لطفا امتیاز دهید

امروزه اپلیکشن ها در زندگی روزمره انسان ها کاربرد بسیار زیادی دارد و درواقع اپلیکیشن ها با زندگی انسان ها انس گرفته اند. امکانات زیادی که اپلکیشن ها دارند باعث شده است روزانه افراد از اپلیکیشن های مختلف برای انجام دادن کارهای خود استفاده  کنند. به این ترتیب، کاربرد اپلیکیشن ها توسط کاربران، روز به روز در حال افزایش است زیرا دنیای فناوری هر روز محصول جدیدی را عرضه می کند که کاربران با یادگیری نحوه ی کاربرد آن ها، از امکانات آن ها استفاده می کنند.

دلیل گسترش وب اپلیکیشن ها چیست؟

یکی از محصولات جدید دنیای فناوری، وب اپلیکیشن ها هستند که در این مقاله قصد داریم شما را با این نوع اپلیکیشن ها آشنا سازیم تا شما هم بتوانید از امکانات فوق العاده ی آن ها بهره مند شوید.

وب اپلیکیشن چیست؟

به نرم افزارهایی که با استفاده از مرورگر وب و از طریق اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد، وب اپلیکیشین (Web Application) یا برنامه ی تحت وب گفته می شود. این دسته از اپلیکیشن ها درواقع، برنامه هایی هستند که تنها از طریق وب دسترسی به آن ها امکان پذیر است. اپلیکیشن ها معمولا برنامه های پرمحتوایی نیستند زیرا محتوای آن ها چندان اهمیت ندارد و این نحوه ی عملکردشان است که مهم است.

یک نمونه ی معروف از وب اپلیکیشن ها، سرویس جیمیل است. اطلاعات کسب و کار های مختلف را می توان با استفاده از وب اپلیکیشن ها در هر زمان و هر مکانی به دست آورد. طراحی وب اپلیکیشن ها، پس از تجزیه و تحلیل و بررسی یک مجموعه و مشخص نمودن دقیق نقش ها، عملکردها و… انجام می شود و در اینترنت و شبکه های داخلی ارائه می شود.

تفاوت وب سایت ها با وب اپلیکیشن ها

به فضایی از اینترنت که چندین صفحه را شامل می شود، یک وب سایت گفته می شود. وب سایت ها با وب اپلیکیشن ها تفاوت دارند و بارزترین تفاوت آن ها این است که در وب سایت ها بیشتر بر روی محتوا تمرکز می کنند؛ ولی در وب اپلیکیشن ها، تمرکز بیشتر بر روی نحوه ی عملکرد آن ها است.

تفاوت دیگر بین آن ها، در نحوه ی نمایش مطالب است که در وب سایت ها مطالب برای همه به صورت یکسان نمایش داده می شود ولی در وب اپلیکیشن ها ابتدا اطلاعات بر اساس تعاملاتی که کاربر با اپلیکیشن داشته است، پردازش می شوند و سپس محتوا به صورت اختصاصی به کاربر نمایش داده می شود. به بیان دیگر، در وب اپلیکیشن ها، نمایش محتوا برای کاربران مختلف متناسب با سن، علاقه، جنسیت و… است.

در وب اپلیکیشن ها نیازی به اتصال دائمی به اینترنت نیست و با یکبار اتصال به اینترنت می توان محتوای برنامه را در دفعات بعدی به صورت آفلاین مشاده کرد. اما این قابلیت در وب سایت ها وجود ندارد و برای مشاهده ی محتوای وب سایت ها نیاز به اتصال همیشگی به اینترنت است.

ویژگی های وب اپلیکیشن که باعث گسترش آن ها شده است:

یکپارچگی وب اپلیکیشن ها را می توان بر روی دستگاه های مختلف، حفظ کرد. داده ها را نیز می توان بر روی کامپیوتر و یا یک فضای ابری به صورت محلی ذخیره سازی کرد. وب اپلیکیشن ها را نیز می توان به زبان های مختلف طراحی کرد. سرعت، دقت و عملکرد وب اپلیکیشن ها بسیار عالی است. وب اپلیکیشن ها را می توان بدون نیاز به نرم افزارهای جانبی، به خوبی اجرا کرد. همگی این ویژگی ها موجب شده است تا هر روز وب اپلیکیشن ها گسترش بیشتری پیدا کند.

