لطفا امتیاز دهید

امروزه دنیای اینترنت فراگیر شده است و همه ی صنایع برای پیشرفت خود از آن بهره می برند؛ یکی از آن صنایع، صنعت خودروسازی است. افراد امروزه برای مشاهده ی ویژگی های ماشین ها، همانند دیگر ابزار آلات و وسایل، به سایت ها مراجعه می کنند و مشخصات آن ها را می بینند و قیمت های آن ها را نیز مشاهده می کنند و در آخر هم یا به صورت نقدی خریداری می کنند و یا به صورت اقساطی پیش خرید می کنند.

ساخت وب سایت برای خودرو می تواند تمامی این نیازها را برطرف کند؛ علاوه بر این، ساخت سایت برای تجارت خودرو نیز سودآور است و موجب فروش بیشتر محصولات می شود. به این دلیل که افرادی که امروزه در دنیای مجازی بازدیدکننده هستند، چه از طریق گوشی های هوشمند و چه از طریق لپتاب و کامپیوتر (که البته کاربران گوشی های هوشمند بسیار بیشتر هستند)، بسیار بیشتر از افرادی هستند که در دنیای واقعی به بازدید از فروشگاه ها و نمایشگاه های واقعی می پردازند.

ویژگی های ساخت سایت برای فروشگاه خودرو

سایت های که در عرصه ی صنعت خودرو ساخته می شوند، شامل تمامی مشاغل مرتبط با خودرو هستند؛ نمایندگی های فروش خودرو، تعمیرات خودرو، فروش لوازم و تجهیزات خودرو و حتی نمایشگاه های خودرو نیز می توانند با ایجاد و توسعه ی یک وب سایت در دنیای اینترنت، کسب و کار خود را توسعه دهند.

البته تقسیم بندی کلی سایت خودرو به صورت زیر است:

  1. سایت هایی که برای خرید، فروش و پیش فروش خودرو به صورت اینترنتی طراحی می شوند.
  2. سایت هایی که برای نمایشگاه های خودرو طراحی می شوند.
  3. سایت هایی که برای معرفی و ارائه ی قیمت های خودرو طراحی می شوند.
  4. سایت هایی که برای فروش لوازم خودرو طراحی می شوند.

ویژگی ساخت سایت خودرو

تمامی سایت هایی که برای خودرو ساخته می شوند، دارای ویژگی هایی هستند که در تمامی آن ها وجود دارد؛ از جمله ویژگی هایی که باید سایت های خودرو داشته باشد عبارتند از:

  • معرفی شرکت سایت فروش خودرو:

اولین ویژگی که باید هر سایت خودرو داشته باشد، معرفی شرکت و برند مربوطه است؛ برای معرفی باید امکانات ویژه ای در نظر گرفته شود؛ از جمله تاریخچه، نمایندگی ها، معرفی محصولات، نحوه فروش، پیش خرید و توزیع آن ها و … . معمولا برای معرفی، صفحه ای ویژه به نام صفحه ی معرفی در نظر گرفته می شود و اطلاعات مورد نظر در آن قرار داده می شود.

ساخت سایت برای فروشگاه خودرو

ساخت سایت برای فروشگاه خودرو

  • ظاهر سایت:

سایت خودرو باید متناسب با خدمات و محصولاتی که ارائه می دهد، ظاهری مناسب را داشته باشد؛ ظاهر زیبا و گرافیکی سایت، موجب جلب توجه بازدیدکنندگان می شود و در نتیجه میزان خرید اینترنتی و حضوری آن ها افزایش پیدا خواهد کرد. یک اصلی در تجارت وجود دارد که بیان می کند هر چه انسان چیزی را بیشتر لمس کند و یا بیشتر تماشا کند، بیشتر عاشق آن می شود. به همین دلیل باید در سایت های خودرو، بخشی وجود داشته باشد که حاوی تصاویری باشد که به صورت سه بعدی خودروها و محصولات را نمایش دهد؛ بخشی که ۳D نام دارد. با این کار مشتریان به راحتی می توانند خودروها را از زوایای مختلف تماشا کنند و تمامی نماهای درونی و بیرونی خودرو را ببینند. مشتریان هنگامی که امکانات خودروها را می بینند به سمت خرید خودور رغبت پیدا می کنند.

