لطفا امتیاز دهید

در این مقاله تصمیم گرفتیم اشتباهاتی که در شرکت های طراحی وب سایت ممکن است روی دهند را بررسی کنیم و درس های ارزشمندی را که در شرکت طراحی سایت خودمان به دست آوردیم را برای شما شرح بدهیم.

کار کردن بدون قرارداد با شرکت طراحی سایت

ما برای سال ها بدون قرارداد کار کردیم و پس از چند بار شکست در پروژه های طراحی وب سایت بدون قرارداد ما دانستیم که ما باید از خودمان محافظت کنیم. پس قرارداد را برای هر پروژه و هر مشتری (هر زمان که لازم است)، تهیه کنید. قرارداد نوشتن می تواند یک کار وقت گیر باشد، بنابراین یک قالب قراردادی قوی ایجاد کنید که می توانید دوباره استفاده کنید و سفارشی کنید. یک برنامه کاری در قرارداد قرار دهید تا از سردرگمی درباره آنچه که برای قیمت توافق شده ارائه می کنید را از بین ببرد.

پرداخت کامل هنگام تکمیل پروژه

برای سال ها ما پرداخت های مرحله ای انجام ندادیم. این مربوط به زمانی بود که تمام کار انجام شده بود و ما بالاخره یک فاکتور ارسال کردیم. این جریان نقدی ما را نابود کرد و کسب و کار ما را در معرض خطر قرار داد. ما درخواست اولیه برای پرداخت اولیه نداشتیم، بنابراین زمانی که مدیر فناوری اطلاعات که این پروژه را آغاز کرده بود، اخراج شد، رئیس او گفت که نمیخواهد از آنچه که ما طراحی گرده ایم، استفاده کند. پس آژانس خود را در موقعیتی بهتر قرار دهید و جریان های نقدی و منابع را با استفاده از موافقتنامه های مقدماتی مبتنی بر تاریخ برای پرداخت، برنامه ریزی کنید. برای پروژه های کوچکتر پنجاه درصد را به عنوان پیش پرداخت دریافت کنید و در پروژه های بزرگ تر این مقدار را به نسبت تا سی درصد کاهش دهید.

تغییر قیمت ها

تغییر قیمت ها به ما اجازه داد تا پروژه هایی را که برای ما مناسب نبودند و یا اینکه برای شرکت طراحی سایت ما بیش از حد خطرناک بود را کنار بگذاریم. به زودی متوجه شدیم که کمتر کار می کنیم اما پروژه های سودآور بیشتری را جذب می کنیم. ما کمتر کار می کردیم، کار بهتری انجام می دادیم و پول بیشتری دریافت می کردیم. شما می توانید به مشتریان خود ایمیل ارسال کنید و توضیح بدهید که قیمت های ما به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.

پرداخت مالیات شرکت

در روزهای اول، زمانی که ما از یک مشتری پولی را دریافت کردیم، مالیات (مالیات بر ارزش افزوده) دولت حدود ۲۰٪ بود. از آنجایی که در آن زمان نقدینگی ما به نحوی بسیار ضعیف بود، ما اغلب این ۲۰% مصرف کردیم و سپس زمانی که نوبت پرداخت مالیات ها شد این بحث باعث ایجاد استرس شد. در نهایت ما یک حساب بانکی جداگانه برای این مالیات باز کردیم و به محض اینکه یک مشتری به ما پرداخت کرد، مبلغ مالیات بر ارزش افزوده را مستقیما به این حساب منتقل کردیم. این به مدیریت بهتر جریان نقدی منجر شد و به شرایط استرس زا پایان بخشید.

مدیریت ضعیف صورت حساب ها

ما میزبان بسیاری از وب سایت ها بودیم و صدها فاکتور را در ماه های مختلف در هر سال ارائه میدادیم. نظم نداشتن کار سبب شد پیگیری صورت حساب ها دشوار شود. این فقدان نظم و انضباط درباره صدور صورت حساب واقعا به جریان نقدی شرکت لطمه زد. در نتیجه ما فردی را استخدام کردیم که به بررسی صورت حساب ها بپردازد و بدهی های شرکت ما را مدیریت نماید. در نتیجه جریان نقدی ما بسیار عالی شد و ما می توانستیم روی کارمان تمرکز کنیم.

