لطفا امتیاز دهید

با توجه به اینکه امروزه وب سایت های بسیاری در زمینه های مختلف راه اندازی شده اند مبحث سئو بیش از پیش دارای اهمیت شده است به نحوی که در حال حاضر سئو را می توان به عنوان اولویت تمامی وب مستران و مدیران وب سایت های اینترنتی دانست. با توجه به اینکه کسب رتبه های برتر در سرچ های محلی دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد از این رو امروز قصد داریم تا در رابطه با سئو محلی در طراحی سایت با شما دنبال کنندگان همیشگی صحبت نماییم از این رو توصیه می کنیم چنانچه به مبحث سئو به خصوص سئو محلی علاقه مند هستید پیشنهاد میکنیم تا انتها با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیار شما خوبان قرار دهیم.

سئوی محلی در طراحی سایت – سئو محلی چیست؟

بهتر است قبل از هر چیز در رابطه با اینکه سئو محلی چیست و چه کاربرد و ثمری برای وب سایت ها دارد صحبت نماییم. در واقع می توان سئو محلی را به عنوان یکی از بخش های تازه در مبحث سئو معرفی نمود که به تازگی دارای اهمیت بسیار بالایی شده است.

سئوی محلی در طراحی سایت

با توجه به اینکه گوگل در آپدیت های جدید خود موقعیت جغرافیایی جست و جو کنندگان و همچنین تمایلات گذشته آنان را نیز برای نمایش بهتر نتایج مورد استفاده قرار می دهد از این رو به دست آوردن رتبه در این سرچ ها می تواند برای وب سایت ها و مالکین آنها بسیار مهم و ضروری باشد.

گوگل به راحتی می تواند موقعیت جغرافیایی استفاده کنندگان از اینترنت را از طریق آدرس آی پی آنان شناسایی نماید ولی شما به عنوان مدیر یک وب سایت می بایست با رعایت نکاتی هر چند ساده مدوده جغرافیایی فعالیت تجاری خود را مشخص نمایید. به کلیه کار هایی که برای شناساندن موقعیت جغرافیایی کسب و کار خود به ربات های گوگل انجام خواهید داد را سئو محلی می نامند.

سئوی محلی یا لوکال سئو و بهبود جایگاه سایت در نتایج جست و جو

سئو محلی یا لوکال سئو درست همان کاری است که شما می بایست به آن روی آورده و نسبت به بهبود جایگاه سایت خود در نتایج جست و جو های محلی اقدام نمایید. با توجه به آماری که توسط گوگل منتشر شده است از سال ۲۰۱۴ به بعد بیش از یک سوم ورودی وب سایت ها از طریق سئو محلی بوده است و همین آمار کافی است تا شما به اهمیت این موضوع و نقش سئو محلی در افزایش بازدید و حتی فروش از طریق وب سایت خود پی ببرید.سئوی محلی در طراحی سایت

توجه به این نکته بسیار ضروری می باشد که گوگل به تازگی به ارائه نتایج ها نسبت به موقعیت کاربر اهمیت بسیاری داده است و ممکن است این میزان از اهمیت در آینده نیز بیشتر شود به همین منظور بهتر است در صورتی که کسب و کار شما در محدوده جغرافیایی خاصی فعالیت دارد هر چه سریع تر نسبت به انجام سئو محلی برای کسب و کارتان اقدام نمایید.

به عنوان مثال می توان یک رستوران را در شهری مانند مشهد مثال زد، مخاطبین این رستوران می توانند کلیه مردم شهر مشهد و حتی مسافرینی که به مشهد سفر کرده اند باشند. در صورتی که این رستوران بر روی سئو محلی در طراحی سایت خود کار کرده باشد این امکان را دارد تا در سرچ هایی مانند رستوران در مشهد و بهترین رستوران در مشهد رتبه مطلوبی به دست اورده و بازدید کنندگان بسیاری را به سمت سایت خود هدایت نماید که هر یک از آنها پتانسیل تبدیل شدن به یک مشتری را خواهند داشت. در نظر داشته باشید که اولین قدم در سئو محلی هدف گذاری بر روی عبارت هایی است که به صورت مستقیم نام مکان، محدوده و یا شهر مورد نظر شما را در خود دارند و دومین اقدامی که لازم است نسبت به انجام آن اقدام نمایید استفاده از این عبارت ها در فضاهایی مناسب از محتوای سایت می باشد.