  • اطلاعات فنی خودرو:

امروزه اکثر افراد برای این که اطلاعات و توضیحات مربوط به محصولات مختلف را ببینند به سایت ها مراجعه می کنند؛ به همین دلیل یکی از مهم ترین قسمت هایی که باید در سایت های خودرو وجود داشته باشد، بخش اطلاعات فنی است. با قرار دادن این بخش در سایت، علاوه بر این که می توان خدمات و محصولات را به طور کامل معرفی کرد، بازدیدکننده ی بیشتری به سایت جذب می شود. بازدیدکنندگان با مشاهده ی این بخش به خریدن ترغیب می شوند. هم چنین باید در این بخش، امکان مقایسه ی محصولات با یکدیگر وجود داشته باشد.

  • دسته بندی:

یکی دیگر از عوامل مهمی که باید در سایت خودرو وجود داشته، بخش دسته بندی محصولات است. علاوه بر این، باید بخش های پیش فروش، نمایشگاه و لوازم خودرو نیز در سایت های خودرو وجود داشته باشد. دسته بندی این موارد نیز اهمیت دارد زیرا خودروها و لوازم فنی آن، شامل دسته ها و بخش های متعددی می باشد و با دسته بندی می توان بازدیدکنندگان را در پیدا کردن محصول مورد نظرشان یاری کرد.

  • تماس با ما:

در بخش تماس با ما باید برخی از اطلاعات و شماره های تماس، آدرس نمایشگاه ها، فروشگاه و یا شرکت خود را در آن قرار دهید. به علاوه، می توانید نقشه ی گوگل، ساعات کاری نمایندگان و دیگر موارد را در این بخش قرار دهید.

  • اخبار و مقالات:

تازه ترین خبرهای مربوط به خودروهای شرکت های مختلف، فناوری های جدید در صنعت خودروسازی و همچنین رویدادهای صنعت خودرو سازی، نمایشگاه های بین المللی و داخلی و همایش های خودرو را باید در بخش دیگری به نام بخش اخبار و مقالات قرار داد. بازدیدکنندگان از این بخش استقبال زیادی می کنند. مقالاتی را در این بخش قرار دهید که جذاب هیجان انگیز باشند؛ به عنوان مثال راه های انتخاب خودروی مناسب، روش های نگهداری از اتومبیل ها، معرفی آپشن های جدید، تاریخچه برندهای خودرو و … .

  • ثبت نام اینترنتی:

بخش ثبت نام اینترنتی نیز برای کمک به مشتریان به خرید بهتر است. باید در سایت خودرو مزایای خرید اینترنتی را برای مشتریان شرح دهید و مراحل اجرای آن را نیز توضیح دهید. در خرید اینترنتی باید مشتریان بتوانند انواع محصولات مختلف را با رنگ بندی ها و آپشن های مختلف به راحتی انتخاب کنند و به محصول ایده آل خودشان برسند.

بهینه سازی سایت فروشگاه خودرو

برای این که شما بتوانید در توسعه ی سایت خودرو موفق باشید، باید علاوه بر این که سایت شما ویژگی های بالا را داشته باشد، برخی ویژگی های فنی را نیز باید داشته باشد؛ سئو و بهینه سازی از مهم ترین ویژگی های فنی است. با رعایت اصول سئو و بهینه سازی می توانید در رقابت با سایر سایت ها، پیشتاز باشید. سایتی که سئوی بالایی داشته باشد در رتبه های بالاتر نتایج جستجوگرها قرار می گیرد و در نتیجه بازدیدکنننده ی بیشتری روانه ی سایت می شود.

