لطفا امتیاز دهید

اجرای سئو قبل از ساخت سایت

یکی از اشتباهات رایج در مورد سئو ، اجرای آن بعد از طراحی وب سایت است .این کار را هم می توانید انجام دهید ولی کار خودتان سخت تر خواهد شد. انتخاب بهتر شما می‌تواند تمرکز روی سئو حتی قبل از شروع ساخت وبسایت باشد و اگر این امکان برایتان میسر نبود ، می توانید استراتژی های سئو را در طول طراحی وب سایت تان اجرا کنید. فقط کارهای بیشتری نسبت به ایجاد آن از ابتدا باید انجام دهید .

هدفتان را بشناسید

قبل از اینکه حتی به چگونه ساختن سایت تان فکر کنید ، باید بدانید رتبه بندی آن در کدام یک از مدل های موتور جستجوگر ، برایتان مهم است . موتورهای جستجوگر به چند مدل تقسیم می‌شوند . اولیه ، ثانویه و موتورهای جستجوی نهایی . موتورهای جستجو گر علاوه بر این یک تقسیم بندی دیگر نیز براساس نحوه ی وارد شدن به فهرستهایی که برای برگرداندن نتایج موتور جستجو استفاده می شود ، دارند .

  • موتورهای مبتنی بر خزنده : این موتور های جستجوگر مانند گوگل از یک عامل نرم افزاری خودکار که خزنده نامیده می شود ، برای دیدن ، خواندن و شاخص گذاری وب سایت ها استفاده می کنند . تمام اطلاعاتی که توسط خزنده ها جمع‌آوری می‌شوند ، به یک مخزن اطلاعات مرکزی بازگردانده می شوند . این عمل شاخص گذاری نامیده می شود و توسط همین عمل ، نتایج موتورهای جستجو گر جمع آوری می شود .
  • موتور های مبتنی بر افراد : این موتورها اطلاعاتی که فهرست شده و بعداً به عنوان نتایج جستجو بازگردانده می شود را توسط افراد ارائه می‌دهند. گاهی اوقات این موتورها فهرست راهنما نامیده می‌شوند. یاهو مثال خوبی است زیرا زمانی یک موتور جستجوی مبتنی بر اطلاعات افراد بود .یاهو به عنوان لیستی از علاقه‌مندی‌های دو نفر که دنبال راهی آسان برای اشتراک وب سایت‌های مورد علاقه‌شان بودند، آغاز به کار کرد
  • موتورهای جستجوی ترکیبی : یک موتور جستجوی ترکیبی ، نه کاملا به وسیله خزنده وب کار می کند و نه توسط علاقه‌مندی‌های افراد،  بلکه ترکیبی از هر دوی آنهاست. در این نوع موتور برای قرار گرفتن در نتایج جستجو ، هم افراد می‌توانند به صورت دستی وب سایتشان را ثبت کنند و هم یک خزنده وجود دارد که روی وب سایت ها نظارت می کند .

مهم است تفاوت های این موتورهای جستجو را بدانید ، زیرا بسته به نحوه ی شاخص گذاری سایت تان توسط یک موتور جستجو ، احتمال تفاوت هایی در زمان فهرست شدن آنها وجود دارد. برای مثال موتورهای جستجوگر خودکاری که از وب خزها استفاده می کنند ، ممکن است  هفته‌ها یا ماه ها قبل از موتور جستجوهای مبتنی بر افراد سایتتان را فهرست نمایند .

اجرای سئو قبل از ساخت سایت

اجرای سئو قبل از ساخت سایت

دلیل این کار ساده است . وب خز یک عامل خودکار است . ولی موتور جستجوگری که بر اساس فعالیت انسان ها کار می کند برای بررسی صحت و درستی اطلاعات ورودی قبل از قرار گرفتن یک سایت در نتایج جستجو ، تمام داده ها باید بازبینی شود .

المانهای صفحه

جنبه ای دیگر از سئو که قبل از طراحی وب سایت باید بررسی شود ، المانهای است که بر اساس آنها سایتتان فهرست می شود .هر المانی اهمیت متفاوتی برای هر موتور جستجوگر دارد. به عنوان نمونه هرچند گوگل به محبوبیت سایت ،تگ ها و لینک ها هم توجه دارد ولی در واقع موتور جستجویی بر پایه کلمه کلیدی است .

