لطفا امتیاز دهید

شبکه های اجتماعی نقش بسیار مهمی در برند سازی و رشد کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت دارند که از مهم ترین آنها میتوان به فیس بوک ، لینکدین ، اینستاگرام ، اشتراک گذاری لینک و … اشاره کرد که در بین کاربران داخلی و خارجی از محبوبیت بالایی برخوردار است و این محبوبیت سبب شده تا بتوان از این محیط بسیار پویا استفاده های تجاری انجام داد .

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

۱ – معرفی یک محصول در شبکه های اجتماعی :

فرض وب سایتی دارید که در آن محصولاتی ارائه میکنید ، ارائه این محصولات تنها در محیط وب سایت شما شاید کافی نباشد و مجبور باشید آن را به طیف بزرگتری از افراد معرفی کنید ، پس این بستر برای شما فراهم شده تا با چند کلیک ساده آنرا در سایت های دیگر و با جامعه کاربری بزرگتر به اشتراک بگذارید .

با این کار شما میتوانید کاربران زیادی را با صفحه ی محصول خود آشنا کنید .

 

۲ – محصول مجازی در بستر مجازی

قطعا میدانید که محصولات صرفا فیزیکی ( قابل لمس ) نیستند و برخی از محصولات در قالب یک یا چند ویدئو ، فایل صوتی ، تصویر و … خواهند بود بنابر این راهکارهای متفاوتی برای ارائه این محصولات وجود دارد که بتوان برای فروش بیشتر از آن استفاده کرد ، بطور مثال با انتشار بخشی حساس از ویدئو آموزشی در شبکه های اجتماعی و یا سایت های اشتراک ویدئو می تواند بازخورد بالایی را برای شما بدست آورد و از طرف دیگر ، کاربر شما با فن بیان ، شیوه تدریس و آموزش و بسیاری دیگر از قابلیت های شما آشنا می شود و ممکن از دوره ها و آموزش های دیگر شما را به واسطه ی همین قابلیت ها خریداری نماید .

 

۳ – جذب مشترک و دنبال کنند ( follower ) در بازار هدف

اکثر کسب و کارهای اینترنتی در جذب کاربر هدف دچار مشکل می شوند و همین میتواند دلیل اصلی شکست کسب و کارشان باشد ، از این رو بهتر است سرمایه گذاری درستی در جذب افراد کنید .

فرضا ارائه تبلیغات برای محصولی در زمینه لوازم آرایشی  جهت جذب فالور در صفحه ای که مخاطبان آن خانم های ۱۸ تا ۴۰ ساله هستند ، بازار هدف آن کسب و کار است !!!

 

 

۴ – تبلیغ محصول در کنار محصول دیگران

ممکن است گاهی اوقات نیاز باشد از صفحه ( پروفایل یا page ) دیگران که در زمینه ای نزدیک به زمینه فعالیت شماست کمک بگیرید و یا محصول خود را نیز به مشتریان آنها معرفی کنید ( محصول شما نباید در سبد کالاهای ارائه شده از سوی آن کسب و کار باشد ) . بطور مثال گروهی که برای فروش لباس مردانه فعالیت میکند ، معرفی کمربند چرمی از سوی شما قابل قبول باشد و باعث جذب مخاطب شود و این یعنی شما جای درستی برای تبلیغات انتخاب کرده اید ( بعضا دیده می شود که افراد در بخش نظرات پروفایل افراد معروف تبلیغات نامتعارف انجام می دهند که این کار وجهه بدی برای کسب و کار شما دارد ) .

هشتگ در شبکه های اجتماعی

هشتگ در شبکه های اجتماعی

۵ – استفاده از هشتگ ها متناسب و مرتبط

شاید افرادی را دیده باشید که با این تفکر که اگر همه ی هشتگ های مهم را برای یک پست استفاده کنند ، نتیجه بیشتر و نهایتا بیشتر دیده خواهند شد را دارند که باید بگوییم نتیجه این کار Spam نام دارد و در کشور های توسعه یافته با این موضوع برخورد جدی می شود ( خصوصا در زمینه ایمیل مارکتینگ ) بنابر این ، این حرکت نه تنها یک عمل اشتباه است بلکه از دید قانونی نیز به آن ایراداتی وارد است .

هشتگ ها نقش یک دسته بندی را ایفا میکنند که موضوعات مرتبط با پست شما را شامل می شود و این باعث جذب بهتر مخاطب برای یک یا چند موضوع را شامل گردد . برخی افراد هشتگ ها را دنبال میکنند ، پس خود را به جای کاربر هدف خود قرار دهید و فکر کنید که ممکن از چه کلماتی را برای بدست آوردن مقاله شما جستجو میکند !

مطالب مرتبط

داشتن وب سایت، امروزه تنها راهکار حضور در دنیای مجازی است و طراحی سایت موجب احیای جنبه ی مجازی شما می شود. بر طبق آمار های مختلف، در حال حاضر حضور افراد در دنیای مجازی  […]

ویرایشگر فعلی وردپرس در طول این سالها تغییرات زیادی نداشته است و تقریباً بیشتر قسمت های آن یکسان و بدون تغییر باقی مانده است. هم اکنون زمان تغییر وردپرس با حضور ویرایشگر جدید، یعنی گوتنبرگ […]

بسیاری از افراد هنگام جستجو برای یافتن یک شرکت طراحی سایت در بررسی تخصص های آن ها به مشکل می خورند. در این مقاله نکاتی را ارائه می دهیم تا به شما کمک نماید بهترین تصمیم را بگیرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036