لطفا امتیاز دهید

یکی از موارد مهم و ضروری برای یک مهد کودک، طراحی وب سایت است. چرا که وجود وب سایت خیلی از مشکلاتی که قبل از آمدن اینترنت به زندگی ما ممکن بود والدین کودکان و همچنین مدیران مهد درگیر آن شوند، را حل می کند. داشتن وب سایت برای یک مهد کودک، به آن اعتبار میبخشد و نشانگر به روز بودن و توانمند بودن آن مهد است.

طراحی سایت مهد کودک ( ویژگی های طراحی وب سایت مهد کودک)

از طرفی طراحی سایت وردپرس برای هر هدفی مراحل و نیازمندی های خودش را دارد. در این مقاله به موضوع طراحی سایت برای مهد کودک خواهیم پرداخت و ویژگی های لازم و مفید برای چنین وب سایت هایی را معرفی کرده و شرح خواهیم داد. با مطالعه ی این مقاله متوجه خواهید شد که وب سایت مهد کودک شما باید شامل چه مواردی باشد و والدین کودکان از شما چه انتظاراتی خواهند داشت.

ویژگی های بصری و ظاهری مناسب برای طراحی سایت مهد کودک

ویژگی های ظاهری سایت خود را متناسب با حال و هوای مهد کودک خود و هویت آن طراحی کنید. واضح است که مخاطبان سایت شما کودکان نخواهند بود اما طراحی ظاهری سایت باید طوری باشد که حس و حال مهد کودک را به والدین القا کند. سایت را طوری طراحی کنید که روی ناخودآگاه والدین اثر بگذارد تا به شما اطمینان کنند. برای سایتتان حتما لوگویی طراحی کنید که نشان دهنده ی هویت و مشخصه ی مهد کودک شما باشد.

کاربری سایت شما باید راحت و روان باشد. موضوعات به خوبی دسته بندی شده و حتی افرادی که چندان به کار با اینترنت آشنا نیستند نیز به راحتی بتوانند موضوع مورد نیاز خود را در سایت شما پیدا کند.

طراحی سایت مهد کودک

طراحی سایت مهد کودک

از قالب های کودکانه و فونت های جذاب استفاده کنید و حتما از بخش های: خانه، گالری، برنامه کلاس ها، اخبار، خدمات، درباره ما و… در سایت مهد کودک خود استفاده کنید.

پس در ویژگی های ظاهری و بصری سایت خود رعایت این نکات را به خاطر داشته باشید:

  • داشتن لوگوی جذاب
  • قالب و فونت زیبا و متناسب
  • کاربری آسان و دسته بندی مشخص برای مطالب سایت

    طراحی سایت مهد کودک

    طراحی سایت مهد کودک

 ویژگی های کاربردی برای طراحی سایت مهد کودک

انتخاب آدرس سایت

برای سایت مهد کودک، آدرسی انتخاب کنید که به راحتی در خاطر والدین کودکان بماند. از انتخاب نام های غیر مرتبط، دشوار و طولانی برای سایت پرهیز کنید. والدین کودکان اکثرا افراد پر مشغله ای هستند پس با انتخاب نامی ساده و به یاد ماندنی برای سایتتان، هرگاه نیاز داشتند شما را پیدا کنند و با شما در ارتباط باشند، آدرس شما را به سادگی پیدا خواهند کرد.

در بخش “درباره ما” چه بنویسیم؟

ابتدایی ترین و مهم ترین اطلاعاتی که باید در سایت شما قرار بگیرد؛ آدرس و شماره تلفن مهد کودک است. در این بخش باید مدیریت مهد کودک را معرفی نموده و چند سطری درباره ی ایشان توضیح بدهید. همچنین شماره تلفنی که والدین کودکان میتوانند در مواقع اضطراری با آن تماس بگیرند را مشخص کنید و به آن ها اطمینان بدهید که در مواقع نیازشان پاسخگو خواهید بود.

گالری سایت، بخشی مفید و حتی ضروری برای طراحی سایت!

