1.7/5 - (3 امتیاز)

برای موفقیت در هر کاری باید از جدیدترین علوم و فناوری مربوط به آن رشته و کار آگاهی داشت. به همین ترتیب برای طراحی وب سایت موفق باید با جدیدترین روش ها و علوم آشنا باشید و به روز باشید. امروزه از روش ها و متدهای بسیاری در طراحی سایت استفاده می شود اما برای یک طراحی حرفه ای باید جدید ترین متدها را به کار برد. در این صورت است که سایت طراحی شده، به یک سایت کارامد تبدیل خواهد شد و نتیجه ی بهتری به دنبال خواهد داشت.

متد های جدید طراحی وب سایت چیست؟

در این مقاله قصد داریم جدیدترین متدها در طراحی سایت را بیان کنیم، امکانات و ویژگی هایی که این روش ها در اختیار صاحبانشان قرار می دهند را بگوییم و تفاوت طراحی سایت با روش های نوین را با سایر سایت ها، بررسی کنیم. در آخر هم چند سبک جدید از طراحی سایت را شرح می دهیم. اگر به دنبال این هستید که به یک طراح حرفه ای تبدیل شوید، خواندن این مطالب را از دست ندهید.

ویژگی طراحی سایت با روش های نوین

در این قسمت، برخی از ویژگی ها و نکاتی که باید در طراحی سایت با روش های نوین رعایت شوند را بررسی می کنیم.

۱ – طراحی سایت ریسپانسیو

در چند سال اخیر، به دلیل فراگیر شدن گوشی های هوشمند، تقریبا اکثر افراد گوشی هوشمند دارند و با استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت ها از صفحات مختلف سایت ها بازدید می کنند. این به این معنی است که طراحی سایت باید پاسخگوی این نیاز مردم باشد و با تمام صفحات نمایش در ابعاد و اندازه های مختلف، سازگاری داشته باشد. برای این کار از طراحی سایت ریسپانسیو ( طراحی سایت واکنش گرا )، استفاده می شود. طراحی سایت ریسپانسیو امروزه به یکی از ضروری ترین نکات در طراحی سایت تبدیل شده است.

۲ – طراحی سایت بر اساس اصول سئو

طراحی سایت بر اساس اصول سئو، علاوه بر تأثیر در جذب بازدید کننده بیشتر، در موتور های جستجو نیز تأثیر گذار است. به زبان ساده طراحی سایت بر اساس اصول سئو موجب می شود، رتبه شما در موتور های جستجو بالا رود و به راحتی بازدید کنندگان بیشتری به سمت سایت شما هدایت شود. اما این اصول، ثابت نمی باشد و پیوسته در حال تغییر است. طراح حرفه ای باید با ذره بین این تغییرات را دنبال کند و خود را به روز نگه دارد.

۳ – استفاده از کد به جای آیکون تصاویر

استفاده از تصاویر در طراحی سایت باعث جذابیت آن می شود ولی یک مشکل دارد. تصاویر موجب پایین آمدن سرعت لود صفحه سایت می شود. با پایین آمدن سرعت لود، بازدیدکننده کمتری به سراغ سایت خواهند آمد و به طور کلی برای سئوی سایت مناسب نیست. راه حل این مشکل، استفاده از کد به جای تصاویر و آیکون ها می باشد. این موجب می شود سرعت سایت بالا رفته و جذابیت آن هم حفظ شود. برای کدبندی تصاویر، باید از تصاویر استاندارد با سایز های مشخصی استفاده کنید. از هر عکسی نمی شود برای کد سازی استفاده کرد.

۴ – استفاده از قالب ها و CMS های اختصاصی در طراحی سایت با روش های نوین

استفاده از قالب ها و CMS های اختصاصی، نیاز به دانش کدنویسی گسترده دارد و ساختن این نوع وب سایت ها نسبت به سایت های معمولی هزینه بیشتری دارد. ولی مزایای این نوع سایت ها خیلی بیشتر از سایت های معمولی است. در این نوع سایت ها مدیریت سایت آسان است، ویرایش محتوا راحت تر است،‌ این سایت ها روان و سبک هستند، امکان سفارشی سازی سایت در آن ها بیشتر است.

