لطفا امتیاز دهید

معرفی وب سایت های موفق اینترنتی در ایران

در ایران، توییتر، یوتیوب و فیس بوک و دیگر سایت های مشهور توسط مقامات دولتی مسدود شده و این امر باعث شده که کارآفرینان جوان در صدد تهیه نسخه های اینترنتی و طراحی وب سایت های اختصاصی خود برآیند . در این مقاله تعدادی از کسب و کار های برتر اینترنتی در ایران و جهان را نام خواهیم برد  . با ما همراه باشید .

  1. Digikala.com : توسط حمید و سعید محمدی تاسیس شده است .

Digikala یک سایت اینترنتی تجارت الکترونیک آنلاین است که مشابه آمازون است. این بسیار موفقیت آمیز بوده و توسط الکسا به عنوان ششمین وب سایت بازدید شده در ایران رتبه بندی شده است و بزرگترین در نوع خود در خاورمیانه است. با حدود ۷۵۰،۰۰۰ بازدید کننده در روز و بیش از ۲٫۳ میلیون مشترک،بین ۸۵-۹۰ درصد از تجارت الکترونیکی ایران در Digikala انجام می شود.

معرفی کسب و کارهای موفق اینترنتی ایران و جهان

معرفی کسب و کارهای موفق اینترنتی ایران و جهان

در سال ۲۰۰۷، دیجی کلا توسط دو برادر، حمید و سعید محمدی تاسیس شد. هنگامی که آنها به دنبال خرید دوربین دیجیتال به صورت آنلاین بودند، نتوانستند یک وب سایت ایرانی را پیدا کنند که مشخصات مدل های مختلف را بررسی کند و خرید آن را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهد؛  بنابراین این ایده برای آنها به وجود آمد، با بررسی های مناسب آنها Digikala را در یک دفتر اجاره ای کوچک در تهران با گروهی از هفت نفر راه اندازی کردند که فقط دو محصول – تلفن همراه و دوربین های دیجیتال را عرضه می کرد.

امروزه Digikala به ارزش حدود ۱۵۰ میلیون دلار، دارای ۷۶۰ کارمند است و در بیش از ۲۰ شهر ایران فعالیت می کند و بیش از ۴۰۰۰ سفارش در روز حمل می کند.

به گفته محمدی، این شرکت از زمان تأسیس آن، سالانه ۲۰۰ درصد رشد داشته است. گرچه ایرانیان به کارت های اعتباری بین المللی دسترسی ندارند،اما کارتهای اعتباری صادر شده توسط بانک های ایرانی را دارند که از طریق آن می توانند از اینترنت خرید کنند .  Digikala در حال حاضر همه چیز را از گوشی های هوشمند گرفته تا کتاب ها، لوازم خانگی و لوازم آرایشی به فروش می رساند.

اگر تحریم ها لغو شود، آیا محمدی از شروع کار آمازون در ایران خواهد ترسید ؟ اقای محمدی این گونه پاسخ داد “من فکر نمی کنم آمازون یک تهدید برای ما به شمار رود . حتی اگر آنها ایران را به عنوان یک بازار بزرگ نگاه کنند، ناچارند آمازون زبان فارسی را ایجاد کنند.

۲٫ Takhfifan.com : تاسیس شده توسط نازنین دانشور

Takhfifanیک نسخه محبوب ایرانی از وب سایت معامله روزانه Groupon است، ارائه تخفیف در ۹ دسته از رستوران ها و قهوه خانه ها گرفته تا بلیط تئاتر و کنسرت در این سایت ارائه می شود . تخفیفان بیش از یک میلیون مشترک ایمیل دارد و ۲۰ تا ۲۵ معاملله در روز در آن انجام می شود .

بنیانگذار آن، نازنین دانشور، یکی از کار آفرینان زنی است که در حال راه اندازی فناوری در ایران هستند. او چهار سال پیش سرمایه گذاری سودآور خود را در آلمان را رها کرد و به ایران بازگشت تا به یک کارافرین برتر در کشورش تبدیل شود . با کمک خواهرش، او به راه اندازی وب سایت تخفیفان پرداخت ، که در ابتدا فقط یک معامله در روز در زمینه ی غذا و سرگرمی انجام می داد، اما خیلی زود به اندازه فعلی اش رشد کرد .

دانشور می گوید زمانی که پروژه خود را آغاز کرد مردم نسبت به آن تردید داشتند. اما اکنون آنها به طور جدی  توجه نشان داده اند و اعتماد کرده اند .

۳٫ Aparat.com : تاسیس شده توسط محمدجواد شکوری مقدم

Aparat یک سایت به اشتراک گذاری ویدئو آنلاین در ایران است که سایت مشابه یوتیوب می باشد ، همه چیز از کلیپ های موسیقی تا فیلم های مختلف در آپارات نمایش داده می شود . محمد جواد شکوری مقدم، بنیانگذار این شرکت، مدیر عامل شرکت Sabaldea نیز هست و  تعدادی از پروژه های موفق استارت اپ در ایران به مدیریت او بوده است ؛ از جمله Cloob.com، یک سایت شبکه اجتماعی فارسی زبان با بیش از ۳ میلیون کاربران، و Mihanblog.com، سرویس میزبانی وب رایگان.