گالری سایت شما میتواند کاری کند که مراجعه کنندگان به وبسایت تصمیم بگیرند کودک دلبند خودشان را به مهد شما بسپارند. در بخش گالری سایت باید از عکس های با کیفیت و کافی برای معرفی محیط مهد کودک استفاده کنید. از عکس های غلو آمیز و دروغین استفاده نکنید. برخی والدین ممکن است فرصت مراجعه به مهد شما را نداشته باشند و صرفا به دیدن عکس ها برای تصمیم گیری شان بسنده کنند. مهد کودک خود را طوری معرفی کنید که واقعا هست. فقط با راستگویی و صداقت در طراحی سایت مهد کودک خودتان میتوانید مشتری و مراجعه کننده های بیشتری جذب کنید.

طراحی سایت مهد کودک

طراحی سایت مهد کودک

در طراحی سایت مهد کودک، بخش معرفی مربیان داشته باشید

یک بخش از وب سایتتان را به معرفی مربیان و کارکنان مهد اختصاص دهید. والدین دوست دارند شما را بهتر و بیشتر بشناسند. برای ایجاد اعتماد و ارتباط با والدین، میتوانید کارکنان و مربیان مهد را با ارائه عکس و توضیح مختصری از آنان و سوابق کاری شان، در وبسایت خود معرفی کنید. همچنین میتوانید با ارائه اطلاعات تماس هر یک از مربیان و پرسنل مهد کودک، امکان ارتباط والدین با مهد را تسهیل کرده و بهبود دهید.

ارائه برنامه کلاسی و تغذیه

یک بخش خوب دیگر که به مهد کودک و وبسایت شما اعتبار می بخشد؛ ارائه ی برنامه ی کلاسی و تغذیه ای کودکان به تفکیک گروه سنی آنان، خواهد بود. توضیح دهید که برنامه ی بچه ها در کلاس به چه شکل است. آموزش ها و روند کلاس ها را معرفی کنید و یک برنامه ی کامل و جامع از هر آن چه در مهد کودک شما میگذرد در سایت بیاورید.

بخش اخبار در طراحی سایت مهد کودک به چه دردی میخورد؟

در بخش اخبار سایتتان میتوانید وقایعی که در مهد شما میگذرد، تعطیلات غیر منتظره، اتفاقات هیجان انگیز مانند اردو ها، تولد کودکان و… را ذکر کنید. همچنین میتوانید با ایجاد خبرنامه ایمیلی در سایتتان، اخبار را به ایمیل والدین ارسال کنید. والدینی که مشتاق باشند از اتفاقات داخل مهد، تغییر در برنامه کلاس ها و یا مطالب جدید سایت شما مطلع گردند میتوانند ایمیل خود را در سایت ثبت کنند و از اطلاعات به روز وبسایت شما بهره مند شوند.

ایجاد امکان ثبت نام و پرداخت شهریه به صورت آنلاین

والدین های پرمشغله ی امروز ترجیح می دهند کار های خود را اغلب به صورت اینترنتی پیش ببرند. با گسترده شدن فعالیت های اینترنتی، بهتر است سایت مهد کودک شما هم به روز و متناسب با نیاز های این دوره عمل کرده و از امکاناتی نظیر پرداخت شهریه به صورت آنلاین نیز برخوردار باشد. در ضمن والدینی که مدت هاست مهد شما را می شناسند، انتظار دارند برای هر بار ثبت نام مجدد دیگر به مهد مراجعه نکرده و کار ها راحت تر پیش برود. این امکان را نیز میتوانید به صورت اینترنتی و در سایت خودتان در اختیار اولیای کودکان قرار دهید.

طراحی پروفایل شخصی برای کودکان

برای کودکان عزیزی که در مهد کودک شما ثبت نام می کنند، پروفایل شخصی در سایت بسازید. با ارائه رمز عبور به والدین برای هر یک از کودکان پروفایل ساخته و اجازه مدیریت آن را به والدین بدهید. کاردستی ها و نقاشی های هر یک از کودکان را در پروفایل شخصی شان قرار داده و شبکه اجتماعی کوچکی برایشان طراحی کنید. با این کار به والدین القا می کنید که برای آن ها و فرزندشان ارزش قائلید و به حضورشان در مهد کودک احترام می گذارید.

