لطفا امتیاز دهید

یکی از سؤالاتی که همیشه در ذهن صاحبان وب سایت های فروشگاهی به وجود می آید، این است که راز موفقیت یک وب سایت فروشگاهی چیست؟ چطور می شود تعداد فروش محصولات مختلف را افزایش داد؟ یا چطور می شود مشتریان سایت را افزایش داد؟

راز موفقیت یک وب سایت فروشگاهی چیست؟

در این مقاله قصد داریم نکاتی را در رابطه با رازهای موفقیت وب سایت های فروشگاهی بیان کنیم تا بتوانیم شما را با نحوه ی موفقیت در تجارت الکترونیک آشنا سازیم.

وب سایت های فروشگاهی موفق، ممکن است محصولات مختلفی را به مشتریان عرضه کنند ولی همگی آن ها ویژگی های مشترکی دارند که باعث موفقیت آن ها شده است و به وب سایت های فروشگاهی مشهور و پرطرفدار تبدیل شده اند و به این ترتیب، درآمد زیادی دارند. در ادامه، ویژگی هایی که موجب تمایز وب سایت های فروشگاهی موفق از سایر وب سایت های فروشگاهی می شود را شرح می دهیم:

  • منحصر به فرد بودن:

راز اولی که باعث تمایز سایت های فروشگاهی موفق از سایر سایت های فروشگاهی می شود، ارائه محصولات منحصر به فردی است که تا به حال هیچ یک از رقبا، آن ها را ارائه نداده اند.

البته منحصر به فرد بودن، تنها به معنای ارائه ی محصولات منحصر به فرد نیست. خدمات عالی، تخفیفات خاص، ساعات کاری بیشتر، پاسخگویی سریع تر و … مواردی هستند که برای مشتریان ارزش های زیادی دارد و می تواند باعث خاص شدن وب سایت فروشگاهی شود. در مجموع باید اگر می خواهید یک وب سایت فروشگاهی موفق داشته باشید، باید چیزی را به مشتریان ارائه کنید که تا به حال کسی آن را ارائه نکرده است.

راز موفقیت یک وب سایت فروشگاهی چیست؟

راز موفقیت یک وب سایت فروشگاهی چیست؟

  • پیدا کردن مخاطبان به شکلی کار آمد:

راز دومی که باعث موفقیت وب سایت فروشگاهی می شود، تحقیق در رابطه با مشتریان است. این که شما بدانید مشتریان وب سایتتان چه کسی هستند و چه چیزی از نظر آن ها ارزشمند است، باعث می شود محصولات،  خدمات و پیشنهادات و محتوای وب سایت را متناسب با آن ها ایجاد و ارائه کنید و این کار به طور قابل ملاحظه ای باعث افزایش ترافیک سایت می شود که فروش بیشتر را به دنبال خواهد داشت. به بیان دیگر شما باید مشتریان وب سایت فروشگاهی خود را بشناشید و نیازهای آن ها را تعیین کنید و محصولات و خدماتی را ارائه کنید که نیاز آن ها را برطرف کند. این موجب کارآمدی سایت شما خواهد شد.

  • آنها قابل اعتماد هستند.

یک وب سایت فروشگاهی موفق، اعتماد مشتریان را به خوبی کسب کرده است. به یاد داشته باشید که همان لحظات اولی که مشتری وارد سایت می شود، لحظاتی بسیار حیاتی است که باید وب سایت به گونه ای باشد که احساس مثبتی بین مشتری، وب سایت و برند به وجود آورد. سرعت کند در بارگذاری، مشکلات در هنگام کلیک کردن و یا اسکرول کردن، از جمله مواردی است که باعث بی اعتمادی مشتریان نسبت به سایت فروشگاهی می شود.

  • وب سایت های فروشگاهی موفق، انتظارات مشتریان را برآورده می سازند و تنها یک تبلیغ نیستند.