دلیل گسترش وب اپلیکیشن ها چیست؟

دلیل گسترش وب اپلیکیشن ها چیست؟

نحوه ی کار وب اپلیکیشن های آفلاین:

مشاهده ی محتوای وب اپلیکیشن ها با استفاده از یک مخزنی است که (Application Cache) نام دارد و تمام بخش های یک سایت را در حالت خارج از شبکه به شکل آفلاین، ذخیره سازی می کند. سایت هایی که این قابلیت را دارند، سرور تمامی فایل های JS ،CSS ،HTML  و تصاویر و دیگر اطلاعات موجود را برای مرورگر کاربر ارسال می کند و همه ی این فایل ها بر روی حافظه کامپیوتر ذخیره می شوند. این مخزن، به محض اتصال کاربر به اینترنت و بازدید از سایت، به روز رسانی می شود و آخرین فایل ها را جایگزین فایل های قدیمی می کند.

کاربرد وب اپلیکیشن ها  (Web app) و طراحی اپلیکشن های موبایل

استفاده از وب اپلیکیشن ها، روز به روز در حال افزایش است. اما وب اپلیکیشن ها نسبت به دیگر اپلیکیشن ها، کاربردهای اختصاصی تری دارند و علاوه بر این، هزینه ی پیاده سازی و توسعه ی این برنامه ها، نسبت به اپ موبایل، بسیار بیشتر است و به همین دلیل در موارد خاص از این نوع اپلیکیشن ها استفاده می کنند.

مهم ترین کاربردهای وب اپلیکیشن ها، پیاده سازی نرم افزارهای تحت وب و یکپارچه در بستر موبایل و اینترنت است. اما بیشترین کاربرد وب اپلیکیشن ها، اپلیکیشن هایی هستند که برای شرکت ها و سازمان ها ساخته می شوند. طراحی یک وب اپلیکیشن برای زمانی که قرار است یک سایت یا پرتال در اختیار چندین سازمان قرار بگیرد و از رمز عبور هاست استفاده شود، بهترین راه و بهترین گزینه است.

هزینه ی طراحی وب اپلیکیشن ها

هزینه ی طراحی وب اپلیکیشن ها، بسته به انتخاب زبان مناسب برنامه نویسی، تیم حرفه ای متخصصی که انتخاب می شود، کدنویسی، تست و سایر مراحل کار، متفاوت است. هزینه ی طراحی وب اپلیکیشن ها به دلیل این که باید تیم متخصص انتخاب شود مقداری بالا است. به علاوه که زمان زیادی باید بر روی ساخت آن ها صرف شود.

متخصصانی هم هستند که وب اپلیکیشن ها را با هزینه ی کمتری طراحی می کنند که البته هر چه تیم انتخاب شده متخصص تر باشد و نیازهای بیشتری را از مشتریان را برطرف سازد، هزینه ی بیشتری را برای اتمام پروژه ی طراحی وب اپلیکیشن ها، دریافت خواهد کرد اما مطمئنا وب اپلیکیشن را با کیفیت بالاتری می سازد. به عنوان مثال طراحی یک وب اپلیکیشن برای وزارت خانه، هزینه ی بیشتری نسبت به راه اندازی پایگاه اطلاعاتی تیم پزشکی دارد.

اما در مجموع باید گفت که هزینه ی طراحی و توسعه وب اپلیکیشن ها نسبت به دیگر اپلیکیشن های معمولی موبایل، بیشتر است.

دلیل گسترش وب اپلیکیشن ها چیست؟

دلیل گسترش وب اپلیکیشن ها چیست؟

مزایای وب اپلیکیشن ها ( Web app)  برای کسب و کارها

وب اپلیکیشن ها مزایای زیادی دارند که برخی از آن ها در بخش های قبلی بیان شد. در این قسمت، برخی دیگر از مزایای وب اپلیکیشن ها برای کسب کارها را بیان می کنیم و توضیح بیشتری می دهیم:

  • سرعت بیشتر

با استفاده از وب اپلیکیشن ها، اجرای کارها با سرعت بیشتری صورت خواهد گرفت. فرآیندهای اداری، تصمیم سازی و اجرا به سرعت انجام می شود و در نتیجه در زمان اجرای کارها، صرفه جویی می شود.

