لطفا امتیاز دهید

با افزایش گزینه های جذاب  طراحی وب سایت جدید، ما میلیون ها برنامه و وب سایت را مشاهده می کنیم.  در این برنامه  بسیاری از گزینه های طراحی ضعیف را می بینیم که مانع از توسعه آن ها می شود. از جمله محتوای ضعیف، ناوبری ناچیز و خطا های نا شناخته، جنبه های زیادی از طراحی وجود دارد که می تواند بهبود یابد.

اجتناب از اشتباهات رایج در طراحی برنامه های کاربردی

در این مقاله قصد داریم از  ۱۰ اشتباه رایج در طراحی برنامه های کاربردی توسط راه حل های ارائه شده پرهیز کنیم.

۱ –  استفاده از طراحی پاسخگو را فراموش نکنید

بیش از ۴۰ درصد از جستجوها در موبایل انجام می شود، داشتن یک وب سایت که می تواند به درستی روی آن دستگاه نمایش داده شود برای هر کسب و کار اهمیت دارد. بسیاری از وب سایت های این روزها با طراحی وب پاسخگو ایجاد شده اند. گوگل یک به روز رسانی جستجو را معرفی کرد که وب سایت های غیر پاسخگو را در جستجوهای تلفن همراه جریمه می کند، اگر ما روی این نکته تمرکز نکنیم، مشکل بزرگی به وجود خواهد آمد.

۲ – اختلال در طراحی محتوا

محتوا در برنامه چیزی است که مشتری توسط آن هدایت می شود. ساختار محتوا می تواند باعث یک موفقیت یا شکست باشد. کاربران وقت ندارند کل صفحه را بخوانند ، آنها فقط نقاط ضروری مانند عنوان ها، زیر شاخه ها، گلوله ها، کلمات کلیدی و غیره را اسکن می کنند. ما باید محتوای مهم و لینک هایی را که کاربران هنگام کلیک کردن از طریق صفحه، کلیک می کنند را برجسته کنیم.

  • محتوای غیر ضروری که صفحه را پر می کند، در صفحه قرار ندهید.
  • با استفاده از حاشیه ها، فاصله بین متن و تصاویر خود وب سایت را به اندازه کافی خوانا کنید.

به روز رسانی و هماهنگی : هدف از به روز رسانی این است که محتوای جدید و یا ویژگی های جدید را اضافه کنید و اشتباهات گذشته را تصحیح کنید.

۱۰ اشتباه رایج در طراحی برنامه های کاربردی

۱۰ اشتباه رایج در طراحی برنامه های کاربردی

۳ – عناصر طراحی واقعی را فراموش نکنید

عناصر طراحی سازگار را از طریق نرم افزار داشته باشید.

عناصر طراحی پلت فرم (Android / iOS) را در نظر بگیرید و بر اساس آن برنامه را ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که عکس ها، فیلم ها و آگهی ها از محتوا پشتیبانی می کنند و طرح را متعادل می کنند.

آیکن ها و تصاویر پشتیبانی از متن به کاربر کمک می کند به راحتی از طریق اسکن محتوا با استفاده از این تصاویر زیبا، تجربه خوبی داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که آیکون ها و تصاویر به کار رفته، از محتوا پشتیبانی می کند و مطابق با محتوا باشد.

۴ – زمان بارگیری را کنترل کنید

در حالی که خوب است که انیمیشن جاوا اسکریپت زیبا داشته باشیم تا توجه مشتریان را جلب کنیم اما اگر این کار کارایی را تحت تأثیر قرار دهد خوب نیست.

یک صفحه با نیمی از تصاویر با آیکون های مختلف و عدم وجود سلسله مراتب محتوا منجر به طراحی بد می شود. و زمان بارگیری را کند می کند.

هدف از طراحی خوب، ارائه راهنمایی، تمرکز و یک سلسله مراتب محتوا است. با کنترل و تنظیم محتوا می توانید زمان بارگیری را بهبود بخشید.

۵ – اندازه صحفه نمایش

به عنوان طراحان خوب، ما باید یک سایت را که متناسب با تمام اندازه صفحه نمایش است، ایجاد کنیم. ۱۰۲۴x768 پیکسل طرح بندی بهینه شده برای وب سایت ها است.

