لطفا امتیاز دهید

امروزه برای خرید بلیط دیگر نیازی به روش های قدیمی نمی باشد و خیلی راحت می توان در بستر اینترنت این کار را انجام داد. طراحی وب سایت، برای فروش بلیط کنسرت های مختلف، یک راه بسیار عالی برای کمک به مردم برای رزرو بلیط با صرف زمان و هزینه بسیار کمتر نسبت به روش های تهیه بلیط در گذشته است. با این روش های جدید تهیه بلیط، دیگر نیازی به رانندگی تا فروشگاه ، انتظار در صف خرید بلیط اتوبوس ، قطار و بحث با فروشندگان نیست. جدا از این، این روش تهیه بلیط، با امکاناتی از قبیل پیگیری رزروها و کاهش خطا به دلیل مکانیزه شدن، اطمینان و امنیت کامل را برای کاربران نیز فراهم کرده است.

مزایای طراحی سایت فروش بلیط کنسرت

سایت های فروش بلیط، به دلیل این که برای برطرف کردن نیازهای مردم طراحی می شوند، از جمله پر مخاطب ترین و پر کاربردترین سایت های موجود هستند.

ساختار طراحی سایت های فروش بلیط، متفاوت است و بستگی به نوع بلیط از جمله بلیط هوپیما ، باشگاه ، سینما ، کنسرت و … دارد. در مواردی نیز مشتریان سفارشات خاصی را برای طراحی هر کدام از این نوع سایت های رزرواسیون می دهند. در این مقاله قصد داریم درباره ی طراحی سایت فروش بلیط کنسرت، اطلاعاتی را از جمله نحوه طراحی، امکانات این سایت ها و … را بیان کنیم.

مراحل طراحی سایت فروش بلیط کنسرت

  • برای طراحی یک سایت فروش بلیط کنسرت، باید در ابتدا اطلاعاتی از کاربرانی که قصد ثبت نام برای رزرو بلیط را دارند، داشته باشید. برای این کار باید یک فرمی را که شامل سوالاتی است و اطلاعات لازم از مشتری را از جمله نام و نام خانواگی، شماره ی تماس، رمز عبور و … دریافت می کند، طراحی کنید.
  • در مرحله بعد باید هزینه بلیط کنسرت را مشخص کنید. در این جا می توانید علاوه بر این امکانات، امکانات دیگری نیز در سایتتان قرار دهید. از جمله، امکان عضویت دائم برای مشتریان.
  • ایجاد یک بستر اینترنتی پرداخت ایمن، مرحله بعدی طراحی سایت فروش بلیط کنسرت است تا کاربران بتوانند بعد از انتخاب تعداد بلیط های مورد نظرشان، هزینه مورد نظر را پرداخت کنند.
  • آخرین مرحله هم طراحی صفحه ای است که کاربر پس از پرداخت وجه دریافت می کند که شامل کد پیگیری و دیگر اطلاعات است.

طراحی سایت فروش بلیط کنسرت

امکانات و ویژگی های طراحی سایت فروش بلیط کنسرت

همانطور که اشاره شد، سایت های فروش بلیط، امکانات و ویژگی های مختلفی را دارند که برخی از آن ها نیز سفارشی هستند اما عمده امکانات و ویژگی هایی که یک سایت فروش بلیط کنسرت باید داشته باشد، به قرار زیر است :

۱ – طراحی سایت  فروش بلیط کنسرت باید برای تمامی سیستم ها از جمله تلفن های همراه هوشمند، تبلت ها، رایانه ها و … مناسب باشد و در مجموع طراحی باید بر پایه HTML5 باشد.

۲ – طراحی ساده، روان و کاربر پسند با ظاهر زیبا ویژگی بعدی سایت های رزرو بلیط کنسرت است.

۳ – سرعت لود سایت های رزرو بلیط کنسرت باید با استفاده از متدهای Compression بالا باشد.

۴ – در سایت های فروش بلیط کنسرت، باید امکان بلوک کردن صندلی های دلخواه و یا ایجاد صندلی های VIP‌ وجود داشته باشد. به علاوه امکان تعریف قیمت هر صندلی به صورت جداگانه نیز باید وجود داشته باشد. همچنین پرداخت آنلاین هزینه بلیط بلافاصله پس از ثبت بلیط باید امکان پذیر باشد.

۵ – در سایت های فروش بلیط کنسرت، باید امکان تعریف مدیرهای مختلف برای مدیریت سامانه و واگذاری نمایندگی فروش بلیط وجود داشته باشد و گزاراشات هر مدیر به صورت جداگانه و کاربری قابل مشاهده باشد.

