لطفا امتیاز دهید

توسعه دهندگان وب همیشه به دنبال بهترین ابزار و زبان برنامه نویسی برای استفاده هستند. اما در این مقاله ما قصد داریم شما را با یکی از قدرتمند ترین زبان های برنامه نویسی یعنی پایتون و فریم ورک هایی که برای توسعه وب در اختیار شما قرار می دهد ازجمله جنگو، Flask و Pylons  که مخصوص توسعه وب هستند آشنا کنیم. در ادامه با وب افرا همراه باشید تا به بررسی طراحی سایت با پایتون بپردازیم.    

اما جنگو محبوبترین فریم ورک طراحی سایت پایتون است به دلیل اینکه یک فریمورک وب سطح بالا برای Python است که امکان توسعه سریع وب سایت های امن و پایدار را فراهم می کند.جنگو که توسط توسعه دهندگان با تجربه ساخته شده است ، بسیاری از مشکلات توسعه دهندگان وب را حل کرده است. بسیاری معتقدند طراحی سایت با پایتون و فریمورک جنگو بهترین راه برای تبدیل ایده های کسب کارتان به یک سایت است.

فریم ورک جنگو رایگان و اپن سورس ، دارای یک جامعه پر رونق و فعال ، اسناد عالی و گزینه های بسیاری برای پشتیبانی رایگان و پولی است.به وسیله این فریم ورک شما می توانید انواع مختلف سایت ها ازجمله سایت های تولید محتوا ، ویکی ها ، سایت های خبری ،فروشگاهی و حتی شبکه های اجتماعی بسازید.اما در ادامه به بررسی مزایا و معایب طراحی سایت با پایتون می پردازیم.

بررسی مزایا و معایب طراحی سایت با پایتون

 

مزایا و معایب طراحی سایت با پایتون

زبان پایتون دارای فریمورک های متنوعی در زمینه بازی سازی ، توسعه وب و برنامه های کاربردی است. همین موارد باعث شده این زبان یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی باشد.در ادامه برخی از مزایا فریم ورک جنگو که برای توسعه وبسایت است را بررسی می کنیم:

  1. دارای پنل ادمین پیشفرض و بسیار ماژولار
  2. یادگیری ساده و تسریع روند کدنویسی و توسعه پروژه
  3. تولید Google sitemap XML یا استفاده از پکیج Sitemaps
  4. اهراز هویت (Authentication)
  5. مدیریت پیام‌های موقت یا پیام‌های Session-based با استفاده از پکیج Messages
  6. ساده برای برنامه نویسی 

اما پایتون با این که زبان بسیار قدرتمند و فوق العاده ای است دارای معایبی نیز می باشد از معایب طراحی سایت با پایتون می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. دراین زبان برنامه نویسی در دسترسی به دیتابیس‌ها محدودیت وجود دارد.
  2. در مقایسه با زبان‌هایی مثل جاوا از سرعت کمتری برخوردار است.
  3. ارور های قالب در فریم ورک جنگو به صورت پیش فرض پنهان می مانند و باید زمان زیادی را صرف کنید تا متوجه خطای کار خود شوید.

سایت های بر پایه پایتون

 

سایت های بر پایه پایتون

 

بزرگترین شرکت های فناوری ازین زبان برای بیشتر فعالیت های خود استفاده می کنند و این یکی از دلایل محبوبیت این زبان است .سایت هایی از قبیل :

  1. گوگل (Google)
  2. یوتیوب (Youtube)
  3. فیس‌بوک (Facebook)
  4. ناسا (NASA)
  5. دراپ‌باکس (Dropbox)
  6. یاهو (Yahoo)
  7. موزیلا (Mozilla)
  8. اینستاگرام (Instagram)

این سایت ها فقط تعداد محدودی از غول های دنیای فناوری هستند که ازین زبان برای اهداف خود استفاده می کنند.

کاربرد های پایتون

زبان برنامه نویسی پایتون دارای  موارد استفاده بسیاری است که میخواهیم با تعدادی از آن ها آشنا شویم.پایتون در میان صنایع مختلف استفاده می‌شود و به شدت مورد علاقه آنهاست. علاوه بر این، زبان پایتون مورد علاقه بسیاری از توسعه دهندگان است زیرا کدنویسی با آن بسیار ساده است. ویژگی های فوق العاده این زبان آن را برای بسیاری از مشاغل جذاب کرده است. زبان پایتون آنقدر مقرون به صرفه هست که برای بسیاری از شرکت های کوچک ، متوسط و استارتاپ هایی که کار خود را تازه شروع کرده اند مناسب باشد.اما کاربردهای این زبان عبارت اند از:

  • توسعه وب
  • IOT با اینترنت اشیا
  • برنامه های تجاری
  • هوش مصنوعی و زبان ماشین
  • بهترین زبان برای تحصیل و آموزش
  • GUI دسکتاپ

جمع بندی

  به طور کلی می توان ۲ زبان برنامه نویسی پایتون و php را از قدرمندترین زبان ها برای طراحی سایت دانست .طبیعی است که این دو زبان نیز برتری ها و ضغف هایی نسبت به یکدیگر دارند .طراحی سایت با پایتون بسیار ساده ، با سرعت  بسیار عالی است ، همچنین فریم ورک محبوب پایتون یعنی جنگو با ارائه کتابخانه های مناسب کار را برای توسعه دهندگان بسیار ساده کرده است. برای یادگیری این زیان برنامه نویسی می توانید ویدیو های آموزشی که در یوتیوب قرار داده شده است را مشاهده کنید. 

منبع: سایت hackr.io

مطالب مرتبط

طراحی سایت یکی از موارد ضروری و مهم برای هر کسب وکاری در دنیای امروز است. ابتدایی ترین قدم برای این کار خرید هاست ایمن و مطمئنی است که با خیال راحت بتوان از آن […]

مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی با بدست آورد تعرفه طراحی فروشگاه اینترنتی آغاز می شود و سپس با در نظر گرفتن امکانات مورد نیاز شما و عقد قرارداد طراحی سایت فروشگاهی ادامه میابد.

اجازه بدهید این طور شروع کنیم … برای شما شاید رسیدن به درآمد از طریق اینترنت محقق نشده باشد، اما شما می توانید با ساخت وب سایت های جذاب از طریق اینترنت پول زیادی به […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036