لطفا امتیاز دهید

منظور از سئو یا SEO (Search Engine Optimization) یعنی اینکه صفحات وب سایت را طور طراحی کنیم که مورد تایید موتورهای جست و جو گر باشد و رتبه بالایی را در موتورهای جست و جو به دست آورد.

معرفی انواع روش های سئو سایت

روش های سئو در سال های مختلف تغییر می کند در این مقاله به معرفی انواع روش های سئو سایت می پردازیم:

۱- بهینه سازی سایت برای موبایل

جست و جو در وب از طریق کامپیوتر کم کم جای خود را به جست و جو در موبایل داده است با توجه به این که در این روز ها توجه گوگل به موبایل در حال افزایش می باشد. گوگل بر روی الگوریتمی به نام Mobile-First Index کار می کند بنابراین سایت های که صفحات خود را برای استفاده از موبایل بهینه سازی کرده اند از رتبه بالاتری برخوردار خواهند شد.

۲- استفاده از لینک سازی و دریافت لینک سایت های معتبر برای سایت

منظور از بک لینک این است، که یک سایت از لینک سایت های دیگر و یا لینک های خود استفاده کرده است. استفاده از لینک در سایت یکی از عوامل موثر برای بالا بردن رتبه سایت می باشد، چرا که نشان می دهد سایت مورد توجه کاربران قرار گرفته است، البته فراموش نشود که استفاده از لینک زمانی در بالا بردن رتبه سایت موثر است که دیگر عوامل مانند محتوای سایت نیز مناسب باشند

۳- استفاده از کلمات کلیدی در سایت

استفاده از کلمات کلیدی مناسب باعث افزایش بازدید سایت شما می شود و سایت شما رتبه بالاتری را در موتور های جست و جو به دست می آورد، البته به کار بردن زیاد کلمات کلیدی در سایت ممکن است به عنوان اسپم شناسایی شود، پس از کلمات کلیدی به جا و مناسب در سایت خود استفاده کنید.

معرفی انواع روش های سئو سایت

۴- استفاده از شبکه های اجتماعی برای سایت

همانطور که می دانید توییتر، فیس بوک، اینستاگرام و یوتیوب از شبکه اجتماعی پرطرفدار می باشند، استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو سایت شما بسیار اهمیت دارد تا آنجا که بعضی افراد این دو را مکمل یکدیگر معرفی کرده اند. چرا که شبکه های اجتماعی باعث معرفی برند شما به کاربران می شود و به این صورت که به طور رایگان می توانید از طریق این شبکه ها با هزاران نفر صحبت کنید. برای استفاده از شبکه های اجتماعی سعی کنید پست های جذاب ایجاد کنید و به پیغام های کاربران خود پاسخ دهید.

۵- به هیچ عنوان کپی برداری نکنید.

از کپی کردن متن های سایت های دیگر جدا پرهیز کنید، چرا در گوگل امکان بررسی کپی بودن مطالب سایت وجود دارد و در صورت کپی کردن مطالب سایت شما امتیاز منفی کسب می کند.

۶- برای صفحات وب از کد نویسی درست استفاده کنید.

کد نویسی تاثیر زیادی در وضعیت سئو سایت دارد، در هنگام کد نویسی به استانداردهای کد نویسی توجه کنید، مثلا از تگ h1 در عنوان و از دیگر تگ ها در زیر عنوان ها به ترتیب استفاده می شود.

۷- امنیت سایت خود را افزایش دهید.

با توجه به این که استفاده از اینترنت روز به روز در حال افزایش می باشد، برای سایت خود لایه امنیتی ایجاد کنید. هیچ وقت نمی توان بری سایت امنیت ۱۰۰ درصدی ایجاد کرد. همانطور که می دانید هر سایتی با Http شروع می شود که شامل لایه امنیتی TSL و SSL می باشد و امنیت سایت را افزایش می دهند تا از هک شدن آن جلوگیری شود.