سئوی محلی در طراحی سایت

اسلایدر سئو محلی گوگل چیست؟

یکی از ابزار های پرکاربرد که بسیاری از مدیران وب سایت ها می توانند با استفاده از آن خود را بیش از پیش به کاربرانشان معرفی نمایند ابزار گوگل پلاس می باشد. یکی از کاربرد های گوگل پلاس آن است که شما به عنوان مدیر یک وب سایت می توانید تصاویر مربوط به کسب و کار خود را در آن قرار دهید، گوگل این تصاویر را شناسایی و در اسلایدر سئو محلی خود به کار خواهد برد. اسلایدر سئو محلی  اسلایدری با عکس رنگی و افقی است که در بالای نتایج جست و جو ظاهر می شود و شمل ۹ نتیجه برتر جست و جو محلی می باشد.

آموزش حضور در اسلایدر گوگل

با توجه به تحریماتی که از سوی کشور های خارجی بر ایران اعمال شده است استفاده از این قالبیت در ایران دارای محدودیت های بسیاری بوده و همین امر سبب شده است که ما کمتر شاهد وجود چنین تصاویری در سرچ های خود باشیم. دلیل اصلی آن هم این است که کاربران ایرانی توانایی ثبت نام در ابزار Local Business گوگل را ندارند. با این وجود شما می توانید با رعایت سایر موارد رتبه بسیار مناسبی در سرچ های محلی کسب نمایید.

شروع فرایند سئو محلی

در صورتی که مایلید تا برای سایت خود سئو محلی را آغاز نمایید ابتدا می بایست یک صفحه گوگل پلاس برای خود دایر نمایید و سپس نسبت به آپلود تصاویر با کیفیت در صفحه خود اقدام نمایید. در ادامه لازم است تا مشتریان خود را ترغیب نمایید تا نسبت به ثبت نظر و رای خود در صفحه گوگل پلاس شما اقدام نمایند. در بخش دیگر نیز لازم است تا از سایر وب سایتهایی که در زمینه کاری شما فعالیت می کنند لبنک های مفیدی کسب نمایید.

چگونه در سئو محلی موفق باشیم؟

برای اینکه بتوانید در سئو محلی بیش از پیش موفق ظاهر شوید لازم است تا به نکاتی هر چند ساده و پیش پا افتاده توجه نموده و در صورتی که تمام یا بخشی از آنها را تا به حال انجام نداده اید نسبت به تکمیل آنها اقدام نمایید:

  • ربات های گوگل بسیار هوشمند بوده و می توانند آدرس و شماره های تماس شما در انتهای سایتتان ثبت نمایند از این رو حتما آدرس و شماره های تماس خود را در قسمت فوتر سایت که بخشی پر تکرار در سایت است قرار دهید.
  • تلاش کنید تا برای هر صفحه از سایتتان محتوایی یونیک و غیر کپی تهیه نمایید این کار سبب می شود تا امتیاز سایت شما نزد ربات های جست و جو افزایش یابد.
  • سعی کنید تا وب سایت خود را در دایرکتوری های محلی معتبر ثبت نمایید.
  • در صورتی که محتوای شما توسط سایت های دیگر کپی برداری شده است حتما توجه داشته باشید که آن وب سایت لینک سایت شما را به عنوان منبع ذکر کرده است یا خیر، در صورت عدم انجام این کار با مدیریت آن تماس گرفته و از وی بخواهید نسبت به از انجام این کار مبادرت نماید.
  • به دوستان ، آشنایان و حتی مشتریان خود بگویید تا نظرات و تجربیاتشان از کارکردن با شما و یا استفاده از خدمات و محصولات ارائه شده توسط شما را در گوگل پلاس شما منتشر نمایند.

