لطفا امتیاز دهید

طراحی سایت یکی از موارد ضروری و مهم برای هر کسب وکاری در دنیای امروز است. ابتدایی ترین قدم برای این کار خرید هاست ایمن و مطمئنی است که با خیال راحت بتوان از آن استفاده کرد و امکانات مورد نیاز را دریافت کرد. برای انتخاب هاست مناسب و تشخیص خوب بودن یک هاست هر فردی باید به تحقیق و بررسی در این رابطه بپردازد. در این مقاله به صفر تا صد مواردی که در رابطه با یک هاست با آن مواجه می شوید؛ پرداخته شده و تمام سعی بر این بوده که این مقاله برای همه ی افراد و حتی کاربران عمومی که اطلاعی در این زمینه ندارند، هم قابل استفاده باشد.

سیر تا پیاز انتخاب هاست مناسب برای سایت – هاست چیست؟

هاست به معنای میزبان است و به فضا یا محیط مجازی ای گفته می شود که که اطلاعات سایت شامل عکس ها، پوشه ها و… در آن بارگذاری می شود. یک هاست ممکن است بر روی یک یا چند سرور میزبانی شود که این مساله به فضای سرور، میزان استفاده از سایت، رم و قدرت پردازنده سرور بستگی دارد. هاست ها در کل با هم تفاوت هایی دارند که در ادامه به طور گسترده تر به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

انتخاب هاست مناسب

انتخاب هاست مناسب

انواع هاست

هاست اشتراکی: در هاست های اشتراکی معمولا چندین سایت بر روی یک سرور میزبانی می شوند. در این نوع هاست امنیت مهم ترین مساله است که ممکن است در برخی از آن ها رعایت نشده و دردسر درست کند. اما اگر شما سایتی معمولی با کاربران اندک دارید، این نوع هاست می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

هاست اختصاصی: این نوع هاست فقط متعلق به سایت شما خواهد بود و فقط از یک سایت پشتیبانی می کند. هاست اختصاصی برای سایت هایی با صد هزار کاربر در ماه مناسب است.

هاست vps : این میزبان که سرور خصوصی مجازی نامیده می شود، از حالت سرور اشتراکی، سرویس قوی تری ارائه می کند. برای ارتقای سرویس دهنده خود از هاست اشتراکی، میتوانید به vps ارتقا دهید.

هاست Cloud : در  هاست Cloud یا سرویس های ابری؛ امنیت و پایداری در سطح بالاتری برقرار می شود. این سرویس با vps مشابه بوده اما با این تفاوت که چندین سرور در یک شبکه خدمات ارائه می کنند.

برای انتخاب سرویس هاست مورد نظر خود باید بررسی کنید که چه نوع فعالیتی در سایت شما قرار است انجام شود و طبق آن اقدام به خرید هاست مورد نیاز خود کنید.

سیستم عامل هاست

هاست ها با دو نوع سیستم عامل میزبانی می شوند: ویندوز و لینوکس.

اگر میخواهید مدیریت سایتتان را با وردپرس انجام دهید، سرویس های هاست لینوکس بهترین انتخاب برای شما هستند. چون نصب وردپرس روی هاست ویندوز شما را به سختی می اندازد. سرویس های هاست لینوکسی برای سایت هایی که پایگاه داده هایشان MySQL است و با زبان php طراحی می شوند، ایده آل هستند.

کنترل پنل های مورد استفاده در هاست های لینوکسی Cpanel ،  DirectAdmin ، Kloxo ، H-Sphere و VHCS است که معروف ترین و بهترین آن ها Cpanel و DirectAdmin می باشند.

اما سرویس هاست ویندوز بیشتر برای وبسایت هایی با پایگاه داده MySQL مناسب بوده که عموما این سایت ها از زبان .Net  و یا ASP استفاده می کنند. کنترل پنل های مختلفی برای هاست های ویندوز کاربرد دارند که برخی از آن ها از قبیل : Plesk ، Helm ، DoNetPanel و WebsitePanel هستند که ما استفاده از Plesk و WebsitePanel را به شما توصیه می کنیم.

