لطفا امتیاز دهید

زبان PHP از گذشته تا امروز :

از بدو عمومی شدن زبان برنامه نویسی PHP ، طولی نپایید که این زبان یکی از محبوبترین زبانهای برنامه نویسی تحت وب در دنیا شد و از آن روز تا به حال تمام توسعه دهنده های این زبان محبوب ، اقدام به ایجاد ، گسترش و بهبود ابزارهایی در راستای آسان نمودن ساخت نرم افزار تحت وب برای جامعه برنامه نویسان این زبان کرده اند .

فریم ورک ها یا همان چارچوبهای نرم افزاری همواره یکی از مورد انتظارترینِ این ابزارها بودند و در این بین ، فریم ورک لاراول توانست گوی سبقت را از فریم ورکهای محبوب دیگری مانند YII ، Zend و … برباید و در سالهای اخیر جزء محبوبترین فریم ورکهای جهان شناخته شود تا حدی که توسعه دهندگان آن حتی تصور این استقبال چشمگیر را نداشته اند .

اما لاراول چیست ؟

فریم ورک لاراول ( Laravel ) ، یک چارچوب منبع باز با زبان تحت وب PHP است که ساختار MVC (مدل، ویو ، کنترل) را دنبال می کند و ساختار کد نویسی شفاف و قابل فهم ، یکی از بهترین ویژگی های این فریم ورک محبوب بوده که همین امر باعث استقبال بی نظیر آن شده است .

طراحی سایت با لاراول، طراحی وب سایت با لاراول، طراحی سایت آموزشگاه با لاراول، طراحی وب سایت با Laravel ، سایت با فریم ورک لاراول ، لاراول چیست، لاراول فریم ورک php

طراحی سایت با لاراول، طراحی وب سایت با لاراول، طراحی سایت آموزشگاه با لاراول، طراحی وب سایت با Laravel ، سایت با فریم ورک لاراول ، لاراول چیست، لاراول فریم ورک php

چرا باید از لاراول استفاده کنیم ؟

همانطور که در بالا ذکر شد ، لاراول محبوبترین فریم ورک دنیا در بین برنامه نویسان PHP شناخته میشود اما شاید این دلیل به تنهایی آنقدر هم شما را مجذوب نکرده باشد که به فکر استفاده از این فریم ورک محبوب نمایید ، در زیر به برخی از بهترین ویژگی های لاراول اشاره خواهیم کرد تا راز موفقیت این ابزار خوش خط و خال را با هم بررسی کنیم :

طراحی سایت با لاراول، طراحی وب سایت با لاراول، طراحی سایت آموزشگاه با لاراول، طراحی وب سایت با Laravel ، سایت با فریم ورک لاراول ، لاراول چیست، لاراول فریم ورک php

طراحی سایت با لاراول، طراحی وب سایت با لاراول، طراحی سایت آموزشگاه با لاراول، طراحی وب سایت با Laravel ، سایت با فریم ورک لاراول ، لاراول چیست، لاراول فریم ورک php

ویژگیهای مهم لاراول :

موتور قالب :

لاراول از موتور قالبی به نام Blade  استفاده میکند که در آن به سادگی قابلیت اجرای هر ساختار طرح بندی میسر بوده و حتی شما میتوانید دستورات شرطی ، حلقه ها و حتی کد های PHP را مستقیما در آن ایجاد کنید و به بهترین شکل ممکن از آن برهمند باشید ، به طور مثلا برای اعمال یک شرط کافیست از کاراکتر @ در ابتدای کلمه if  استفاده نمایید تا به راحتی ساختار شرط را بدون باز و بسته کردن کدهای PHP انجام داده باشید ، به همین راحتی :

@if($test)

// Your Code Here

@endif

قابلیتهای کلیدی در laravel

لاراول را میتوان یکی از ابزارهایی که باعث سرعت در توسعه نرم افزار های تحت وب میشود ، دانست زیرا داشتن برخی قابلیتها نظیر احراز هویت حرفه ای جهت ورود و خروج به پنل مدیریت ، ثبت نام و … به راه اندازی سریع سیستم شما کمک شایانی میکند .

استفاده از این قابلیت بسیار آسان است و شما فقط باید فرمان را اجرا کنید: ‘php artisan make: auth’

شی گرایی ( Object Oriented Programing ) :

فریم ورک لاراول از شیء گرایی بطور کامل پشتیبانی میکند و این عامل یکی از بزرگترین مزیت برای توسعه سرویس های بزرگ است که توسعه این نوع وب اپلیکیشن ها را آسانتر و بهینه‌تر می‌کند .

مدل MVC :

با بوجود آمدن معماری MVC دنیای برنامه نویسی شکل منظم‌تری به خود گرفته و باعث تفکیک بهتر در کد نویسی و ایجاد بستری برای فعالیت آسانتر افراد در یک پروژه شد بدین شکل که منطق برنامه ( کنترلر ) درخواست ها را بررسی و نتیجه هایی را از مدل ( Model ) درخواست داده و نهایتا آنرا به بخش نمایشی ( View ) ارسال می نماید و به این ترتیب میتوان پروژه های عظیم را به راحتی توسعه داد و عیب یابی در پروژه را در کسری از زمان انجام داد .