متد های جدید طراحی وب سایت

امکانات طراحی سایت با متد های نوین

سایت های مختلف با توجه به اهداف مختلف، امکانات مختلفی را می توانند در اختیار صاحبان سایت قرار دهند. این امکانات با روش ها و متدهای جدید، کاملا می توانند سفارشی و شخصی سازی شوند. به عبارت دیگر، این امکانات در سایت های مختلف، قابل تغییر است. برخی از رایج ترین امکانات سایت های طراحی شده با متدهای جدید، به قرار زیر است :

۱ – در سایت های طراحی شده با متدهای جدید، امکان ایجاد اسلاید نمایشی و گالری تصاویر وجود دارد. ۲ – صفحات و زیر منوهای زیادی را در این سایت ها می توان ایجاد کرد. ۳ – در این نوع سایت ها می توان فروشگاه اینترنتی در سایت راه اندازی کرد و محصولات و خدمات را به خوبی معرفی کرد. ۴ – رزومه شرکت و هر آنچه که افراد باید در رابطه با شما بدانند، در این نوع سایت ها وجود دارد. ۵ – بخش نظر سنجی در سایت وجود دارد و می توان در مورد موضوع خاصی بحث کرد. ۶ – از نقشه گوگل در سایت استفاده می شود. ۷ – آمار دقیق سایت، توسط سیستم گرفته می شود. ۸ – پنل رایگان ارسال اس ام اس و لود شدن سریع صفحات، از دیگر امکانات این سایت ها است. ۹ – تالار گفتگو در سایت وجود داشته و می توان به افراد، شعبه و نمایندگی اعطا کرد. ۱۰ – سیستم خبر خوان و همچنین سیستم پیشرفته مدیریت فروش و ارتباط با مشتری CRM ، در این سایت ها وجود دارد.

سبک های جدید طراحی قالب وب سایت

سبک های جدید طراحی سایت امروزی، در نتیجه ارتباط با کاربران و رفع نقاط ضعف شکل گرفته اند. در این قسمت به بررسی این سبک ها می پردازیم و تعاریف مختصری از هر کدام بیان می کنیم.

۱ – Bottom of Form طراحی دو بعدی  Flat Design

این نوع طراحی به گونه ای است که از گرافیک های سه بعدی در آن استفاده نمی شود و این موجب می شود که کاربران، اطلاعات وب سایت را به راحتی درک کنند. از گرافیک های تصویری در این مدل کمتر استفاده شده است و این باعث شده است که با انواع صفحات نمایش با سایز ها و اندازه های مختلف، سازگار باشد. اولویت این سایت ها ارائه اطلاعات به کاربر است نه گرافیک سایت.

۲ – طراحی تک صفحه  One Page Design

در این سایت ها تمام مطالب در یک صفحه وجود دارد و با کلیک بر روی هر لینک یا منویی، به یک قسمت دیگر از همان صفحه می روید نه به صفحه دیگر. این موجب شده است که بارگذاری این سایت ها با سرعت بالایی باشد. این سایت ها به دلیل این که کاربران مدت زمان بیشتری را در صفحه هستند، دارای رتبه سئوی بیشتری هستند.

۳ – طراحی ریسپانسیو  Responsive Design

در این رابطه توضیح مختصری داده شد و نتیجه گرفتیم که این طراحی موجب می شود با صفحات نمایش مختلف، سازگاری داشته باشد.

متد های جدید طراحی وب سایت

۴ – طراحی انیمیشنی  Animated Design

استفاده از انیمیشن در سایت، در پویایی سازی و ایجاد جذابیت سایت بسیار موثر است. روش های جدید در طراحی انیمیشن باعث شده است که فایل ها سبک شده و سرعت لود آن ها بالاتر باشد. از جمله این روش های نوین در طراحی انیمیشن، استفاده از HTML و CSS و کتابخانه های جاوا اسکریپت نظیر JQUERY و MOOTOOLS و …  است. در گذشته از فلش برای متحرک سازی استفاده می شد که المان ها را بسیار سنگین و سرعت سایت را کم می کرد. علاوه بر این در برخی از مرورگرها پشتیبانی نمی شد. روش های جدید متحرک سازی این مشکلات را برطرف کرده اند.

۵ – طراحی سه بعدی

آخرین مدل طراحی که در این مقاله بیان می کنیم، طراحی سه بعدی است که کمتر از آن استفاده می شود. هدف این طراحی، ایجاد حس سه بعدی در کاربر است. این سبک طراحی در برخی از صفحات وب سایت استفاده می شود و تداخلی با طراحی دو بعدی ندارد.

مطالب مرتبط

محبوبیت وردپرس و کاربران بسیار زیاد آن، باعث شده اند افزونه های زیادی در مدت زمانی کوتاه برای استفاده در وردپرس ارائه شوند. نصب افزونه های متنوع خود به یکی از علت های رونق استفاده از وردپرس تبدیل شده است.

امروزه با فراگیر شدن دنیای اینترنت در بین مردم، بسیاری از کسب و کار ها خدمات و کالا های خود را به صورت اینترنتی در فروشگاه های اینترنتی در اختیار مردم قرار می دهند. طراحی […]

طراحی سایت یکی از موارد ضروری و مهم برای هر کسب وکاری در دنیای امروز است. ابتدایی ترین قدم برای این کار خرید هاست ایمن و مطمئنی است که با خیال راحت بتوان از آن […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036