لطفا امتیاز دهید

افراد زیادی هستند که اخیرا سایت هایی را راه اندازی کرده اند و به دنبال این هستند که در گوگل آن را به ثبت رسانند. اگر شما هم جزء این دسته  هستید، مطالب ما را در این مقاله دنبال کنید؛ در این مقاله نحوه ی ثبت سایت در گوگل را آموزش می دهیم:

آموزش ثبت سایت در گوگل

در صورتی که به دنبال ایجاد ورودی برای وب سایت خود از موتور جستجوی گوگل هستید، این کار به راحتی امکان پذیر است؛ به راحتی می توانید وب سایت خود را در گوگل ثبت کنید تا به این ترتیب روبات های گوگل مطالب سایت شما را بررسی کنند و در نتایج جستجو به کاربران نشان دهد.

گوگل وب مستر

یکی از ابزارهای رایگان شرکت گوگل، گوگل وب مستر است که ابزارهای زیادی را در اختیار مدیران وب قرار می دهد تا وب سایت خود را از لحاظ موتورهای جستجو بررسی کنند و نقاط ضعف موجود در سایتشان را دریابند و در آخر از صفحه نتایج جستجو بهترین نتیجه را بگیرند.

مزایای ثبت سایت در گوگل وب مستر یا (Google Search console)

استفاده از گوگل وب مستر برای ثبت سایت در گوگل، مزایای زیادی به همراه دارد  که عبارت است از:

۱- با استفاده از گوگل وب مستر، مطالب سایت در گوگل فهرست می شود؛

۲- ترافیک سایت را می توان مشاهده و کنترل کرد؛

۳- با آن می توان نحوه دیدن سایت شما از سمت گوگل را بررسی کرد؛

۴- علاوه بر این می توانید بفهمید که چه کلمات جستجو شده ای به سمت سایت شما ارجاع داده شده است؛

۵- وب سایت هایی را که به سمت سایت شما لینک داده اند را می بینید؛

۶- میزان کارایی سایت در موبایل و تبلت را نیز می توانید مشاهده کنید؛

۷- و فراخوانی Crawler گوگل به یک مطلب خاص در سایت، مزیت دیگر استفاده از گوگل وب مستر است که موجب شده است استفاده از گوگل وب مستر به یک ضرورت تبدیل شود.

در ادامه نحوه ی اتصال گوگل وب مستر به وب سایت (نحوه ی ثبت سایت در گوگل) را به طور کامل آموزش می دهیم:

ثبت سایت در گوگل (اضافه کردن سایت)

برای ثبت سایت در گوگل، ابتدا باید یک حساب کاربری در این سایت ایجاد کنید تا بتوانید از ابزارهای شرکت گوگل استفاده کنید. به همین دلیل در ابتدا باید به لینک google.com/webmasters رفته و گزینه Sign in را بزنید. در آن جا کادری هست که باید نام وب سایت خود را به صورت کامل وارد کرده و بر روی دکمه Add A Property کلیک کنید.

آموزش ثبت سایت در گوگل

آموزش ثبت سایت در گوگل

ثبت سایت در گوگل – تاییدیه

در مرحله ی بعدی، گوگل مراحلی را قرارداده است که می خواهد بفهمد آیا سایت متعلق به خود شما است یا خیر؟ گوگل به چند طریق می تواند تأیید کند که سایت شما متعلق به خود شما است؛ البته خود گوگل بهترین راه را پیشنهاد می دهد و ما هم آن را دنبال می کنیم:

ابتدا باید با استفاده از کلیک کردن بر روی گزینه ی this HTML verification file فایل را دانلود کنید.

پس از آن، در پوشه Public_html  سایت خود، فایل متنی دانلود شده را آپلود کنید. در این مرحله با رفتن به قسمت File Manager پنل هاست خود، می توانید این فایل را آپلود کنید.

برای این که مطمئن شوید فایل به درستی کپی شده است، بر روی لینک نشان داده شده توسط گوگل کلیک کنید.

آموزش ثبت سایت در گوگل

آموزش ثبت سایت در گوگل

محتوای فایل متنی گوگل را در هنگامی که بر روی لینک مورد نظر کلیک می کنید می توانید ببینید.

پس از این که مطمئن شدید که مراحل قبلی به درستی انجام شده اند، بر روی گزینه ی Verify کلیک کنید. با این کار در عرض چند ثانیه، گوگل تأیید می کند که سایت از آن خود شما است. پس از اتمام این مرحله موفق شده اید سایت خود را در گوگل وب مستر به ثبت رسانید.

سخن آخر

پس از ثبت سایت در گوگل باید تلاش کنید رتبه ی سایت خود را در نتایج گوگل ارتقا دهید؛ برای این کار باید یک سایت کاربردی داشته باشید؛ سئوی سایت بسیار مهم است. مطمئن شوید که تمامی اصول سئو در سایت را رعایت کرده اید. علاوه بر این، محتوای سایت بسیار مهم است. محتوای ارزشمندی را در سایت خود قرار دهید تا یک سایت کاربردی داشته باشید.

مطالب مرتبط

وب اپلیکیشن pwa یکی از روش های مهم در طراحی اپلیکیشن است که در سالهای گذشته با رشد بسیار زیادی روبرو بوده و شرکتهای بزرگ طراحی اپلیکیشن در ایران به طراحی وب اپلیکیشن های پیش رونده یا pwa گرایش پیدا

امروزه دستگاه های هوشمند مثل گوشی های هوشمند و تبلت ها و . . . در بین مردم فراگیر شده اند و اکثر مردم دارای یکی از این دستگاه های هوشمند هستند که اکثر کارهای […]

آموزش راه اندازی اپن کارت و تنظیمات اولیه در وب افرا : Open Cart یک سیستم فروشگاهی open source (کد باز) بسیار قدرتمند است .  ویژگی های بسیار بالایی از جمله user friendly (کاربر پسند) […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036