لطفا امتیاز دهید

دستگاه های هوشمند امروزه پیشرفت بسیار زیادی داشته اند و همین امر باعث شده است که دنیای اپلیکیشن ها نیز روز به روز توسعه یابد. در این مقاله قصد داریم در رابطه با جدیدترین اطلاعات مربوط به اپلیکیشن ها مطالبی را بیان کنیم؛ اگر به دنبال آشنایی با جدیدترین تکنولوژی های طراحی اپلیکیشن هستید، مطالب این مقاله را دنبال کنید.

۱۴ تکنولوژی جدید طراحی اپلیکیشن در سال ۲۰۱۸

در ادامه ۱۴ مورد از جدیدترین تکنولوژی های طراحی اپلیکیشن بیان می کنیم:

۱توجه ویژه به هوش مصنوعی

دنیای امروز، دنیای علم و فناوری است و ربات ها و خودروها خیلی از کارهای روزمره ی افراد را انجام می دهند. طولی نخواهد کشید که شاهد افزایش خودروهای بدون سرنشین یا دستیاران صوتی شخصی مثل  Siri و … خواهیم بود؛ یکی از تکنولوژی های جدید طراحی اپلیکیشن ها، دستیارهای صوتی هستند که قابلیت تشخیص چهره و صدا دارند و برای حل مشکل با انسان ارتباط برقرار می سازند. با ورود این دستیارهای صوتی، تحول زیادی در کسب و کارها ایجاد شد.

۲تمرکز بر تکنولوژی های ابری

با اختراع تکنولوژی ابری   CBT (CBT Cloud Based Technology) مشکل کمبود فضای ذخیره سازی در دستگاه های هوشمند، برطرف شد. به این دلیل که داده ها در یک فضای ابری ذخیره سازی می شوند و فضای حافظه ی گوشی ها را چندان اشغال نمی کنند و محدودیتی برای ذخیره سازی اطلاعات کاربران وجود نخواهد داشت.

با این فناوری به ویژه اپلیکیشن های سازمانی، پیشرفت بسیار زیادی کردند. پیش بینی می شود ترافیک اپلیکیشن های ابری در آینده افزایش بسیار زیادی را داشته باشد.

۳پیشرفت اپلیکیشن های سازمانی و BYOD

هر چه که زمان می گذرد ما شاهد این هستیم که تعداد سازمان هایی که از اپلیکیشن های تجاری استفاده می کنند، بیشتر و بیشتر می شود؛ مفهوم BYOD یا Bring Your Own Device  در آینده در بین شرکت ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

تکنولوژی های جدید طراحی اپلیکیشن

تکنولوژی های جدید طراحی اپلیکیشن

۴توجه ویژه به مفهوم اینترنت اشیاء (IoT)

امروزه اصطلاح اینترنت اشیاء(IoT)  در سازمان های تجاری نفوذ قابل توجهی داشته است و علاوه بر این، این فناوری تحول بسیار زیادی را در کسب و کارهای خرده فروش، صنعت املاک به وجود آورده است و این به دلیل مفهوم شهر هوشمند است.

این تکنولوژی هم چنین در بخش های دیگری همچون خودرو، آموزش، مراقبت های بهداشتی و … نیز تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت و شرکت گوگل و اپل در تلاش برای ساخت اپلیکیشن های مبتنی بر IOT هستند. جالب است بدانید که گوگل قصد دارد از مفهوم“اندروید چیزها” برای حمایت از “اینترنت اشیاء” رونمایی کند. انتظار می رود بازار IOT در سال ۲۰۲۱ رشد قابل توجهی را داشته باشد. برخی نیز پیش بینی می کنند که این بازار از ۱۵۷ دلار سال ۲۰۱۶ به ۶۶۱ بیلیون خواهد رسید.

۵سال ۲۰۱۸: سالِ پوشیدنی های هوشمند

امروزه پوشیدنی های هوشمند نیز بسیار توسعه یافته اند و گوگل و اپل، ساعت های هوشمند عرضه کرده‌ اند و طرفداران آن ها روز به روز در حال افزایش است. در حال حاضر، به دلیل اهمیت مراقبت‌ های بهداشتی و سلامت، پوشیدنی ‌های هوشمند صرفا سبک خاص نیستند بلکه یک ضرورت هستند. پوشیدنی‌ های هوشمند به حفظ تناسب اندام، عادات غذایی، ضربان قلب و … توجه ویژه دارند.

۶پیشرفت مفهوم واقعیت افزوده و واقعیت مجازی(AR , VR)

یکی دیگر از مفاهیم جدید در دنیای طراحی اپلیکیشن، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی است که مخصوصا در اپلیکیشن های بازی کاربرد بیشتری دارند و اکثر بازی های محبوب مثل Pokémon Go با استفاده از این تکنولوژی ساخته شده اند. این فناوری ها در آینده کاربردهای بیشتری دارند. می توان گفت که مفهوم VR بیشتر در بازی ها و رویدادها کاربرد دارد و مفهوم AR نیز بیشتر در صنعت املاک، خرده فروشی و … کاربرد دارد.

۷افزایش پرداخت موبایلی و کیف پول دیجیتال

امروزه پرداخت های الکترونیکی و اینترنتی کاربرد بسیار زیادی دارند. خریدهای آنلاین روز به روز در حال افزایش است این به خاطر امنیت و سرعت و آسانی آن ها است. البته بحث امنیت همیشه مهم است و باید به آن توجه داشت.