نکته ی بعدی که باعث موفقیت وب سایت های فروشگاهی می شود، این است که دقیقا همانطور که در سایت های دیگر تبلیغ آنها نمایش داده می شود (اگر به صورت خرید محصول با نمایش مقاله) دقیقا همان هستند و کاربر پس از کلیک کردن با موارد دیگری مواجه نمی شود. تبلیغات پوچ و توخالی، باعث شکست یک وب سایت فروشگاهی خواهد شد. علاوه بر این، لینک های تبلیغ در سایت های دیگر، باید دقیقا مخاطب را به سایت فروشگاهی هدایت کند و تبلیغات پاپ آپ و وب سایت های مخرب و واسطه ی دیگری در بین راه وجود نداشته باشد. لینک های مربوط به صفحات مطالب یا خرید محصول، دقیقا باید مشتری را به صورت مستقیم وارد همان جا کند. در غیر این صورت، موجب نارضایتی مشتری خواهد شد.

  • وب سایت فروشگاهی باید بهینه سازی شود و یک وب سایت واکنش گرا باشد:

وب سایت فروشگاهی موفق، وب سایتی است که برای دستگاه های مختلف بهینه سازی شده است. برای این که یک وب سایت فروشگاهی موفق را داشته باشید، باید سایتتان برای انواع گوشی هایی که دارای صفحات نمایش بزرگ و کوچک هستند، بهینه سازی شده باشد تا مشتریان از هر دستگاهی(موبایل، تبلت، لبتاب و …) بتوانند وارد سایت شوند و از خدمات و محصولات آن بهره ببرند.

راز موفقیت یک وب سایت فروشگاهی چیست؟

راز موفقیت یک وب سایت فروشگاهی چیست؟

باید بهینه سازی سایت به صورتی باشد که آن دسته از عناصر و محتوایی که ضروری هستند، برای کاربران موبایل به خوبی نمایش داده شود و عناصری که ضروری نیست، حذف گردد.

علاوه بر این، سایت فروشگاهی باید واکنش گرا نیز باشد. که البته واکنش گرا بودن با بهینه سازی سایت متفاوت است. برای واکنش گرا کردن وب سایت، عناصر موجود در صفحه بر اساس اندازه ی نمایشگرها مجددا تنظیم می گردد و این کار نیز نتایج خوبی را در دستگاه های موبایل به همراه دارد. که البته واکنش گرا کردن سایت برای صفحات نمایش خیلی کوچک، نتیجه بخش نیست و باید سایت برای آن ها بهینه سازی شود.

  • پاسخ سریع و دقیق به سوالات مخاطبان:

در یک وب سایت فروشگاهی موفق، مخاطب سریعا به پاسخ سؤالات خود می رسد. سه سوال کلی در رابطه با محصولات مختلف سایت فروشگاهی برای مخاطبان به وجود می آید که وب سایت فروشگاهی حرفه ای باید به سرعت و به خوبی به آن ها پاسخ دهد:

سوال اولی که برای هر مخاطب پیش می آید این است که آیا محصولی را که من از سایت خریداری می کنم، نیاز مرا برطرف می سازد یا خیر؟ سوال بعدی ای که در ذهن مخاطب ایجاد می شود، قیمت محصول یا خدمات است و سوال سوم سوال از قابل اعتماد بودن وب سایت فروشگاهی است؟

یک وب سایت تجارت الکترونیک موفق، چیدمان محتوا و محصولات و دیگر قسمت های سایت را به گونه ای انتخاب می کند که کاربر به راحتی به پاسخ تمامی این سوالات برسد. به بیان دیگر، جهت یابی در وب سایت های فروشگاهی موفق، کار آسانی است.

  • امنیت در وب سایت های فروشگاهی:

یکی دیگر از مزیت ها و رازهای موفق یک وب سایت فروشگاهی، ایمن بودن آن ها است. این مطلب نیز بسیار مهم است و تنها یک مزیت نیست بلکه یک ضرورت برای سایت تجارت الکترونیک است؛ امروزه همه ی ما با خطراتی که در دنیای مجازی وجود دارد، به خوبی آشنا هستیم. وب سایت فروشگاهی ای برتر است که تمامی نکات امنیتی در آن رعایت شود و گواهی های مختلف امنیتی (از جمله گواهی SSL و …) را نیز داشته باشد. این گواهی ها به مشتری اطمینان می دهد که وب سایت فروشگاهی برای ارتباط بین سرویس دهنده و سرویس گیرنده، بسیار ایمن است و در نتیجه موجب اعتماد مشتری می شود که فروش بیشتر را به دنبال خواهد داشت.

