لطفا امتیاز دهید

خیلی وقت است که اهمیت تولید محتوا بر رتبه بندی سایت و سئو آشکار شده است و همه ی وب سایت ها و فعالین در دنیای وب، تلاش می کنند که مخاطب جذب کنند. پیش تر در حیطه ی بازاریابی، بر روی تولید محتوا تاکید زیادی صورت می گرفت اما یک باور غلط وجود دارد که محتوا یعنی متن و مقاله؛ یعنی تصور می شود هر چه بیشتر مقاله و متن تولید کنند و روی سایت قراردهند، سئوی اصولی را انجام داده اند اما این تصور غلط می باشد.

اهمیت تولید محتوا بر رتبه بندی سایت و سئو

صفحه ی هدف یا صفحه ی ورود کاربر که آن را Landing Page می نامند باید توسط محتوای با کیفیت و مرتبط و درست پر شود تا بهره وری سایت افزایش یابد. برخی افراد در وبلاگ سایت اقدام به درج مطالب و ساخت صفحه های فرعی می کنند. البته نارضایتی هایی هم هست که بیان می کند این کار موثر واقع نمی شود. علت این موضوع آن است که به کاربر آن چیزی که می خواسته را ارائه نکرده اند. کاربران و مخاطبان می خواهند همه ی اطلاعات مفید و مورد نیازشان را به صورت خلاصه و مفید دریافت کنند بنابراین باید صفحه ی هدف را دقیقا نیاز مخاطب قرار دهید. مثلا به جای اینکه از شهر تولید کننده و پیشینه محصول حرف بزنید، از خود محصول و خدمت در صفحه ی اصلی اطلاعات مفیدی را قرار دهید.

به عنوان مثال در سایت های فروشگاهی، باید فیلترهای دلخواه مخاطب را قرار دهید تا مخاطب به راحتی بتواند به محصول مورد نظر خود برسد. بنابراین این کار اصلا سبب محبوبیت و رتبه بندی بهتر سایت نمی شود که صفحه هایی که هدف نیستند را از حجم زیادی از محتوا پر کنیم.

محتوا چیست؟

خب حال این سوال پیش می آید که محتوا چیست؟ محتوا در وب سایت ها شامل هر چیزی است که کاربران را به نیاز خود برساند. پس هدف محتوا جدا از موضوع سایت این است که مخاطب را به خواسته اش برساند. بنابراین محتوا به جز متن و مقاله می تواند، تصویر، فیلم، جدول، صدا یا پادکست، نمودار و … باشد. پس همین قدر که قبول کنید محتوا فقط متن نیست کافی است زیرا برخی مواقع یک عکس یا ویدئو خیلی راحت تر کاربر را به خواسته اش می رساند.

محتوای مفید و غیر مفید در وب سایت چه تاثیری دارد؟

محتوا به دو دسته مفید و غیر مفید تقسیم می شود. محتوای مفید، محتوایی است که خواسته و نیاز مخاطب در یک وب سایت مرتبط را برطرف نماید یا نسبت به رفع آن نیاز قدمی بردارد. مثلا یک وب سایت آرایشی، باید در زمینه ی آرایش و لوازم آرایشی فعالیت نماید و اگر به مقاله ای دیگر در زمینه ای مثلا هنری بپردازد هر چه قدر هم که مقاله اش با کیفیت و کاربردی باشد، باز هم غیر مفید تلقی خواهد شد.

پس به طور خلاصه این تصوری غلط است که مطالب و محتواها فقط باید زیاد باشد و مهم نیست موضوع آن مرتبط است یا غیر مرتبط. این کار فقط سبب فراری دادن مخاطب می گردد و برای سئو نیز به شدت مضر است.

اهمیت تولید محتوا بر رتبه بندی سایت و سئو

اهمیت تولید محتوا بر رتبه بندی سایت و سئو

محتوای مفید و با کیفیت هم به رضایت صد در صد همه ی مخاطبان نخواهد انجامید!

واقع بین باشید و توقع نداشته باشید که رضایت همه ی مخاطبان را که به سایتتان وارد می شوند، جذب کنید. کاربران با انگیزه ها و هدف های مختلف وارد وب سایت می شوند و این کاری غیر ممکن است که بخواهیم رضایت همه ی آن ها را جلب کنیم. اما معیاری که برای سنجش کیفیت محتوا همیشه باید در نظر داشته باشید توجه به خواسته های مخاطبان می باشد. باید با تولید محتوای متناسب با خواسته ی کاربر کاری کنید تا مخاطب زمان بیشتری در وب سایت شما باقی بماند. اگر این درگیر شدن مخاطب با وب سایت به همراه دیگر استانداردهای تولید محتوا که در بالا ذکر کردیم، رخ دهد، یکی از قدم های اساسی جهت بهینه سازی سایت را با موفقیت برداشته اید.

