لطفا امتیاز دهید

در این مقاله قصد داریم چند مورد از وب سایت های معتبر و قابل اعتماد، برای آموزش طراحی وب سایت را نام ببریم و مختصر توضیحی در رابطه با آن ها بیان کنیم. طراحی وب، حتی برای طراحان وب حرفه ای فرایند دلهره دار است. اما نگران نباشید. منابع آموزشی طراحی وب سایت زیادی موجود می باشد که شما را از این نگرانی ها در خواهد آورد.

بهترین سایت های آموزش طراحی وب سایت کدام اند؟

اکثر این آموزش ها رایگان هستند اما برخی از آن ها نیازمند پرداخت هزینه است. برخی از آن ها آموزش را از طریق ویدئو و برخی دیگر از طریق متن ارائه می دهند.

منابعی که ما در این مقاله آورده ایم همگی معتبر هستند و از متخصصان پیشرو در حوزه طراحی وب استفاده کرده اند. اکثر این منابع، آموزش را از ابتدایی ترین سطح تا سطح پیشرفته ارائه داده اند.

 

منبع اول)  W3Schools

این سایت در نگاه اول ممکن است که خشک به نظر آید ولی اگر شما به دنبال یک آموزش به زبان ساده و کامل از مقدماتی به پیشرفته هستید، این سایت بهترین گزینه است. با آموزش های موجود در این سایت، شما تغییرات محسوسی را در یادگیری خود احساس خواهید کرد. البته انتقاداتی هم بر این سایت وارد هست اما برای کسانی که کاملا با کد HTML، CSS و جاوا اسکریپت آشنا نیستند، بهترین سایت برای آموزش آن هاست.

بهترین سایت های آموزش طراحی وب سایت

منبع دوم) Opera Web Standard Curriculum ( برنامه آموزشی استاندارد اپرا  Web)

افراد متخصصی که در مرورگر Opera  کار می کنند، این منبع رایگان و جامع را ایجاد کرده اند و مبانی طراحی وب و استاندارد های وب را آموزش می دهند.

 

منبع سوم) Google Code University ( دانشگاه گوگل کد )

یک منبع بسیار مناسب برای مبتدیان، آموزش های گوگل است که درس هایی از  HTML ، CSS  و جاوا اسکریپت را در فایل های ویدئویی توسط مربیان حرفه ای گوگل آموزش می دهد.

بهترین سایت های آموزش طراحی وب سایت

منبع چهارم )  Treehouse

Treehouse یک سرویس مبتنی بر ویدئو است، که طراحی وب و HTML و  CSS(از جمله HTML5 و جاوا اسکریپت) را در قالب ویدئو ها آموزش می دهد. در این سایت در هر زمینه ای از طراحی سایت، مطالب آموزشی به صورت حرفه ای وجود دارد. استفاده از این سایت نیاز به پرداخت هزینه دارد اما آموزش ها کاملا حرفه ای هستند. بنابراین اگر شما انگیزه بیشتری برای یادگیری دارید، این یک سایت عالی برای یادگیری است.

 

منبع پنجم)  Lynda.com

این سایت هم مثل سایت قبلی، آموزش های گسترده ای در زمینه طراحی وب را در قالب ویدئو ارائه می دهد. این سایت در سال ۱۹۹۵ راه اندازی شده است و از آن زمان تاکنون کتاب ها، فیلم ها و مستندات زیادی را تولید کرده است. این سایت یک منبع معتبر و رایگان برای یادگیری طراحی وب حرفه ای است.

 

منبع ششم)  Mozilla School of  Webcraft ( دانشکده وب سایت موزیلا )

در این سایت مجموعه ای از آموزش های رایگان در زمینه طراحی وب از جمله  CSS، PHP و HTML. وجود دارد. هم چنین آزمون هایی برای سنجش میزان یادگیری شما در زمینه طراحی وب دارد که شما را با چالش هایی رو به رو می سازد که باعث می شود به نحو احسن مطالب را بیاموزید.

بهترین سایت های آموزش طراحی وب سایت

منبع هفتم)  مجله Smashing

این منبع در واقع مجله به معنای چاپ سنتی نیست. Smashing Magazine  یک وبلاگی غنی از  آموزش جنبه های مختلف فرآیند طراحی وب است.

 

منبع هشتم)  Codecademy

Codecademy  خود را به عنوان “ساده ترین راه برای یادگیری نحوه کد گذاری” معرفی می کند و دارای شهرت زیادی در جامعه طراحی وب است. منابعی از آموزش های رایگان طراحی وب به شیوه ای جذاب ارائه می شود، که ابتدایی ترین مراحل تا پیشرفته ترین مراحل را شامل می شود. این سایت هم چنین در شبکه های اجتماعی نیز فعالیت می کند، و شما در آن جا می توانید از اساتید و کاربران سوالات خود را بپرسید.

