لطفا امتیاز دهید

هاست و دامین چیست و چگونه باید آن را تهیه کرد ؟

در مقاله ای که درباره خدمات هاست و دامین ارائه شد ، در مورد انواع هاست و سرور و تفاوت آنها توضیحاتی ارائه کردیم که با دانستن این اطلاعات می توانید درک درستی از یک سرور و خدمات وابسته به آن داشته باشید ولی باز هم نکات مبهمی مانند :

 

راهنمای خرید هاست و دامین

راهنمای خرید هاست و دامین

  • هاست لینوکس بهتر است یا ویندوز ؟
  • چگونه هاست متناسب سایت خود را انتخاب کنم ؟
  • قدرت سرور چه ارتباطی با سخت افزار آن دارد ؟
  • از کدام کشور سرویس دهنده استفاده کنم ؟
  • آیا سرور نقشی در جذب کاربر دارد ؟
  • آیا سرعت سایت تاثیری در سئو دارد ؟

 

و بسیاری از این دست سوالات که  پاسخ به همگی اینها از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا کسب و کار اینترنتی شما بستگی به آن داشته و پایه و اساس رشد یک وب سایت اینترنتی دارد !

پس این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا پاسخ همه سوالات خود را بیابید .

 

 

هاست لینوکس یا ویندوز ؟

پاسخ این سوال وابستگی زیادی به عوامل ، نیاز ها و حتی سیستم مدیریت وب سایت شما دارد ، برای مثال :

بهترین گزینه تمام سیستم هایی که به زبان PHP  ( پی اچ پی محبوبترین زبان طراحی وب سایت در دنیا می باشد )  طراحی شده باشند ، سرورهای لینوکس است زیرا لینوکس بطور کامل از PHP  پشتیبانی کرده و بهترین پایداری ممکن را در اختیار شما قرار میدهد و از طرف دیگر ، شرکت تولید کننده این زبان نیز ، سیستم عامل لینوکس را پیشنهاد میکند .

سیستم هایی مانند اپن کارت ، پرستا شاپ ، وردپرس ، جوملا و بسیاری دیگر از سیستم های مدیریت محتوای مطرح دنیا ، با زبان PHP  طراحی شده که اولین و بهترین انتخاب برای اینگونه وب سایت ها ، سیستم عامل لینوکس است .

 

از طرف دیگر ، سیستم عامل ویندوز پشتیبان و حامی تمام قد برای زبان برنامه نویسی ASP.net  ( زبان برنامه نویسی تحت وب که توسط شرکت مایکروسافت ارائه گردید ) بوده و بطور کامل از این زبان قدرتمند حمایت می کند .

 

تفاوتهای هاست های ویندوز و لینوکس :

  • در هاست ویندوزی هزینه ها نسبتا بالاتر از هاستهای لینوکسی است زیرا سیستم عامل ویندوز دارای لایسنس نرم افزاری بوده و مخارج اجرا در آن بالاتر از لینوکس است به این دلیل که لینوکس کاملا رایگان بوده و توسعه دهنده گان زیادی به رایگان در توسعه آن همراهی میکنند .
  • سرورهای ویندوزی قابلیت پشتیبانی از هر دو زبان PHP و ASP  را دارا بوده و شما میتوانید از آن برای دو سیستم که با دو زبان مورد اشاره طراحی شده اند ، استفاده نمایید اما در لینوکس امکان استفاده از زبان ASP  به بصورت معمول نبوده و میبایست سختی های زیادی جهت راه اندازی این موضوع متحمل شوید .
  • سرورهای لینوکس از امنیت بالایی برخوردار هستند و به لطف وجود تیم توسعه بسیار بزرگ ، رفع ایرادها و باگهای نرم افزاری به سرعت انجام می گردد .

 

نحوه انتخاب یک هاست خوب چگونه باید باشد ؟

معیارهای هر شخص برای انتخاب یک هاست خوب با اشخاص دیگر کمی تفاوت دارد اما این تفاوت به قدری نیست که بتوان آن را طوری توصیف که انگار در مورد دو موضوع مختلف صحبت میشود ، بطور مثال همه به دنبال هاست با قیمت مناسب و در عین حال با کیفیت بالا هستند و این امر کاملا بدیهی است .

