لطفا امتیاز دهید

با توجه به اینکه این روزها کسب و کارهای گرایش زیادی رو به ایجاد بستری جدید و در دسترس‌تر برای کاربران و مشتریان خود میگردند و از طرف دیگر ، تعداد کاربران و جامعه استفاده کنندگان تلفن همراه به شدت رو به افزایش است ( طبق آخرین آمار شرکت گوگل ، تعداد کاربران اینترنت که از تلفن همراه استفاده میکنند ، بیشتر از استفاده کننده گان کامپیوتر شده است ) ، دانستن اینکه برای سفارش طراحی اپلیکیشن تلفن همراه چه ملزمات و چه پیش نیاز هایی وجود دارد ، بسیار ضروری است و این عامل به تنهایی میتواند هم مفهوم و هم کاربرد پذیری شفافتری را ارائه نماید .

برای مثال اینکه اگر قصد سفر به نقطه ای از دنیا را داشته باشید و بدانید از کجا باید شروع کنید ، به چه ابزارهایی برای سفر نیاز دارید و چه اقلامی را باید با خود حمل کنید ، سفر بسیار لذتبخش تری خواهید داشت .

 

همین مثال را میتوان در دنیای ابزار ها و اپلیکیشن های موبایل نیز تداعی کرد ، یعنی شما باید به چند سوال مهم پاسخ دهید و در نهایت یک خروجی از این سوالات را بدست آورین که آن خروجی حاصل ساعت ها فکر بر روی ایده شماست !

 

سوالات مهم برای طراحی اپلیکیشن :

  1. اپلیکیشن من چه کاری انجام میدهد و در چه زمینه ای خدمت رسانی خواهد کرد ؟
  2. اپلیکیشن طراحی شده ، چه نیازی از جامعه یا کسب و کار را حل میکند ؟
  3. اپلیکیشن من برای چه طیفی از کاربران طراحی می شود ؟
  4. آیا برای این ایده رقیبی دارم ؟
  5. اپلیکیشن های مشابه چه امکاناتی دارند که مورد نیاز برای اپلیکیشن من است ؟
  6. نقطه قوت من برای رقابت با اپلیکیشن مشابه من چیست ؟

 

همیشه یک برگ برنده در آستین داشته باشید 

داشتن یک بگ برنده برای اپلیکیشنی که طراحی میکنید ، میتواند یک ابزار نجات باشد زیرا وقتی رقیبی پیدا شود ،‌ با اجرا کردن آن قابلیت میتوانید باز هم یک گام از رقبای خود پیش باشید و این کاری است که بزرگان انجام می دهند .

 

چگونه یک بیزنس پلن برای اپلیکیشن خود داشته باشم ؟

از مهمترین عواملی که باعث جذب سرمایه گذار برای ایده شما می شود ، داشتن یک بیزنس پلن ( طرح تجاری ) است که در آن ایده ها و پتانسیل های اپلیکیشن شما برای درآمدزایی را مشخص میکنند که مجموع این عوامل تعیین کننده قدرت و بازخورد اپلیکیشن شما خواهد بود .

توجه داشته باشید که بیزنس پلن باید واقع گرایانه و بدور از بزرگ نمایی باشد تا در آینده با شریک تجاریتان دچار مشکل نشوید .

 

طرح اپلیکیشن خود را روی ورقه کاغذ پیاده کنید

منظور از پیاده کردن طرح اپلیکیشن ، طراحی گرافیکی آن نیست و صرفا به بخش هایی اشاره می شود که شما نیاز دارید کاربر آن ها را رویت کند که میتواند یک نقاشی ساده از ابزار ها و گزینه هایی باشد که کاربر با آن مواجه می شود .

دقت داشته باشید که اگر شما نتوانید طرح خود را در این حالت پیاده سازی کنید ، نشان از عدم شناخت شما از اپلیکیشنی است که میخواهید برای شما طراحی شود و این یک ایراد بزرگ است و شاید نیاز باشد یکبار دیگر این مقاله را مطالعه کنید !

 

چگونه یک پروپزال برای طراحی اپلیکیشن خود داشته باشم ؟

قطعا هیچ کسی بهتر از شما از ایده ذهنی شما اطلاع ندارد و و این ایده آنقدر ممکن است گسترده باشد که با گفتن موضوع آن ( نوع اپلیکیشن ) به کل قابلیت های آن پی برد هرچند اگر بخش هایی از آن ایده قابل حدس زدن باشد . مثلا تگر اپلیکیشنی نیاز داشته باشید که در زمینه فروش اینترنتی باشد ، قطعا بخش هایی از آن مانند پرداخت آنلاین ، مدیریت مالی و پرداخت ها، مدیریت محصولات و … که از بدیهیات این نوع اپلیکیشن است اما شاید این ها تمام قابلیت های اپلیکیشن شما نیستند !

در گام قبل شما متوجه شدید که برای اپلیکیشن خود نیاز به شناخت دقیق از جزئیات دارید تا بتوانید به دیگران ارائه ای دقیق داشته باشید .

شرکت های طراحی اپلیکیشن قالبا برای اینکه بتوانند هزینه طراحی اپلیکیشن را به شما اعلام کنند ، درخواست ارائه پروپزال می کنند و این همان چیزهایی است که در مراحل قبل به ان پاسخ داده اید و طرح آن را بصورت یک نقاشی ساده ( در صورت وجود گرافیست ، طرح کامپیوتری ) ساخته اید ، بنابر این شما با جمع بندی تمامی موارد بالا در قالب یک فایل PDF یا Word میتوانید یک پروپزال داشته باشید تا به یک شرکت طراحی اپلیکیشن ارائه کنید و این همان کاری است که ما از شما انتظار داریم .

 

 

مطالب مرتبط

در این مقاله قصد داریم چند مورد از وب سایت های معتبر و قابل اعتماد، برای آموزش طراحی وب سایت را نام ببریم و مختصر توضیحی در رابطه با آن ها بیان کنیم. طراحی وب، […]

طراحی سایت به تنهایی، سود و فایده ای را به دنبال نخواهد داشت بلکه باید برای سایت و محتوای آن، مخاطب جذب کرد. در این مقاله مهم ترین روش های جذب مخاطب برای وب سایت […]

یکی از سخت ترین جنبه های کار طراحی وب سایت، برخورد با مشتریان است. در این مقاله، ما درباره هفت مشکلی که اغلب هنگام کار در مواجه با خواسته های ناعادلانه مشتریان پیش می آید،  بحث می کنیم. […]

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036