لطفا امتیاز دهید

جذابیت دنیای برنامه نویسی از زمانی دوچندان میشود که شما بتوانید از ابزارها و فناوری‌های به روز  هر زبان برنامه نویسی ارتباط برقرار کنید و از آن بهترین استفاده را ببرید . در این میان ابزارهایی هستند که توسط شرکت‌های بسیار بزرگ و قدرتمند برای راحتی کار توسعه دهنده ها و یا گاها برای کاهش هزینه‌های جاری در توسعه نرم افزار ایجاد شده اند که فلاتر ( Flutter ) یکی از این ابزارهای دوست داشتنی است .

فلاتر چیست

فلاتر چیست

اما فلاتر یا Flutter چیست ؟

فلاتر برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسط شرکت گوگل معرفی و نسخه آزمایشی آن رونمایی شد که در همان ابتدای کار و با توجه به پشتوانه شرکت بزرگی همچون گوگل و با توجه به قابلیت های کلیدی آن همچون چند سکویی بودن ( پشتیبانی از چندین سیستم عامل ) ، خروجی اندروید و IOS و همچنین نسخه ویندوز و مکینتاش و … ، مورد استقبال بی‌سابقه برنامه نویسان و توسعه دهندگان قرار گرفت ، تا جایی که در اوایل سال ۲۰۱۹ ، در آمارهایی که سایت معروف Github ارائه شد ، این فریم ورک و زبان برنامه نویسی دارت ( Dart Lang )  با بیش از ۳۰۰٪ رشد مواجه شده است که این آمار فوق العاده می‌تواند گواهی بر عملکرد و کارایی این فریم ورک است .

فلاتر چگونه کار میکند ؟

فلاتر چگونه کار میکند ؟

بر اساس مستندات رسمی سایت فلاتر ، فریم ورک فلاتر ابتدا بویسله زبان برنامه نویسی دارت ( Dart Lang ) که این زبان نیز توسط شرکت گوگل ارائه شده است ، تفسیر شده و سپس به زبان Native هر سیستم عامل تبدیل می‌شود و در ادامه فرامین و درخواستها توسط سیستم عامل اجرا و خروجی آن به نمایش در خواهد آمد . 

 

تفاوت اساسی فلاتر با ابزارهای هیبریدی :

همانطور که ذکر شد ، خروجی نهایی نرم افزارهای فلاتر بصورت Native ( زبان اصلی سیستم عامل ) تبدیل شده و نهایتا اجرا میشود که این امر باعث سرعت بسیار بالا و عملکرد قابل قبول آن خواهد شد اما در مقابل طراحی اپلیکیشن های هیبریدی که قالبا بر بستر زبان جاوا اسکریپت طراحی می‌شوند ، حالتی شبیه به مفسر مرورگر دارند و هرگز نمیتوانید از نظر عملکرد و کارایی با اپلیکیشن های هیبرید مقایسه شوند . بنابر این یکی از معیارهای انتخاب فلاتر نیز می‌تواند همین مورد باشد .

طراحی و توسعه اپلیکیشن ارزان

طراحی و توسعه اپلیکیشن ارزان

چرا باید از فلاتر استفاده کنیم ؟

قطعا دلایل بیشتر و قانع کننده‌تری برای اینکه بدانید چرا باید اپلیکیشن خود را با فلاتر پیاده سازی کنید ، وجود دارد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • هزینه کمتر طراحی :
    • از آنجایی که با ابزار فلاتر می‌توان با یک کد واحد و بصورت همزمان طراحی اپلیکیشن اندروید و IOS را انجام داد ، هزینه نهایی برای کارفرما بسیار کمتر از حالت طراحی جداگانه هر کدام از این نسخه ها را در بر خواهد داشت که البته تعرفه طراحی اپلیکیشن به نوع و ساختار اپلیکیشن نیز مرتبط خواهد بود .
  • سرعت توسعه :
    • یکی دیگر از معیارهای انتخاب یک ابزار ، سرعت توسعه و نهایتا نرم افزاری که به دست کاربر نهایی خواهد رسید ، سرعت پیاده سازی و کد نویسی آن است که در اینجا شما نیاز به کد نویسی دوباره برای نسخه IOS نخواهید داشت و همین باعث بهبود زمانبندی طراحی اپلیکیشن تلفن همراه شما می‌شود .
  • هزینه توسعه دهنده ( کارمند ) :
    • در حالت معمول ( در گذشته ) شما باید برای طراحی اپلیکیشن ، یک فرد را برای اپلیکیشن اندروید و یک فرد را برای اپلیکیشن IOS استخدام می‌کردید اما با استفاده از این فریم ورک ، شما تنها با یک توسعه دهنده قادر به انجام هر دو کار خواهید بود و در عمل هزینه‌ی کارمندان خود را کاهش خواهید داد .
  • طراحی گرافیکی فوق العاده :
    • فریم ورک فلاتر بصورت پیشفرض از یک ابزار فوق العاده به نام متریال دیزاین ( Material Design ) استفاده میکند که این ابزار شکفت انگیز ، بسیار زیبا و کاربردیست و همین امر به تنهایی یکی از عوامل مهم در موفقیت فلاتر بوده است !
  • سرعت اجرا و عملکرد نرم افزار :
    • ما توسعه دهنده ها خوب میدانیم که یکی از نکته های مهم برای استفاده از اپلیکیشن ،‌سرعت و بهینه بودن عملکرد اپلیکیشن است و این کار به لطف قواعد و چهارچوب‌های فلاتر و زبان دارت به خوبی میسر شده است و فلاتر ( به همراه نرم افزار اندروید استودیو ) میتواند عملکرد و مصرف منابع اپلیکیشن رو مورد بررسی قرار داده و شما را از عملکرد صحیح و بهینه اپلیکیشنتان آگاه سازد .

عواملی که شما را ترغیب به استفاده از فلاتر نماید بیش از اینهاست ولی ما تنها به برخی از مهم‌‌ترین ها از جمله هزینه طراحی اپلیکیشن که یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب شما خواهد بود ، بسنده کرده‌ایم و تماما عوامل مطرح شده و مطرح نشده ، منجر به استفاده شرکت های بزرگی همچون “علی بابا”، “گوگل ادز ( بخش تبلیغات گوگل )” ، “Ebay” ،”BMW” و … شده است .

ما در تیم وب افرا همواره سعی کرده ایم با آخرین تکنولوژی های روز دنیا پیش رفته و خود را تطبیق دهیم و با توجه به نیاز امروزه بازار کسب و کارها ، بهترین گزینه برای انتخاب را پیش روی شما قرار دهیم .

مطالب مرتبط

امروزه با وجود گوشی های هوشمندی که از سیستم عامل اندروید بهره می برند و تعداشان در میان مردم بسیار زیاد است، نرم افزارهای اندروید کاربرد فراوانی دارند. اپلیکیشن های اندروید، با نسخه های مختلف، […]

شرکت طراحی وب سایت و اپلیکیشن وب افرا در نظر دارد برای ردیف‌های شغلی زیر اقدام به جذب نیروی فعال و پویا نموده و گامی دیگر در توسعه فرایندهای تجاری خود بردارد ، از این رو از افراد واجد شرایط

افزایش امنیت وردپرس | جلوگیری از هک شدن وردپرس و چند تکنیک قوی برای جلوگیری از author scan در وردپرس و جلوگیری از نفوذ هکرها به سایت شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036