لطفا امتیاز دهید

بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

یکی از بخش های اصلی در طراحی وب سایت سطح بالا ، بدون شک داشتن یک تجربه کاربری عالی است.

در حال حاضر بسیاری از شرکت ها در تجربه کاربری وب سایت خود سرمایه گذاری می کنند تا بتوانند در رقابت با سایر شرکت ها پیروز شوند. در هنگام استفاده از وبسایت یا برنامه ، کاربر باید توسط شما هدایت و راهنمایی شود .

بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

دریافت بازخورد کاربران در مورد رابط کاربری

سریعترین و آسان ترین راه برای دریافت بازخورد از کاربران شما، توسط تیم پشتیبانی مشتریان امکان پذیر است.

تیم پشتیبانی بیشتر وقت خود را با صحبت کردن با مشتریان صرف می کند و آنها با آنچه که مشتریان می خواهند در سایت شما تجربه کنند و آنچه باید در سایتتان بهبود یابد ، بیشتر آشنایی دارند .

اگر می خواهید بدانید که آیا رابط کاربری شما گیج کننده است یا نه ، شما فقط از کاربر برنامه بخواهید که نظر خودش را در مورد رابط کاربریتان اعلام کند .

به این ترتیب، بازخورد فوری دریافت می کنید و می توانید رو به جلو حرکت کنید و آن ایده را به فهرست کارهایتان اضافه کنید . صرف نظر از اینکه مشکلی خاص در تجربه کاربری وجود دارد یا خیر ، صحبت کردن با مشتریان  می تواند به شما کمک کند که انتظارات آنها برای حل مشکل را درک کنید .

کسب موفقیت در گرو جذب رضایت مشتری است

اگر می خواهید موفقیت کسب کنید باید به کاربران خود اجازه موفق شدن بدهید . تنها راه رسیدن به موفقیت این است که آنچه که مشتری شما فکر می کند برایش موفقیت به ارمغان می آورد را بدانید و بدانید که چه چیزی آنها به سمت محصول یا وب سایت شما سوق می دهد و آنها از وب سایت یا محصول شما چه انتظاری دارند .

هر کاربر جدیدی که از وبسایت شما استفاده می کند، به دنبال موفقیت و پیشرفت  است. آنچه که باید انجام دهید، این است که اطمینان حاصل کنید که آنها بدانند که در مسیر درستی برای دستیابی به موفقیت مد نظر شان قرار دارند .

در اینجا چند نکته و ترفند برای دستیابی به این امر وجود دارد:

  • درک نقش هایی که وبسایت یا محصول شما ایفا می کند .

    بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

    بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

به عنوان مثال، با یک ابزار مدیریت پروژه، پلت فرم شما ممکن است به عنوان راهی برای افزایش بهره وری و یا برای  بهبود کاربران در کار از راه دور استفاده شود.

  • درک اینکه کدام یک از نقش ها در موفقیت تاثیر دارند
بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

یک گام ساده می توانید از کاربران خود بخواهید آنچه را که آنها می خواهند با محصول شما به دست آورند را توضیح دهند. به این صورت شما راه حل هایی را پیدا خواهید کرد که در یک دوره ی کوتاه مدت به شما فرصتی برای ایجاد تغییرات بزرگ را می دهد.

  • کاربران را در چگونگی استفاده بهتر از آنچه که شما ارائه می دهید آموزش دهید .

شما باید مسیرهای خاصی داشته باشید که از طریق آن کاربران را هدایت کنید و این ویژگی ها باید به آنها کمک کند که به آنچه که آنها “موفقیت” می نامند ، دست یابند .

هنگامی که شما می دانید هدف کاربران چیست، شما می توانید جریان وب سایت یا محصول خود را برای رسیدن به هدفشان طراحی کنید. این کار به راحتی انجام می شود با پرسیدن اینکه کاربران چه چیزی را می خواهند بدست آورند و چه چیزی را موفقیت در نظر می گیرند .

  • تعداد افرادی که از خرید در وب سایت شما پشیمان می شوند را کم کنید .

اکثر وبسایت ها صبر خواهند کرد تا مشتریان از دست بروند و سپس می پرسند چگونه مشتریان را برگردانیم . به جای این کار مطمئن شوید که می دانید چه اتفاقی افتاده ، با مشتری صحبت کنید و چگونگی بهبود خدمات خود را دریابید و انجام دهید .

  • بدانید مردم چگونه وب سایت یا محصول شما را توصیف می کنند .

هنگامی که هیچ بازخوردی دریافت نمی کنید، یا کسی می گوید که همه چیز عالی است، این می تواند به این معنی باشد که آنها زمان کافی برای پیدا کردن نقص را نداشته اند یا اینکه شما سوالات درست را نپرسیده اید .

موردی که باید در نظر داشته باشید این است که هیچ چیز کامل نیست. همیشه جایی برای بهبود وجود دارد و شما باید آن را به کار ببرید .