معرفی کسب و کارهای موفق اینترنتی ایران و جهان

معرفی کسب و کارهای موفق اینترنتی ایران و جهان

شرکت “شکوری مقدم” ۱۰ سال پیش با سه نفر آغاز شد و اکنون کارکنان آن ۶۵ نفر هستند . پنج میلیون ویدیو در روز در آپارات مشاهده می شود و این سایت در ماه می در حدود ۱۵۰ میلیون بازدید دارد . به تازگی آپارت سرویس جدیدی به نام Filimo، نسخه ایرانی Netflix را ارائه کرده است که در حال حاضر به صورت رایگان در دسترس است. شکوری مقدم می گوید مسدود کردن یوتیوب به طور ناگهانی در موفقیت آپارات در ایران کمک کرده است، اما امیدوار است تا بسیاری از کاربران را نگه دارد حتی اگر ممنوعیت یوتیوب لغو شود .

۴٫ Hamijoo.com : تاسیس شده توسط محمد نورزی

Hamijoo یک سایت اینترنتی آنلاین است که با هدف کمک به پروژه های هنری و فیلم سازی ایران ( مشابه سایت  Indiegogo ) ساخته شده است. Hamijoo در یک اقتصاد که با تحریم های بین المللی مواجه است ، تلاش می کند راه دیگری برای حمایت از هنر و فرهنگ پیدا کند.

بنیانگذار آن، محمد نوری، فارغ التحصیل ۲۸ ساله مهندسی پزشکی است. او قبلا در تعدادی از نوآوری های تکنولوژیکی شکست خورده کار کرده است اما این آخرین پروژه به سرعت خود را اثبات کرد. در عرض دو ماه از راه اندازی، نوری مجبور به اخذ سه کارمند جدید شد و به دنبال استخدام کارمندان بیشتری است.

معرفی کسب و کارهای موفق اینترنتی ایران و جهان

معرفی کسب و کارهای موفق اینترنتی ایران و جهان

نورزی می گوید که بیش از ۱۶۰ نفر از هموطنان برای تأمین مالی پروژه های هنری از حامی جو  استفاده کرده اند.

پروژه دیگری که یک آلبوم موسیقی Meysam Azad است، تا کنون ۱۱۱ کمک مالی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال (£ ۴۰۰)، ۱۰٪ از هدف مالی خود را جذب کرده است. نوری می گوید چالش بزرگ این است که تعدادی از هموطنان ایرانی مایل به شرکت در سرمایه گذاری و حمایت هستند اما هیچ راهی برای انتقال پول به ایران به دلیل تحریم ها وجود ندارد.

معرفی وب سایت های موفق اینترنتی در جهان

۱۰ سایت و کسب و کار موفق اینترنتی در جهان را در این بخش به شما معرفی خواهیم کرد . با ما همراه باشید .

  1. google.com : غول جستجوی اینترنتی در جهان است . گوگل در فهرست کسب و کار های اینترنتی اولین در جهان است و در سال ۲۰۱۷، کل درآمد آن ۱۱۰٫۸۶ میلیارد دلار بوده است .
  2. Amazon.com :  آمازون در سال ۱۹۹۵ به عنوان یک کتابفروشی آنلاین راه اندازی شد و تا کنون به تنهایی تبدیل به بزرگترین خرده فروشی آنلاین ایالات متحده شده است. در سال ۲۰۱۷، درآمد آمازون  ۱۷۷٫۸۶۶ میلیارد دلار گزارش شده است.
  3.   Tencent Holdings: تاسیس شده در چین و بورس اوراق بهادار هنگ کنگ است ، Tencent هنوز نام شناخته شده ای در خارج از آسیا به شمار نمی رود . برنامه های مختلف ، بازی های آنلاین، تبلیغات و خدمات پیام رسانی مانند WeChat، شبیه WhatsApp و میلیون ها کاربر  در Tencent Holdings وجود دارد. در سال ۲۰۱۷، درآمد آن ۲۱٫۹ میلیارد دلار بود.
  4. facebook.com : فیس بوک فهرست شده در NASDAQ.com محبوب ترین شبکه اجتماعی در جهان است. فیسبوک مجموع درآمد ۴۰٫۶۵ میلیارد دلاری را در سال ۲۰۱۷ گزارش کرد.

