شرکت وب افرا – طراحی وب سایت | شرکت طراحی سایت | طراحی اپلیکیشن موبایل

پاسخگویی به نیاز های طراحی وب جهانی

پاسخگویی به نیاز های طراحی وب جهانی

لطفا امتیاز دهید

اتان مارکوت توضیح می دهد که چگونه طراحی وب می تواند به نیازهای مشتریان پاسخ دهد؟

اتان مارکوت مقاله ای را تحت عنوان Web Design Responsive  نوشت که در این مقاله روش های جدیدی را در صنعت طراحی سایت ، معرفی کرد که بسیار ساده، ظریف و مؤثر بود و در صنعت طراحی به سرعت به عنوان راهکار استاندارد برای طراحی سایت پذیرفته شد و تا امروز نیز باقی مانده است.

آموزش های واقعا مفید برای طراحی وب

اتان مارکوت به معنای واقعی کلمه یک کتاب اصیل و واقعا مفید به نام  Web Design Responsive  ( یا WDR ) در مورد پاسخگویی به طراحی وب و همچنین یک مقاله اصلی در همین رابطه و با همین نام نوشته است. آموزش های بسیار مفیدی در این مقاله و کتاب وجود دارد.

هنوز آن را نفهمیدم

او می گوید: ” چند سال است که من فکر می کنم برخی افراد به من به عنوان پاسخگوی طراحی نگاه می کنند، اگرچه من به برخی از چالش هایی که در کار آن ها وجود داشته است، پاسخ داده ام اما من خودم را به هیچ وجه به عنوان صاحب طراحی پاسخگو نمی بینم. من فقط سعی می کنم چگونگی طراحی را بفهمم “.

البته اتان هنوز هم مایل است دیدگاه های خود را به اشتراک بگذارد. او می گوید: ” بعضی از مردم از من خواسته اند تا پیشنهادهایم را برای کتاب هایشان بدهم. من خوشحالم از این که می توانم به آن ها کمک می کنم اما قطعا احساس نمی کنم که بتوانم طراح پاسخگو باشم. ”

او می گوید: ” در صنعت طراحی هیچ گاه یک راه برای پاسخگویی به مشکلات وجود ندارد. بلکه فقط مؤثرترین راه برای حل مشکلات و محدودیت ها وجود دارد ” .

 

پاسخگویی به نیاز های طراحی وب جهانی

اتان می گوید که این معمولا شیوه طراحی پاسخگو است. او می گوید: ” من با مشتریانی که کار می کنم وقتی درباره ی استراتژی با آن ها صحبت می کنم، می بینم که واقعا مسئله ای هست که به آنها کمک می کند تا به وسیع ترین مخاطب دسترسی پیدا کنند که در واقع همان مؤثرترین راه است ” .

او می گوید ” این به این معنا نیست که من نمی خواهم آنها را کمک کنم که راه حل های جالبی را برای آنها پیدا کنم بلکه این به این معنی است که مسأله تنها اولین گام برای رفع مشکلات است . ”

چالش های جدید

اما جهان وب سریعا در حال تغییر است. طراحی امروزی، ممکن است تنها طراحی مربوط به گوشی های هوشمند، رایانه های لوحی و رایانه های رومیزی را جواب بدهد اما آیا طراحی وب، نیاز های جدید ناشی از سونامی دستگاه های جدید را پاسخ خواهد داد؟

اتان بعد از اتمام کتاب  Web Design Responsive ، کتابی را در مورد الگوهای طراحی پاسخگو نوشت.

اتان می گوید  “ابتدا فکر کردن به طراحی وب به عنوان یک محیط طراحی انعطاف پذیر، به این معنی است که شما یک طراحی را انجام می  دهید بعدا می بینید که طول و عرض و ابعاد طراحی تغییر کرده است! این برای شما بسیار شگفت آور خواهد بود و شما را ملزم می کند که به دنبال یک راه حل برای این طراحی متغیر باشید تا بتوانید پاسخگوی نیاز های طراحی باشید” .

پاسخگویی به نیاز های طراحی وب جهانی

او می گوید ” اگر شما به سایت YouTube بروید، می توانید فیلم های بسیار زیادی را از افرادی که از طریق طرح های پاسخگو در دستگاه های Android Wear مرور می کنند، پیدا کنید. ممکن است این ایده آل باشد یا نباشد، ممکن است محبوب باشد یا نباشد، اما با داشتن این طراحی انعطاف پذیر، حداقل چیزی را برای مخاطب فراهم کرده است . ”

پایدار ماندن

در طول مکالمه ما، مارکوت به طور مداوم همه چیز را به مشتری ربط می دهد و واضح است که این موضوع، به عنوان یکی از الگوها و اصول مهم، برای وی اهمیت دارد.

او می گوید: ” من سفر های زیادی کرده ام، و با مخاطبان زیادی درباره کارم گفت و گو کرده ام. این موجب شده است پس از هر بار گفت و گو به کارم مراجعه کنم و دوباره تمرین کنم. همین تمرین برای پاسخ به نیاز های مشتریان باعث شده است که کارهای شگفت آوری را تولید کنم و با مشتریان بیشتری کار کنم” .

تعادل چیزی است که او همیشه سعی در کشف کردن آن دارد و او این کار را با استفاده از ارتباظ با مخاطبان انجام می  دهد تا همیشه پایدار بماند.

سایت های خبری

با مارکوت اتان درباره سایت های خبری جعلی همانند  OpenNews بحث شد که او درباره این سایت ها گفت : ” منبع به طراحان و توسعه دهندگان کمک می کند که در اتاق های خبر در سراسر دنیا، اخبار واقعی را ارائه دهند تا این که داستان های دروغی بگویند. به عنوان مثال، برخی سایت های خبری با جمع آوری داده های دو ساله و تجسم های تعاملی از سازمان های خبری مختلف، اطلاعات خوبی را در رابطه به خشونت اسلحه در ایالات متحده جمع آوری کرده اند .”

در رابطه با سایت  ProPublica هم می گوید: ” آن ها واقعا بر برخی مسائل مضر مانند فساد و داستان مصرف کنندگان مواد متمرکز هستند بنابراین خوشحال بودم که فرصتی برای کمک به آنها در برخی راه های کوچک داشته باشم؛ آن ها در اتاق خبرشان بسیار سریع هستند، لذا فقط می توانستم بنشینم و تماشا کنم .”

مارکوت با وجود داشتن تفکر در سطح استراتژیک، بسیار مشتاق است که با کد کار کند. او می گوید: ” من به طور کلی خودم را درگیر برخی از جنبه های طراحی می کنم تا چیز های دیگر.”

پاسخگویی به نیاز های طراحی وب جهانی

” حتی اگر من خودم هم مستقیما در اجرای طرح مشارکت نداشته باشم، سعی می کنم که گروه را وادار کنم تا از برخی از اصول خوب پیروی کنند. هدف ما رسیدن به قابلیت بسیار پیچیده ای است که ساخت یک طراحی سریع، زیبا و پاسخگو نام دارد. ”

این مقاله ای که مارکوت نوشته بود، در همان اوایل، در حدود ۳۰۰ شبکه ، به عنوان بهترین مجله برای طراحان وب و توسعه دهندگان منتشر شده است.

برگرفته از creativebloq

خروج از نسخه موبایل