لطفا امتیاز دهید

چگونه یک طراح وب یا یک توسعه دهنده وب شویم ؟

در حال حاضر مرز بین طراحان وب و توسعه دهندگان وب در حال محو شدن است. طراحان بیشتر و بیشتر به یادگیری کد می پردازند و توسعه دهند گان وب به نظریه های طراحی توجه بیشتری دارند . آیا در طراحی وب سایت، طراح وب با توسعه دهنده وب برابر است ؟ در این مقاله به تفاوت بین حقوق و دستمزد ، وظایف شغلی ، مهارت ها و ابزار های مورد انتخاب بین طراحان وب و توسعه دهندگان وب می پردازیم .

حقوق و دستمزد طراح وب چقدر است ؟

در ۳۰ اکتبر ، ۲۰۱۷، حقوق و دستمزد متوسط طراحان وب ۷۳،۲۰۴ دلار بود ، معمولا بین  ۶۲،۶۶۹ دلار تا ۸۳،۶۵۹ دلار در نوسان است . با این حال، حقوق طراحان وب به عوامل مختلف بستگی دارد و ممکن است به طور گسترده ای متفاوت باشد.

سه تفاوت اصلی بین طراح وب و توسعه دهنده ی وب

سه تفاوت اصلی بین طراح وب و توسعه دهنده ی وب

 رقم عنوان شده در بالا حقوق و دستمزدی طراح وب در آمریکا است که البته کمتر از حقوق سالانه است . به عنوان مثال، میانگین درآمد سالانه یک طراح وب معمولی در ایالات متحده ۷۳،۲۰۴ دلار است، بنابراین انتظار می رود که ۵۰ درصد از آنهایی که به عنوان طراحان وب در ایالات متحده مشغول به کار هستند، کمتر از ۷۳،۲۰۴ دلار حقوق داشته باشند .

حقوق و دستمزد توسعه دهندگان وب چقدر است ؟

در ۳۰ اکتبر ، ۲۰۱۷، حقوق سالانه توسعه دهندگان وب  ۱۰۱٫۹۶۲ دلار است که معمولا بین  ۹۲۳۵۹ دلار آمریکا تا ۱۱۶،۴۹۷ دلار در نوسان است ، بسته به عوامل مختلف  ممکن است مقدار حقوق و دستمزد به طور گسترده ای متفاوت باشد.

سه تفاوت اصلی بین طراح وب و توسعه دهنده ی وب

سه تفاوت اصلی بین طراح وب و توسعه دهنده ی وب

نمودار نشان می دهد درصدی از توسعه دهندگان وبی که در ایالات متحده کار می کنند کمتر از میانگین حقوق سالانه دریافت می کنند . برای مثال، میانگین حقوق سالانه یک توسعه دهنده ی وب معمولی ایالات متحده ۷۷،۴۵۸ دلار است، بنابراین ۵۰٪ از کسانی که به عنوان توسعه دهندگان نرم افزار شبکه در ایالات متحده کار می کنند، انتظار می رود که کمتر از ۷۷،۴۵۸ دلار حقوق داشته باشند.

 

تفاوت بین طراحان وب و توسعه دهندگان وب

معمولا، برای مردم تفاوت مفهومی طراحی وب و توسعه وب روشن نیست، هم تفاوت و هم ارتباط بین این دو وجود دارد.  به طور خلاصه، رابط وب زیبا در ابتدا توسط طراحان وب ایجاد می شود ، و توسعه دهنده ها مسئول تبدیل تصویر زیبا به یک صفحه هستند که واقعا به بازدیدکنندگان نمایش داده می شوند .

طراح وب چه کاری انجام می دهد ؟

معمولا طراحان وب مسئول طراحی طرح بصری وب سایت ها هستند. طراحان عالی در استفاده از مفاهیم مختلف، از قبیل جمع کردن رنگ، تایپ کردن، روابط فضایی و ایجاد تجربه خوب برای کاربر بسیار عالی عمل می کنند .

سه تفاوت اصلی بین طراح وب و توسعه دهنده ی وب

سه تفاوت اصلی بین طراح وب و توسعه دهنده ی وب

از طریق استفاده از نرم افزار طراحی گرافیک و ابزارهای نمونه سازی اولیه، طراحان وب می توانند نسخه اولیه یک وب سایت را ایجاد کنند. سپس طرح تکمیل شده برای برنامه نویسی وب به توسعه دهندگان منتقل خواهد شد.

ابزار های طراحی برای طراحان وب:

Adobe

Photoshop

Illustrator

Sketch

Prototyping tools:

UXPin

Mockplus

شرح شغل طراحی وب :

مسئول کلیه عملکرد های سایت ، موقعیت وب سایت و ارائه تصاویر بصری به کاربران؛

مسئول طراحی طرح اولیه؛

انجام طراحی گرافیکی کاتالوگ محصولات ؛

انجام فعالیت های مختلف و طراحی تبلیغات؛

کمک به توسعه دهندگان در طراحی صفحه و کارهای دیگر.

به طور کلی، طراحان مسئول استفاده از دانش زیبایی شناختی خود با ابزارهای مختلف برای طراحی یک صفحه زیبا هستند. اگر شما از وردپرس استفاده می کنید، با استفاده از وردپرس می توانید روند طراحی را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. یک طراح خوب می تواند تمام ویژگی های محصولات شرکت را درک کند و اولین تاثیر خوب را در مشتریان ایجاد کند. پیدا کردن یک طراح عالی برای شرکت یک خوش شانسی است .