محتوای با ارزش تولید کنید.

در الگوریتم جدید گوگل، اهمیت تولید محتوا با کیفیت و مفید به قدری بالا رفته که اگر شما محتوایی بد یا غیر مفید تولید کنید، توسط گوگل به سختی جریمه خواهید شد. شاید برایتان غیر قابل باور باشد که محتوای کم ارزش می تواند منجر به پنالنی کردن گوگل شود اما این موضوع حقیقت دارد.

برای بررسی اینکه توسط گوگل جریمه شده اید یا نه . موارد پایین را به صورت دقیبق مورد بررسی قرار دهید.

  1. زمانی که از ده صفحه ی اول گوگل به طور کامل حذف شده اید: اگر سایت شما از ده صفحه ی اول حذف شده است. احتمالا دچار جریمه گوگل شده اید و باید به انجام برخی از خدمات سئو در جهت رفع آن اقدام نمایید.
  2. در ده صفحه ی اول هستید اما از اولین صفحات فاصله گرفته اید: خب در این صورت شما دچار جریمه نشده اید فقط محتوای با ارزشی ندارید که باید در جهت بهبود آن تلاش کنید.

مهم ترین نکات در تولید محتوا که عدم رعایت آن موجب افت وب سایت شما می شود:

  • ارائه محتوای تکراری: یکی از علت های مجازات شدن وب سایت ها داشتن محتوای تکراری و بی ارزش است. بنابراین بهتر است سایتتان را بررسی کنید و محتواهای تکراری را حذف نمایید تا امکان رشد دوباره را به وب سایتتان بدهید.
  • محتوای کم اهمیت و ضعیف: بیشتر مدیران وب سایت تصور می کنند که بهترین محتوا را برای سایتشان تولید کرده اند اما وقتی خود را در صفحه ی اول نمی بینید باید این سوالات را از خود بپرسید: رقیب های من چه محتوایی ایجاد می کنند که گوگل به آنها اهمیت بیشتری می دهد؟ سرعت بارگزاری وب سایت من چقدر است و سرعت وب سایت های رقیب من چقدر؟ محتوای سایت من راهنمودهای بهتری از رقبای من ارائه می دهد یا نه؟ جواب این سوال ها و تفاوت های بین وب سایت شما و وب سایت رقیب هایتان ما را به این نتیجه می رساند که همیشه باید به کاربران وب سایت اهمیت بدهید و برای اینکه بتوانید بازخورد بهتری را کسب نمایید باید هر چه که نیاز و خواسته مخاطبان است را در اولویت قرار دهید. دوباره تولید محتوای ارزشمند را شروع کنید تا بار دیگر به اولین رتبه های گوگل برگردید.
اهمیت تولید محتوا بر رتبه بندی سایت و سئو

اهمیت تولید محتوا بر رتبه بندی سایت و سئو

اهمیت تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند در سئو چقدر است؟

اگر می خواهید یک وب سایت موفق و قدرتمند داشته باشید باید به نکات زیادی توجه کنید و چیزهایی زیادی هستند که باید انجام بدهید تا یک وب سایت عالی داشته باشید. پس از طراحی سایت و بهینه سازی قالب باید محتوا را بهینه سازی کنید. اگر بهترین طراحی و ساختار را روی وب سایت اعمال کنید ولی بهینه سازی محتوا را انجام نداده باشید یعنی اصول سئو و الگوریتم ها را در تولید محتوا رعایت نکرده باشید، رنک و رتبه شما در گوگل بهبود نخواهد یافت و تولید محتوای شما بی اثر خواهد بود. اما اگر تولید محتوای بهینه را انجام دهید خیلی سریع تاثیر آن را بر کسب و کارتان خواهید دید.

در طراحی سایت یکی از نکات بسیار مهم، تولید محتوا مناسب و مفید است و وب سایت هایی در این امر موفق خواهند بود که محتوایی سازگار با موتورهای جستجو داشته باشند. دلیل اینکه مخاطبان و کاربران به یک وب سایت جذب می شوند، بودن محتوای مناسب است. این امر سبب می شود در دراز مدت، وضعیت سئوی وب سایت بهبود یابند و رتبه سایت هم در موتورهای جستجو بهتر شود. محتوای تولید شده باید به گونه ای باشد که مخاطب باز هم به سایت شما برگردد. بنابراین اگر تولید محتوا مبتنی بر سئو و با کیفیت باشد، سبب  ترافیک بیشتر وب سایت، بهبود نرخ تبدیل سایت و در انتها بیشتر شدن اشتراک گذاری در صفحه های اجتماعی می گردد.