۸- استفاده از عناوین مناسب

استفاده از عنوان مناسب برای تگ ها تاثیر به سزایی در بدست آورن رتبه بالا سایت شما دارد، بهتر است برای سایت خود از عنوان های جذاب و کوتاه استفاده کنید.

۹- انتخاب طول محتوای مناسب

طول محتوا باید مناسب باشد، استفاده از محتوای کوتاه نقش زیادی در جذب کابران دارد، اما هیچ وقت مطالب بلند را فراموش نکنید چرا که محتوای طولانی رتبه بالاتری در جست و جو گوگل به دست می آورد.

۱۰- بارگذاری سریع

در سایت خود از تصاویر و ویدئو هایی استفاده کنید که بارگذاری سریع داشته باشد چون باعث می شود که کابران سایت شما را ترک نکنند.

۱۱- به روز رسانی سایت

برای این که در موتورهای جست و جو گوگل رتبه بالایی کسب کنید مطالب سایت خود را هر چند وقت به روز رسانی کنید.

۱۲- استفاده از تصاویر و ویدئو

متن ها نقش موثری در سایت ها دارند اما اگر همراه متن از تصاویر و ویدئو استفاده کنید باعث می شود که کاربران بیشتر جذب سایت شما شوند، و در نتیجه در موتورهای جست و جو گوگل رتبه بالاتری کسب کنید.

معرفی انواع روش های سئو سایت

در سال ۲۰۱۸ از استراتژی های زیر برای کسب ترافیک بیشتر در گوگل استفاده شد که به شرح زیر می باشند:

۱- بهینه سازی سایت شما برای رنک گوگل
۲- کلمات کلیدی در سایت
۳- به روز رسانی، ارتقاء و انتشار مطالب قدیمی وبلاگ
۴- کپی آگهی های اد وردز (Adwords) به عنوان ساخت عنوان و تگ های توصیفی
۵- پیدا کردن فرصتی برای لینک سازی شکسته در ویکی پدیا
۶- استفاده از بهترین کلمات کلیدی سایت رقبا
۷- بهینه سازی محتوا برای به حداکثر رساندن اشتراک گذاری
۸- به سایت های مدیریت لینک کنید
۹- ارسال لینک جویس (Link Juice) به صفحات نشسته در صفحه ۲ و ۳
۱۰- یک کلمه را به ایمیل خود ارسال کنید و نرخ پاسخ شما را تا ۴۵ درصد افزایش می دهد
۱۱- برای توصیفات یوتیوب پست های وبلاگ کوچک بنویسید
۱۲- بهینه سازی محتوا برای “Semantic SEO”
۱۳- جایگذاری کلمات کلیدی در برچسب های عنوان
۱۴- استفاده ویکی پدیا برای ایده های کلیدی و موضوعی
۱۵- از لیست بهترین ها برای پیدا کردن امکانات عالی لینک استفاده کنید
۱۶- انتشار مطالب با ۱۸۰۰ کلمه
۱۷- کلمات کلیدی ایجاد کنید
۱۸- پیدا کردن کلمات ناشناخته با این (Underground) ابزار سئو
۱۹- پیدا کردن مکان خوبی برای فرصت لینک سازی با استفاده از Flippa
۲۰- برای رسیدن به ترافیک بیشتر از کنسول سرچ گوگل (Google Search Console) استفاده کنید

مطالب مرتبط

امنیت سایت از آن مسائل مهم و غیر قابل انکاری است که نمیتوان آن را لحظه ای به تعویق انداخت. عاقلانه است که به محض این که سایت خود را طراحی کردید، اقدامات امنیتی آن […]

اغلب سایت هایی که بر روی وب هستند دارای قابلیت عضویت افراد می باشند. همانطور که می دانید افزونه های وردپرس برای رفع خلاهایی که هسته ی این سیستم مدیریت محتوا دارد ، طراحی شده […]

طراحی سایت و اپلیکیشن دنیای طراحی وب و نرم افزارهای تحت وب با به وجود آمدن دستگاه ها و فن آوری های همراه (تلفن های هوشمند و …)  تغییر فراوانی نموده است . طراحان سایت […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036