لطفا امتیاز دهید

امروزه تبلیغات در زندگی افراد، تاثیر فراوانی دارد؛ یکی از روش های تبلیغات، تبلیغات در اینترنت است که با استفاده از سایت ها در دنیای وب انجام می شود. در این مقاله اطلاعاتی را در رابطه با تبلیغات در اینترنت و پاسخ سوال بهترین روش های تبلیغات در وب سایت ها چیست؟ را فراهم آورده ایم. با ما همراه باشید.

بهترین روش های تبلیغات در وب سایت ها چیست؟

امروزه مخاطبان اینترنت، علاوه بر جوانان و نوجوانان، فعالان بازار و سرمایه گذارانی که سرمایه های زیادی دارند، می باشند. تمامی این مخاطبان به خوبی می دانند که جواب هر سؤالی، در اینترنت پیدا می شود و منبع هر چیزی در اینترنت هست. لذا روز به روز مخاطبان اینترنت در حال افزایش است و به این ترتیب، تبلیغات در اینترنت هم به موازات افزایش مخاطبان، رونق می گیرد.

اینترنت فقط وسیله سرگرمی و تفریح نیست؛ علاوه بر این که مشاغل زیادی امروزه به وب سایت و اینترنت نیاز دارند، شغل های جدید نیز با استفاده از اینترنت شکل گرفته و در حال شکل گرفتن است.

تبلیغات در فضای اینترنت:

با استفاده از تبلیغات در سایت ها می توان درآمد زیادی را به دست آورد؛ علاوه بر این، یکی از برگ های برنده برای فعالان کسب و کار دیجیتالی، تبلیغات در وب است؛ تبلیغات اینترنتی نتایج بسیار خوبی را برای آگهی دهندگان به بار می آورد. به این دلیل که در تبلیغات در سایت ها و اینترنت، در زمان کوتاهی، بازدیدکننده های زیادی از آگهی دیدن می کنند و این هم هزینه ی کمتری از تبلیغات در دنیای واقعی (تبلیغات سنتی) دارد و هم کارایی بیشتری دارد. لذا تبلیغات در سایت ها و اینترنت بسیار ثمربخش است. البته هدف ما از تبلیغات، کسب اعتبار است.

روش های تبلیغاتی موثر در اینترنت کدامند؟

برای این که بتوانید نتایج خوبی را از تبلیغات در سایتتان به دست آورید و در واقع تبلیغات اینترنتی موفقی داشته باشید، باید اطلاعاتی را در رابطه با ترافیک سایت و شمار بیننده های سایت داشته باشید؛ به علاوه، شناخت دقیق مخاطبان سایت، راهنمای شما در نحوه ی تبلیغات اینترنتی در سایتتان خواهد بود.

یکی از روش های تبلیغاتی مؤثر در سایت، تبلیغات آنلاین است؛ برای این کار سایت شما باید بازدیدکننده ی زیادی را داشته باشد. هر چه در این روش تعداد بازدیدکننده و ترافیک سایت بالاتر باشد، نتیجه ی بهتری حاصل خواهد شد؛ به این دلیل که هر چه سایتی بیننده ی بیشتری داشته باشد، به این معنی است که محبوبیت بیشتری دارد و در نتیجه، در کنار این که آگهی ها توسط افراد بیشتری دیده می شود، تأثیر آن ها نیز از سایر سایت هایی که محبوبیت کمتری دارند، بیشتر است. در ادامه روش های دیگری از تبلیغات در سایت ها و فضای اینترنت، که تأثیرات زیادی دارد را بیان می کنیم:

  • تبلیغات بنری از طریق تبادل لینک

تبادل لینک به معنای این است که لینک سایت شما در سایت های دیگر نمایش داده شود و در عوض لینک همان سایت هایی که به شما لینک می دهند، در سایت شما وجود داشته باشد؛ به این فرایند تبادل لینک گویند. این روش تبلیغات در سایت ها، علاوه بر این که بسیار کارآمد است، هزینه ی زیادی را ندارد و همچنین از لحاظ زمانی نیز محدودیت ندارد و با توافق صاحبان سایت، این تبادل لینک می تواند در یک بازه ی زمانی بسیار زیاد، صورت گیرد.

