لطفا امتیاز دهید

برای به روز بودن و اولویت دادن به نظرات کاربران، شما باید سایتتان را دوباره طراحی کنید و خب، باید بدانید که چگونه از مشکلات رایج سئو وقتی که شما در حال طراحی مجدد وب سایت هستید، جلوگیری کنید. طراحی مجدد یک وب سایت، چه از نظر مشتری و چه از نظر شخصی یکی از مهم ترین بخش های بازاریابی در دنیای امروز است. طراحی مجدد سایت و بازبینی آن امری ضروری است، زیرا تکنولوژی، روند و انتظارات کاربران در طول زمان تغییر می کند و اگر ما می خواهیم در بین رقبا باقی بمانیم، باید با این تغییرات هماهنگ شویم. با ما همراه باشید تا در این مقاله به چگونه از مشکلات سئو درطی طراحی دوباره سایت پیشگیری کنیم پاسخ دهیم.

چگونه از مشکلات سئو درطی طراحی دوباره سایت پیشگیری کنیم ؟

اما انجام این کار با این که ضروری است ولی همچنین ریسک های بسیاری را از نظر سئو به همراه دارد. بعضی چیزها می توانند در هنگام انجام فرایند طراحی مجدد و انتقال سایت سبب مشکلاتی شوند. این مسائل به طور بالقوه باعث می شوند که موتورهای جستجو دیگر این وبسایت را به عنوان پاسخ معتبر به درخواست های مربوطه نشان ندهند. در بعضی موارد، اشتباهات خاص حتی ممکن است به جریمه شدن سایت منجر شوند و هیچکس این چنین چیزی را نمی خواهد!!

بنابراین در این مقاله، به بررسی اشتباهات رایج طراحی دوباره وب که می تواند SEO را نابود کند می پردازیم. دانستن خطرات احتمالی که منجر به کاهش ترافیک سایت خواهد شد مطمئنا به شما کمک خواهد کرد. همچنین نکات ضروری قبل از انتقال سایت، در هنگام راه اندازی و بعد از راه اندازی در این مقاله گنجانده شده که با رعایت آن ها رتبه های سایت را از دست نخواهید داد. با وب افرا همراه باشید.

قبل از طراحی مجدد وب سایت به نکات زیر دقت کنید:

چه چیزی باعث شده است که به طراحی مجدد وب سایت خود فکر کنید مسلما دلیل قانع کننده ای برای طراحی مجدد وب سایت دارید که شاید شامل لیست زیر باشد:

  • بهبود بخشیدن به تجربه کاربری
  • جهت استفاده ی تجاری از وب سایت
  • جهت بازاریابی
  • بهبود سئو و بروز رسانی آن

بنابراین پیش از طراحی مجدد وب سایت باید دلیل مشخص و قانع کننده ای داشته باشید. بعد از تعیین کردن هدف، باید مطمئن شوید که وب سایت ویژگی ها و قابلیت های مورد نظر برای طراحی مجدد را دارد. پروژه زمانی موفق می شود که توسط یک تیم حرفه ای و با تجربه مدیریت شود و مراحل سئو در آن به دقت دنبال شود. تیم طراحی وب سایت وب افرا در خدمت شماست تا طراحی مجدد وب سایت شما را با رعایت نکات سئو انجام دهد با کارشناسان ما تماس بگیرید.

محتوا و ساختار اطلاعات وب سایت

برای موفقیت در طراحی مجدد وب سایت و سئو، موضوع کلی سایت و محتوای سایت تاثیر مستقیم دارد. دسته بندی اولین قدم در داشتن محتوای مناسب است. در هنگام بازبینی و طراحی دوباره سایت باید به محتوا و ساختار آن، نقشه سایت و برنامه تولید محتوا دقت کنید. باید اطمینان حاصل کنید که صفحه هایی که در آنها مطالب مهمی ارائه شده است، اصول سئو را به درستی رعایت کرده اند و پس از آن می توانید صفحه را بدون مشکل انتقال بدهید.

نقشه وب سایت خود را بررسی کنید و ببینید چه کاستی هایی دارد و چه ویژگی ها و قابلیت هایی باید به آن اضافه گردد. با این کار می توانید سئوی صفحات را هم در مراحل بعدی به راحتی منتقل کنید. از خزنده هایی مثل Screaming Frog و یا DeepCrawl برای جستجوی تمامی صفحه های وب سایت کنونی تان استفاده کنید.