طراحی سایت مهد کودک

طراحی سایت مهد کودک

آموزش و مشاوره، بخشی جذاب در طراحی سایت مهد کودک

پدر و مادر ها برای تربیت کودکشان نیاز به آموزش و راهنمایی دارند. ممکن است برخی از آن ها فرصتی برای یادگیری این آموزش ها نداشته باشند. شما میتوانید این آموزش ها را به صورت مقاله های کوتاه اما مفید و کاربردی در اختیار آن ها قرار دهید. این مورد میتواند برای شما مزیت و برتری قابل توجهی ایجاد کند. چرا که شما با ارائه این آموزش ها به روز بودن، با کیفیت بودن و قاعده مندی مهد کودک خودتان را نشان می دهید.

در ضمن فراموش نکنید که مقاله های جدید را با خبرنامه ایمیلی به آن ها یادآوری کنید تا از وجود آن ها با خبر شوند و آن ها را بخوانند.

ویژگی های فنی در طراحی سایت مهد کودک

واکنش گر بودن سایت

اگر میخواهید سایت شما از همه نظر عالی باشد لازم است نکات بخش فنی آن را نیز رعایت کنید. در طراحی سایت مهد کودک باید سایت شما به گونه ای طراحی شود که واکنش گر و یا ریسپانسیو (responsive) باشد. منظور از واکنش گر بودن یعنی اینکه سایت شما طوری طراحی شود که در هر دستگاهی اعم از موبایل، لپ تاپ و تبلت به خوبی باز شود و کاربری آسانی داشته باشد.

بهینه بودن سایت برای موتور های جست و جو

بهینه سازی سایتتان برای موتور های جست و جو نظیر گوگل، باعث می شود که کیفیت سایت شما بالا رفته و حتی رتبه یک در نتیجه جست و جوی گوگل شوید. در این صورت افراد با گشت زدن در اینترنت شما را پیدا خواهند کرد، با مهد کودک شما آشنا می شوند و برای ثبت نام کودکشان به شما مراجعه می کنند. این برای شما به معنی داشتن متقاضی فراتر از مردم منطقه و محله ی شماست. با پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب و انجام کار های مربوط به سئوی سایتتان میتوانید بزرگ تر و بهتر عمل کنید و روز به روز موفق تر شوید.

سایتی ایمن بسازید

طراحی سایت مهد کودک فقط به این موارد ختم نمی شود. لازم است امنیت را در سایت خود ایجاد کنید تا از نفوذ هکر ها در وبسایت خود در امان بمانید. زیرا در صورتی که امنیت را در سایت خودتان برقرار نکنید تمام تلاش هایی که صرف طراحی و گسترش وب سایت خود کرده اید، ممکن است از بین بروند. پس یک بار برای همیشه خیال خودتان را از لحاظ ایمنی سایت خود و کاربرانتان راحت کنید.

قانون طلایی طراحی سایت مهد کودک

همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم؛ در طراح سایت مهد کودک لازم است به سه گروه ویژگی های بصری، کاربردی و فنی سایت توجه داشته باشید. با رعایت نکات ذکر شده میتوانید به سادگی وبسایتی موفق و حرفه ای برای مهد کودک خودتان طراحی کنید. امیدواریم خواندن این مقاله برای شما همراهان عزیز مفید و کاربردی بوده باشد.

برگرفته از mayne و whatpixel

مطالب مرتبط

کاربران در هنگام استفاده از هر نرم افزاری و از جمله وردپرس به مسائلی مهمی برخورد می کنند، به همین دلیل پرسش های مهمی را در این زمینه مطرح می کنند. البته این پرسش و […]

در این مقاله قصد داریم به آموزش قسمت دوم از ” آموزش پنل مدیریت وردپرس و تمام نکات مربوط به آن (قسمت اول) ” بپردازیم. در حال حاظر می توان وردپرس را از قوی ترین سیستم های […]

منظور از سئو یا SEO (Search Engine Optimization) یعنی اینکه صفحات وب سایت را طور طراحی کنیم که مورد تایید موتورهای جست و جو گر باشد و رتبه بالایی را در موتورهای جست و جو […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036