لطفا امتیاز دهید

آیا وب سایت های شما با “لورم ایپسوم لورم ایپسوم” پر شده ­اند؟ اگر با لورم ایپسوم (متن پیش ساخته) پر شده باشند شما را سرزنش نمی­ کنم. لورم ایپسوم یک کار آسان برای پر کردن فضا است. اما در هر حال شما یک طراح هستید نه یک کپی رایتر، درسته؟ با ما همراه باشید تا دلیل اهمیت اصل کپی رایت را در طراحی وب سایت توضیح دهیم.

چرا کپی رایتینگ در طراحی وب سایت مهم است؟

مشکل اینجاست که واقعا طراحی بدون کپی رایتینگ امکان پذیر نیست. بنابراین اگر شما می­ خواهید طراحی موثری داشته باشید، باید مقدار کمی در مورد کپی رایتینگ بدانید. اگر شما مسلط به کپی رایتینگ شوید، حتی میتوانید شروع به ارائه کپی رایتینگ به عنوان یک سرویس ویژه برای مشتریان خود کنید. شما یک کارشناس کپی رایتینگ نخواهید شد، اما امیدوارم به درک مفیدی از مفهوم اساسی کپی رایتینگ برسید تا بتوانبد از آن برای نوشتن کلمه اضافه در طرح­های خود استفاده کنید.

طراحی وب سایت و اهمیت کپی رایتینگ

طراحی وب سایت و اهمیت کپی رایتینگ

 چرا طراحان وب باید مراقب کپی رایتینگ باشند؟

به طور خلاصه در مورد تعریف کپی رایتینگ می توان گفت؛ کپی رایتینگ تاثیر مجموعه ای از کلمات است که مردم را به تمام کردن یک عمل معین وادار می کند .* در واقع کپی رایتینگ هنر تولید محتوا برای المان های تبلیغاتی کسب و کار است. وادار کردن مردم به تمام کردن یک عمل معین* بخشی  کمی از این که چطور یک طراحی وب خوب داشته باشیم است، درسته؟ ،اگر طراحی وب سایت شما نتواند خواننده را وادار به تمام کردن عملی  که آن را حدس میزده اید بکند آن موقع این که که شما می­ خواهید خواننده را به خرید یک محصول، خواندن وبلاگ بیشتر، یا هر چیزی دیگری دعوت کنید برای شما دیگر اهمیتی ندارد.

اثر طراحی و کپی رایتینگ بر یکدیگر

دیوید آگیلوی  پدر علم تبلیغات توانست یک کپی برای یک وب سایت بنویسد، اما نمی توان گفت که اگر در طرح، رنگ فونت زرد نئون و رنگ پس زمینه سبز نئون نباشد، کلمات در آن دیده نمی شوند. یا نمی توان انتظار داشت که فقط با نوشتن جمله یا کلماتی ( مثلا محصول خوبی است، آن را بخر) بدون داشتن طرح خوب موفق شد.

اگر طراحی و کپی رایتینگ با هم کار نکنند، آن دو در بازه زمانی همدیگر را به عقب هل خواهند داد.

هماهنگ بودن تن کپی رایتینگ و تن طراحی

مطمئنا شما می دانید که شما می­ توانید با طراحی خود یک تن ایجاد کنید. خب، این دقیقا مشابه با کپی رایتینگ است. اگر شما یک طراحی سرگرم کننده و شاد ایجاد می­ کنید، کپی رایتینگ نیز باید سرگرم کننده و شاد باشد، در غیر این صورت خوانندگان گمراه شده و دیگر مشتری شما نمی­ شوند.

مبانی کپی رایتینگ برای طراحان وب:

اکنون که متوجه شدید چرا باید طراحان وب به کپی رایتینگ توجه داشته باشند، در اینجا اینکه شما بخواهید شروع به ارائه کپی رایتینگ به مشتریان خود کنید یا اینکه بخواهید مشتریان فقط به درکی در مورد کپی رایتر دست یابند، بستگی به شما دارد.

طراحی وب سایت و اهمیت کپی رایتینگ

طراحی وب سایت و اهمیت کپی رایتینگ

ایجاد طراحی بزرگ با تحقیق

درست مانند زمانی که قبل از ساخت محصول نهایی خود، از طریق طرح ها و مدل ها شروع به کار می کنید، کپی رایتر ها نیز قبل از تحقیق شروع به کار نمی کنند.

کپی رایتینگ خوب همیشه با تحقیق شروع می شود. دو حوزه اصلی که می خواهید به آن نگاه کنید وجود دارد:

رقبا: کپی رایتینگ وب سایت رقیب چه شکلی است؟ تن آنها چطور است و چگونه خودشان را متفاوت می کنند؟ شما باید کپی رایتینگ خود را به گونه ای بسازید که از رقبا بهتر باشد.

مشتریان : مشتریان یا کاربران شما چه می گویند یا انجام می دهند؟ اگر بتوانیم با مشتریان صحبت کنیم عالی است، اما این همیشه امکان پذیر نیست. در هر حال شما می توانید نظرات مشتریان را بخوانید و از این طریق متوجه احساس آنها شوید.

هنگامی که تحقیق شما کامل شد، میتوانید یک ایده برای کپی رایتینگ ایجاد کنید.

ترجمه از elegantthemes.com

مطالب مرتبط

لاراول یکی از فریمورک های مورد علاقه برنامه نویسان زبان php می باشد و  از محبوبیت زیادی برخوردار است. لاراول بخاطر سینتکس عالی و نظم کم نظیر خود ، یکی از پرکاربرد ترین فریمورک های […]

همانطور که می دانید مدت زیادی است که انتخاب کلمه کلیدی استاندارد با توجه به موضوع مقاله و استفاده اصولی از آن در تمام طول متن، برای بهینه سازی کردن مطلب بسیار ضروری است. اما […]

دنیای وب و اینترنت، روز به روز در حال توسعه است و راه های کسب درآمد امروزی نیز، با استفاده از همین دنیای وب، بسیار زیاد است و در حال افزایش است. معرفی وب سایت […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های این نوشته

  1. محمد گفت:

    سلام
    متاسفانه تو ایران حقوق معنوی (کپی رایت )رعایت نمیشه

  2. حسن گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم هزینه ی سایت فروشگاهی چقدر میشه؟

    1. سلام با توجه به نوع سایت و امکاناتی که مدنظر هست و مواردی از این قبیل متفاوته

  3. رها گفت:

    سلام
    بنظرتون اجرای حقوق معنوی برای سایتایی که open source هستن امکان پذیره؟

  4. حسین گفت:

    سلام
    رعایت حقوق معنوی در زمینه ی طراحی سایت بخواد تو ایران جا بیفته خیلی زمان بره

    1. سلام
      خوشبختانه مسئله ی حقوق معنوی داره بین طراحان عزیز جا میفوفته

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036