اهمیت تولید محتوا بر رتبه بندی سایت و سئو

اهمیت تولید محتوا بر رتبه بندی سایت و سئو

محتوای مناسب برای وب سایت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

  1. انتخاب کلمه کلیدی مناسب: از مهم ترین نکاتی که در مورد تولید محتوا باید در نظر داشته باشید، انتخاب کلمه کلیدی مناسب و مرتبط با موضوع وب سایت و کسب و کارتان است. بنابراین باید لیستی از کلمه های کلیدی مرتبط با کسب و کارتان را انتخاب نمایید و از آنها در سرتیترهای اصلی و فرعی محتواهایتان استفاده کنید.
  2. انتخاب موضوعات پر مخاطب و جذاب برای تولید محتوا: موضوعات جذاب و پر مخاطب را برای تولید محتوا انتخاب نمایید و بر اساس آن محتوا تولید کنید. با این کار مخاطبان زمان بیشتری را در سایت شما می گذرانند بنابراین سبب ترافیک و رتبه بهتر سایت خواهد شد.
  3. طولانی بودن محتواهای ایجاد شده: محتوای تولید شده شما باید از ۳۰۰ کلمه بیشتر باشد و دارای کیفیت مناسبی هم باشد. گوگل برای صفحاتی که دارای محتوای کم و کوتاهی باشند ارزشی قائل نخواهد شد به این دلیل که اطلاعات کاملی را به کاربر ارائه نخواهند کرد و گوگل ترجیحا سایت هایی را که دارای محتوای طولانی تر و مفید ترو کامل تری هستند را در صفحه ی اول نمایش می دهد.
  4. کیفیت بالای محتواهای تولید شده: اگر از محتواهای غیر کپی استفاده کنید مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد و در بهبود سئو و بهینه سازی سایت هم قدمی رو به جلو بر خواهید داشت. از رهنمودهای متفاوتی می توانید برای تولید محتوای مناسب و با کیفیت بهره بگیرید تا بتوانید مخاطب را جذب کنید.

اهمیت تولید محتوای مناسب در کسب و کارهای کوچک

در دنیای امروز تعداد افرادی که برای بدست آوردن اطلاعات و خرید به جستجو به صورت آنلاین می پردازند، روز به روز در حال افزایش می باشد، به همین علت تولید محتوای مناسب و با کیفیت در وب سایت های فروشگاهی جهت افزایش فروش، امری ضروری است. می توانید ترافیک سایت و در نتیجه فروشتان را با استفاده از جذب مشتریان و ثبت نظرهای آن در قسمت فروش کالا و ساخت پست های وبلاگی با تمرکز بر عنوان های فروش بیشتر نمایید. بنابراین محتوا و بازاریابی محتوا گامی مهم در جهت جذب خریدار می باشد.

توجه داشته باشید که محور فعالیت های بازاریابی شما در دنیای اینترنت، تولید محتوا است و مهم نیست که از چه راهی می خواهید بازاریابی اینترنتی انجام دهید، چه به بازاریابی محتوا فکر کنید چه به ایمیل مارکتینگ؛ چه به سئو یا بازاریابی توسط شبکه های اجتماعی، فرقی ندارد، در هر صورت به محتوای مناسب نیاز دارید زیرا محتوا مانند قلب در سیستم کسب و کار شماست.

مطالب مرتبط

همان طور که می دانید هر کسب و کار و تجارتی برای موفقیت و دیده شدن نیاز به معرفی از طریق تبلیغات دارد. امروزه با همگانی شدن اینترنت، مناسب ترین شیوه تبلیغات و معرفی خدمات […]

طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس توسط تیم حرفه ای وب افرا : وردپرس در حال حاضر یکی از محبوب ترین  CMS موجود است که علاقه مندان زیادی در زمینه های مختلفی از جمله : طراحی […]

طراحی اپلیکیشن اندروید ، ساخت اپلیکیشن اندروید و برنامه نویسی اپلیکیشن android وب افرا و شرکت طراحی اپلیکیشن اندروید به همراه سایت طراحی اپلیکیشن و همچنین طراحی اپلیکیشن اندروید با سرعت زیاد و قیمت مناسب از توانایی های وب افرا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036