لطفا امتیاز دهید

یکی از مهم ترین و ضروری ترین اعمالی که امروزه کمتر به آن توجه می شود، ورزش است که تأثیر زیادی در سلامتی بدن دارد. جامعه ی امروزی در شرایطی زندگی می کنند که وقت کمتری دارند و کمتر به این امر مهم توجه می کنند. اما به لطف دنیای تکنولوژی می توان از پس این نگرانی هم درآمد؛ طراحی یک اپلیکیشن ورزشی، می تواند پاسخی باشد به نیاز مردم به ورزش تا در کمترین زمان ممکن بهترین نکات مربوط به سلامتی را دریافت کنند و به آن عمل کنند؛ نحوه ی صحیح ورزش کردن (حتی در خانه)، نحوه ی صحیح کم کردن وزن و … از جمله ی اطلاعاتی است که امروزه مردم به آن ها نیاز دارند و اپلیکیشن ورزشی می تواند این نیاز آن ها را برآورده سازد.

طراحی اپلیکیشن ورزشی و فراگیر شدن اپلیکیشن های ورزشی

ورزش برای سنین مختلف، متفاوت است و باید روش های متفاوتی را در سنین مختلف به کار برد؛ به همین دلیل اپلیکیشن های ورزشی به گونه ای طراحی می شوند تا برای سنین مختلف، آموزش های لازم و تمرینات لازم را ارائه دهند تا هر فردی با هر سن و فیزیک جسمی ای، بتواند از مطالب آن استفاده کند و به ورزش کردن بپردازد. امروزه شرایط افراد به گونه ای است که شاید امکان رفتن به باشگاه ورزشی برای آن ها فراهم نباشد؛ در این جاست که با اپلیکیشن های ورزشی کافی است تنها ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در خانه وقت بگذارند تا بتوانند به راحتی ورزش کنند. این مسلم است که هرچه افراد دارای سلامت جسمی بیشتری باشند، قطعا سلامت روانی بیشتری هم خواهند داشت.

طراحی اپلیکیشن ورزشی

درآمد زایی با استفاده از اپلیکیشن های ورزشی

اپلیکیشن های ورزشی، علاوه بر این که موجب آگاهی بیشتر افراد نسبت به ورزش و سلامتی می شود، برای سازندگان آن ها، درآمد نیز به دنبال دارند؛ اپلیکیشن های ورزشی در کنار نسخه ی رایگان، نسخه ی دیگری هم دارند که کاربر باید برای داشتن آن ها، هزینه ای پرداخت کند. البته ی این هزینه بسیار پایین است و همه می توانند آن را خریداری کنند و از مطالب آن استفاده کنند.

اپلیکیشن های ورزشی برای باشگاه ها

اپلیکیشن های ورزشی کاربردهای دیگری هم دارند؛ باشگاه های ورزشی می توانند برای مشتریان خود، اپلیکیشن ورزشی طراحی کنند و علاوه بر تمرینات ورزشی در خانه، حرکات دیگری را به صورت آنلاین در اختیار مشتریانشان قرار دهند و به مشتریانشان خدمات رسانی (از جمله ثبت نام آنلاین، سانس های مختلف، نام مربیان و سایر موارد) کنند.

امکانات اپلیکیشن های ورزشی

اپلیکیشن های ورزشی معمولا دارای حرکات ساده ای هستند که یا به صورت گیف و یا به صورت ویدئو به نمایش در می آید تا کاربر بتواند عینا آن را انجام دهد و تکرار کند. در این بخش، امکاناتی که یک اپلیکیشن ورزشی دارد را بیان می کنیم:

خصوصیات و امکانات اپلیکیشن های ورزشی:

  • اپلیکیشن های ورزشی دارای حرکات ورزشی ای می باشد که با هم هماهنگ هستند.
  • در اپلیکیشن های ورزشی برنامه ی روزانه ورزشی به افراد ارائه می گردد.
  • قسمتی برای ثبت پیشرفت کاربران و نیز قسمت پروفایل، در آن وجود دارد.
  • امکانات دیگری از جمله کالری شمار و محاسبه کالری سوزانده شده در هر ورزش نیز دارند.
  • دارا بودن راهنمای صوتی برای اینکه کاربران هنگام ورزش تمرکز خود را روی حرکات بگذارند، از دیگر ویژگی های اپلیکیشن های ورزشی است.
  • حرکات نیز در سطوح سختی مختلف دسته بندی می شوند.