کاربر ممکن است درباره یک مشکل به شما چیزی نگوید زیرا فکر می کند مشکل کوچکی است، اما اگر گفتگو را شروع کنید، احتمالا بینش واقعی در مورد نحوه استفاده و تجربه کاربر نسبت به  وب سایت یا محصول خود را خواهید یافت .

بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

بهبود تجربه کاربری بازدید کنندگان وب سایت های تجارت الکترونیک

شما منبع طلایی تجربه کاربری  را پیش رو دارید

هر زمان که یک مشتری در مورد یک مشکل به شما می گوید، بدانید که این یک مشکل نیست، بلکه فرصتی است که می توانید رو به جلو حرکت کنید . البته اطلاعات خام  و گفتن مشکل همیشه مفید نیست و شما نمی توانید همیشه راه حل های جدیدی را برای هر مشکل ارائه کنید .

آنچه که باید به خاطر داشته باشید این است که کسی برنده است که کاربر او را پشتیبانی و کمک کند . بنابراین از پشتیبانی کاربر استفاده کنید تا محصول و وب سایت خود را ارتقا دهید و در بدترین حالت ، شما حداقل یک مشکل را در کوتاه مدت حل کرده اید .

در بهترین حالت، شما یک جهش بزرگ به جلو از نظر UI و UX، انجام داده اید و یا یک ویژگی با نام تجاری جدید ارائه خواهید کرد . در این صورت کاربران شما در واقع با محصول یا وب سایت شما مرتبط هستند.

تجربه کاربر

فرآیند ساخت تجربه کاربر عالی چیزی نیست که شما بتوانید آن را یک شبه به دست آورید، بلکه برای رسیدن یه آن زمان لازم است. با این حال بسیار مهم است که UX خود را ارزیابی کنید و به طور مداوم برای بهبود آن کار کنید. شما باید هر بار به آخرینآپدیت نگاه کنید و چند سوال را از خودتان بپرسید.

آیا شما نیاز به بهبود تعاملات دارید؟ ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند و آن را حل کنید. آیا همه اهداف شما را درک می کنند ؟  آیا همه می دانند که محصول شما چگونه کار می کند؟

شرکت طراحی سایت وب افرا با تیمی مجرب در خدمت شماست تا در بهینه سازی سایت و تجربه کاربر سایت یا محصول شما را یاری سازد . با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در مورد بهبود تجربه کاربر در وب سایت شما را راهنمایی کنند .

مطالب مرتبط

شاید با شنیدن کلمه بازاریابی دهان‌به‌دهان تصور کنید که این نوع بازاریابی مؤثر نیست و در تبلیغ کسب‌وکار شما تأثیری ندارد اما باید بگوییم بازاریابی دهان‌به‌دهان، قدرتی فراتر از تصور شما دارد و ۹۲ درصد […]

چه چیزی در یک وب سایت جدید باید انجام شود تا رتبه بندی یک آن را در موتورهای جستجو  بهتر سازد ؟ در این مقاله چند نکته برای وب سایت های تازه کار جهت به […]

آموزش راه اندازی اپن کارت و تنظیمات اولیه در وب افرا : Open Cart یک سیستم فروشگاهی open source (کد باز) بسیار قدرتمند است .  ویژگی های بسیار بالایی از جمله user friendly (کاربر پسند) […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های این نوشته

  1. محمد گفت:

    سلام
    ممنون‌ بابت مقاله ی خوبتون
    یه سوالی داشتم همین که سایت بیاد صفحه ی اول گوگل تعداد کاربراش زیاد میشه یعنی سئوی سایت برای افزایش کاربر کافیه یا باید اقدامات دیگری برای افزایش ورودی سایت انجام داد
    و لطف میکنین میانگین هزینه ی طراحی وب سایت و سئوی سایت رو بگین

    1. سلام
      زمانی که سایت صفحه س اول گوگل باشه تعداد کاربر افزایش ‌پیدا میکنه اما پیدا کردن بازار هدف،تبلیغات ،ایجاد اعتماد و گرفتن نماد الکترونیک و مواردی تز این قبیل میتونه در بهبود کسب و کار شما موثر باشه

  2. سمیرا گفت:

    سلام
    ممنون از مطالب خوبتون
    با کانال تلگرام و یا اینستل گرام میشه تعداد وردی سایت رو افزلیش داد

  3. zahra گفت:

    سلام
    من تو تلگرام کانال دارم و از این طریق کسب و کار کوچکی راه انداختم ولی متاسفانه تعداد کاربرام اونطور که باید باشه نیست

  4. هانیه گفت:

    سلام
    من یک سایت در زمینه ی فروش لوازم ساختمانی داشتم
    میخواستم بدونم شرکت شما پشتیبانی سایت رو هم بر عهده میگیره

    1. سلام
      شرکت طراحی وب سایت وب افرا اماده ی ارائه ی هرگونه خدمات از قبیل طراحی سایت،طراحی اپلیکیشن ،بهینه سازی سایت و پشتیبانی سایت در داخل و خارج از کشور میبلشد

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036