لطفا امتیاز دهید

 مزایای کسب و کار نرم افزارهای تحت وب نسبت به نرم افزار های دکستاپ سنتی (قدیمی) بیشتر است.

برنامه تحت وب برنامه ای است، که از یک وب سایت به عنوان رابط یا فرانت اند (front-end) استفاده می­ کند. کاربران به راحتی می­ توانند با استفاده از یک مرورگر استاندارد در هر کامپیوتری که به اینترنت متصل است به این برنامه دسترسی پیدا کنند.

مزایای برنامه ­های مبتنی بر وب چیست؟

نرم افزار تحت وب با برنامه دسکتاپ سنتی در تضاد است. به عنوان مثال بسیاری از ما با برنامه مایکروسافت ورد که  برنامه کاربردی پر ازش متن است و یک برنامه دکستاپ به شمار می­ رود آشنا هستیم.

از طرفی  Google Docs یک برنامه برای پردازش کلمه هست، اما کاربران به جای استفاده از نرم افزار نصب شده در کامپیوترشان تمام کارهایشان را با استفاده از مرورگر وب انجام می­ دهند. این به این معنی است که  Google Docs یک برنامه کاربردی تحت وب است. برنامه های گوگل (Google apps) احتمالا بیشتر به عنوان برنامه کاربردی تحت وب شناخته شده اند. Magic Web  Solutions (راه حلهای جادویی وب) یک ابزار مدیریت پروژه آنلاین به نام Kanbanchi ایجاد کرده است که در Google ecosystem  ادغام شده است.

لازم به ذکر است که تقریبا هر نرم افزار دکستاپ به عنوان یک برنامه کاربردی تحت وب توسعه می ­یابد.

 مزایای کسب و کار چیست؟ 

توسعه موثر هزینه

با استفاده از برنامه های مبتنی بر وب، کاربران از طریق محیط یکنواخت – مرورگر وب به سیستم دسترسی پیدا می کنند. در حالی که تعامل کاربر با نرم افزار نیاز به بررسی کامل در مرورگرهای وب مختلف دارد. برنامه های کاربردی خودشان نیازمند این هستند تنها برای یک سیستم عامل واحد توسعه یابند.

در اینجا هیچ نیازی به توسعه و آزمایش نرم افزار تحت وب بر روی تمام نسخه های سیستم عامل و تنظیمات موجود نیست. این باعث می شود توسعه و عیب یابی بسیار ساده تر شود و برای برنامه های کاربردی وب که از تست Flash End Front و عیب یابی حتی ساده تر استفاده می کنند.

هر جایی در دسترس هستند

برخلاف برنامه­ های قدیمی (سنتی)، سیستم های وب در هر زمان و مکانی از طریق کامپیوتر متصل به اینترنت در دسترس هستند. این کاربران را ترغیب می کند با قاطعیت در شارژ کردن در هر جایی و هر زمانی به برنامه کاربردی دسترسی داشته باشند. برنامه های تحت وب همچنین فرصتهای هیجان انگیز مدرن مانند تیم های جهانی، کار درخانه و شریک زمان واقعی را ایجاد می کنند، ایده نشستن در مقابل یک کامپیوتر تنها و کار کردن در یک مکان ثابت، چیزی است که از گذشته با برنامه های کاربردی تحت وب است.

به راحتی قابل تنظیم است

رابط کاربر برنامه های کاربردی تحت وب آسان تر از برنامه های دسکتاپ سفارشی می شوند. این باعث می شود که به روز کردن با توجه به نگاه و احساس برنامه کاربردی و یا سفارشی کردن ارائه اطلاعات در گروهای مختلف کاربر آسانتر بشود.

قابل دسترسی برای طیف وسیعی از دستگاه ها

علاوه بر اینکه قابل تنظیم برای گروه های مختلف کاربری است، می توان محتوا را برای استفاده در هر دستگاه متصل به اینترنت سفارشی کرد. این شامل مواردی مانند PDA ها، تلفن های همراه و تبلتها است.علاوه براین  توانایی کاربر را برای دریافت و تعامل اطلاعات به شیوه ای مناسب گسترش می دهد. به این ترتیب، اطلاعات تا به امروز همیشه در نوک انگشتان افرادی است که به آن نیاز دارند.

 

مزایای برنامه ­های مبتنی بر وب

مزایای برنامه ­های مبتنی بر وب

بهبود قابلیت همکاری

مکان دستیابی به یک سطح بسیار بالایی از قابلیت همکاری بین برنامه های کاربردی وب از طریق سیستم های دسکتاپ جداگانه وجود دارد. برای مثال، بسیار آسان است که یک سیستم سبد خرید تحت وب با یک بسته حسابداری تحت وب ادغام شود. تا اینکه دو سیستم اختصاصی برای ادغام در یکدیگر به وجود آیند.