ما می توانیم در مورد قطعنامه های معمولی استفاده شده از سایت های زیر اطلاعاتی بدست آوریم:

  • گوگل آنالیز:اطلاعاتی را در مورد سیستم عامل هایی که بیشتر شامل مشتریان شما هستند و به وضوح بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند را می دهد. این تاریخ بسیار زیاد در تجدید نظر در وب سایت کمک می کند. به عنوان مثال Minttra فرصتی را در اختیار مشتریان تلفن همراه قرار داده و برنامه وب را رها کرده است و این موضوع کمک می کند تا میلیون ها بار دانلود شوند. اما در اواخر امسال آنها با برنامه وب پشت سر می گذارند.
  • W3 Schools Browser Stats: شما می توانید یک لیست از مرورگر محبوب استفاده شده توسط netizens پیدا کنید و آنها را با توجه به محبوبیت مرتب کنید.

 

۱۰ اشتباه رایج در طراحی برنامه های کاربردی

۱۰ اشتباه رایج در طراحی برنامه های کاربردی

۶ – نحوه ارتباط با مشتری

برای برخی از مشتریان سوالاتی پیش می آید که برای پاسخ دادن به آن ها راهی باید در پیش گذاشت. اما نمی شود که شماره تلفن تان را روی نرم افزار قرار دهید تا آن ها برای کوچک ترین سوال به شما زنگ بزنند بلکه باید در یک قسمت سوالات رایج را قرار دهیم تا به سوالات مشتریان پاسخ داده شود.

۷ –   توجه به مخاطبان هدف

این بسیار مهم است طراحی اپلیکیشن باید به گونه ای باشد که با مخاطبان هدف سازگار باشد و نحوه استفاده از رنگ ها و طرح ها باید مطابق با سلیقه مخاطبان باشد تا آن ها از اپلیکیشن لذت کامل ببرند. و فروش شما بالا برود.

۸ –  قرار دادن تبلیغات در جای اشتباه

تبلیغات هسته ای برای هر نام تجاری برای تولید درآمد است، اما اگر آن را در برنامه و پر تحرک و  ناراحت کننده برای کاربران، نشان دهید، تبلیغات شما نادرست است و شما باید استراتژی خود را از قرار دادن تبلیغات تغییر دهید.

  • تبلیغات تمام صفحه را در نظر نگیرید و دکمه بستن نامرئی نباشد.
  • هرگز مطالب را با قرار دادن آگهی ها پوشش ندهید، که این کار، هدف برنامه را از بین می برد.

۹ –  فرم ثبت نام / ثبت نام پیچیده.

از اطلاعات کاربران برای ثبت نام کدام موارد را لازم دارید؟  اگر شما نیاز به اطلاعات زیادی دارید، در مراحل مختلف برنامه، آن را جمع آوری کنید، به طوری که کاربر نگران مشاهده فرم های مختلف ثبت نام نباشد.

۱۰ –  ترویج مشارکت اجتماعی

شخصا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، که هویت نام تجاری را تقویت می کند و رابطه را تقویت می کند.

  • پست کردن وبلاگ ها در رسانه های اجتماعی می تواند رتبه های بالاتر در گوگل را به دست آورد.
  • Freebies که مشتری را به استفاده از برنامه تشویق می کند.

ترجمه از medium.com

مطالب مرتبط

شرکت طراحی سایت وب افرا: شرکت طراحی سایت وب افرا فعالیت خود را در سال ۱۳۸۷ شروع کرده در سال ۱۳۹۰ با اتکا به بیش از ۳ سال سابقه فعالیت خود را قدرتمند تر از […]

موشن گرافیک چیست؟ موشن گرافیک یک قطعه فیلم یا انیمیشن دیجیتالی است که باعث ایجاد توهم حرکت و چرخش در دید می شوند و معمولا برای استفاده در پروژه های چند رسانه ای با صدا […]

ویرایشگر فعلی وردپرس در طول این سالها تغییرات زیادی نداشته است و تقریباً بیشتر قسمت های آن یکسان و بدون تغییر باقی مانده است. هم اکنون زمان تغییر وردپرس با حضور ویرایشگر جدید، یعنی گوتنبرگ […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036