه های اجتماعی را هم باید قرار داد که این مورد می تواند به فروش بیشتر بلیط و درامد بیشتر کمک کند و کاربران اپلیکیشن را افزایش دهد.

تبلیغات در اپلیکیشن رزرو بلیط

برای افزایش درامد و رونق کسب و کار نیز می توان در اپلیکیشن رزرو بلیط، قسمتی را برای تبلیغات در نظر گرفت. در این بخش می توان با پذیرش آگهی از آگهی دهندگان مختلف، درامد اپلیکیشن را افزایش داد.

سخن آخر

در گذشته برای تهیه بلیط و یا رزرو آن ها، باید به آژانس ها و شرکت های مسافرتی و حتی ترمینال ها، فرودگاه ها و ایستگاه های قطار مراجعه می شد و این هزینه ها را افزایش می داد و موجب هدر رفتن زمان می شد. اما امروزه طراحی اپلیکیشن رزرو بلیط، باعث راحتی کاربران در تهیه بلیط و کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان شده است. به علاوه به فروش بیشتر و رونق کسب و کارها در این زمینه کمک کرده است.

مطالب مرتبط

هوش مصنوعی دیگر فقط حرف زدن با تکنولوژی نیست بلکه در حال حاضر یک واقعیت عظیم در شکل دادن دنیای دیجیتال می باشد و مانورهای ما را در دنیای مجازی به هر نحوی ممکن می […]

آیا وب سایت های شما با “لورم ایپسوم لورم ایپسوم” پر شده ­اند؟ اگر با لورم ایپسوم (متن پیش ساخته) پر شده باشند شما را سرزنش نمی­ کنم. لورم ایپسوم یک کار آسان برای پر […]

اصل ساده نگه داشتن طراحی وب سایت به دلیل این که وب یک جسم بصری است ، طراحی وب سایت شما بسیار مهم است زیرا چگونگی ارائه اطلاعات روی سایت مشخص می‌نماید. اگر طراحی شما […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های این نوشته

  1. آژانس گردشگری بهتاز گشت نوید گفت:

    ایده ای که من حدود دو سال پیش در این زمینه داشتم رو میخوام پیاده سازی کنم
    به نظر شما برای ساخت اپلیکیشنی با این حجم و بزرگی ، چقدر هزینه داره و چقدر زمان میبره برای پیاده سازیش‌؟

    1. با سلام و احترام .
      قطعا به اینصورت نمیشه هزینه و زمانبندی طراحی اپلیکیشن و یا حتی سایت رو مشخص کرد و باید لیست امکانات مورد نیاز شما بصورت پروپزال ارائه بشه تا بصورت دقیق ، هزینه ها و زمانبندی رو تقدیم شما کنیم .

      در صورت داشتن هزگونه سوال در این زمینه میتونید با شماره های موجود در سایت ، با ما در ارتباط باشید .

  2. میرزایی - متفکران سفر گفت:

    سلام روز بخیر

    برای اپلیکیشن رزرو بلیط باید با شرکت خاصی قرارداد ببندم ؟
    شنیدم باید وبسرویس یا یه همچین چیزی رو ارائه کنم ، درسته ؟

    1. با سلام و احترام .

      تیم وب افرا در زمینه طراحی اپلیکیشن رزرو بلیط نیز فعالیت دارد و در صورت تمایل میتوانید از بخشدرخواست مشاوره با ما در تماس باشید .
      بله ، می بایست وبسرویسی از سرویسهای مورد نیاز خود ( مثلا برای بلیط قطلا باید از شرکت رجا اقدام کرد ) ، اقدام نمایید .

      در صورتی که تمای داشته باشید ، ما میتوانیم این سرویس ها را برای شما تهیه و در اپلیکیشن مورد استفاده قرار دهیم .

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036