ریسپانسیو بودن سایت خودرو

امروزه یکی از نکات کلیدی موفقیت سایت ها از جمله سایت های خودرو، رسپانسیو بودن آن ها است؛ به این معنی که باید سایت برای انواع صفحات نمایش با سایزهای مختلف، هم خوانی داشته باشد و اطلاعات را به خوبی به نمایش گذارد. کاربرانی که امروزه در دنیای اینترنت هستند، اکثرا با استفاده از گوشی ها و تبلت ها اعمال اینترنتی خود را انجام می دهند(آمارها نشان می دهد که بیشتر از ۵۰ درصد از کاربران، با استفاده از موبایل و تبلت سایت ها را بازبینی می کنند) به همین دلیل سایت ها باید برای تمامی آن ها مناسب باشد. سایتی که برای انواع دستگاه ها مناسب باشد، بیشتر می تواند کسب و کار شما را بهبود و توسعه دهد.

ساخت سایت برای فروشگاه خودرو

ساخت سایت برای فروشگاه خودرو

جمع بندی

در این مقاله اطلاعاتی را در رابطه با ویژگی هایی که باید یک سایت فروشگاه خودرو دارا باشد را بیان کردیم. به طور خلاصه باید سایت فروشگاه خودرو دارای بخش ها و ویژگی های زیر باشد:

ظاهر گرافیکی و زیبا و متناسب با نوع خدمات شما، بخش دسته بندی خودرو، بخش معرفی خودرو ها و نمایش کامل اطلاعات فنی، گالری تصاویر خودروها شامل شمای داخلی و خارجی، بخش فروشگاه اینترنتی با قابلیت پرداخت آنلاین و …، بخش ثبت نام و پیش فروش آنلاین خودرو، بخش نظرسنجی و بحث پیرامون انواع خودروها، بخش اخبار و مقالات، قابلیت مقایسه خودروها با یکدیگر و دیگر برندها، معرفی نمایندگی های موجود و نمایش موقعیت آن ها بر روی نقشه گوگل در سطح ایران و پشتیبانی و ارتباط با مشتریان.

علاوه بر این موارد، سایت فروشگاه خودرو باید به گونه ای طراحی شود که قابلیت ارائه و به روزرسانی قیمت های روزانه ی محصولات را داشته باشد.

مطالب مرتبط

امروزه دنیای اینترنت فراگیر شده است و همه ی صنایع برای پیشرفت خود از آن بهره می برند؛ یکی از آن صنایع، صنعت خودروسازی است. افراد امروزه برای مشاهده ی ویژگی های ماشین ها، همانند […]

معیارهای انتخاب شرکت طراحی اپلیکیشن : اگر شما هم جزو کسانی باشید که برای کسب و کار و یا سایت خود نیازمند اپلیکیشن بوده باشید و در زمینه طراحی اپلیکشن اطلاعات زیادی در اختیار نداشته اید حتما برای شما این

سوالی که در وهله ­ی اول در ذهن کاربران شکل می گیرد این است که الکسا چیست؟ و چرا بهبود رتبه الکسای سایت ضروری است؟ الکسا محصولی از آمازون است که رتبه بندی وب­سایت ها […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های این نوشته

  1. farshid hejariyan گفت:

    سلام و درود خدمت تیم وب افرا … می خوام یک وب سایت خودرو برام طراحی بشه که داخلش کلی اطلاعات از خودروهای مختلف داشته باشه یه جورایی مثل مجله ی خودرو، سوالم اینه چقدر طول میکشه این مدل وب سایتی که می خوام به درامد برسه؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز
      به درامد رسیدن یک وب سایت به عوامل مختلفی بستگی داره و نمی شه یه زمان مشخص براش ذکر کرد. و اینکه روش های مختلفی برای به درامد رسوندن یک وب سایت هم وجود داره تیم وب افرا مشاوره و پشتیبانی رو بعد از طراحی سایت هم به شما میده تا به درامد برسید.

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036