    معرفی کسب و کارهای موفق اینترنتی ایران و جهان

    معرفی کسب و کارهای موفق اینترنتی ایران و جهان

  5.  Alibaba:  غول تجارت الکترونیکی چینی است و در سال ۲۰۱۶، درآمد آن ۱۵٫۶۹ میلیارد دلار بود.

    معرفی کسب و کارهای موفق اینترنتی ایران و جهان

    معرفی کسب و کارهای موفق اینترنتی ایران و جهان

  6. Netflix : یک شرکت سرگرمی است که خدمات استریم ویدئو را فراهم می کند. این شبکه دارای بیش از ۱۱۷ میلیون عضو در بیش از ۱۹۰ کشور است.  در سال ۲۰۱۷، درآمد کل آن ۱۱٫۶۹ میلیارد دلار بود .
  7. Priceline : یک شرکت مسافرتی آنلاین است که رزرو رستوران را ارائه می دهد (از طریق OpenTable)؛ رزرو هتل، رزرو  ماشین ، بلیط هواپیما، سافاری، کروز و سایر خدمات مسافرتی از طریق priceline.com، booking.com و agoda.com در این شرکت انجام می شود . در سال ۲۰۱۶، درآمد کل آن ۱۰٫۷۴ میلیارد دلار بود.
  8.  Baidu : در حالی که گوگل رهبر جهان در جستجوی آنلاین است، در چین محدود است و Baidu موتور جستجوی شماره یک در این کشور است. Baidu نقشه ها، اخبار، فیلم ها، دایره المعارف، نرم افزار ضد ویروس و تلویزیون اینترنتی را ارائه می دهد. این موتور جستجو نتایج جستجو را محدود به قوانین چینی و دستورالعمل های سیاسی می کند  . در سال ۲۰۱۶، درآمد آن ۱۰٫۱۶ میلیارد دلار بوده است .
  9. Salesforce.com : این غول در رایانه ابری سازمانی و راه حل های سازمانی اجتماعی در بورس اوراق بهادار نیویورک ذکر شده است. در سال ۲۰۱۶، درآمد کل آن ۸٫۳۹ میلیارد دلار بود .
  10. JD.com : یک شرکت تجارت الکترونیک چینی است که مقر آن در پکن است. و یکی از بزرگترین سیستم عامل های B2C آنلاین در چین است  در سال ۲۰۱۶، درآمد کل آن ۳۷٫۶۳ میلیارد دلار بود.

    معرفی کسب و کارهای موفق اینترنتی ایران و جهان

    معرفی کسب و کارهای موفق اینترنتی ایران و جهان

آیا به دنبال به اجرا در آوردن طرح ها و ایده های خود هستید ؟

تجارت اینترنتی بسیار پویا است. نوآوری و پیشرفت در فن آوری به این معنی است که تازه واردان می توانند به سرعت رشد کنند و شرکت های پیشرو را کنار بگذارند. شرکت ها همچنین می توانند رتبه بگیرند ولی با سرعت نیز ناپدید شوند . اما انچه مهم است داشتن ایده های نو و تیم کارآمد برای دستیابی به هدف های والا است . با کارشناسان شرکت طراحی سایت وب افرا در رابطه با ایده های خود صحبت کنید . ( تماس با شماره تلفن:  ۰۲۱۹۱۰۱۸۰۳۶ ، ارسال ایمیل به : [email protected] ، تماس مستقیم  : ۰۹۳۸۰۵۰۰۵۷۲ ) شاید شما در لیست کارافرینان برتر ۲۰۱۸ قرار بگیرید .

مطالب مرتبط

برای به روز بودن و اولویت دادن به نظرات کاربران، شما باید سایتتان را دوباره طراحی کنید و خب، باید بدانید که چگونه از مشکلات رایج سئو وقتی که شما در حال طراحی مجدد وب […]

موفقیت در بازار دیجیتال بستگی به طراحی یک اپلیکیشن موفق دارد که موثر، کار آمد و مفید و قادر به رقابت با دیگر اپلیکیشن ها باشد. امروزه اکثر افراد در سراسر جهان کارهایی مانند رزرو […]

در حال حاضر وب سایت های بسیاری در اینترنت وجود دارند که در زمینه های مختلف به فعالیت مشغول هستند. تمامی این وب سایت ها تلاش میکنند تا با بهره گیری از تکنیک های مختلف […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های این نوشته

  1. فرزین گفت:

    سلام
    ممنون بابت مقاله ی خوبتون
    بین وب سایت های اینترنتی جای بامیلو خالیه

  2. اتی گفت:

    هنوز کسب و کار اینترنتی تو ایران اونطور که باید جا بیفته نیفتاده
    و خیلی از مردم واژه هایی مثل کسب و کار اینترنتی،سایت،وب سایت اشنا نیستن و شاید هم گفت نوعی ترس از راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارند

    1. سلام هر کدوم از این ها مزایای خودشون رو دارند و اینکه بستگی به نیاز شما داره

  3. mohammadian گفت:

    سلام ممنون از مقاله مفیدتون … میشه یک کسب و کار اینترنتی موفق شبیه یکی از سایت های بالا راه اندازی کرد؟ باید از کجا شروع کنم؟

    1. سلام با مشاوران طراحی وب افرا تماس بگیرید راهنمایی های لازم رو خدمت شما ارائه می کنند.

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036