لطفا امتیاز دهید

قبل از اینکه در مورد طراحی سایت های ریسپانسیو صحبت کنیم لازم است این نکته را مدنظر قرار دهیم امروزه حدود ۵۰ درصد ترافیک سایت ها از طریق تلفن های هوشمند و تبلت ها مصرف می شود بنابراین با گسترش روز افزون تلفن های هوشمند با رزولوشن مختلف, نیاز همگام سازی سایت ها با این دستگاه ها بیشتر می شود آماری که هر روز در حال افزایش است.
در سال ۲۰۱۳ برای نخستین بار آمار فروش گوشی و تبلت از رایانه ها پیشی گرفت و با وجود اینترنت همراه در آینده ای بسیار نزدیک باید منتظر باشیم که سایت ها فقط توسط گوشی و تب لت مورد بازدید قرار بگیرند.
پس وقتی شما مدیر یک سایت پربازدید هستید باید به این مسئله توجه کنید که سایت شما برای هر طیفی از بازدید کننده آیا به درستی نمایش داده می شود یا خیر!

طراحی قالب رسپانسیو

طراحی قالب رسپانسیو

طراحی سایت ریسپانسیو

یک سایت ریسپانسیو به شما این امکان را می دهد محتوا, طراحی و عملکرد سایت مطابق با دستگاهی که بازدید کننده وارد سایت می شود تطبیق پیدا کند که اگر این اتفاق نیفتد مشخصا بازدید کننده های زیادی را از دست خواهید داد.
در فرآِیند طراحی سایت ریسپانسیو حداقل ۳ پوسته برای سایت باید طراحی شود 
یک پوسته کوچک برای گوشی های هوشمند یک پوسته متوسط برای تبلت ها و نوت بوک ها و یک پوسته برای کامپیوتر و لپتاپ ها .
این ۳ پوسته سبب می شود که بازدید کننده با هر دستگاهی بتواند سایت شما را به صورت ایده آل مشاهده کند.
طراحی سایت ریسپانسیو زمانی اهمیتش بیشتر می شود که بدانید گوگل رسما اعلام کرد اهمیت بیشتری در رده بندی به این نوع از سایت ها می دهد و یکی از عوامل مهم در جایگاه سایت به شمار می آید.

سایت آداپتیو یا ریسپانسیو؟

در طراحی آداپتیو چند نسخه از سایزبندی های مختلف از پیش تعیین شده طراحی و در مواقع لزوم یک سایز نمایش داده می شود.
اما ضعف بزرگ این طراحی ها این است که امروزه گوشی های هوشمند در سایز های مختلفی روانه بازار شده اند و اگر بخواهید برای هر سایزی یک طراحی جدید بوجود آورید علاوه بر اینکه بسیار مشکل است هزینه سرسام آوری هم دارد که از نظر اقتصادی اصلا به صرفه نیست.
وقتی سایت شما از طراحی آداپتیو استفاده می کند بازدید کننده به درستی سایت را مشاهده نمی کند چون کدنویسی سایت فقط چند سایز از پیش طراحی شده را اجرا می کند که یک ضعف بزرگ در رده بندی گوگل به شمار می آید چون گوگل باید چندین نسخه از یک سایت را مورد آنالیز قرار بدهد و شاخص گذاری کند.
پس اگر سایت شما با داشتن مطالب به روز و بازدید کننده زیاد هنوز در رنکینگ گوگل در جایگاه بدی است تعجب نکنید.


اما در تکنیک طراحی سایت ریسپانسیو ساختار صفحه و کدهای لود شده در همه دستگاه ها یکسان بوده و تنها نمایش آنها متفاوت است بنابراین گوگل به راحتی سایت را بررسی می کند و به دلیل انطباق پذیری جایگاه ویژه ای به آن می دهد.
یکی دیگر از مزایای سایت های ریسپانسیو سرعت بالای لود سایت می باشد که بازدید کننده علاوه براینکه به دلیل تطبیق پذیر سایت با دستگاه خود ارتباط بهتری با آن برقرار می کند سریعتر هم سایت را مورد بازدید قرار می دهد.
فراموش نکنید همانطور که گفتیم در مدت زمانی بسیار کوتاه سایت های ریسپانسیو به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و اگر همچنان سایت شما از طراحی آداپتیو استفاده میکند تقریبا باید پیشرفت سایت خود را به فراموشی بسپارید و روز به روز منتظر پسرفت آن باشید.

می خواهید یک سایت ریسپانسیو داشته باشید؟

کافیست طراحی و کدنویسی سایت خود را به متخصصان ما بسپارید.
وب افرا با تجربه سالها طراحی سایت های معتبرو معروف امتحان خود را به بهترین شکل ممکن پس داده است پس جایی برای نگرانی نیست.
ما جایگاه شما را در گوگل با رعایت تمام الگوریتم هایی که گوگل در کدنویسی و طراحی به آن اهمیت می دهد تضمین می کنیم.

مطالب مرتبط

ستایش مخصوص خداوندی است که بر ما، با هدایت به شاهراه ستایشش، منت نهاد و ما را اهل ستایش قرار داد که از سپاس گزاران احسان او باشیم … و سپاس خداوند را که دین […]

SEO کردن سایت SEO کردن سایت::SEO کردن سایت به طور گسترده ای به عنوان یک  استراتژی قدرتمند بازاریابی آنلاین به تصویب رسیده  است و تبلیغات اینترنتی امروزه از تبلیغات رسانه های دیگر اثربخشی بالاتر و […]

به عنوان یک پزشک، درک می کنید که اولین تصور بیمار از عمل شما بسیار مهم است. چند سال پیش، اولین تصور بیمار از شما توسط تلفن یاویزیت شخصی ایجاد می شد، اما امروز بیماران […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036