در اینجا به مواردی اشاره میشود که در انتخاب شما تاثیر گزار خواهد بود :

  • مکان قرار گیری سرور ( هر چه سرعت اینترنت کشور محل قرار گیری سرور بیشتر و به کاربران هدف یا بازدید کنندگان سایت ، از نظر فاصله جغرافیایی نزدیکتر باشد ، سرعت بهتری در بارگزاری سایت خواهید داشت . )
  • سخت افزار سرور و منابعی به وب سایت شما اختصاص داده خواهد شد .
  • پورت اینترنت سرور ( سرعتی که دیتاسنتر ارائه دهنده ی سرور به آن اختصاص میدهد )
  • نوع سرور ( لینوکس یا ویندوز )
  • قیمت به نسبت امکانات
  • میزان حجم مورد نیاز
  • قابلیتهای سرور و امکانات اضافی ( آنتی ویروس سرور ، قابلیت انتخاب نسخه نرم افزار ، نوع کنترل پنل و … )

 

 

قدرت سرور و سخت افزار :

همانطور که متوجه شدید ، سرور نقش مهمی در ارائه خدمات میزبانی وب سایت شما دارد ، یعنی هرچه منابع بیشتر و قدرتمندتری تهیه کنید ، به همان نسبت وب سایت کارآمدتری خواهید داشت البته ناگفته نماند که کار آمد بودن یک وب سایت بستگی زیادی به طراحی وب سایت شما نیز دارد و همه چیز را نمیتوان از چشم سرور و میزبان هاست خود ببینید !

 

موقعیت جغرافیایی سرور و نقش آن بر سئو :

همه ی ما میدانیم که اگر بهترین محصول دنیا را داشته باشیم اما نتوانیم معرفی درست از آن داشته و جذب مشتری کنیم ، این محصول محکوم به شکست خواهد بود و عدم موفقیت آن حتمی است !!!

در بالا در مورد مکان قرار گیری سرور و سرعت آن توضیح دادیم اما واقعا این مورد چه ارتباطی با جذب مشتری دارد ؟؟؟

اگر دقت کنید ، وقتی خودتان وارد یک وب سایت می شوید ، سرعت بارگزاری آن برای شما اهمیت دارد و هرچه سایت دیرتر بارگذاری شود ، بیشتر شما را کلافه میکند و در اکثر موارد از بازدید آن سایت منصرف خواهید شد و به سراغ وب سایت دیگری خواهید رفت که این یک عامل کلیدی برای انتخاب سرور قدرتمند است !

عامل دیگر موتورهای جستجو مانند گوگل است که این موتور جستجوی محبوب و قدرتمند نیز برای امتیازدهی به وب سایت ، معیار سرعت را نیز مد نظر قرار داده است و به گفته گوگل ، به ازای هر ۱ میلی ثانیه ، ۱۵% از کاربران خود را از دست خواهید داد و این امر بسیار مهم است و نباید از آن چشم پوشی کرد .

در زمینه بهینه سازی سایت ، یکی از عواملی که مورد بررسی قرار میگیرد ، سرعت بارگذاری سایت شماست و وب افرا برای پذیرش سفارش سئو سایت ابتدا باید این اطمینان را حاصل نماید که وب سایت شما به درستی و با سرعت بالا بارگذاری میشود و سپس سفارش سئو سایت شما را بپذیرد !

 

ما در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا به شما عواملی که ممکن است در انتخاب یک سرویس دهنده مناسب کمک کند را گرد هم آورین و معیارهایی را به شما معرفی کنیم که شاید تا به حال برای انتخاب یک هاست مناسب به آن دقت نکرده باشید .

امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد .

 

در صورتی سوال فنی و یا مشاوره جهت خرید هاست و دامین دارید ، میتوانید از طروق زیر با ما درارتباط باشید :

 

  1. ارسال نظر در همین مقاله
  2. تماس تلفنی و مشاوره رایگان
  3. ارسال درخواست جهت مشاوره رایگان ( ما با شما تماس میگیریم )
  4. ارسال ایمیل و مطرح کردن سوال

مطالب مرتبط

کاربران در هنگام استفاده از هر نرم افزاری و از جمله وردپرس به مسائلی مهمی برخورد می کنند، به همین دلیل پرسش های مهمی را در این زمینه مطرح می کنند. البته این پرسش و […]

امروزه در سایت های زیادی تصویر نقشه ی شرکت ها، فروشگاه ها و … دیده می شود که دارای قابلیت هایی از جمله جابجایی و … هستند. این نقشه های رنگی، دقیقا همان نقشه ی […]

امروزه تبلیغات در زندگی افراد، تاثیر فراوانی دارد؛ یکی از روش های تبلیغات، تبلیغات در اینترنت است که با استفاده از سایت ها در دنیای وب انجام می شود. در این مقاله اطلاعاتی را در […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های این نوشته

  1. رضا گفت:

    سلام
    ممنون از مقاله ی خوبتون
    خواستم بدونم شما هاستینگ هستید؟

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036