به این ترتیب، با استفاده از این روش تبلیغاتی، می توانید انواع کاربران را با علایق و سلیقه های متفاوت، جذب وب سایت خود کنید. ضمن این که خیلی از آدرس ها در وب، از طریق موتورهای جست و جو، به صورت تصادفی برای کاربران به نمایش در می آید. بنابراین، مزایای این نوع تبلیغات در سایت بسیار زیاد است و هم ارزان است و هم محدودیت زمانی ندارد و هم شانس دیده شدن آدرس سایت در موتورهای جستجو افزایش می یابد. شما باید تا می توانید با سایت های دیگر تبادل لینک کنید و علاوه بر این که لینک سایت خود را به آن ها معرفی می کنید، اطلاعات سایتتان را نیز در آن جا به ثبت رسانید.

مزیت دیگر این روش تبلیغاتی در سایت ها این است که سایت هایی که لینکشان در سایت های دیگر هست، بیشتر مورد توجه گوگل است و این یعنی این سایت ها، دارای رتبه ی برتری نسبت به سایر سایت هایی که تبادل لینک ندارد، در نتایج جستجوگرها دارند.

بهترین روش های تبلیغات در وب سایت ها چیست؟

بهترین روش های تبلیغات در وب سایت ها چیست؟

  • خبرنامه های تبلیغاتی

روش دیگر تبلیغات در سایت ها، خبرنامه های اینترنتی یا تبلیغ در خبرنامه های اینترنتی است که با استفاده از پست الکترونیک، آگهی ها به هزاران مخاطب ارسال می گردد.  به این ترتیب آگهی دهنده آگهی خود را در خبرنامه قرار می دهد و خود را به خوبی معرفی می کند. این روش تبلیغاتی، به دلیل این که طیف وسیعی از مخاطبان خاص، آگهی را دریافت می کنند، بسیار مؤثر است. مخاطبان خبرنامه ها اغلب مخاطبانی ثابت هستند ولی برای این که مخاطبان را افزایش دهید، باید طراحی آگهی را اثربخش و مرتب انجام دهید. آگهی هر چقدر خلاقانه تر باشد و مبتنی بر کارکرد خبرنامه های اینترنتی طراحی و تولید شده باشد، شانس بیشتری برای کلیک خوردن خواهد داشت.

با جستجو در موتورهای وب، می توانید خبرنامه های موفق را پیدا کنید. این را به یاد داشته باشید که ممکن است خبرنامه های تبلیغاتی، در صندوق پست الکترونیک کاربران اسپم شده باشد؛ برخی خبرنامه ها هستند که از یک کنتور برای تشخیص این مشکل استفاده می کنند و صحت ورود خبرنامه را به پست های الکترونیکی را تعیین می کند. به این روش، ایمیل مارکتینگ نیز گفته می شود.

  • تبلیغات متنی در وب سایت ها یکی از بهترین روش های تبلیغاتی

یکی دیگر از روش های مؤثر تبلیغات اینترنتی با استفاده از سایت ها، قرار دادن یک لینک متنی در سایت های پربازدید و با رنکینگ متوسط و بالاتر است؛ با این کار خوهید توانست مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت را در یک مدت کوتاهی افزایش دهید؛ باید یک لینک با عنوان جذاب (هر چه عنوان جذاب تر باشد، کلیک بیشتری خواهد خورد) را در سایت های پر بازدید قرار دهید و منتظر افزایش تعداد بازدید از سایت و در نتیجه بالا رفتن رتبه ی سایت در نتایج گوگل باشید. البته عناوینی که انتخاب می شوند نباید گمراه کننده و دور از عین باشد.

این روش تبلیغات نیز مزیت هایی را دارد از جمله این که، از ارزان ترین روش های تبلیغات است؛ اما برای این که نتایج بهتری حاصل شود، باید برای یک مدت طولانی (حداقل سه ماهه) برای آن سرمایه گذاری شود تا به اندازه ی کافی ثمربخش باشد. علاوه بر این، باید تنها به یک وب سایت اکتفا نکرد و لینک تبلیغات متنی را باید در سایت های پر بازدید زیادی قرار داد. اما گوگل هوشمند است و سایت هایی که قصد دارند تقلب کنند و با پول خرج کردن، بازدیدکننده ی زیادی را جذب کنند،(بدون این که محتوای ارزشمندی را داشته باشند) را می تواند تشخیص دهد؛  به همین دلیل است که نباید به یک باره در تعداد زیادی وب سایت، لینک متنی قرار دهید.