انتخاب هاست مناسب

انتخاب هاست مناسب

برای خرید هاست چه مواردی را باید در نظر داشته باشیم؟

پهنای باند: یکی از موارد مهم در انتخاب سرویس مورد نظرتان پهنای باند است. زیرا نشان می دهد که چه تعداد بازدید کننده برای سایت شما مجاز بوده و مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اگر سایت پر بازدید و شلوغی خواهید داشت، این مورد یکی از مهم ترین موارد برای انتخاب سرویس هاست مورد نظر شما خواهد بود.

رم و میزان ظرفیت: رم و میزان ظرفیت به شما کمک می کند که سایت خود را گسترش دهید، فایل های بیشتری را آپلود کنید و سایتی را بسازید که باب میلتان است. پس در این مورد نیز نیاز است که بدانید چه توقعی از سایت خودتان دارید و تا چه اندازه به ظرفیت بالا و رم استاندارد و بهینه نیاز پیدا خواهید کرد.

ایمیل های اختصاصی و دامنه های جانبی: هاستی که خریداری می کنید لازم است امکاناتی همچون پذیرش دامنه های جانبی، اتصال به پایگاه داده، ایجاد ایمیل های اختصاصی، امکان بک آپ گیری از اطلاعات، امکان انتقال اطلاعات به میزان مورد نظر و… را داشته باشد.

ایمنی سایت و جلوگیری از هک: امنیت سایت مهم ترین مساله در طراحی سایت است. درست است که با بک آپ گیری های منظم میتوانید طلاعات خود را تا حدودی حفظ کنید، اما مساله غیر قابل چشم پوشی در ایمنی سایت این است که راه های نفوذ پذیری به سایتتان را بسته نگه دارید. یکی از این راه ها خرید هاستی مطمئن و ایمن است.

هاست وردپرس

شما برای نصب وردپرس به روی سایتتان و کار کردن با آن به هاستی نیاز دارید که حداقل امکاناتی همچون پایگاه داده MySQL  نسخه ۵٫۰٫۱۵ به بالا و php نسخه ۵٫۲٫۴ به بالا برخوردار باشد. اما خرید هاست وردپرس کار را برایتان راحت تر خواهد کرد چرا که سرویس دهندگان هاست وردپرسی، آن را برای سایت هایی که میخواهند صرفا از وردپرس استفاده کنند، تنظیم و طراحی کرده اند. نصب وردپرس روی این بستر استاندارد، به سادگی انجام می شود و ایمنی و کارایی بالاتری را برای سایت های وردپرسی به ارمغان می آورد. هم چنین هسته ی وردپرس را به صورت خودکار برای شما به روز رسانی خواهد کرد و از این بابت برای شما دغدغه ای باقی نخواهد ماند.

نکات آخر

برای خرید هاست خوب و مناسب حتما تحقیق و پرس و جو کنید. از شرکت های معتبر که سایت هایی با رتبه ی خوب دارند خرید کنید. از هاست های رایگان به هیچ عنوان استفاده نکنید. چرا که در هاست های رایگان مدیریت فایل و منابع سایت شما در اختیار آن ها خواهد بود، دسترسی های شما محدود بوده و حتی میتوانند هر وقت که بخواهند سایت شما را حذف کنند. از سخت گیری در انتخاب هاست مورد نظرتان اصلا نترسید چون این مرحله تاثیرگذار و مهمی در طراحی وب سایتتان خواهد بود.

مطالب مرتبط

برآمد باد صبح و بوی نوروز ******* به کام دوستان و بخت پیروز مبارک بادت این سال وهمه سال******* مبارک بادت این روز و همه روز   در رسوم ایرانی ،‌ یکی از زیباترین و […]

برای این که از اهادف یک شرکت طراحی سایت مطلع شویم ابتدا باید بدانیم که راه ­اندازی و ایجاد یک کسب و کار بدون تعیین اهداف در واقع مانند این است که بدون داشتن نقشه […]

اتان مارکوت توضیح می دهد که چگونه طراحی وب می تواند به نیازهای مشتریان پاسخ دهد؟ اتان مارکوت مقاله ای را تحت عنوان Web Design Responsive  نوشت که در این مقاله روش های جدیدی را در […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036