لطفا امتیاز دهید

اصل ساده نگه داشتن طراحی وب سایت

به دلیل این که وب یک جسم بصری است ، طراحی وب سایت شما بسیار مهم است زیرا چگونگی ارائه اطلاعات روی سایت مشخص می‌نماید. اگر طراحی شما آماتوری و مزاحم باشد ، بازدیدکنندگان آن را جدی نگرفته و یا سریعا روی دکمه back  مرورگر کلیک می کنند . در این مقاله ، اصل سادگی در طراحی وب سایت که بسیار مهم است را توضیح می دهیم . با ما همراه باشید .

در روزهای اولیه ، وب حاوی سایتهای بود که در آنها مقدار زیادی اطلاعات وجود داشت . این سایت ها مفید بودند و به خوبی کار می کردند ، اطلاعات در آنها به صورت فشرده ارائه شده بودند و تا جایی که امکان داشت اطلاعات درون یک صفحه نمایش داده می‌شدند. با این حال طراحان وب به سراغ این صفحات رفته و صفحات زشت وب را به صفحات هنری تبدیل کردند.

قبل از اینکه شروع به طراحی سایت خود کنید باید مقداری زمان صرف کنید تا بتوانید سایت های خوب طراحی شده در موضوع مشابه با سایت خود را تحلیل کنید. اگر چند سایت خوب پیدا کردید ، می‌توانید بین همه آنها اصول طراحی مشترکی را ببینید .

سادگی : کمتر بیشتر است

اگر قرن گذشته روی یک از تمرکز داشت ، آن اصل این بود که کمتر بیشتر است . به عنوان مثال جمله های همینگوی که سعی می کرد در کوتاهترین جمله بیشترین مطلب را ارائه کند ، نقاشی های مینی مالیستی ، و البته طراح مد رائول یک مثال خوب از چگونگی اعمال اصل سادگی روی صفحه خانه را نشان داده است .

اصل ساده نگه داشتن طراحی وب سایت

اصل ساده نگه داشتن طراحی وب سایت

یا وب سایت apple.com  را در نظر بگیرید . در حالی که اپل دارای محصولات مختلفی است که در فروشگاه های مختلفی آنها را به فروش می‌رساند ، صفحه ی خانه آن همیشه دارای یک پیغام ساده و واضح هست که تعیین می کند شرکت در یک زمان خاص چه کاری را انجام می دهد.

برخلاف آن سایت dell.com  است . در حالی که شاید به نظر برسد که این صفحه وب نسیبت به سایت apple.com   شلوغ تر است ، اما وقتی در نظر بگیرید چه تعداد مشتری به سایت شرکت دل مراجعه می‌کنند متوجه می‌شوید که این سایت نیز حتی از سایت اپل ساده‌تر است .

اصل ساده نگه داشتن طراحی وب سایت

اصل ساده نگه داشتن طراحی وب سایت

طراحی وب سایت ساده ولی حرفه ای

یکی از بهترین مثال ها برای سادگی طراحی ، وب سایت گوگل است . صفحه ی خانه این  موتور جستجو بسیار معروف است زیرا درون آن هیچ چیز اضافی وجود ندارد .

حتی سایت هایی که در آنها اطلاعات بسیار زیادی باید انتقال داده شوند نیز سادگی را رعایت می‌کنند. چند سال قبل بی بی سی نیوز و سی ان هر دو دارای سایت های پیچیده و شلوغ بودند که اخبار و تصاویر زیادی در صفحه ی خانه آنها قرار می‌گرفت . اما امروزه هر دو این سایت ها بسیار ساده تر شده اند . با اینکه طراحی ساده برای یک وب سایت خبری به نظر منطقی نمی رسد اما بی بی سی اطلاعات زیادی را از صفحه خانه خود حذف کرده تا این صفحه راحت تر خوانده شود .