۸بارگذاری سریع تر صفحات با استفاده از تکنولوژی AMP

تکنولوژی جدید دیگری که با همکاری گوگل و توئیتر اختراع شده است، (Accelerated Mobile Pages)  نام دارد که به منظور سرعت دهی به صفحات موبایل اختراع شده است. با استفاده از این تکنولوژی صفحات موبایل بسیار سریع بارگذاری می شوند.

۹اولویت بالاتر اپلیکیشن های هیبریدی

اپلیکیشن های هیبریدی دارای سرعت بارگذاری بسیار بالایی هستند و از اپلیکیشن های بومی سریع تر بارگذاری می شوند و توسعه ی آن ها نیز آسان تر است. علاوه بر این، این نوع اپلیکیشن ها دارای تجربه ی کاربری بسیار خوبی هستند و ترافیک بسیار خوبی را به ثبت رسانیده اند. کارکرد آفلاین این اپلیکیشن ها نیز عملکرد بسیار خوبی دارد.

۱۰افزایش اپلیکیشن های سفارش گیری

نوع دیگری از اپلیکیشن ها که امروزه پیشرفت زیادی کرده اند، اپلیکیشن های سفارشی هستند که در واقع درخواست محور هستند. از نمونه های این اپلیکیشن ها می توان به انواع اپلیکیشن های درخواست تاکسی، درخواست غذا، درخواست شستشوی لباس و … اشاره کرد که کار مردم را بسیار راحت کرده اند. به راحتی می توان با استفاده از این اپلیکیشن ها در خانه غذا سفراش داد، تاکسی سفارش داد و … . جایگاه اپلیکیشن های سفارش گیری در اپ استور نیز بسیار خوب است.

۱۱پیاده سازی چت ‌بات(chatbots)  برای ایجاد تجربه کاربری بهتر

تحول دیگر در دنیای طراحی اپلیکیشن ها، فناوری چت‌ بات است. این تکنولوژی باعث بهتر شدن تجربه ی کاربری و پیشرفت و بهبود کسب و کارها می شود. چت بات فناوری ای است که با استفاده از آن پاسخگویی به سوالات کاربران بسیار راحت شده است. چت بات در دنیای اپلیکیشن ها کاربرد بسیار زیادی دارد و کارها با آن بسیار راحت شده است.

بات ها، قابلیت های فراوانی دارند و می توانند جای اپلیکیشن های امروزی را بگیرند؛ به عنوان مثال امروزه یک بات به تنهایی می تواند تمامی سوالات کاربران در رابطه با اطلاعات هواشناسی را پاسخ دهد. چت بات می تواند بسیاری از کارها را همانند یک دستیار انجام دهد.

۱۲بارگذاری به روش   Lazy Loading

Lazy Loading نیز تکنولوژی دیگری است که دنیای طراحی اپلیکیشن را دچار تحول کرده است. با استفاده از فناوری Lazy Loading سرعت بارگذاری تصاویر در اپلیکیشن ها افزایش یافته است.

تکنولوژی های جدید طراحی اپلیکیشن

تکنولوژی های جدید طراحی اپلیکیشن

۱۳اپلیکیشن های آنی

اپلیکیشن های آنی، اپلیکیشن هایی هستند که سریعا روی گوشی اجرا می شوند و نیازی به نصب آن ها روی گوشی نیست. به علاوه، حجم چندانی را نیز در حافظه گوشی اشغال نمی کند.

۱۴بلاک چین(Block chain)

با استفاده از فناوری بلاک چین تمام معاملات و تراکنش های یک شرکت، ثبت می گردد و نمی توان رکوردهای ذخیره شده را تغییر داد. با این کار هکرها نمی توانند به داده ها دسترسی پیدا کنند.

سخن آخر

امروزه تکنولوژی های صنعت موبایل به سرعت در حال پیشرفت هستند و کار مردم را راحت تر و راحت تر از قبل می کنند. از جانب دیگر، رقابت در بین توسعه دهندگان نیز بسیار بالا است و باید خود را با جدیدترین تکنولوژی های طراحی اپلیکیشن آشنا سازند؛ این موضوع یک چالشی است که همیشه توسعه دهندگان با آن روبه رو هستند. امیدواریم که مطالب این مقاله شما را با تکنولوژی های جدید طراحی اپلیکیشن آشنا ساخته باشد.

مطالب مرتبط

آموزش نصب لاراول در هاست اشتراکی همونطور که میدونید ، لاراول یکی از محبوبترین فریم فرک های حال حاظر دنیا برای زبان برنامه نویسی php به حساب میاد و همه روزه هم به محبوبیتش اضافه […]

وب اپلیکیشن pwa یکی از روش های مهم در طراحی اپلیکیشن است که در سالهای گذشته با رشد بسیار زیادی روبرو بوده و شرکتهای بزرگ طراحی اپلیکیشن در ایران به طراحی وب اپلیکیشن های پیش رونده یا pwa گرایش پیدا

امروزه برای هر کسب و کاری یک اپلیکیشن وجود دارد .از بازی و سرگرمی گرفته تا کاربردی ترین و ساده ترین مسائل روزمره زندگیمان که برای هرکدام یک اپلیکیشن  قدرتمند و مناسب طراحی شده است. […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های این نوشته

  1. Jiran گفت:

    سلام ممنون از مقاله تون فک میکنم بعضی از این تکنولوژی های طراحی اپلیکیشن الان هم وجود دارند

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036