لطفا امتیاز دهید

امروزه برای طراحی سایت ها، نرم افزار های زیادی وجود دارند که امکانات و ویژگی های مختلفی دارند و همین تعدد آن ها موجب شده است طراحان در انتخاب آن ها دچار سردرگمی شوند. انتخاب هر یک از این نرم افزار ها بستگی به تخصص و نیاز صاحبان سایت ها دارد.

بهترین نرم افزار های طراحی سایت چیست؟

در این مقاله قصد داریم ۸ مورد از بهترین و کاربردی ترین نرم افزار ها را برای طراحی وب سایت معرفی کنیم. اگر به دنبال طراحی وب سایت خوب و با بازدهی بالا هستید، مطالب این مقاله را از دست ندهید.

نرم افزار های طراحی سایت :

در این بخش، تعدادی از بهترین نرم افزار های طراحی سایت را به همراه نقاط قوت و ضعف شان آورده ایم :

۱ – نرم افزار  Notepad ++  :

یکی از محبوب ترین محیط های کد نویسی برای طراحی سایت، نرم افزار notepad می باشد که در عین حالی که اسم طراحی سایت را بر روی آن نمی بینیم، اما این نرم افزار، یک ویرایش گر ساده است که سرعت بسیار بالایی دارد و همین مورد باعث شده است تا طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

نود پد ++ با وجود این که رابط کاربری حرفه ای را ندارد اما یک ویرایش گر قدرتمند است و با وجود حجم کم، سرعت بسیار بالا و امکانات زیادی را دارا می باشد که همه ی این امکانات نیز رایگان می باشند.

بهترین نرم افزار های طراحی سایت چیست؟

بهترین نرم افزار های طراحی سایت چیست؟

۲ – نرم افزار دریم ویور (  DreamWeaver ) :

نام نرم افزار کاربردی دیگری که برای طراحی سایت، معرفی می کنیم، دریم ویور است که به معنای رؤیا پرداز می باشد. دلیل این نام گذاری را می توان در موضوع سایت ها و نحوه ی به وجود آمدن شان جستجو کرد. سایت هایی که در فضای اینترنت به وجود می آیند، ابتدا وجود خارجی ندارند و پس از طراحی و توسعه، وجود خارجی پیدا می کنند. چنین قانونی در طبیعت و دنیای واقعی هرگز وجود ندارد و شاید همین دلیل نام گذاری این نرم افزار است.

امکانات این نرم افزار نیز بسیار زیاد است و می تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای طراحی سایت باشد. ویرایش زنده، سیستم هوشمند خطا یابی عالی و . . . . از جمله ی این امکانات است.

نمایش دهنده ی کد انتخاب شده در حالت نمایش کدی و نمایش عادی، ابزار مدیریت و کار با ftp، ابزار مدیریت پروژه و کار گروهی و . . . . از دیگر امکاناتی است که نرم افزار دریم ویور دارد و انتخاب آن را برای پروژه های بزرگ، بسیار مناسب کرده است.

اما در کنار امکانات فراوانی که نرم افزار دریم ویور دارد، مشکلاتی نیز دارد که بزرگ ترین آن ها می تواند حجم بالای نرم افزار باشد. حجم این نرم افزار در حدود ۴۰۰ مگا بایت است که سیستم عامل را شدیدا درگیر می کند و سرعت را پایین می آورد. لذا باید سخت افزار مورد نظر، قدرت بالایی را داشته باشد و گر نه باید منتظر هنگ های طولانی این نرم افزار بود. به همین دلیل، می توان گفت نرم افزار دریم ویور، برای طراحانی که به دنبال یک نرم افزار ادیتور کم حجم و سبک هستند، گزینه ی خوبی نمی باشد.

دریم ویور، نرم افزاری است که توسط شرکت « Adobe » ارائه شده است که با نرم افزار های دیگری که این شرکت ارائه داده است ( از جمله Photoshop و . . . . ) سازگاری کاملی دارد و به علاوه، با انواع سیستم عامل ها از جمله Mac و Windows سازگاری خوبی دارد.

۳ – نرم افزار ساب لایم تکست –   Sublime text  :  

یکی دیگر از نرم افزار های محبوب و نو پای طراحی سایت، نرم افزار ساب لایم است که یک ویرایش گر پر سرعت است. با این نرم افزار به لطف پلاگین Emmet می توان با سرعت بسیار بالایی به کد نویسی برای وب سایت پرداخت. ساب لایم تکست، یک ویرایش گر محبوب متن است که هم نسخه ی رایگان دارد و هم نسخه ی تجاری.

