لطفا امتیاز دهید

امروزه در سایت های زیادی تصویر نقشه ی شرکت ها، فروشگاه ها و … دیده می شود که دارای قابلیت هایی از جمله جابجایی و … هستند. این نقشه های رنگی، دقیقا همان نقشه ی گوگل است که در سایت قرار گرفته است و آدرس مکان های خاص را به صورت دقیق نشان می دهد.

نحوه قرار دادن نقشه گوگل در وب سایت

صاحبان کسب و کار و اکثر کسانی که برای خود فعالیت و شرکت خود سایتی دارند، اطلاعات تماس و یا نشانی خود را جهت راهنمایی بازدیدکنندگان سایت و یا مشتریان آن شرکت، در سایت قرار می دهند؛ اکثر این اطلاعات به صورت متن است که برای کاربران چندان جذاب نیستند. برای جلوگیری از این امر، باید از نقشه ی گوگل در سایت استفاده کنید تا سایت جذاب به نظر رسد. معمولا این نقشه ها را در صفحه تماس با ما و یا در بخش فوتر صفحه اصلی قرار می دهند.

با گذاشتن نقشه گوگل در سایت، می توان محل فیزیکی کسب و کار خود را به مشتریان نمایش داد و هم چنین در این نقشه ها امکان تغییر زوم و جابجایی و جهت یابی وجود دارد.

مزایای قرار دادن نقشه ی گوگل (گوگل مپ) در سایت:

قرار دادن نقشه ی گوگل در سایت ها، علاوه بر ایجاد جذابیت در آن ها، باعث جلب اعتماد مشتریان نیز می شود؛ این مورد به خصوص در سایت های فروشگاهی تأثیر بیشتری دارد. با قرار دادن نقشه ی گوگل در سایت، شما به مشتری اثبات می کنید که شرکت یا فروشگاهتان زنده و پویا است و به درستی در حال معامله است. در واقع با این کار شما دنیای واقعی را با دنیای مجازی تلفیق می کنید و به مشتری ثابت می کنید که شرکت شما یک شرکت حقیقی است. ضمن این که کاربران نیز به راحتی می توانند به شما دسترسی داشته باشند.

از دیگر مزایای قرار دادن گوگل مپ در سایت، امکان ارسال آن به دیگران از طریق ایمیل است. به این ترتیب، تبلیغات سایت موثرتر واقع خواهد شد. سئوی سایت نیز با قرار دادن نقشه ی گوگل در سایت، بهبود خواهد یافت. قرار دادن نقشه ی گوگل مپ در سایت مزیت های بیشتری نیز دارد که امکان گفتن همه ی آن ها در این مقاله نیست. فقط این را بدانید که قرار دادن نقشه ی گوگل در سایت نه به عنوان یک آپشن بلکه به عنوان یک ضرورت برای سایت ها مخصوصا سایت های فروشگاهی و شرکتی است.

در این مقاله ما قصد داریم شما را با نحوه قرار دادن نقشه  گوگل و یا استفاده از ابزار Google Map در سایت آشنا سازیم. امیدواریم مطالب این مقاله شما را با نحوه ی قرار دادن نقشه ی گوگل در سایت، به طور کامل آشنا سازد.

نحوه قرار دادن نقشه گوگل در وب سایت:

برای این که نقشه ی گوگل را در سایت خود قرار دهید، باید چند مرحله را طی کنید: در مرحله ی اول، باید وارد سایت گوگل مپ به آدرس http://maps.google.com وارد شوید و نام مکانی را که قصد دارید نقشه ی آن را در سایت خود قرار دهید، در محل جستجو، بنویسید و گزینه search را کلیک کنید.

حال مکان مورد نظر نمایش داده می شود که در این جا باید بر روی آن راست کلیک کنید و گزینه ی whats here را انتخاب کنید. (البته دقت کنید که نحوه ی کار گوگل به این طریق است که بعد از این که محل مورد نظر شما را پیدا کرد، به طور خودکار تصویر را بارگذاری می کند که در اینجا اگر دقت نمایش تصویر بارگذاری شده کافی نبود، می توانید با جابجا کردن ماوس و بزرگنمایی تصویر محل دقیق را در وسط صفحه ببینید.)

هنگامی که این گزینه را زدید و محل مورد نظر در پایین صفحه نشان داده شد، آدرس مورد نظر به همراه یک نشانه آبی ظاهر می شود. حال باید بر روی آن نشانه کلیک کنید تا در سمت چپ تصویر، فایلی باز شود.

با بازشدن فایل، در گوشه ی آن منویی وجود دارد که منوی سیستم است؛ از روی آن منو گزینه ی embedded map share or را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید تا یک صفحه ی جدید باز شود.

وقتی که صفحه ی جدید باز شد، در آن صفحه دو سربرگ وجود دارد که شما باید سربرگ با عنوان embed map را انتخاب کنید. با انتخاب این سربرگ، سیستم به شما یک کد  iframe می دهد که در این فرم طول و عرض تصویر را به صورت پیش فرض مشخص کرده است. حالا باید کد را کپی کنید و در سایت word press یک html خام یا در یک بلاک متن، جایگذاری کنید.

هنگامی که آن را جایگذاری کردید، در آن جا می توانید نحوه ی نمایش نقشه را بر روی سایت، شخصی سازی (سفارشی) کنید و سایز تصویر را عوض کنید و تنظیمات مناسب برای استایل نقشه را انجام دهید که مناسب سایت شما شود. نوع نمایش نقشه را نیز می توانید در این قسمت تغییر دهید.

به نمایش گذاشتن موقعیت دقیق آدرس، پوشش دقیق سرویس، راه هایی که از مبدأ به مقصد می رسند و …  از دیگر کارهایی است که می توانید در این قسمت انجام دهید.

منبع: webafra.com

مطالب مرتبط

شرکت های معتبر و با سابقه ای در زمینه طراحی سایت و اپلیکیشن در داخل کشور وجود دارند که می توان با بررسی چند معیار آن ها را انتخاب و از راه های مختلفی با آن ها شروع به همکاری

سوالی که در وهله ­ی اول در ذهن کاربران شکل می گیرد این است که الکسا چیست؟ و چرا بهبود رتبه الکسای سایت ضروری است؟ الکسا محصولی از آمازون است که رتبه بندی وب­سایت ها […]

بررسی اشتباهات شرکت های طراحی وب سایت و ارائه روش هایی برای جلوگیری از این اشتباهات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های این نوشته

  1. خورشید گفت:

    عالی هستین شما، مرسی مرسی مرسی..

    1. خواهش میکنم
      امیدوارم کاربردی بوده باشه .

      موفق باشید

  2. فاطمه علیزاده گفت:

    سلام، روی تصویر گوگل مپ که در فوتر سایتم قرار گرفته این عبارت (۱۹ min drive – home ) وجود داره چجوری میتونم این تایم رو حذف کنم؟

    1. سلام وقت بخیر خانوم علیزاده ، لطفا یه عکس ارسال کنید تا برسی بشه. درحال حاضر مشخص نیست مشکل چیه.

سوالی دارید هم اکنون با ما تماس بگیرید ... تلفن : 02191018036