لطفا امتیاز دهید

شبکه های اجتماعی نقش بسیار مهمی در برند سازی و رشد کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت دارند که از مهم ترین آنها میتوان به فیس بوک ، لینکدین ، اینستاگرام ، اشتراک گذاری لینک و … اشاره کرد که در بین کاربران داخلی و خارجی از محبوبیت بالایی برخوردار است و این محبوبیت سبب شده تا بتوان از این محیط بسیار پویا استفاده های تجاری انجام داد .

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی

۱ – معرفی یک محصول در شبکه های اجتماعی :

فرض وب سایتی دارید که در آن محصولاتی ارائه میکنید ، ارائه این محصولات تنها در محیط وب سایت شما شاید کافی نباشد و مجبور باشید آن را به طیف بزرگتری از افراد معرفی کنید ، پس این بستر برای شما فراهم شده تا با چند کلیک ساده آنرا در سایت های دیگر و با جامعه کاربری بزرگتر به اشتراک بگذارید .

با این کار شما میتوانید کاربران زیادی را با صفحه ی محصول خود آشنا کنید .

 

۲ – محصول مجازی در بستر مجازی

قطعا میدانید که محصولات صرفا فیزیکی ( قابل لمس ) نیستند و برخی از محصولات در قالب یک یا چند ویدئو ، فایل صوتی ، تصویر و … خواهند بود بنابر این راهکارهای متفاوتی برای ارائه این محصولات وجود دارد که بتوان برای فروش بیشتر از آن استفاده کرد ، بطور مثال با انتشار بخشی حساس از ویدئو آموزشی در شبکه های اجتماعی و یا سایت های اشتراک ویدئو می تواند بازخورد بالایی را برای شما بدست آورد و از طرف دیگر ، کاربر شما با فن بیان ، شیوه تدریس و آموزش و بسیاری دیگر از قابلیت های شما آشنا می شود و ممکن از دوره ها و آموزش های دیگر شما را به واسطه ی همین قابلیت ها خریداری نماید .

 

۳ – جذب مشترک و دنبال کنند ( follower ) در بازار هدف

اکثر کسب و کارهای اینترنتی در جذب کاربر هدف دچار مشکل می شوند و همین میتواند دلیل اصلی شکست کسب و کارشان باشد ، از این رو بهتر است سرمایه گذاری درستی در جذب افراد کنید .

فرضا ارائه تبلیغات برای محصولی در زمینه لوازم آرایشی  جهت جذب فالور در صفحه ای که مخاطبان آن خانم های ۱۸ تا ۴۰ ساله هستند ، بازار هدف آن کسب و کار است !!!

 

 

۴ – تبلیغ محصول در کنار محصول دیگران

ممکن است گاهی اوقات نیاز باشد از صفحه ( پروفایل یا page ) دیگران که در زمینه ای نزدیک به زمینه فعالیت شماست کمک بگیرید و یا محصول خود را نیز به مشتریان آنها معرفی کنید ( محصول شما نباید در سبد کالاهای ارائه شده از سوی آن کسب و کار باشد ) . بطور مثال گروهی که برای فروش لباس مردانه فعالیت میکند ، معرفی کمربند چرمی از سوی شما قابل قبول باشد و باعث جذب مخاطب شود و این یعنی شما جای درستی برای تبلیغات انتخاب کرده اید ( بعضا دیده می شود که افراد در بخش نظرات پروفایل افراد معروف تبلیغات نامتعارف انجام می دهند که این کار وجهه بدی برای کسب و کار شما دارد ) .

هشتگ در شبکه های اجتماعی

هشتگ در شبکه های اجتماعی

۵ – استفاده از هشتگ ها متناسب و مرتبط

شاید افرادی را دیده باشید که با این تفکر که اگر همه ی هشتگ های مهم را برای یک پست استفاده کنند ، نتیجه بیشتر و نهایتا بیشتر دیده خواهند شد را دارند که باید بگوییم نتیجه این کار Spam نام دارد و در کشور های توسعه یافته با این موضوع برخورد جدی می شود ( خصوصا در زمینه ایمیل مارکتینگ ) بنابر این ، این حرکت نه تنها یک عمل اشتباه است بلکه از دید قانونی نیز به آن ایراداتی وارد است .

هشتگ ها نقش یک دسته بندی را ایفا میکنند که موضوعات مرتبط با پست شما را شامل می شود و این باعث جذب بهتر مخاطب برای یک یا چند موضوع را شامل گردد . برخی افراد هشتگ ها را دنبال میکنند ، پس خود را به جای کاربر هدف خود قرار دهید و فکر کنید که ممکن از چه کلماتی را برای بدست آوردن مقاله شما جستجو میکند !

مطالب مرتبط

آموزش راه اندازی اپن کارت و تنظیمات اولیه در وب افرا : Open Cart یک سیستم فروشگاهی open source (کد باز) بسیار قدرتمند است .  ویژگی های بسیار بالایی از جمله user friendly (کاربر پسند) […]

در مقاله حاضر دلایل پرش در وب سایت را بررسی می کنیم و پیشنهاداتی را ارائه می دهیم تا برای نگه داشتن بازدید کننده در صفحات وب سایت خود و تشویق کاربران برای بازدید از […]

در حال حاضر وب سایت ها به یکی از اصلی ترین منابع برای دسترسی به اخبار روز، مطالب علمی و حتی تامین وسایل مورد نیاز زندگی روزمره همه ما تبدیل شده است. با توجه به گسترش روز افزون استفاده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036