برای این که نتایج خوبی را از این روش بتوانید به دست آورید باید در ابتدا، این روش تبلیغی را بر روی چند سایت انجام دهید و در صورت مشاهده ی نتایج خوب، در سایت های بیشتری (حتی تا ۱۰۰ سایت با ترافیک بالا) لینک متنی قرار دهید.

بهترین روش های تبلیغات در وب سایت ها چیست؟

بهترین روش های تبلیغات در وب سایت ها چیست؟

در ادامه ی این مقاله، روش های تبلیغاتی دیگری را که نتایج نسبتا خوبی را به دنبال دارد را بیان می کنیم:

روش های تبلیغاتی اینترنتی:

  • تبلیغات بنری :

هنگامی که یک بنر تبلیغاتی در سایتی از سوی آگهی دهنده سفارش داده می شود و در آن سایت گذاشته می شود، به این گونه تبلیغ، تبلیغ بنری گویند. این روش تبلیغاتی تأثیر زیادی در جذب مخاطبان دارد؛ هر چه بنر تبلیغاتی جذاب تر و پر محتوا تر طراحی شده باشد، مخاطب بیشتری را جذب خواهد کرد.

  • تبلیغات ویدیویی:

در این روش تیلیغاتی همانطور که از نامش پیداست، یک ویدئوی تبلیغاتی از آگهی دهنده در سایت قرار می گیرد. سایت هایی که به این روش آگهی می پذیرند، ویدئوهای تبلیغاتی را در ابتدای ویدئوهای پربازدید قرار می دهند تا مخاطبین قبل از دیدن ویدئوی اصلی، ویدئوی تبلیغاتی را مشاهده کند و در نتیجه بازدهی آن افزایش پیدا می کند. سایت های «آپارات» و «نماشا» نمونه سایت هایی هستند که از این روش تبلیغاتی بسیار زیاد استفاده می کنند.

  • لینک باکس:

لینک باکس درواقع یک باکسی است که حاوی آدرس تعدادی وب سایت می باشد و در یک سایت قرار می گیرد. با استفاده از لینک باکس، سایت های معرفی می شوند و به آن ها ارجاع داده می شود. لینک های تبادلی نیز به این روش تبلیغاتی در سایت های پربازدید مختلف قرار داده می شوند و بسیار مؤثرند.

  • تبلیغات متنی:

این روش تبلیغاتی تأثیر بسیار زیادی در بهینه سازی موتورهای جستجو دارد. در این روش، اطلاع رسانی به صورت متن نمایش داده می شود و برای سایت هایی که حاوی متن های زیادی هستند و می خواهند مخاطب زیادی را جذب کنند، این روش تبلیغات بسیار مفید است.

  • بازاریابی موتورهای جست و جو :(SEM)

در این روش تبلیغاتی (SEM) که مخففSerach Engine Marketing  است، یک شرکت برای نمایش تبلیغ وب سایت خود در موتورهای جستجو، هزینه ای را به یک شرکت فراهم کننده و ارائه دهنده این سرویس پرداخت می کند.

در این بخش دو مورد از تبلیغاتی را که در دنیای گسترده ی اینترنت، کارایی بسیار زیادی دارد (شامل تبلیغات در فضای اجتماعی و تبلیغات موبایلی) را بیان می کنیم؛

  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی:

امروزه شبکه های اجتماعی، سهم زیادی را در زندگی مدرن مردم دارند. اکثر افراد امروزه تلفن های همراه هوشمند دارند و از حداقل یکی از اپلیکیشن های Telegram، Instagram، Facebook، Linkdin و … استفاده می کنند. به همین دلیل، شبکه های اجتماعی، زمان زیادی از زندگی مردم را گرفته است.