توسعه دهنده وب چه کاری انجام می دهد ؟

.”>توسعه دهندگان وب به طور کلی به عنوان گروهی از افراد که از قسمت چپ مغزشان برای توسعه کدگذاری محصولات استفاده می کنند، شناخته می شوند. در شرایط عادی، توسعه دهندگان وب طراحی صفحه را از طراح وب دریافت می کنند و سپس از تکنولوژی توسعه ی front-end برای رمزگذاری این صفحات استفاده می کنند. آنها واقعا اهمیتی نمی دهند که صفحه خوب به نظر می رسد یا نه ، ولی آنها درباره اهمیت کد گذاری بسیار دقیق هستند .

سه تفاوت اصلی بین طراح وب و توسعه دهنده ی وب

سه تفاوت اصلی بین طراح وب و توسعه دهنده ی وب

مهارت ها و ابزارهایی که باید توسعه دهندگان وب در اختیار داشته باشند چیست؟

ابزار های مدیریت کد : SVN، CVS، GIT، و غیره؛

  …. IDE: WebStorm، Sublime، VS Code

Front-end development technology: HTML, JavaScript, CSS and so on

Front-end framework: jQuery, React, Bootstrap and so on

در سال های اخیر، Front-end development technology یک شغل داغ و پردرخواست است. در نتیجه، توسعه دهندگان ضروری است مهارت هایشان را افزایش دهند و البته میزان حقوق و دستمزد توسعه دهندگان وب هم افزایش می یابد. در حال حاضر، زمان خوبی برای ورود به Front-end development  است.

تفاوت طراح و توسعه دهنده وب سایت در پیدا کردن کار:

مهمترین موضوع برای یک طراح وب نمونه کارهای آنها است. هنگامی که برای مصاحبه می روید، مدیران استخدام ممکن است بخواهند به نمایه Dribbble یا Behance شما نگاهی بیندازند .

در حالی که برای توسعه دهندگان وب، نمایه Github ممکن است مهمترین مرجع برای مدیران جهت استخدام و نگه داشتن شما باشد .
شخصیت طراح وب و توسعه دهنده وب:

من فکر می کنم طراحان وب خلاق تر و هنری تر هستند، در حالی که توسعه دهندگان وب تحلیلی تر هستند.
اما طراح وب نمیتواند کاملا کدگذاری را نادیده بگیرد . در شرایط برنامه نویسی، طراحی وب و توسعه وب هر دو باید به سطحی از دانش برنامه نویسی دست یابند .

طراح وب در مقابل توسعه دهنده وب

طراحان وب مجرب باید کد را بهتر از طراحان گرافیک درک کنند و طراحی را بهتر از برنامه نویسان انجام دهند .

سه تفاوت اصلی بین طراح وب و توسعه دهنده وب

سه تفاوت اصلی بین طراح وب و توسعه دهنده وب

برای توسعه دهندگان وب علاوه بر این، برای پیشرفت با تکنولوژی کدگذاری، لازم است توانایی های زیبایی شناختی قوی را نیز بکار گیرند .برای اینکه اینترنت بهترین مکان برای کاربران باشد، طراحان وب نمی توانند به طور کامل برنامه نویسی را نادیده بگیرند و توسعه دهندگان وب باید سعی در درک طراح و همکاری بهتر داشته باشند.

 

مطالب مرتبط

طراحی وب سایت سوالات زیادی را ممکن است در ذهن شما ایجاد نماید. شما ممکن است از خودتان بپرسید چرا به دنبال به روز رسانی وب سایت شرکت خود هستید؟ در حقیقت ، وب سایت […]

لیست امکانات سایت های گردشگری (به صورت پیشنهادی از طرف وب افرا) لیست امکانات سایت های گردشگری: امکانات توضیحات رزرواسیون آنلاین رزرو بلیط به صورت آنلاین رزرو هتل به صورت آنلاین سیستم احراز هویت چند بخشی […]

ایران یکی از کشورهای اسلامی است، بنابراین طراحی سایت مذهبی برای ترویج و گسترش مسائل دینی و مذهبی در دنیای دیجیتال امروز امری بسیار ضروری می باشد. همان طور که می دانید امروزه خیلی از […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های این نوشته

  1. رسول گفت:

    سلام
    یه سایت میخوام که بر پایه ی سئو طراحی شده باشه
    میخواستم بدونم با وردپرس میشه چنین کاری رو کرد
    و هزینه ی طراحی وب سایت اختصاصی و وردپرس رو لطف میکنین بگین

    1. سلام
      با وردپرس هم میشه چنین کاری رو انجام داد
      و اینکه هزینه س طراحی سایت یه نوع سایت و امکاناتی که مد نظر هست بستگی داره
      برای راهنمایی بیشتر میتونین از بخش درخواست مشاوره با ما در ارتباط باشید

  2. Ahmad گفت:

    سلام
    ممنون بابت مقاله ی خوبتون
    میخواستم بدونم شما در مازندران هم سرویس میدید

    1. سلام
      شرکت طراحی سایت وب افرا اماده ی ازائه ی هرگونه خدمات اعم از طراحی سایت بهینه سازی سایت و طراحی اپلیکیشن در داخل و خارج میباشد

  3. یونس گفت:

    سلام
    بنظرم طراح وب میتونه نقش اساسی در طراحی وب سایت داشته باشه
    خیلی از افراد گول قیمت پایین طراحی سایت رو میخورن و خبری از طراحی سایت بر پایه ی سئو ندارن

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036