چگونه از مشکلات سئو درطی طراحی دوباره سایت پیشگیری کنیم

چگونه از مشکلات سئو درطی طراحی دوباره سایت پیشگیری کنیم

بهینه ‌سازی داخلی وب ‌سایت

بیایید کمی عمیق تر به مسئله ی سئو نگاه کنیم، چه ارتباطی بین محتوای شما و هدف فرد جستجو کننده وجود دارد؟ این یکی از مهم ترین بخش ها در سئو و بهینه سازی است. حالا پس از طراحی مجدد وب سایت می خواهید چه مسائلی را مطرح کنید و چه تغییراتی را در محتوای قبلی به وجود آورید. با استفاده از URL صفحه، بدنه متن، توضیحات متا، کلمات کلیدی و .. می توانید بهینه سازی صفحات وب سایت را انجام دهید. پس از بهینه سازی ممکن است سایت بلافاصله قابل استفاده باشد و یا اینکه کاربران برای مشاهده سایت مجبور هستند منتظر باشند تا مراحل پس از راه اندازی وب سایت طی شود.

ریدایرکت ها ( انتقال بازدید کننده به سایت جدید)

از نخستین فعالیت هایی که برای آزمودن تجربه کاربری باید انجام دهید این است که از نبود URL  صفحات سایت در لیست ریدایرکت ۳۰۱ اطمینان حاصل کنید. بنابراین باید دقت داشته باشید تا سایت بر روی ریدایرکت اشتباه طراحی نگردد. مطمئنا هیچ مدیر سایت و کارفرمایی نمی خواهد که وب سایتش بعد از طراحی مجدد با خطای ۴۰۴ روبه رو شود. اگر محتوا و صفحات شما از ایندکس موتورهای جستجو خارج گردد و یا اصطلاحا ایندکس نشود، گوگل صفحه را حذف می نماید که مسلما هیچ مدیر وب سایتی دوست ندارد وب سایتش به این سرنوشت دچار شود. بنابراین به یاد داشته باشید هر صفحه ای که اشتباهی ایندکس گردد یا با اخطار ۴۰۴ مواجه شود، حذف خواهد شد.

به هر حال بعد از انجام همه ی مراحل گفته شده، باید مطمئن شوید که همه ی صفحه ها به درستی انتقال یافته اند و لینک تمامی آن ها درست است و اگر از یک لینک مطئن نیستید باید صفحه ی جدیدی با URL  جدید ایجاد کنید. اگر دارای یک وب سایت بزرگ و با صفحات متعدد می باشید و می خواهید آن را مجددا طراحی کنید، این قسمت را حتما انجام دهید.

می توانید از ابزارهایی مثل کنسول جستجوی گوگل و یا ابزار وب مستری بینگ استفاده کنید تا مشخص شود تمام صفحات به درستی منتقل شده اند و به آسانی مشاهده خواهید کرد که کدام صفحات به درستی منتقل نشده اند. بعد از یافتن صفحات و انتقال آنها، باید از اجرا شدنشان در سرور و افزونه ها و پلاگین ها اطمینان یابید که پیش از اجرای سایت، انجام دادن این مرحله الزامی است.

در این مرحله مکررا در مورد اهمیت و ضرورت ریدایرکت کردن درست صفحات توضیح دادیم و این مسئله از مهم ترین مشکلاتی است که در بیشتر انتقال ها مشاهده می گردد. پس از راه اندازی سایت برای تسریع فرایندها و کم شدن کارها، باید به ریدایرکت و انتقال صفحات توجه داشته باشید.

راه‌اندازی وب سایت

خب اکنون نوبت به راه اندازی وب سایت است، همه ی نکات موجود در لیستتان را بررسی نمایید و سپس گزینه هایی که برای بهبود وب سایت لازم است را اضافه نمایید. اطمینان حاصل کنید که همه ی صفحات باز می شوند و اگر حتی یک صفحه به درستی باز نمی شود، وب سایت را راه اندازی ننمایید. به یاد داشته باشید، مشکلات قبل از راه اندازی وب سایت بسیار راحت تر حل می شوند تا بعد از راه اندازی وب سایت

بعد از راه‌اندازی وب سایت

ریدایرکت ها را بررسی کنید

نخستین کاری که بعد از راه اندازی سایت باید انجام دهید بررسی ریدایرکت ها، نقشه قدیمی وب سایت و خزنده قدیمی است تا اطمینان حاصل کنید صفحات به درستی منتقل شده اند و اگر صفحه ای به درستی منتقل نشده و با ارور ۴۰۴ روبه رو می شوید، بهتر است سریع تر آن را درست کنید.