نادیده گرفتن وب سایت خودمان

ما خیلی درگیر کار با مشتری بودیم که باعث شد وب سایت خودمان در سال های اخیر به روز نشده و یا دوباره طراحی وب سایت انجام نشده است. در نتیجه ما هر چند ماه یکبار زمانی را برای به روز رسانی طراحی وب سایت خود اختصاص دادیم و این منجر به پیروزی بیشتر ما و بیشتر شدن قرارداد های شرکت ما شد.

ارزیابی نکردن سود آوری شرکت

ما یک نوع کد را دوباره در پروژه های مختلف بازسازی کردیم و ما هیچ تصوری از سرمایه گذاری پروژه هایمان نداشتیم. این مورد سبب شد ما دائما در حال بررسی پروژه طراحی وب سایت خود شویم تا ببینیم چه جایی ما زمان را از دست دادیم و چگونه می توانیم آنرا به دست آوریم. بنابراین ما شروع به کشف راه هایی برای کپی کردن بلوک های کد مفید کردیم.
هنگامی که ما یک روند ساده برای طراحی وب سایت ها داشتیم، شروع به اندازه گیری تلاش های خود نسبت به پاداش ها کردیم. تجزیه و تحلیل ها به ما این امکان را داد تا قسمت های مشکل اضافی را شناسایی کنیم، فرآیند ها را بهبود بخشیم، پروژه های بهتر را انتخاب کنیم و سودآوری را بهبود بخشیم.

مطالب مرتبط

توسعه دهندگان وب همیشه به دنبال بهترین ابزار و زبان برنامه نویسی برای استفاده هستند. اما در این مقاله ما قصد داریم شما را با یکی از قدرتمند ترین زبان های برنامه نویسی یعنی پایتون و فریم ورک هایی که

امروزه تبلیغات در زندگی افراد، تاثیر فراوانی دارد؛ یکی از روش های تبلیغات، تبلیغات در اینترنت است که با استفاده از سایت ها در دنیای وب انجام می شود. در این مقاله اطلاعاتی را در […]

با افزایش گزینه های جذاب  طراحی وب سایت جدید، ما میلیون ها برنامه و وب سایت را مشاهده می کنیم.  در این برنامه  بسیاری از گزینه های طراحی ضعیف را می بینیم که مانع از […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های این نوشته

  1. مسعود گفت:

    سلام
    به مطالب خوبی اشاره کردید
    بنظرم کار کردن با شرکت معتبر تره تا با کارکردن با افراد عادی
    یعنی داشتن ثبت نام تجاری میتونه از عوامل ایجاد اعتماد برای طرفین باشه

  2. احمد رضا گفت:

    سلام
    شرایط طراحی سایت خارج از ایران چطوره؟
    منظورم اینه باچه واحد پولی کار میکنین

    1. سلام
      مابا واحد پولی ایران کار میکنیم.

  3. Mohammad گفت:

    سلام
    پرداخت مرحله ای هزینه ی طراحی سایت خودش میتونه برای هردو طرف نوعی ایجاد اعتماد کنه

  4. جواهر گفت:

    سلام
    میشه بگین شما در چند مرحله هزینه ی طراحی سایت رو دریافت میکنید
    و هزینه ی دریافت سئو به چه صورته؟

    1. سلام
      به ژور معمول در سه مرحله ما دریافت هزینه رو داریم

  5. احمد گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم نحوه ی پرداخت هزینه ی طراحی سایت به چه صورته یعنی در چند اقساط باید پرداخت شه؟

    1. سلام
      هزینه ها به طور معمول در سه قسط باید پرداخت شوند

  6. Ahmad گفت:

    قبلا میگفتن تا عرق کارگر خشک نشده باید حقوقشو از قبل پرداخت
    متاسفانه تو ایران بعد از اینکه کار به اتمام هم رسیده نباید پول بدی چون طرف پول به دستش رسید تو بدو اون بدو

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036