اصل ساده نگه داشتن طراحی وب سایت

اصل ساده نگه داشتن طراحی وب سایت

با این حال حقیقت این است که اغلب ما اپل ، گوگل یا بی‌بی‌سی نیستیم. شاید شما نمی توانید با قرار دادن چند کلمه در قسمتهای مختلف صفحه وب و استفاده از وضعیت حداقل و سادگی کار خود را راحت انجام دهید. اما نیازی نیست تا صفحه های وب خود را با محتویات منفجر کنید. بنابر این هدف باید برقرار کردن یک تعادل باشد .

چند نکته برای طراحی ساده را در اینجا می‌بینید:

  • یک مرکز توجه به خصوص برای صفحه خانه خود در نظر داشته باشید . تمرکز اصلی – یعنی اولین چیزی که چشم باز کننده های سایت شما را می‌گیرد- باید کاملا قابل دیدن باشد . آن را بزرگ ، واضح  و قدرتمند ایجاد کنید. اما دیگر عناصر صفحه می توانند دارای رنگ کمتر ، با تمرکز ملایم تر و کوچک تر باشند . به عبارت دیگر اغلب به صفحه شما باید دارای ظاهر ملایمی باشد تنها با یک استثناء .
  • فضای سفید زیادی را مورد استفاده قرار دهید و سعی کنید ساختار صفحه را ساده کنید .
  • تعداد کل لینک ها را محدود کنید .
  • از دو یا سه ستون استفاده کنید .
  • یک مسیر و روش ساده و مشخص برای حرکت درون صفحات سایت در اختیار کاربران قرار دهید . به کاربر اجازه ندهید تا به دلیل پیچیده بودن سایت شما دچار سرگیجه شود .
  • نماد اصلی خودتان را (چه یک تصویر و چه سر تیتر ) را با یک رنگ باطراوت نمایش دهید .

طراحی سایت مبتی بر اصل سادگی در شرکت طراحی وب افرا

شرکت طراحی وب افرا با تیمی مجرب و کارآزموده در خدمت شماست تا طراحی سایت کسب و کار شما را انجام دهد . ساده نگه داشتن طراحی وب سایت و در عین حال طراحی حرفه ای از جمله خدمات شرکت وب افرا می باشد . برای ثبت سفارش طراحی و اطلاع از تعرفه ها روی لینک کلیک نمایید و یا برای شماوره و راهنمایی کارشناس آنلاین ما در ارتباط باشید .

مطالب مرتبط

امروزه بیش از ده ها هزار اپلیکیشن  روزانه ساخته و روانه مارکت های گوشی می شوند.اما در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که چه مدت طول می کشد تا کاربر یک برنامه را در گوشی خود نگه

هیشه یک چالش مشتریان سوالاتی است که باید از شرکت های طراحی سایت بپرسند. در این مقاله به بررسی برخی از این سوالات مهم پرداخته ایم.

افراد زیادی هستند که اخیرا سایت هایی را راه اندازی کرده اند و به دنبال این هستند که در گوگل آن را به ثبت رسانند. اگر شما هم جزء این دسته  هستید، مطالب ما را […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های این نوشته

  1. zahra گفت:

    سلام
    مرسی از مقاله ی خوبتون
    دقیقا خیلی از سایتای موزیک و دانلود فیلم این مشکلی که بیان کردین رو دارن کاربر میخواد یه فیلم ساده رو دانلود کنه اخرش ده تا صفحه باز میشه با این جمله که شما برنده ی جایزه ی ویژه ی ساعت ما شدید
    حالا مگه میشه از شر این صفحات راحت شد
    واقعا جای تاسف داره

  2. حسین گفت:

    سلام
    ممنون از مقاله ی خوبتون
    بعضی از سایتا که اینقدر سردرگمه که ادم به محض اینکه وارد سایت شد بک میکنه

  3. عسل گفت:

    سلام
    ممنون از مقاله ی خوبتون
    الان انگار شلوغی مد شده
    چه در زمینه ی طراحی سایت پوشاک دکوراسیون منازل
    واقعا جای تاسف داره

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036