لطفا امتیاز دهید

تجربه کاربری در شرکت طراحی سایت وب افرا:

طراحی تجربه کاربری (به انگلیسی: User experience design) که به اختصار به آن UX, UXD, UED و همچنین XD نیز گفته می‌شود، روندی است که به منظور افزایش رضایت کاربر (یا مشتری) از محصول که از طریق ارتقاء کیفی موارد زیر محقق می گردد:

بهبود قابلیت استفاده (usability)
سهولت در استفاده (accessibility)
تعاملی لذت‌بخش بین کاربر (یا مشتری) و محصول

تا کنون، مطالعات انجام شده در زمینهٔ تجربهٔ کاربری (UX) بیشتر بر روی ارزیابی‌های کوتاه مدت و ارتباطات طولانی مدت با مشتری متمرکز بوده است که اخیراً همین رابطهٔ طولانی مدت، کلید اصلی رسیدن به موفقیت در بازار به‌حساب می‌آید.[۱]

در شرکت طراحی سایت وب افرا، سعی می‌شود طراحی کاربر محور به نحوی که بهترین بازخورد در کنار بهینه‌ترین حالت سوددهی انجام شود. در طراحی تجربه کاربری، مقصود از سود، رسیدن به هدف تعامل مشتری (کاربر) با محصول است و صرفا مقاصد مالی ملاک قرار نمی‌گیرد.

طراحی تجربه کاربری، طراحی تجربه کاربری در شرکت طراحی سایت وب افرا

در تعریف راهکارهای طراحی تجربه کاربری غالبا کاربر در مرکز توجه قرار گرفته (User Centered Design) و حتی به احساسات، عادات رفتاری و ویژگی‌های شخصیتی او نیز توجه می‌شود. راهکارهایی که در طراحی تجربه کاربری مطرح می‌گردد ممکن است در تعیین نقشه سایت، طراحی رابط کاربری (رنگ‌های معنادار، چیدمان کاربردی، ترتیب گزینه‌ها،…)، برنامه‌نویسی (روند ثبت فرمها، شیوه ذخیره‌سازی اطلاعات کاربر، مراحل خرید،…)، محتوای متنی و تصویری (عناوین بخشها، وضوح نوشته‌ها و توضیحات، تصاویر راهنما، تصویرسازیها،…)، و حتی در استراتژی‌ها و بخشهای عملیاتی وبسایت (نظیر شیوه ارسال کالا در سایتهای فروشگاهی) دخالت کند و پیشنهادهایی برای بهینه‌سازی و راحت‌سازی تعامل کاربر با سیستم ارائه نماید. بنابراین طراحی تجربه کاربری نیاز به دیدی کلی نسبت به یک محصول دارد و آشنایی به تمام تخصصهای به کار رفته در یک سیستم از الزامات آن است.

چگونه یک طرح UX خوب برای وب سایت خلق کنیم؟

بدون شک طراحی یک UX مناسب و کاربرپسند براساس معماری و ساختار اطلاعات و محتوای وب سایت یکی از مهمترین موارد هر وب سایت برتر می باشد.

امروزه ساختار سازی کلیه اطلاعات یک وب سایت از طریق تیمی شامل : طراحان وب، توسعه دهندگان وب و تولیدکنندگان محتوی، تهیه و نهایی می شود.

معماری و ساختار سازی اطلاعات و محتوا که شامل خلق و ساختاردهی اطلاعات یک وب سایت، اپلیکیشن و یا هرگونه از پروژه های دیجیتالی می شود، به کاربران کمک می کند تا بسیار راحت تر بتوانند از وب سایت یا اپلیکیشن استفاده نمایند و به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

هدف اصلی ساختار سازی و معماری اطلاعات، دستیابی موثرتر به اهداف کسب وکار، بازار هدف و افزایش نرخ فروش در کلیه پلتفرم ها از قبیل تبلت، دسک تاپ و موبایل می باشد.

ساختارسازی و معماری اطلاعات منجر به تهیه ساختار محتوایی قابل استفاده و دور از پیچیدگی و سردرگمی برای کاربران می شود و اساس آن نیز بر پایه فراهم نمودن حداکثر کاربر پسندی طراحی وب سایت می باشد.

هنگامی که معماری اطلاعات یک وب سایت مشخص شد، طراحان UX می توانند به طراحی وب سایت بپردازند.

در این مرحله طراحان UX باید در طراحی، علاوه بر آسانی نویگیشن ( Navigation )، عواملی که موجب افزایش جذابیت و تعامل مخاطب با وب سایت می شوند را نیز مد نظر قرار دهند.

 

مطالب مرتبط

در حال حاضر وب سایت های بسیاری در اینترنت وجود دارند که در زمینه های مختلف به فعالیت مشغول هستند. تمامی این وب سایت ها تلاش میکنند تا با بهره گیری از تکنیک های مختلف […]

طراحی سایت آرایشی بهداشتی یا طراحی سایت لوازم ارایشی از این نگاه که حرفه ای مربوط به سالن ها و ارایشگاه بوده است ، مورد اهمیت است با افزایش روز افزون دنیای مجازی و اینترنت […]

در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی وب سایت به نام زبان PHP بپردازیم. طراحی سایت با زبان php در ابتدا به معرفی و تعریف […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های این نوشته

  1. Fatemeh گفت:

    سلام
    معمولا سایتایی که موجوده مورد زضایت کاربر نیست برای دانلود یه موزیک ساده یا یه فیلم ساده یهودمیبینی ده تا صفحه پشت سر هم باز میشه که جای تاسف داره
    من مقالتون رو خوندم و خرسند شدم
    هنوزم شرکت هایی در زمینه طراحی سایت وجود داره که به حقوق کاربر احترام بزاره

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036