سایت را به صورت زنده بررسی کنید

بعد از چک کردن ریدایرکت ها، باید اطمینان یابید که همه ی محتوای صفحات بهینه شده اند و از نسخه قدیمی به نسخه ی جدید به درستی منتقل شده اند بنابراین باید سایت را بررسی نمایید.

این مرحله از مهم ترین مراحل است در صورتی که وب سایت محتوای پویایی داشته باشد. اگر لینکی به درستی منتقل نشده باشد و یا محتوایی از بین رفته باشد در این مرحله مشخص می شود.

برای مثال ممکن است با وجود اینکه همه ی تگ های عنوان ها را در مراحل اولیه بهینه سازی کرده اید، اطلاعات در دیتابیس به درستی وارد نشده باشد، بنابراین باید عنوان ها را بررسی کنید تا در سایت محتوای تکراری وجود نداشته باشد.

چگونه از مشکلات سئو درطی طراحی دوباره سایت پیشگیری کنیم

چگونه از مشکلات سئو درطی طراحی دوباره سایت پیشگیری کنیم

اعتبار سنجی عملکرد و کدها در وب سایت

یک وب سایت پویا و داینامیک مثل یک وب سایت استاتیک نیست. بنابراین باید از مناسب بودن وب سایت و دوستانه بودن آن برای موبایل ها مطمئن بود و صفحه ای اصلی سایت و ویژگی های آن را در نسخه ی موبایل به آژمایش گذاشت.

برای یافتن صفحاتی از وب سایت که نیاز به بهینه شدن دارند از ابزارهای آزمایش سرعت استفاده نمایید. در اجرا شدن و سرعت یک وب سایت مواردی مثل سرور، هاستینگ  و… تاثیر دارند که باید به آنها توجه داشته باشید.

نظارت بر وب سایت جدید

طراحی مجدد یک وب سایت و انتقال آن کاری بس دشوار است اما بعد از راه اندازی و اتمام کار مسلما انرژی تازه ای خواهید گرفت اما هنوز کار شما به پایان نرسیده است و باید بعد از اجرای وب سایت و انتقال urlهای قبلی، وب سایت را تحت نظارت داشته باشید. بعد از یک یا دو ما با استفاده از کنسول جستجوی گوگل با ابزار وب مستری بینگ سایت خود را نظارت و بررسی نمایید. با استفاده از این ابزار ها می توانید مسائلی مثل ارور ۴۰۴ ، مشکلات مربوط به خزنده ها و .. را مشاهده کنید.

پیگیری سئو و رفع نواقص

بعد از تمام شدن مراحل طراحی مجدد وب سایت و نظارت بر عملکرد سایت، ایده ی اولیه ی خود را بررسی کنید و وب سایت آماده و اجرا شده را با آن مقایسه نمایید. با این کار مشکلات موجود را مشاهده کرده و به بهترین نحو در صدد رفع آن بر می آِیید.

ترجمه از searchenginejournal

مطالب مرتبط

توسعه دهندگان وب همیشه به دنبال بهترین ابزار و زبان برنامه نویسی برای استفاده هستند. اما در این مقاله ما قصد داریم شما را با یکی از قدرتمند ترین زبان های برنامه نویسی یعنی پایتون و فریم ورک هایی که

با همه گیر شدن ویروس کرونا هم میتوان کسب درآمد عالی داشت و خدمات خود را بصورت آنلاین با طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن ارائه کنید .

امروزه برای طراحی سایت ها، نرم افزار های زیادی وجود دارند که امکانات و ویژگی های مختلفی دارند و همین تعدد آن ها موجب شده است طراحان در انتخاب آن ها دچار سردرگمی شوند. انتخاب […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های این نوشته

  1. حمید رضا گفت:

    با سلام ممنون از مقاله ی خوبتون
    برای طراحی مجدد وب سایت باید چقدر پرداخت کنم؟ به نظر من که سخت تر از اونه که خودم بتونم انجامش بدم. میشه راهنمایی کنین

    1. با سلام دوست عزیز
      برای اطلاع از تعرفه طراحی مجدد سایت با کارشناسان آنلاین وب افرا تماس بگیرید.

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036