  • تبدیل بازدید کننده به مشتری:

یکی دیگر از رازهای یک سایت فروشگاهی موفق این است که آنها به خوبی بازدید کننده را به مشتری تبدیل می کنند. برای این که بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کنید، باید در سایتتان پیشنهادها و روش های جذاب و خوبی را برای خرید، به آن ها بدهید. دو چیز برای این کار لازم است:

الف) می توانید از کوپن های تخفیف، تخفیف برای اولین خرید، کتاب های الکترونیکی رایگان و یا چیز های دیگری که بازدیدکنندگان دوست دارند، به عنوان پیشنهاد استفاده کنید.

ب) مورد بعدی موقعیت قرارگیری این پیشنهادات در سایت است. این پیشنهادات باید در جایی از سایت قرار گیرد که مخاطب با دیدن آن ها به مشتری واقعی تبدیل شود. یکی از موقعیت های استراتژیک، نمایش آن ها به صورت یک بنر، در هنگام ورود مشتری به سایت است.

  • وب سایت فروشگاهی حرفه ای، ابزار لازم برای بررسی رفتار مشتری را دارد.

برای این که بتوانید در کسب و کار آنلاین خود موفق شوید، باید مشتریان را شناسایی کنید و رفتارهای آن ها را آنالیز کنید. این کار با استفاده از ابزارهای بررسی رفتار مشتری انجام می شود. این ابزارها اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می دهند. به عنوان مثال با استفاده از آن ها می توانید بفهمید که بازدیدکنندگان در چه صفحاتی از سایتتان بیشتر بازدید داشته اند و یا این که کدام صفحه بازدیدکننده ی کم تری را داشته است. به این ترتیب شما از نقاط ضعف و قدرت صفحات مختلف وب سایتتان آگاهی پیدا خواهید کرد.

یکی از بهترین ابزارهایی که می توان برای بررسی رفتار مشتریان از آن استفاده کرد،  گوگل آنالیتیکس(Google Analytics) است که یک ابزار برای آنالیز حرفه ای وب سایت نیز می باشد.

  • یادآوری گاه به گاه به مشتری:

مخاطبان زیادی هستند که پس از مدت ها، به یاد بازدید از سایت می افتند و یا قصد دارند اطلاعاتی از محصولات مختلف را به دست آورند. صاحبان وب سایت های فروشگاهی موفق، به خوبی می دانند که این مخاطبان ممکن است از سایت فروشگاهی به مدت زیادی بازدید نکنند. به همین دلیل آن ها خودشان را به خوبی به مخاطبانشان یادآوری می کنند و پیشنهادات ویژه و یا محصولات جدید خودشان را با استفاده از یک پیام، به آن ها ارسال می کنند.

در این مقاله رازهای موفقیت وب سایت های فروشگاهی را بیان کردیم و امیدواریم شما با رعایت این نکات، در کسب و کارآنلاین خود موفق باشید.

منبع: طراحی وب سایت وب افرا

مطالب مرتبط

آیا وب سایت های شما با “لورم ایپسوم لورم ایپسوم” پر شده ­اند؟ اگر با لورم ایپسوم (متن پیش ساخته) پر شده باشند شما را سرزنش نمی­ کنم. لورم ایپسوم یک کار آسان برای پر […]

هزینه طراحی اپلیکیشن های اندروید و IOS از مسائل حائز اهمیت برای کاربرانی است که نیاز به اپلیکیشن برای کسب و کار خود دارند.در این مطلب به مقایسه هزینه طراحی.

مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی با بدست آورد تعرفه طراحی فروشگاه اینترنتی آغاز می شود و سپس با در نظر گرفتن امکانات مورد نیاز شما و عقد قرارداد طراحی سایت فروشگاهی ادامه میابد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036