  • دسترسی آسان

بهره مندی از امکانات وب اپلیکیشن ها، محدودیتی ندارد و با وارد کردن یک رمز امکان پذیر است (که قبلا هم اشاره شد).

  • امنیت بالا

شما می توانید با خیال راحت اطلاعاتتان را وارد وب اپلیکشن ها کنید و هیچگونه نگرانی ای برای امینت آن ها نداشته باشید؛ به دلیل این که، وب اپلیکیشن ها دارای امنیت بالایی هستند زیرا به صورت اختصاصی نوشته می شوند. به این ترتیب اطلاعات شما در یک سیستم امنیتی حفظ می شود.

  • دقت مناسب

از دیگر مزایای وب اپلیکیشن ها، دقت بالای آن ها است که بازیابی اطلاعات را با مهارت بسیار خوبی، انجام می دهند. اطلاعات بسیار زیادی در وب اپلیکیشن ها وجود دارد که در کنار این که بازیابی این اطلاعات به سرعت انجام می شود، دقت بازیابی آن ها نیز بسیار بالا است.

  • قابلیت استفاده بر روی دستگاه های مختلف

نکته ی دیگری که قبلا هم اشاره ای کوتاه به آن شد، قابلیت استفاده ی وب اپلیکیشن ها بر روی دستگاه های مختلف است. زیرا برنامه نویسی این اپلیکیشن ها به صورت یکپارچه است و بر روی هر سیستمی قابل اجرا است.

این موارد نیز می تواند از دیگر دلایل توسعه ی هر چه بیشتر وب اپلیکیشن ها باشد.

دلیل گسترش وب اپلیکیشن ها چیست؟

دلیل گسترش وب اپلیکیشن ها چیست؟

نتیجه گیری

هر چه اطلاعات بیشتری در رابطه با دنیای فناوری داشته باشیم، راحت تر می توانیم از امکانات آن ها بهره مند شویم. وب اپلیکیشن ها از جمله ابزارهای بسیار کارامدی هستند که امروزه در زندگی روزمره ما، کمک های زیادی می کند و از هدر رفتن زمان ما در دنیای واقعی، که انجام دادن کارها در آن بسیار به کندی صورت می گیرد، می کاهد.

در کشور ما متخصصانی زیادی وجود دارند که در زمینه ی طراحی و توسعه وب اپلیکیشن ها مشغول به فعالیت هستند و به این ترتیب وب اپلیکیشن های زیادی به دنیای مجازی وارد شده اند و خواهند شد که امکانات فوق العاده ای را در اختیار کاربران قرار می دهند. حال این کاربران (و یا مخاطبان) در برخی موارد کارمندان یک شرکت و یا کارمندان یک سازمان هستند (به عنوان مثال وب اپلیکیشن های سازمان ها) و در برخی موارد، کاربران آن یک جامعه ی بزرگ تری هستند که همه ی مردم جهان را در بر می گیرد (به عنوان مثال وب اپلیکیشنی به نام سرویس جیمیل).

مطالب مرتبط

اصل ساده نگه داشتن طراحی وب سایت به دلیل این که وب یک جسم بصری است ، طراحی وب سایت شما بسیار مهم است زیرا چگونگی ارائه اطلاعات روی سایت مشخص می‌نماید. اگر طراحی شما […]

طراحی سایت آرایشی بهداشتی یا طراحی سایت لوازم ارایشی از این نگاه که حرفه ای مربوط به سالن ها و ارایشگاه بوده است ، مورد اهمیت است با افزایش روز افزون دنیای مجازی و اینترنت […]

امروزه با فراگیر شدن دنیای اینترنت در بین مردم، بسیاری از کسب و کار ها خدمات و کالا های خود را به صورت اینترنتی در فروشگاه های اینترنتی در اختیار مردم قرار می دهند. طراحی […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036