۶ – گزارش تعداد صندلی های فروخته شده و آزاد و مبلغ کل بلیط ها، امکان تعریف چندین سانس برای کنسرت و فعال و یا غیر فعال کردن آن، امکان خرید بلیط های رایگان برای مدیر سایت، امکان تعریف اسپانسر برای هر کنسرت، امکان طراحی فوتر بلیط به صورت جداگانه و قرار دادن لوگو اسپانسر، نمایش جزئیات کنسرت بصورت کاربردی و زیبا و متناسب با اصول SEO، ارسال ایمیل های گرافیکی و قابل تغییر در هر مرحله از کار به کاربر، ارسال پیامک به کاربر در هر مرحله از خرید بلیط، نمایش اسلایدی تصاویر کنسرت، خرید بلیط به صورت چند مرحله ای و آسان بدون نیاز به ثبت نام، گزارش صورت حساب فروش، قابلیت پرینت بلیط به صورت لحظه ای و یا دریافت کد پیگیری جهت چاپ بلیط در زمانی دیگر، برنامه چک بلیط به صورت بارکد خوان برای ورود به کنسرت با سرعت عمل بالا به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت، مدیریت اخبار، صفحات و مقالات، مدیریت پرداخت ها، مدیریت گزارشات و … از دیگر امکانات سایت های فروش بلیط کنسرت هستند.

طراحی سایت فروش بلیط کنسرت

طراحی سایت فروش بلیط کنسرت

نکاتی در طراحی سایت های فروش بلیط کنسرت

  • طراحی سایت فروش بلیط کنسرت مناسب افرادی است که قصد دارند سایت فروش بلیط راه اندازی کنند و یا خود، کنسرت گذار هستند.
  • سایت های فروش بلیط کنسرت، باید همیشه بروز باشند و آدمین های سایت همگام با تکنولوژی روز باشد چرا که در این سایت ها هر روز امکان دارد فروش بلیط جدیدی آغاز شود و چنانچه سایت به روز نباشد و این امکان برای کاربران فراهم نگردد، مشتریان زیادی از دست خواهند رفت.
  • در سایت های فروش بلیط کنسرت نیز می توان قسمتی را برای درج آگهی قرار داد و با استفاده از آن به کسب و کار مدرن خود رونق داد. دریافت آگهی از آگهی دهندگانی که به دنبال قرار دادن بنرهای تبلیغاتی خود در سایت های پر بیننده هستند، خود یک درامد نیز می باشد. همان طور که گفته شد، سایت های فروش بلیط، از جمله پر مخاطب ترین سایت ها هستند که این می تواند یک فرصت برای تبلیغات باشد.
  • در سایت های فروش بلیط کنسرت، باید آدرس کانال برگزار کننده کنسرت در شبکه های اجتماعی، در سایت قرار گیرد. این مورد به فروش بیشتر بلیط و افزایش مشتریان در مراحل بعدی نیز کمک می کند.

در نتیجه

سایت های فروش بلیط کنسرت، امروزه امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند که به تک تک آن ها اشاره ای کوتاه شد. طراحی یک سایت فروش بلیط های کنسرت، خرید بلیط برای کاربران را بسیار راحت کرده است و از صرف زمان و هزینه اضافی برای تهیه آن ها جلوگیری کرده است و علاوه بر این برای صاحبان سایت نیز امکانات بسیار زیادی را با مدیریت آسان فراهم کرده است به صورتی که می توان با استفاده از طراحی سایت فروش بلیط کنسرت، یک کسب و کار مدرن را به نحو احسن مدیریت کرد.

سهولت در سفارش دادن بلیط کنسرت و روابط متقابل با کاربران و تبادل نظر در مورد خدمات، از دیگر مزایای سایت های فروش بلیط کنسرت هستند.

در پایان امیدواریم اطلاعاتی را که در این مقاله آوردیم، مفید واقع شده باشد و به افرادی که قصد طراحی سایت فروش بلیط کنسرت را دارند، کمک کرده باشد تا طراحی موفق تری داشته باشند.

مطالب مرتبط

امروزه با فراگیر شدن موبایل های هوشمند، صنعت اپلیکیشن موبایل، یک صنعت وسیع است که روز به روز در حال توسعه بیشتر است. به همین ترتیب طراحی و توسعه ی اپلیکیشن ها نیز، یکی از […]

امروزه با وجود گوشی های هوشمندی که از سیستم عامل اندروید بهره می برند و تعداشان در میان مردم بسیار زیاد است، نرم افزارهای اندروید کاربرد فراوانی دارند. اپلیکیشن های اندروید، با نسخه های مختلف، […]

قالب های وردپرس یا همان تم های وردپرس، فایل هایی هستند، که در کنار هم، برای طراحی و زیبا سازی یک سایت وردپرس کار می کنند. قالب های زیادی در وردپرس با ویژگی ها و […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036