سئوی محلی در طراحی سایت

اشتباهات رایج در سئو محلی

شاید با مطالعه مقاله سئو محلی در طراحی سایت به این نکته پی برده باشید که رعایت نکاتی که باعث افزایش قدرت سئو محلی سایت شما می شود بسیار آسان و پیش پا افتاده هستند اما در صورتی که برخی از اشتباهاتی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود را در سایت خود انجام دهید سئو محلی شما به شدت آسیب خواهد دید.

  • در صورتی که شماره تلفن های خود را در سایت قرار می دهید از کد شهر خود استفاده ننمایید یکی از اصلی ترین امتیازات سئو محلی را از دست خواهید داد.
  • آدرس سایت دومین فاکتور مهمی است که بر روی سئو محلی سایت شما تاثیر گذار است. در صورتی که آدرس شرکت خود را بر روی سایت قرار نداده باشید امتیاز این بخش را نیز از دست خواهید داد.
  • گوگل مایل است تا در صورتی که صحه ای در گوگل پلاس ایجاد می نمایید حتما کامل و دقیق باشد در این صورت در صورتی که صفحه ای با اطلاعات ناکافی ایجاد کرده باشید می تواند بر روی سئو محلی سایت شما تاثیر نامطلوبی قرار دهد.
  • بر روی سرعت لود سایت خود سرمایه گذاری نمایید زیرا سایت هایی که از سرعت لود پایینی برخوردار باشند نزد گوگل اعتباری نداشته و در لیست جست و جوها جایی نخواهند داشت.
  • توجه داشته باشید که امروزه استفاده بیش از اندازه از کلمه کلیدی دارای موقعیت جغرافیایی در محتوا به هیچ وجه در افزایش رتبه سایت شما در نتایج نخواهد داشت و همین امر می تواند تاثیر نامطلوبی بر روی سئو محلی سایت شما داشته باشد.
  • شبکه های اجتماعی به خصوص گوگل پلاس و فیسبوک یکی از آن دسته از شبکه های اجتماعی هستند که گوگل به آنها توجه بسیار زیادی دارد. در صورتی که در این شبکه ها فعالیت داشته و نسبت به انتشار مطالب خود در آنها اقدام نمایید خواهید دید که تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئو محلی شما خواهد داشت.

شروع سئو محلی سایت از کجاست

در صورتی که اینک تصمیم گرفتید که هر چه زودتر نسبت به انجام سئو محلی برای سایت خود اقدام نمایید بهتر است که کمی صبر نموده و شتابزده عمل ننمایید. برای شروع سئو محلی ابتدا لازم است تا کلمات کلیدی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. برای این منظور لازم است تا خود را به جای کاربرانی که مایلند تا از سایت شما بازدید نمایند قرار دهید و ببینید که چه سرچ هایی این امکان را برای شما فراهم می آورند تا بازدید کننده بیشتری را به سمت خود جذب نمایید.

پس از اینکه لیستی از کلمات کلیدی مورد نظر خود را تهیه نمودید می بابیست با استفاده از ابزار کیورد پلنر گوگل نسبت به انتخاب پر سرچ ترین آنها اقدام نمایید. در ادامه لازم است تا آن کلمات را در گوگل جست و جو و نسبت به شناخت رقبا اقدام نمایید.

سخن آخر

سعی کنید تا در شروع سئو محلی از کلماتی که سرچ و بازدید کمتری دارند استفاده نمایید و رفته رفته با پیشرفت سایت و افزایش تدریجی بازدید کنندگان نسبت به انتخاب کلمات سخت تر با بازدید بالاتر اقدام نمایید.

 

مطالب مرتبط

محبوبترین فریم ورکهای php 2019 - در یک بررسی دقیق میتواند لاراول ، Yii و CakePHP را در صدر این لیست قرار داد که بیشترین استفاده دربین توسعه دهندگان را دارند

اجرای سئو قبل از ساخت سایت یکی از اشتباهات رایج در مورد سئو ، اجرای آن بعد از طراحی وب سایت است .این کار را هم می توانید انجام دهید ولی کار خودتان سخت تر […]

طراحی وب سایت دکوراسیون، برای تمام شرکت هایی که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی فعالیت می کنند، با توجه به فراگیر شدن استفاده از اینترنت امری بسیار ضروری و مفید می باشد. امروزه […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036