دستورات Artisan :

در طراحی سایت با لاراول این ابزار کاربردی و فوق العاده قطعا به کارتان خواهد آمد که از طریق آن میتواند مواردی همچون کنترلرها ، مدل ‌ها ، صف ها (‌ Queue ) ، رویداد ها و … را ایجاد و مدیریت کرد و همچنین سیستم احراز هویت پیشفرض را نیز بر اساس همین ابزار Artisan ایجاد نمود .

سیستم مسیر یابی یا Routing

یکی دیگر از قابلیت های کلیدی لاراول را میتوان استفاده از router در این سیستم دانست که یکی از جذابترین قسمت های این فریم ورک مجسوب میشود و اگر توسعه دهنده ی وب باشید ، میدانید که ساخت سیستم مسیریابی برای کنترل درخواستها کار آسانی نیست اما لاراول این امکان را در مجموعه امکانات پایه ای خود دارد که به راحتی قابل استفاده است و شما میتوانید در پوشه پروژه لاراول ( نسخه ی فعلی ۵٫۵ بوده است ) واره پوشه routes شده و فایل web.php را برای مسیرهای تحت وب و از فایل api.php برای مسیرهای api نرم افزارهای موبایل و … استفاده کنید .

قابلیتهای لاراول :

در بالا به چند قابلیت کلیدی لاراول اشاره کردیم اما اینها همه ی آن چیزی نیست که لاراول دارد !

بگذارید با هم به برخی دیگر از این قابلیت های مهم لاراول بپردازیم :

  • سیستم احراز هویت چند بخشی ( Multi Auth )
  • سیستم مدیریت قالب blade
  • مسیریابی حرفه ای
  • پشتیبانی از انوان دیتابیس ( MySQL , MSSQL , PosgerSQL , Elsatic Search , MongoDB و… )
  • احراز هویت از طریق شبکه های اجتماعی ( OAuth2 )
  • سیستم کشینگ قوی ( Cache System )
  • سیستم ارسال ایمیل
  • سیستم مدیریت رویداد ( Event )
  • اعتبارسنجی پیشرفته
  • قابلیت نوتیفیکیشن
  • اجرای زمانبندی شده ( Cron Jobs )
  • پشتیبانی از قالب در ایمیل

لاراول را برای طراحی چه وب سایت هایی استفاده کنیم ؟

فریم ورک لاراول را میتوان در طراحی انواع وب سایت های مورد استفاده قرار داد ولی بیشترین کاربرد آن در طراحی سایت فروشگاهی ، وب سایت های خدماتی ، وب سایت های آموزشگاهی مانند آموزشگاههای زبان  و از این دست وب سایت ها مورد استفاده قرار داد زیرا بهترین بازخورد را در کمترین زمان ممکن فراهم می‌سازد که از دید توسعه بسیار مقرون به صرفه خواهد بود و با توجه به ابزارهای متعدد آن یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی سایت اختصاصی خواهد بود .

دیپلوی یا انتشار لاراول بر روی هاست:

همانطور که توضیح داده شده لاراول از زبان php استفاده میکند و روی همه هاست هایی که از این زبان پشتیبانی میکنند قابل اجرا می باشد اما لاراول مانند یک اسکریپت php ساده نیست.
برای همین نیاز هست که شما برای قرار دادن وب سایت لاراولی خودتان بر بستر اینترنت از هاست لاراول استفاده کنید این هاست ها با هاست معمولی تفاوت زیادی دارد از جمله اختصاص دادن منابع بیشتر برای اجرای بهتر لاراول
دسترسی به SSH برای انجام دستورات مخصوص لاراول پشتیبانی کامل از Task Scheduling در این هاست ها و ساپورت کامل دستورات artisan از جمله ویژگی های خاص این نوع هاست ها است.
مجموعه وب افرا در بخش هاستینگ خود با همکاری  پارس وب سرور که یکی از بهترین سرویس دهنده ها برای این نوع هاست ها می باشد ، می توانید سرویس مورد نظر شما را با بهترین کیفیت و پایداری بالا ، تامین و در اختیار شما قرار دهد .

تیم وب افرا با داشتن برنامه نویسان جوان و مجرب با دارا بودن ذهنی خلاق و منعطف ، امکان پیاده سازی انواع سایت اختصاصی با لاراول را دارا بوده و پاسخگوی تمام نیازهای برنامه نویسی ، ارتقاع وب سایت لاراولی شما و افزودن قابلیت جدید به وب اپلیکیشن لاراول شما عزیزان خواهد بود .

نظر شما در مورد لاراول چیست ؟

آیا لاراول میتواند گزینه مناسبی برای ایجاد کسب و کار آنلاین شما باشد ؟

سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید .

مطالب مرتبط

کاربرد اپلیکیشن در کسب و کار ۷ دلیل برای اینکه کسب و کار شما به اپلیکیشن موبایل نیاز دارد! امروز، من می خواهم در مورد برنامه های تلفن همراه در ترکیب با کسب و کار […]

   طراحی سایت های علمی موفق چگونه است؟ برای برتر بودن در زمینه طراحی سایت شایسته است با دیگر طراحان وب سایت تعامل داشته باشید. تبادل نظر با همکاران و فعال بودن در جامعه راهی […]

در دنیای امروز کسب و کار ها داشتن اپلیکیشن یا یک سایت برای مشاغل شما الزامیست، اگر محصول برای فروش دارید ، طراحی سایت فروشگاهی یکی از بهترین آپشن ها برای کسب و کار شما می باشد […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036