بهترین نرم افزار های طراحی سایت چیست؟

۴ – نرم افزار براکت –   Brackets  :

نرم افزار بعدی، نرم افزار براکت است که از نظر ساختاری، تا اندازه ای شبیه به دریم ویور است. اما امکانات این نرم افزار بیشتر از دریم ویور است. یکی از قابلیت هایی که در این نرم افزار وجود دارد، قابلیت ویرایش سریع ( Quick Edite ) است که به راحتی می توان بدون رفتن به فایل استایل، عناصر یک کلاس را با زدن کلید های ترکیبی Ctrl+E در همان سند HTML تغییر داد. علاوه بر این، نرم افزار براکت، نسب به نرم افزار دریم ویور، دارای UI و رابط کاربری بهتری نیز می باشد.

ویژگی بعدی این نرم افزار، Color Picker است که تنها با نوشتن کد رنگ و زدن کلید های ترکیبی Ctrl+E، سر برگ Color Picker باز می شود و در نتیجه، ایجاد رنگ ها در سایت، بدون خارج شدن از ویرایشگر، امکان پذیر می باشد.

قابلیت سومی که این نرم افزار فوق العاده دارد، قابلیت پیش نمایش زنده بدون نیاز به ذخیره سازی است که باعث می شود بدون نیاز به ذخیره سازی تغییرات، آن ها را مشاهده کرد. این قابلیت از جدید ترین قابلیت های نرم افزار های طراحی وب سایت است.

براکت می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای طراحی سایت ها باشد.

۵ – نرم افزار فایر باگ –  Firebug :

یکی دیگر از ابزار های رایگان طراحی وب سایت ها، نرم افزار Firebug است که بر روی مرورگر فایر فاکس (firefox ) نصب می شود و با استفاده از آن می توان خطاهای وب سایت را پیدا کرده و به طراحی سایت پرداخت. با استفاده از این ابزار، بررسی و تغییر کد html و css به راحتی امکان پذیر است. عیب یابی صفحه ی وب سایت، با استفاده از این ابزار توسط بخشی به نام JavaScript انجام می شود. به همین دلیل، فایر باگ، یکی از بهترین ابزار ها برای عیب یابی صفحات وب سایت است.

۶ – نرم افزار  Code Anywhere :

با استفاده از این ابزار می توان بدون آماده سازی قبلی، دست به کد زنی در هر جایی زد. به کمک این نرم افزار می توان به راحتی با وارد شدن به برنامه، صفحات سایت را ویرایش کرد. یکی از مزیت های این نرم افزار، پشتیبانی کامل آن از زبان های کد نویسی تحت وب نظیر نظیر HTML, PHP, JavaScript, CSS, و XML است.

۷ – نرم افزار HTML5 boilerplate :

این ابزار، فریم ورک برای ایجاد صفحات html5 می باشد و المان های مختلف را در اختیار طراح قرار می دهد و با مرورگر های مختلف، کاملا سازگاری دارد. به عنوان مثال، با یک مرورگر قدیمی اینترنت اکسپلویر، امکان استفاده از تگ های html5 نظیر <article>, <aside> and <header> را به شما می دهد. این سیستم دارای ابزاری است که با استفاده از آن می توان صفحات سایت را برای تلفن های همراه نیز سازگار کرد و در نتیجه وب سایت را برای موبایل نیز می توان بهینه سازی کرد.

علاوه بر این، این نرم افزار، ابزار های بسیار زیادی دارد که با استفاده از آن ها می توان سرعت سایت را افزایش داد و در مجموع به بهینه سازی سایت، کمک زیادی می کند. Htacess نمونه ای از این ابزار ها است که برای استفاده از gzip جهت بهینه سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین نرم افزار های طراحی سایت چیست؟

بهترین نرم افزار های طراحی سایت چیست؟

۸ – نرم افزار Google Drawing :

برای استفاده از این ابزار باید یک حساب گوگل داشته باشید تا بتوانید از ابزار های طراحی آن به صورت آنلاین، بهره ببرید.

 

مطالب مرتبط

بدون شک هنگامی که بحث مدیریت وب سایت پیش می آید، انتخاب سیستم مدیریت محتوای (CMS) مناسب، برای شما بسیار مهم است. تعداد زیادی سیستم مدیریت محتوا وجود دارد و هر کدام از آنها معایب […]

طراحی وب به مهارت ساخت و راه‌اندازی صفحات وب گفته می‌شود. تیم برنرز لی، مخترع وب، با برپایی یک سایت وب در اوت ۱۹۹۱، نام خود را به عنوان نخستین سازندهٔ وب در تاریخ نگاشت. […]

طراحی وب سایت دکوراسیون، برای تمام شرکت هایی که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی فعالیت می کنند، با توجه به فراگیر شدن استفاده از اینترنت امری بسیار ضروری و مفید می باشد. امروزه […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های این نوشته

  1. وب سایت فروشگاهی امید گفت:

    با سلام ممنون از مقاله خوبتون … یک سایت فروشگاهی می خوام طراحی کنین ..بهترین نرم افزار طراحی سایت برای سایت های فروشگاهی چیه؟

    1. با سلام با کارشناسان تیم طراحی وب افرا تماس بگیرید.

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036