 

منبع نهم)  Webdesigntuts+

در این سایت، طیف گسترده ای از آموزش رایگان طراحی وب در اختیار کاربران قرار می گیرد.

 

منبع دهم) Code School ( مدرسه کد )

رویکرد این منبع، آموزش طراحی وب با استفاده از ویدئو های آموزشی به همراه تمرین های موجود در سایت برای فراگیران است. اما این سایت رایگان نیست، با این حال مطالب بسیار خوبی را به همراه تمرین هایی که دارد به فراگیران آموزش می دهد. هزینه این سایت ماهانه ۲۵ دلار است.

 

منبع یازدهم)  CSS-Tricks

CSS-Tricks  یک وبلاگ است که در بین طراحان حرفه ای وب بسیار محبوب است. این منبع درخشان به طور مداوم آموزش های خود را به روز رسانی می کند و تمامی نکات، آموزش ها، و درس های ویدیویی در این وبلاگ رایگان است. لذا اگر می خواهید از آخرین آموزش ها در زمینه طراحی وب برخوردار شوید، این منبع را انتخاب کنید.

 

منبع دوازدهم)  Sitepoint

شرکت Sitepoint استرالیا، آموزش های فوق العاده ای را در سایت خود به صورت رایگان ارائه می دهد. اکثر این آموزش ها برای طراحان حرفه ای می باشد ولی برخی از مقدمات مفید برای طراحان وب مبتدی نیز وجود دارد، مانند  HTML و CSS .

بهترین سایت های آموزش طراحی وب سایت

منبع سیزدهم)  Udacity

اگر به دنبال یادگیری زود هنگام طراحی وب هستید، Udacity  تنها در هفت هفته این را به شما آموزش خواهد داد. به علاوه در این سایت می توانید چگونگی ساخت یک موتور جستجو مانند گوگل را بیاموزید. همه این آموزش ها رایگان بوده و توسط اساتیدی از استنفورد و دانشگاه ویرجینیا آموزش داده می شوند.

 

منبع چهاردهم) Code Racer

در این منبع آموزش هایی می بینید که می توانید به راحتی با رقبای خود رقابت کرده و از آن ها پیشی بگیرید. مهارت های اساسی را در کنار مهارت های حرفه ای در این منبع غنی یاد خواهید گرفت.

 

منبع پانزدهم)   Stackoverflow

این سایت در واقع یک گرد همایی از انجمن سوال و جواب درباره مسائل مربوط به یادگیری طراحی وب است. در این جا مطالب پشت سر هم آموزش داده نمی شود ولی یک منبع بسیار خوب برای پاسخ به برخی از سوالات در زمینه طراحی وب می باشد. درخشان ترین ذهن ها در زمینه طراحی وب، در این مجموعه گرد هم آمده اند تا به سوالات مختلف پاسخ دهند.

 

منبع شانزدهم)  LearnToProgram.tv

یک منبع بسیار عالی برای کسانی که می خواهند یک دوره حرفه ای از یادگیری طراحی وب را به صورت کوتاه و سریع بگذرانند سایت LearnToProgram.tv است. این سایت با استفاده از سخنرانی های سریع، نمونه های کد و تمرینات آزمایشگاهی، شما را با HTML5، CSS و جاوااسکریپت آشنا می کند، و تکنیک های استفاده شده توسط طراحان حرفه ای وب را آموزش می دهد.

بهترین سایت های آموزش طراحی وب سایت

برگرفته از creativebloq

مطالب مرتبط

هزینه طراحی اپلیکیشن های اندروید و IOS از مسائل حائز اهمیت برای کاربرانی است که نیاز به اپلیکیشن برای کسب و کار خود دارند.در این مطلب به مقایسه هزینه طراحی.

با همه گیر شدن ویروس کرونا هم میتوان کسب درآمد عالی داشت و خدمات خود را بصورت آنلاین با طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن ارائه کنید .

از سال ۲۰۰۳، وردپرس برای ساخت میلیون ها سایت آنلاین استفاده شده است. سخت است که دنیای آنلاین بدون وردپرس را تصور کنیم- زیرا با متوقف شدن وردپرس ۲۸ درصد از دنیای اینترنت از بین […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های این نوشته

  1. لرنو وب گفت:

    آموزش اصولی باعث میشه وقت و سرمایه افراد هدر نره . واقعا باید برای وقت و هزینه افراد ارزش قائل شد.

    1. با سلام و احترام .
      امیدوارم بهترین گزینه رو انتخاب کنید.

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036