علاوه بر این امکانات، اگر اپلیکیشن های ورزشی برای باشگاه ورزشی طراحی گردد، امکانات دیگری نیز دارند که عبارتند از:

طراحی اپلیکیشن ورزشی

طراحی اپلیکیشن ورزشی

امکانات اپلیکیشن های ورزشی باشگاه ها:

یک اپلیکیشن ورزشی برای باشگاه، دارای قسمت های زیر است:

  • قسمت درباره باشگاه.
  • قسمت نظرات و پیشنهادات و انتقادات.
  • بخش اطلاعات و اخبار مختلف باشگاه نظیر سانس های مختلف، مربیان و ….
  • قسمت تماس با ما.
  • بخش ثبت نام و پرداخت شهریه به صورت آنلاین.
  • بخش گالری تصاویرمختلف از باشگاه، مسابقات و قهرمانان.
  • موقعیت مکانی باشگاه روی گوگل مپ نیز نمایش داده می شود.

علاوه بر این ها، مدیران باشگاه ها بر اساس سلیقه ی خود امکانات دیگری را در اپلیکیشن های ورزشی باشگاه ها سفارش می دهند که البته عمده ی امکانات اپلیکیشن های ورزشی باشگاه ها، مواردی که در بالا گفتیم، است.

اپلیکیشن های ورزشی خبری

نوع دیگر اپلیکیشن های ورزشی، اپلیکیشن های ورزشی خبری هستند؛ امروزه مردم به دنبال اخبار جدید هستند و یکی از پرطرفدارترین خبرها، خبرهای ورزشی است. با طراحی یک اپلیکیشن ورزشی می توان در کسری از ثانیه جدیدترین اخبار حوزه ی ورزش را در اختیار کاربران قرار داد. اخبار مربوط به مکان و زمان برگزاری بازی های ورزشی، اطلاع از نتایج مسابقات ورزشی، آگاهی از وضعیت تیم ها و ورزشکاران و … همگی از جمله اخباری هستند که طرفدار زیادی دارند و می توان با قرار دادن آن ها در اپلیکیشن ورزشی خبری، از محبوبیت بیشتری در بین کاربران برخوردار شد.

طراحی اپلیکیشن ورزشی

اهداف، امکانات و ویژگی های اپلیکیشن های ورزشی خبری :

این دسته از اپلیکیشن های ورزشی دارای بخش های مختلفی هستند که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم:

  • در این نوع اپلیکیشن ها، رشته های ورزشی به طور کامل معرفی می شوند و توضیحاتی مربوط به تاریخچه تا آموزش کامل آن به صورت آنلاین، در اپلیکیشن قرار داده می شود.
  • فدراسیون های ورزشی برای مخاطبان معرفی می شوند.
  • اخبار مربوط به زمان و مکان برگزاری مسابقات ورزشی در آن ارائه می شود.
  • نتایج آنلاین مسابقات و اطلاعات مربوط به لیگ های داخلی و خارجی در آن قرار داده می شود.
  • اطلاعات مربوط به نقل و انتقالات بازیکنان ارائه می شود.
  • بازدیدکنندگان را با اعضای و تیم های باشگاه ها آشنا می سازند.
  • خبرنامه ی ورزشی نیز برای کاربران ارسال می شود.
  • بخش پرسش و پاسخ، اعلام نظرات و تماس با ما نیز در اپلیکیشن های ورزشی خبری وجود دارد.
  • در برخی از اپلیکیشن های ورزشی خبری، امکان پیش بینی نتایج مسابقات نیز برای کاربران قرار داده می شود و افرادی که بهترین پیش بینی را کرده باشند، جوایزی را دریافت می کنند. این می تواند باعث جذابیت بیشتر اپلیکیشن شود و کاربر بیشتری را به خود جذب کند.

مطالب مرتبط

شبکه های اجتماعی نقش بسیار مهمی در برند سازی و رشد کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت دارند که از مهم ترین آنها میتوان به فیس بوک ، لینکدین ، اینستاگرام و ... اشاره کرد که در بین کاربران داخلی

وردپرس بهترین و آسان ترین پلتفرمی است که با استفاده از آن، به صورت رایگان می توانید، وب سایت خود را طراحی کنید؛ وردپرس با زبان فارسی به روز شده و کاملا رایگان است. کار […]

دستگاه های هوشمند امروزه پیشرفت بسیار زیادی داشته اند و همین امر باعث شده است که دنیای اپلیکیشن ها نیز روز به روز توسعه یابد. در این مقاله قصد داریم در رابطه با جدیدترین اطلاعات […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036