چگونه اجرا شدن سایتتان در یک موتور جستجوگر به نحوه برخورد المانهای صفحه با معیار موتور جستجو برمی‌گردد. عمده ترین معیارهایی که هر موتور جستجوگر به دنبالش هست ، متن سایت ( کلمات کلیدی ) ، تگ ها ، متا تگها ، لینک ها و محبوبیت سایت هستند .

متن سایت یکی از نکته های سئو

یکی از مهمترین عناصر هر وب سایتی است . کلمات کلیدی داخل متن صفحه ، جایی که این کلمات ظاهر می‌شوند و بازه های زمانی ظاهر شدن شان مهم هستند. به همین علت است که تجارت کلمات کلیدی در زمان نسبتا کوتاهی تبدیل به یک صنعت بزرگ شده است .

کلمات کلیدی باید با کلمات یا اصطلاحاتی که بازدیدکننده های بالقوه زمان جستجو استفاده می‌کنند ، هماهنگ باشد. برای اطمینان از تاثیرگذار بودن کلمات کلیدی تان ، باید زمانی را برای آموختن صرف کنید . بنابراین سعی کنید عملیات جستجوی کلمات کلیدی را انجام داده و آنها را تست کنید تا از کارایی شان مطمئن شوید .

نقش تگ ها در بهینه سازی موتور جستجو

در بهینه سازی موتور جستجو ، دو نوع از تگ ها مهم هستند . متا تگ ها و تگ های html. از لحاظ فنی متا تگ ها همان تگ های html هستند که فقط در جاهای بسیار خاص ظاهر می شوند. دو نمونه از مهم ترین متا تگ ها ، تگ کلمه کلیدی و تگ توصیف هستند .

اجرای سئو قبل از ساخت سایت

اجرای سئو قبل از ساخت سایت

لینک ها در رتبه بندی سایت موثر هستند

برای افزایش موقعیت رتبه بندی نتایج ، لینک های روی صفحات وب سایت باید به محتوای صفحه مرتبط بوده و همچنین منجر به اتصال لینک هایی فعال به سایتهای واقعی شوند.. لینک های منقطع ، می توانند رتبه سایتتان را پایین بیاورند. لینک ها همیشه فاکتور مهم در رتبه بندی سایت بوده اند . ولی امروزه سوء استفاده از آن ها زیاد دیده می شود و این کار از چندیدن سال قبل شروع شده است . درست زمانی که گوگل تبدیل به.یک نام بزرگ شد .

وقتی لینک ها ، معیاری برای ارزیابی رتبه‌بندی شدند ، اکثر هکرهای سئو ، شروع به تولید لینک در تعداد انبوه کردند . در واقع این سایت‌ها چیزی بیش از صفحاتپر لینک که برای به دست آوردن رتبه بالا طراحی شده بودند ، نبودند .

اما مدیران موتورهای جستجوگر ، پس از مدتی پی به این بهینه سازی جعلی بردند و معیارهای خود را عوض کردند . امروزه ، این انبوهی لینکی واقعاً بی‌تأثیر است ، ولی هنوز لینک هایی هستند که در وب‌سایت‌ ها ارزش دارند . لینک هایی که با اجتماع وب سایت‌های دیگر ، تعامل برقرار می کنند و به قانونی بودن سایتتان اشاره دارند. لینک ها ، تنها یا حتی بالاترین معیار رتبه‌بندی نیستند ولی اهمیت زیادی دارند.

مطالب مرتبط

معرفی وب سایت های موفق اینترنتی در ایران در ایران، توییتر، یوتیوب و فیس بوک و دیگر سایت های مشهور توسط مقامات دولتی مسدود شده و این امر باعث شده که کارآفرینان جوان در صدد […]

یکی از سخت ترین جنبه های کار طراحی وب سایت، برخورد با مشتریان است. در این مقاله، ما درباره هفت مشکلی که اغلب هنگام کار در مواجه با خواسته های ناعادلانه مشتریان پیش می آید،  بحث می کنیم. […]

در حال حاضر وب سایت های بسیاری در بستر اینترنت در زمینه های کاری مختلفی به فعالیت مشغول هستند. برای آنکه بتوان یک وب سایت را راه اندازی نمود لازم است تا از یک سیستم […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های این نوشته

  1. پوریا گفت:

    سلام
    ممنون از مقاله ی خوبتون
    میخواستم بگم طراحی سایت و سئو دو مقوله ی مرتبط باهم هستن
    امروزه طراحان سایت کمک شایسته ای به سئوی سایت میکنن

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036