البته این یک فرصت ایده آل برای وب سایت هایی است که به دنبال تبلیغات و جذب کاربر و بازدیدکننده برای سایت هستند. کسب و کارها می توانند در این شبکه های اجتماعی، محصولات خود را معرفی کنند، کمپین برگذار کنند، پیشنهاد ارائه دهند و خیلی از چیزهایی دیگر را در معرض دید طیف انبوهی از کاربران قرار دهند. اگر شما فردی هستید که به دنبال یک تبلیغ کارا برای کسب و کار خود هستید، حتما از این فرصت استفاده کنید.

بهترین روش های تبلیغات در وب سایت ها چیست؟

بهترین روش های تبلیغات در وب سایت ها چیست؟

  • تبلیغات موبایلی:

یکی دیگر از تبلیغاتی که در دنیای اینترنت کاربرد بسیار زیادی دارد، تبلیغات در فضای بازی ها و اپلیکیشن های موبایل است. از این روش نیز می توان همانند تبلیغات در شبکه های اجتماعی، محصولات و خدمات سایت ها را معرفی کرد، پیشنهادات مختلفی را ارائه داد و … . تبلیغات موبایلی به این صورت است که در لابه لای خواندن بازی ها و اپلیکیشن ها، کاربران برخی آگهی را دریافت می کنند. تبلیغات در فضای اجتماعی می تواند زیر مجموعه ی تبلیغات موبایلی باشد زیرا نرم افزارهای شبکه های اجتماعی اکثرا در موبایل ها نصب می شود.

تبلیغات موبایلی نیز از دسته تبلیغاتی است که کسب و کارها باید از آن در جهت رونق به سایت و کسب و کار خود استفاده کنند.

  • نکات اساسی که باید در نظر داشته باشید.

به یاد داشته باشید که قبل از این که تبلیغات نقش زیادی در جذب مخاطب و بازدیدکننده داشته باشد، این صداقت، شفافیت و کیفیت سایت است که موجب علاقه مندی مخاطب به سایت شما می شود.

نکته ی دیگر این که، تبلیغات بی پایه و اساس، همانند دفاع اشتباه از چیزی است که موجب از بین رفتن ارزش آن می شود؛ لذا برای این که تبلیغات شما حاوی ارزش بالایی باشد، باید خدمات و محصولاتی را که ارائه می دهید، متناسب با همان تبلیغات باشد.

سخن آخر:

قبل از این که بحث روش های تبلیغات در سایت ها را ببندیم، باید این نکته را بیان کنیم که سئو (SEO) و بهینه سازی سایت، نقش بسیار مهمی در تبلیغات دارد؛ در واقع می توان گفت که سئو و تبلیغات با هم یک ارتباط مستقیم دارند. هر چه سئوی سایت بهتر باشد، بازدیدکننده ی بیشتری جذب سایت خواهد شد و این بدین معنا است که تبلیغات موفق تر خواهد بود.

محتوا نیز در سایت ها بسیار مهم است زیرا هر چه محتوا غنی تر باشد، این خود می تواند یک تبلیغات بزرگ باشد.

در پایان باید گفت که امروزه یکی از مهم ترین روش های تبلیغ، تبلیغات اینترنتی در سایت ها است که هم بازدهی بیشتری از تبلیغات سنتی دارد و هم هزینه ی کمتری دارد. به روش های مختلفی می توان در این بستر قدرتمند تبلیغات کرد که در این مقاله مؤثرترین و کارآمدترین آن ها بیان شد. امیدواریم مطالب این مقاله مفید واقع شده باشد.

مطالب مرتبط

اجرای سئو قبل از ساخت سایت یکی از اشتباهات رایج در مورد سئو ، اجرای آن بعد از طراحی وب سایت است .این کار را هم می توانید انجام دهید ولی کار خودتان سخت تر […]

نکات امنیتی در دنیای اینترنت، که روز به روز در حال پیشرفت است، بسیار اهمیت دارد و به منظور حفاظت از وب سایت در مقابل هکر ها و نفوذ گذران می باشد. متأسفانه اهمیت بحث […]

وردپرس یکی از بهترین و قوی‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوای موجود است. این سیستم به طور کامل رایگان است و بعد از نصب به سادگی قابل استفاده می‌باشد. اما کارهایی وجود دارد که بهتر است بعد […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036