به همین دلیل، ساختار تحت وب امکان ادغام سریع سیستم های سازمانی، بهبود جریان کار و سایر فرآیندهای کسب و کار را فراهم می کند. با بهره گیری از فن آوری های اینترنتی، یک مدل کسب و کار انعطاف پذیر و سازگار ایجاد می­ کنید که با توجه به تغییر نیازهای بازار می­ تواند تغییر یابد.

نصب و نگهداری ساده تر

با استفاده از رویکرد تحت وب، نصب و تعمیر و نگهداری نیز پیچیدگی کمتری دارد. هنگامی که یک نسخه جدید یا ارتقاء یافته در سرور میزبان نصب شده است، همه کاربران می توانند به آن دسترسی یابند و نیازی به ارتقاء کامپیوتر هر کاربر بالقوه نیست.

رولینگ (Rolling) نرم افزار جدید را می توان راحت تر انجام داد، فقط نیاز به مرورگرها و پلاگین های به روز است. همانطور که ارتقاء تنها توسط یک حرفه ای مجرب به یک سرور تک انجام می شود، نتایج نیز قابل پیش بینی تر و قابل اعتماد تر است.

قابل تنظیم برای افزایش حجم کار

افزایش ظرفیت پردازنده نیز با برنامه های تحت وب عملی بسیار ساده تر می شود. اگر یک برنامه نیاز به قدرت بیشتری برای انجام وظایف داشته باشد، تنها سخت افزار سرور باید ارتقا یابد.

ظرفیت نرم افزار تحت وب را می توان با “خوشه بندی” یا اجرای نرم افزار در چند سرور به طور همزمان افزایش داد. با افزایش بار کاری، سرورهای جدید می توانند به راحتی به سیستم اضافه شوند.

برای مثال، Google  بر روی هزاران سرور ارزان قیمت لینوکس کار می کند. اگر یک سرور نتواند، بقیه سرورها بدون تاثیر بر عملکرد کلی نرم افزار جایگزین می شوند.

افزایش امنیت

برنامه های کاربردی تحت وب معمولا در سرور اختصاصی قرار گرفتند. که توسط مدیران  باتجربه سرور، تحت نظارت و نگهداری هستند. که از نظارت بر صدها یا حتی هزاران کامپیوتر مشتری بسیار مؤثرتر است، همانطور که در مورد برنامه های کاربردی دکستاپ است.

این به این معنی است که امنیت، سفت و سختر یا محکمتر است و هر گونه نقض یا مشکلی احتمالی باید سریعا مورد توجه قرار بگیرد.

مزایای برنامه ­های مبتنی بر وب

مزایای برنامه ­های مبتنی بر وب

تکنولوژیهای هسته انعطاف پذیر

هر یک از این سه تکنولوژی اصلی برای طراحی اپلیکیشن کاربردی تحت وب مورد استفاده قرار می­ گیرند. بستگی به نیازهای برنامه کاربردی دارد که کدام یک استفاده شود.

  • Java-based solutions (J2EE) از شرکت مایکروسافت (Sun Microsystems) شامل تکنولوژیهایی مانند JSPوServlets است. 
  • پلتفرم جدید مایکروسافت دات نت از صفحات Active Server Pages، SQL Server و زبان های اسکریپت دات نت استفاده می کند.
  • گزینه سوم پلت فرم متن باز (عمدتا PHP و MySQL) است که برای وب سایت های کوچکتر و برنامه های کاربردی با بودجه پایین تر مناسب است.

نتیجه گیری:

برنامه کاربردی تحت وب به صورت زیر هستند:

  • توسعه آسان تر
  • برای کاربران شما مفید تر است
  • نصب، نگهداری و حفظ امنیت آن آسان تر است
  • رشد می­ کنند همانطور که شما رشد می­ کنید

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد برنامه های کاربردی تحت وب پیدا کنید، و بدانید چه فناوری هایی را باید استفاده کنید و چگونه آنها می­ توانند به نفع سازمان شما باشند، لطفا با ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

در دنیای اینترنتی امروزی هر سازمان و نهاد برای شناخته تر شدن و بهره وری بالا اقدام به طراحی وب سایت می کند.در صنعت گردشگری هم سازمان های خصوصی و دولتی از سایت های اینترنتی […]

شرکت های صنعتی، بنا به استراتژی ها و اهداف مختلف، جهت ارائه ی بهتر خدمات به مشتریان و نیز معرفی همه جانبه محصولات تولیدی به کسانی که آنها را نمی شناسند، نیازمند به طراحی وب […]

دستگاه های هوشمند امروزه پیشرفت بسیار زیادی داشته اند و همین امر باعث شده است که دنیای اپلیکیشن ها نیز روز به روز توسعه یابد. در این مقاله قصد داریم در رابطه با جدیدترین اطلاعات […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های این نوشته

  1. هادی گفت:

    سلام
    نرم افزارهای تحت وب امروزه ترکوندن ولی هنوز نتونستن جای نرم افزارهای قدیمی دسکتاپو بگیرن

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036